Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 43
![]() |
![]() Erfaringer og spørsmål fra en nybegynnerHei, jeg heter da Mikael og er 28 år. Sist redigert av Zecola : 13-08-10 kl 17:37. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egen
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer og spørsmål fra en nybegynnerJeg vil bare si at det er så gøy å lese posten din - og jeg er så glad på dine vegne!!! Har mye samme erfaring selv - har blant annet blitt kvitt nesten alle Chrons-symptomene mine etter at jeg begynte på lavkarbo. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Erfaringer og spørsmål fra en nybegynnerTakk for svar Nerthus |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Juniormedlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Erfaringer og spørsmål fra en nybegynner
Her er en link om vitaminer. Vi får i oss alle vitaminer og mineraler ved ett lavkarbo kosthold med kjøtt og fisk. Unntaket er magnesium. Svaret på det finnes i tråden mener jeg å huske.
![]() |
![]() |
#5 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Erfaringer og spørsmål fra en nybegynnerMange takk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
![]() |
Gratulere så mye! Og for en sinssykt bra innlegg...du har faktisk gitt meg håp videre. Det eneste er for meg at jeg følte meg veldig bra det første uken men har nå holdt på i nesten 5 uker og du ser jeg har ikke gått ned så mye som deg. Den andre uken begynte jeg med verkinga i hele kroppen og nå sliter jeg med veldig svakhet i armene og beina. Jeg har hatt mange spørsmål selv og det er mange svar å få her men dessverre ingen av svarenen har hjulpet meg med smerter. Jeg har også lest boka, tar de ketolyse pakke av tilskuddene men har ikke krefter til noe trening i det hele tatt. Jeg er til og med sykemeldt pga manglende krefter...Men å lese ditt innlegg har gitt meg håp, og jeg skal følge din mat plan for en stund og se om det hjelper. Jeg beklager jeg ikke kan svare på dine spørmål siden jeg ikke har tekken på dette selv, men ville bare gi deg en takk for den puffen jeg trengte å prøve videre. Ha en strålende dag |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer og spørsmål fra en nybegynnerMed tanke på ditt spørsmål om fett, så kan jeg si at mettet fett er nok det beste du kan få i deg. Leveren din lager mettet fett av overskuddskarbo, og det hadde den nok neppe gjort om det var farlig. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
![]() |
Det høres ut som du kan dette med prosenten av fett og protein og det er akkurat det jeg har lettet etter. Jeg veier 83 kg og har fått beskjed at jeg skal ha sånn ca 85 gr protein og jeg vet jeg skal ligge rundt 15 gr karbs men har ikke peiling på fett. Alle sier bare pøs på....har du noe mening om hvilken fett prosent jeg skal ligge på? Jeg bruker diett.no og når alle sa masse så økte jeg men kan fort ligge over 200%...har du noen råd til meg?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: Erfaringer og spørsmål fra en nybegynnerHeia!
![]() |
![]() |
#10 |
Juniormedlem
![]() |
Sist redigert av Zecola : 14-08-10 kl 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Erfaringer og spørsmål fra en nybegynnerTakk for at du tar deg tid av ferien til å svare tjeldberg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 57
Sambo gikk ned fra 120 kg til 111 kg de første 14 dagene på ketolyse, de to neste ukene gikk han ned 4 kg, de to neste månedene gikk han ned 10 kg tilsammen, og nå som han nærmer seg mål går han ned ca 2 kg i måneden, så det regulerer seg som regel etterhvert.. Han har ikke mista mye muskelmasse tror jeg, men mye mage |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Pøs på og pøs på...det er ikke så lett alltid. Men du bør ligge på mellom 70-80 %, det er der de fleste ligger. Husk på at det er snakk om energiprosent her, og at fett inneholder dobbelt så mye energi som protein og karbo. Registrer deg på diett no, der er det innmari enkelt å se hvor stor energiprosent du ligger på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Alder: 45
![]() |
![]() Sv: Erfaringer og spørsmål fra en nybegynner
WoW! Gratulerer masse, og lykke til videre! :-) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Veggis-lavkarbo
![]() |
![]() |
#15 |
Juniormedlem
Hvor: Finnmark
![]() |
Sv: Erfaringer og spørsmål fra en nybegynnerSå bra at du har fått resultater så fort! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
70-80% av totalt kcaloriinntak - stemmer det? (må-ha-det-inn-med-teskje). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bare til info så viser diett.no konsekvent for lave karbohydratverdier. Jeg tror de trekker av kostfiber fra karbohydrater, noe som allerede er trukket av i den norske matvaretabellen.
You think it's FOOD you're eating? Sist redigert av jvb : 16-08-10 kl 11:23. Årsak: uklar |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
![]() |
Har du en forslag om en annet program, evt norsk, som vi kan bruke i stedenfor diett.no? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
![]() |
Når jeg legger inn får jeg ofte mer karbohydrater på diett.no enn på merkelappen. Men det har vel noe med varemerke vil jeg tro.
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Yes. Eksempel: Du vil ligge på 75 % fett, og spiser 2000 kcal om dagen. Da vil 1500 kcal komme fra fett, noe som tilsvarer ca 2 hekto smør, eller 160-170 gram rent fett. Protein er også viktig for nydannelsen av karbo, om du spiser lite av det. Men om du spiser ca 40 gram karbo om dagen, så skal det være nok. Dette er det riktignok krangel om, det finnes leger som påstår at kroppen trenger 100 gram om dagen (dr Eades blogg) |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Erfaringer og spørsmål fra en nybegynnerMå innrømme at å sørge for at jeg får nok fett er kanskje det jeg sliter mest med. Proteiner synes jeg det er ganske så lett å justere på spesiellt via egg og tunfisk f.eks. Og når jeg mener det er vanskelig så er det kanskje ikke akkurat det å måle det som er vanskelig, men å finne ut hva man skal "putte det i".. jeg er glad i de fleste fett produkter som orginal ost, smør, rømme osv, men det skal ikke så veldig store mengder til før kroppen min sier nei, dette er nok.. ellers takk liksom ^^ Håper jeg blir flinkere å holde oversikten på dette etterhvert. En annen ting er at jeg vil tippe kalori inntaket mitt er ganske høyt, uten at jeg egentlig har sett noe serlig på det så vet jeg jo at de fleste høy fett lav karb produkter har ganske høye mengder kalorier, eller tar jeg feil? (uten at det nødvendigvis har noe å si, det får jeg jo finne ut av etterhvert) Sist redigert av Zecola : 16-08-10 kl 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Erfaringer og spørsmål fra en nybegynnerOk folkens, et lite problem.. klokken er i skrivende stund 05:24.. gikk og la meg kl 01:30 i kveld/morges.. jeg er et kveldsmenneske så det er skjeldent noe problem.. men i dag (natt) har tydeligvis kroppen min gått i høygir.. jeg er ganske så varm i kroppen og å ligge under dynen i mer enn 10 min er ALT for varmt.. jeg finnes ikke trøtt heller. Er det noen andre som har problemer med dette?? Var ganske varmt tidligere i dag og var ute på tur en stund, så da jeg kom hjem rundt 17:00 så sov jg en time på puten.. mulig det har noe med saken å gjøre?? Sist redigert av Zecola : 17-08-10 kl 07:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Seniormedlem
Sv: Erfaringer og spørsmål fra en nybegynnerstumpen blir bra etter en 3-4 ganger - du trenger ikke sykkelshorts; (men det gjør litt vondt i starten ja...ugh..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
95 % sikker på at du har spist way to much protein. En svenske ved navn Michel Blomgren er en lchf`r som tester ut det meste. I det siste har han gått på 5 gram protein pr kg kroppsvekt, (han trener hardt og mye) og har beskrevet seg selv som en duracell kanin (var våken halve natta og skrev blogg, og var veldig mye varmere i kroppen enn vanlig). |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Seniormedlem
Sv: Erfaringer og spørsmål fra en nybegynnerHAH! Det kan vel kanskje forklare problemer med å sove - og ikke minst den konstante sultfølelsen da jeg spiste generell lavkarbo - og spiste så mye mat jeg ville.... Interesting - takk BitTorres!! |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Spørsmål fra en nybegynner | Betty00boop | Lavkarbo generelt | 13 | 15-06-10 09:49 |
Nybegynner-spørsmål .... | Flippy | Ketolysekuren | 3 | 18-04-10 13:57 |
Tre spørsmål fra en nybegynner | Clarissa | Eurodiett | 2 | 21-10-08 22:47 |
Nybegynner med spørsmål:) | nanban | Induksjonen | 2 | 12-10-05 23:25 |