Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: May 2008
![]() |
![]() Hva gjør man etter slankekuren ..?Hei! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() |
Sv: Hva gjør man etter slankekuren...?Ja, er klar over det, men det er vel ikke meningen at man skal være i Ketose resten av livet...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man etter slankekuren ..?Det er jo litt ut fra hva du foretrekker, og ser for deg at du kan leve med resten av livet. Noen synes ketogent kosthold passer dem såpass bra, at de fortsetter med det, kanskje med noen individuelle tilpasninger ettersom man blir bedre kjent med kroppen sin, andre igjen legger seg mer opp mot et Fedon-nivå. Det skal finnes ei bok av Torkil andersen, forfatter av ''Ketolysekuren'' som heter ''Etter slankekuren'', men den vet jeg ikke så mye om. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man etter slankekuren ..?mange som velger å spise ketogent som en livsstil. Man kan også øke gradvis med karbohydrater til man finner grensen hvor man ikke går opp
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() |
Sv: Hva gjør man etter slankekuren ..?Jeg liker den ketogene livstilen godt, men ser for meg å kunne spise mer karber etterhvert, selvom brød, ris, pasta osv ikke lenger kommer til å bli en del av mitt daglige kosthold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man etter slankekuren ..?
Som sagt, sjekk ut vedvarendestigen, så får du en slags formening |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man etter slankekuren ..?Du behøver jo ikke gå oppover karbostigen igjen, om du ikke vil. Det er helt greit å være i ketose resten av livet. Det er faktiskt ganske trolig at det å IKKE være i ketose er unaturlig, om du tenker det hvordan livet artet seg for 50 000 år siden. Da var punkt 1 på dagsordenen å spise, og å spise seg mett. Fett var helt klart det som ga pluss på kcal forbruk/kcal inntak. Grønnsaker var det helt siste valget til datidens jegere. Mammuter, hjorter, rein, sel, fisk var det som ble felt og spist. Grønnsaker ble nok lite fortært, men jeg vil tror at bær ble spist i større monn, med de sterke fargene. Men fete ble de nok ikke. Å være fet og å jakte går dårlig sammen. Dessuten er det på sensommeren og høsten at dyrene er fetest, og da ble de felt på løpende bånd, så bær ble nok aldri fortært alene, men sammen med dyret (min teori, uten støtte i vitenskaplig forskning |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fedon eller "etter slankekuren" ved ketolyseslutt? | *pippi m gutt og jente* | Ketolysekuren | 5 | 04-06-09 19:02 |
Den SISTE slankekuren! | vossajinto | Mer enn 30 kg overvekt | 14 | 21-11-08 13:32 |
Hva gjør du etter renseuka? | lokkebiff | Lavkarbo generelt | 6 | 09-10-07 17:11 |
Når man blir mett etter ca 10 g karbo, men skal ha 15-20. Hva gjør man da? | Lollypop! | Ketolysekuren | 14 | 30-09-07 16:54 |