Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#76 |
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 67
![]() |
![]() Sv: Tror du på engler?Det var et artig spørsmål, - og så mange forskjellige svar. Det er fint at en kan respektere at andre har et annet syn enn en selv. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
![]() |
![]() |
#77 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 56
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tror du på engler?
Beklager men ditt resonnemang stemmer ikke. Det du sier er at Sist redigert av Biggie Small : 11-07-10 kl 00:07. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd..
![]() |
![]() |
#78 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uansett hva du velger så er sjansen for å bli overkjørt 50 %
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
![]() |
![]() |
#79 |
Medlem
Beklager da må du kikke igjen på ditt opprinnelige innlegg, der du spesifiserte at den som bekymret seg fikk rett |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd..
![]() |
![]() |
#80 |
Medlem
Sv: Tror du på engler?For å si det på en annen måte: |
![]() |
![]() |
![]() |
#81 |
Medlem
Med mindre man synes det er hipp som happ (50/50) om man lever eller ikke da |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Seniormedlem
Hvem sier at den som tror bekymrer seg?
![]() |
![]() |
#83 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Så fantastisk! Helt utrolig at du ikke har følt trang en gang - hvordan var det dette skjedde, tror du? Veldig glad på dine vegne! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Berit Nordstrand
![]() |
![]() |
#84 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Sv: Tror du på engler?Dette er en spennende tråd! Jeg har ikke fått lest hele enda - og rekker det ikke nå. Men i kveld tenker jeg at jeg skal lese den fra begynnelse til slutt.
![]() |
![]() |
#85 |
Seniormedlem
![]() |
![]() |
#86 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Ah, det forklarer den stive nakken min ja, tunge vinger!!
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#88 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Tror du på engler?På hvilken måte mener du ateisme er religion, Kanutten? Religion betyr "ærbødighet for gudene", det høres ikke særlig ateistisk ut. Å si at ateisme, og agnostikk for den saks skyld er livssyn er jeg med på, men religion er det ikke. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#89 |
Seniormedlem
Jeg har aldri oppfattet religion forbeholdt noen gud eller guder. Men det å tro/ha tro på noe uansett hva dette "noet" er. Om det er Gud eller steinen bak hagen eller mennesket selv. Det mener nu jeg da..
![]() |
![]() |
#90 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Hva du mener er jo ikke så interessant når man bruker begreper som faktisk har en direkte betydning, med mindre du bruker det allegorisk, forsåvidt, hvilket jeg ikke har inntrykket av at du gjør. Ordet "gud" er jo fryktelig bevegelig som du selv sier, men jeg må jo bare få slå fast at i fraværet av det/den så finnes ikke religion. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#91 |
Seniormedlem
Det var bare en venn av meg som er ateist som sa at også han er troende på en måte; han tror at det IKKE finnes noen høyere makter eller vesener.
![]() |
![]() |
#92 |
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 67
![]() |
Jeg hadde vært veldig forkjølet - og på slutten gikk forkjølelsen over til skikkelig tørrhoste om natten, slik at hverken min mann eller jeg fikk sove. Hos legen fikk jeg hostesaft som skulle vise seg å inneholde 98% alkohol ! - dessverre fikk det meg igjen inn i voldsom rustrang og jeg ble veldig fortvilet - jeg var jo nyfrelst og hadde det sååååå bra - og så skulle jeg få denne trangen igjen. Om kvelden ba jeg Jesus gripe inn og hjelpe meg. Neste morgen våknet jeg med en VISSHET om at jeg var løst fra problemet for alltid. Gjett om jeg jublet!!!! Og det har holdt! Fysisk bevis (hvis en kan bruke denne betegnelsen) fikk jeg 1,5 års tid etterpå. Pga. tarmsykdommen Chron har jeg i mange år måtte gå til jevnlig kontrollundersøkelser med slanger inn både ovenfra og nedenfra som har vært veldig smertefullt for meg. Som rusmisbruker måtte jeg tidligere ha nokså høye doser med smertestillende for å kunne ta disse undersøkelsene. Men etterat jeg ble løst fra misbruket har jeg ikke hatt tenning en eneste gang etter disse undersøkelsene. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
![]() |
![]() |
#93 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
En religion i seg selv er aldri ond eller noen av de tingene du skriver. Det er faktisk interessant at det innenfor f.eks Islam ikke finnes kvinnefiendtlige holdninger i utgangspunktet. Derimot passer karakteristikkene du kommer med på enkelte mennesker som hevder de taler på vegne av religionen(e) og som tolker religionen. En religion i seg selv er som sagt ikke ond. Skal man trekke linjer og konkludere så bastant som jeg opplever at du gjør kan man egentlig hevde at J.D Salinger sin bok Catcher in the Rye er en grusom og ondskapsfull bok som burde sensureres og brennes siden den førte til at John Lennon ble drept. Sist redigert av EmilyB : 11-07-10 kl 16:57. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#94 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 58
![]() |
Selvfølgelig er det menneskene som tror på religionen som er/kan være de onde og maktsyke. En tekst er ingenting om ingen bryr seg om den. Religioner er roten til veldig mye vondt her i verden, og jeg ser ikke på islam som noe verre eller bedre enn andre verdensreligioner. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer!
![]() |
![]() |
#95 |
Medlem
Her er et fint eksempler fra de "ikke kvinnefiendlige holdingene" i islam;
Så hvis dette er okidoki så er det altså jeg som er i kontroll av dere kvinner fordi jeg er bedre skapt enn dere og bruker penga mine på dere, og dere har bare å være snille jenter med meg når jeg får lyst og sånt ellers.. hvis dere får "hodepine" så får dere storkjeft av meg og hvis ikke det setter dere på plass så så får dere sove på sofaen til dere tar til vett, og hvis ikke det hjelper engang så får dere smake flathanda mi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
Sv: Tror du på engler?Folk forvirrer begreper her. "Tro" er en enkeltpersons overbevisning om at det finnes noe som ikke kan testes, observeres nøytralt eller bevises. "Religion" er et menneskelig konstrukt; organisert tro. Det er laget for å gi få mennesker makt over mange og har strengt tatt ingenting med "tro" å gjøre. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
![]() |
![]() |
#97 |
Seniormedlem
Bare et lite sidesprang... Jeg husker før i de gode gamle dager da ble folk sett på som rare og omtrent evneveike hvis de gikk og snakket sånn ut i løse luften, i allefall hadde de ingen synbare de snakket til. I dag snakker mange sånn ut i løse luften (via trådløstheadset til mobilen) og det er helt oki! Hvis man snur på det så kanskje alle som snakket ut i løse luften før i gamle dager kanskje hadde trådløse kontakter som datidens oppegående IKKE hadde kontakt med??
![]() |
![]() |
#98 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Tror du på engler?Jeg tror på hjelpere, skytsengler, ånder og hva det altsammen er. "Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world." Albert Einstein |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egenkomponert
![]() |
![]() |
#99 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Sv: Tror du på engler?Jeg blir fornærmet når jeg blir kalt en engel, fordi jeg finnes og dessuten synes jeg det er unødvendig å sammenligne meg med noe de mener er dødt. Jeg skjønner jo at folk fleste mener noe positivt med det, men jeg synes de kan bruke andre uttrykk som for eksempel at jeg er en knupp. Sist redigert av Supera : 12-07-10 kl 06:25. Årsak: Leste litt i bibelen (tro det eller ei) og måtte legge til noe. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
![]() |
![]() |
#100 |
Seniormedlem
Så kom syndefloden etterpå og tok ALLE menneskene bortsett fra Noa, fruen og sønnene og svigerdøtrene...
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Tror jeg gir opp | Sense | Ketolysekuren | 22 | 03-05-09 13:02 |
Tror du det finnes engler? | mofe | Generell diskusjon | 302 | 20-08-07 08:09 |
Tynnere enn du tror? | Dorothy | Generell ernæringsdebatt | 10 | 09-07-06 18:51 |