Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Rocketråden!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-07-10, 21:41   #401
Queen of Wands
Medlem

Queen of Wands sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Kjøpt meg jeg også! Men vi er seriøst uvenner... Får ikke til mer enn kanskje 4 runder før den faller ned.
Gode tips Eller bare øve,øve,øve

Jeg også! Dette var jo så lett som barn, og så sa noen at det var LETTERE med en tung ring!! Det ser jo megaenkelt ut på videoen da. Får gjøre et nytt forsøk...

5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:54   #402
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 60
Fryda er på en erverdig vei

Dagens rockerunde er ferdig Ekstratrim ble noen mil med plenklipperen, en dag skal jeg jammen meg ta på skrittelleren når jeg klipper

Gratulerer med ny ring Queen of Wands! Er nok en mager trøst, men etter hvert kommer rockingen til å gå som en lek

Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:06   #403
Queen of Wands
Medlem

Queen of Wands sin avatar

Hvor: Buskerud
Queen of Wands er ny på veien

Bare lurer; er det en helt annen teknikk en med "vanlige" rockeringer? Har sett videoklippet, men ble ikke så mye klokere. Skal fortsette å prøve selvsagt. At jeg ikke skulle få det til tenkte jeg ikke på i det hele tatt!

5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 00:36   #404
loone
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 35
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Idag kjøpte jeg meg rokkering og ble kjempeglad da jeg kom over denne tråden!!
1,5 kg tung er den, så sikkert et OK utgangspunkt for en slappfisk som meg
Men, jeg har et par spørsmål til dere rokkestjerner
- Når dere sier at dere rokker i 10-20+ minutter, vil det si at dere står der uten å miste ringen så lenge?
- Har dere merket noe ømhet i ribbeinene?
Jeg har drevet med ATV kjøring på offroadbaner i mange år og har bristet et par ribbein noen ganger for mye, så er redd for å slå de opp med ringen

Nå sitter jeg her med to blå ringer rundt hele magen og er veldig fornøyd med at jeg har nedsatt smertefølelse For gud så vondt det ser ut! Det var virkelig gøy altså, selvom ringen ikke holdt seg der den skulle spesielt lenge av gangen!

Start dato: 12.05.16

loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 09:28   #405
Ina64
Medlem

Ina64 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Alder: 61
Ina64 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av loone, her.

Idag kjøpte jeg meg rokkering og ble kjempeglad da jeg kom over denne tråden!!
1,5 kg tung er den, så sikkert et OK utgangspunkt for en slappfisk som meg
Men, jeg har et par spørsmål til dere rokkestjerner
- Når dere sier at dere rokker i 10-20+ minutter, vil det si at dere står der uten å miste ringen så lenge?
- Har dere merket noe ømhet i ribbeinene?
Jeg har drevet med ATV kjøring på offroadbaner i mange år og har bristet et par ribbein noen ganger for mye, så er redd for å slå de opp med ringen

Nå sitter jeg her med to blå ringer rundt hele magen og er veldig fornøyd med at jeg har nedsatt smertefølelse For gud så vondt det ser ut! Det var virkelig gøy altså, selvom ringen ikke holdt seg der den skulle spesielt lenge av gangen!

Mitt nederste (eller nesten nederste) ribbebein er knekt en gang i tiden og grodd skjevt sammen, men jeg har aldri merket noe til det når jeg rocker.
Jeg rocker sammenhengende i 20-30 minutter, dvs. jeg stopper og snur ringen andre veien - slik at jeg får rocket like lenge hver vei. Og jeg mister ikke ringen ned.

Har ikke fått lagt inn mitt de siste dagene, men jeg har rocket ca 10-15 minutter hver dag. I tillegg til de vanlige treningsturene. Har begynt å "gå varm" fjell-skoene mine, da målet er Besseggen i helgen. Drar i morgen tidlig, så da hører dere ikke fra meg på nesten 1 uke.

Kos dere videre i "sommervarmen".

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 09:29   #406
Ina64
Medlem

Ina64 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Bare lurer; er det en helt annen teknikk en med "vanlige" rockeringer? Har sett videoklippet, men ble ikke så mye klokere. Skal fortsette å prøve selvsagt. At jeg ikke skulle få det til tenkte jeg ikke på i det hele tatt!

Jeg tror at man må "vanlige" rockeringer må ha mer kraft i bevegelsene, siden ringen der ikke har fart nok til å drive seg selv rundt. Hmm, vanskelig å forklare hva jeg mener. Men det er lettere å rocke med disse tyngre ringene.

Gammel 07-07-10, 23:16   #407
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Dagens rock'n roll er unnagjort

loone: jeg rocker 20 - 30 min hver dag og kunne sikkert holdt på lengre også uten at ringen falt ned, men jeg har liksom fått dosen min når den tiden er gått

queen of wands: teknikken er den samme, bare at man bruker mindre bevegelser når man rocker med tung ring. Jeg har vanlig lett plastring også, men ser ut som en duracellkanin når jeg rocker med den

ina64: håper du får en knallfin tur! jeg fyker av gårde på fredag, men kommer til å være her inne likevel. Både fjellskoene og rockeringen skal nemlig være med meg på tur så

Gammel 08-07-10, 19:34   #408
loone
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 35
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Tusen takk for svar!

Nå har jeg rokket meg gul og blå, bokstavelig talt, slik ser jeg nemlig ut rundt store deler av mage og rygg nå: http://loonesverden.blogg.no/1278610...tat_av_ro.html

Har fått inn teknikken nå, så mister den ikke jeg heller Men, må stoppe etter en stund, for det GJØR SÅ VONDT!! Håper kroppen snart blir herdet. Kan ikke drive å gå på stranden når jeg ser sånn ut!

Lykketil med Besseggen, det blir spennende å høre hvordan det har gått når du kommer tilbake Ina64

Start dato: 12.05.16

loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 21:02   #409
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Håper det går bedre med vondten og blåflekkene loone

Jeg er på ferie, men har rockeringen med og har rocket som bare det I tillegg har det blitt maaange timer med fjelltur!

Gammel 12-07-10, 21:10   #410
Ina64
Medlem

Ina64 sin avatar

Har ikke fått rocket noe, men har gått Besseggen. Gikk om lørdagen i et strålende vær! Er utrolig godt fornøyd med turen og egen innsats.

Gammel 14-07-10, 21:30   #411
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Jeg rocket både i går og i dag, leeenge Har vært ute på tur og står nå på farten og skal ut på kveldsskogstur igjen. Melder meg frivillig hver gang hunden skal luftes, verdens beste turkompis

Flink du har vært Ina64 Har du lenge igjen av ferien?

Gammel 14-07-10, 22:20   #412
Ina64
Medlem

Ina64 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Jeg rocket både i går og i dag, leeenge Har vært ute på tur og står nå på farten og skal ut på kveldsskogstur igjen. Melder meg frivillig hver gang hunden skal luftes, verdens beste turkompis

Flink du har vært Ina64 Har du lenge igjen av ferien?

Jeg er lærer, så jeg har lang ferie. Begynner ikke på jobb igjen før 12. august. Skal gå fra hytte til hytte på Hardangervidda i slutten av juli. Gleder meg veldig til det og.

Får rocket ca 15-20 minutter hver dag, og gleder meg stort over at jeg har funnet bikini-formen. Nå venter jeg bare på bikini-været. Har faktisk kjøpt meg tre nye bikinier i år!

Har hund vi og, en Finsk Lapphund. Hva slags hund har du?

Gammel 17-07-10, 19:59   #413
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Lørdagsrocken og tretimers fjelltur er i boks Jeg rocker ca halvtimen hver dag selv om jeg ikke husker å skrive det her inne nå når jeg er på ferie. Har som sagt ringen med meg og nå har resten av feriefolket kastet seg på bølgen slik at vi er et helt gjeng som rocker på omgang. Innsatsen står til 10 og stilen til 2 så lattermusklene er også trimmet

Jeg har en lundehund, helskjønn turkompis Hvor lenge har dere tenkt å bruke på turen på Hardangervidda? Jeg har mine barneår i Hardanger så jeg har vært mye der

Gammel 17-07-10, 21:03   #414
Ina64
Medlem

Ina64 sin avatar

Vi bruker normalt ( går hvert år) ca 4-5 dager. I år skal vi gå i området rundt Geiterygghytta.

Men nå husker jeg at jeg ikke har rocket i dag, så jeg får vel hive meg rundt.

Gammel 28-07-10, 20:44   #415
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Har som sagt ringen med meg og nå har resten av feriefolket kastet seg på bølgen slik at vi er et helt gjeng som rocker på omgang. Innsatsen står til 10 og stilen til 2 så lattermusklene er også trimmet

Høres artig ut Har begynt å rocke igjen men tar det rolig nå i børjan. Ikke så mange minuttene men det bør vel ikke ta så altfor lang tid før jeg er ordentlig igang
Blir kjekt når du er tilbake her etter ferien

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:46   #416
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Ble så inspirert da jeg så rocketråden at jeg sporenstreks ommøblerte halve stua (den ringen tar innmari stor plass!) og rocket i 10 min. Håper naboen under ikke oppholdt seg på stua i det jeg dyttet unna møblene...

Rocking er kjempegøy - så hvorfor gjør jeg det ikke jevnlig!?

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 14:34   #417
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Rocker ikke hver dag - men jeg holder på litt her og der glad for at jeg ikke trenger å ommøblere for å gjøre det, da hadde det nok blitt lite rocking.

Har fremdeles gamle blåmerker - tar innmari lang tid før de forsvinner

Jeg har begynt å lure på om det er veldig viktig å rocke like lenge hver vei, eller om det er de samme musklene uansett som får kjørt seg?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 16:41   #418
AnnikaLR
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandefjord
AnnikaLR er på en erverdig vei

Jeg låner en rockering av ei venninne som er gravid, men jeg får det jo fader ikke til! Slet dere andre i starten? Jeg klarer bare å "snurre" ringen en runde eller to

AnnikaLR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 17:31   #419
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av AnnikaLR, her.

Jeg låner en rockering av ei venninne som er gravid, men jeg får det jo fader ikke til! Slet dere andre i starten? Jeg klarer bare å "snurre" ringen en runde eller to

Hva slags ring har du? Jo tyngre og større den er jo lettere er det! Stå med bena i hoftebredde fra hverandre og det ene littebitt lengre frem enn det andre. Gi ringen litt fart med hendene og vugg frem og tilbake med hoftene, du skal ikke rocke _rundt_.

TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:23   #420
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg har begynt å lure på om det er veldig viktig å rocke like lenge hver vei, eller om det er de samme musklene uansett som får kjørt seg?

Jeg har lurt på det samme tidligere og fikk da nedenstående svar fra en annen i tråden

(Tenkte bare jeg skulle skyte inn at det er smart å rocke begge veier. Kanskje ikke så mye for selve treningens skyld, men for motorikken i kroppen og for å treffe alle muskelgrupper.
Du bruker ikke nødvendigvis de samme musklene på å rocke med klokka som mot klokka. Og ingen vil vel ha et stramt høyrelår og et slapt venstrelår? )

Gammel 05-08-10, 22:40   #421
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Jeg har lurt på det samme tidligere og fikk da nedenstående svar fra en annen i tråden

(Tenkte bare jeg skulle skyte inn at det er smart å rocke begge veier. Kanskje ikke så mye for selve treningens skyld, men for motorikken i kroppen og for å treffe alle muskelgrupper.
Du bruker ikke nødvendigvis de samme musklene på å rocke med klokka som mot klokka. Og ingen vil vel ha et stramt høyrelår og et slapt venstrelår? )

Takk for svar, det var det jeg trodde først... men så begynte jeg å lure allikevel. Da er det bare å bruke klokka videre

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:05   #422
Ina64
Medlem

Ina64 sin avatar

Nå har jeg ikke fått rocket på over en uke, og jeg sliter for å komme i gang igjen. Tror jeg rett og slett skal gå og ta en liten rockerunde nå jeg.

Gammel 06-08-10, 12:32   #423
AnnikaLR
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandefjord
AnnikaLR er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hva slags ring har du? Jo tyngre og større den er jo lettere er det! Stå med bena i hoftebredde fra hverandre og det ene littebitt lengre frem enn det andre. Gi ringen litt fart med hendene og vugg frem og tilbake med hoftene, du skal ikke rocke _rundt_.

usikker på vekten, men hun hadde visst bestilt den tyngste den veier a litt! takk for tipset, nå gleder jeg meg til å komme hjem å prøve igjen! jeg har prøvd å rulle på hoftene for å snurre den rundt jeg! skal teste ut denne vuggingen isteden

AnnikaLR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 13:33   #424
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Opprinnelig lagt inn av AnnikaLR, her.

usikker på vekten, men hun hadde visst bestilt den tyngste den veier a litt! takk for tipset, nå gleder jeg meg til å komme hjem å prøve igjen! jeg har prøvd å rulle på hoftene for å snurre den rundt jeg! skal teste ut denne vuggingen isteden

Du kan jo ta en titt på denne videosnutten

http://www.youtube.com/watch?v=3AP1uzNCkBE

Gammel 06-08-10, 13:45   #425
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Du kan jo ta en titt på denne videosnutten

http://www.youtube.com/watch?v=3AP1uzNCkBE

Ååååå! Det er så gøy! Bare synd vi har en voksen- og en barnering fordelt på to husstander og voksenringen er hos meg - hvor jeg ikke er om dagen. Og barneringen, som er mindre og mye lettere, er MYE vanskeligere å bruke! På en god dag klarer jeg kanskje 50 omdreininger med barneringen, med voksenringen kan jeg stå i det uendelige uten at den faller ned.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.