Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvilke "karbofeller" har du gått i?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-08-10, 15:42   #26
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke "karbo-feller" har du gått i...??

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Også smaker de jo HELT klin likt?

What?? Nei, det smaker jo helt forskjellig! Dessuten kjenner man sukkeret legge serg på tennene. Jeg har aldri ikke kjent det hvis jeg har fått servert sukkerbrus ved en feil f.eks...

Gammel 19-08-10, 15:46   #27
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

What?? Nei, det smaker jo helt forskjellig! Dessuten kjenner man sukkeret legge serg på tennene. Jeg har aldri ikke kjent det hvis jeg har fått servert sukkerbrus ved en feil f.eks...

I min munn smaker de helt likt Og det er nok ganske mange som har gått i den fella, så jeg er nok ikke unik.
Drikker aldri brus rett fra flaske eller glass, så om det legger seg på tenna vet jeg ikke.

Gammel 19-08-10, 19:55   #28
Fruitdrops
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Ørje, Østfold
Fruitdrops er på en erverdig vei

Tror faktisk jeg ikke har gjort noen så veldig store brølere enda. Bortsett fra at jeg brukte matfløte en stund. Har også funnet ut en del produkter som det finnes alternativer med mindre karber, men har ikke vært så store forskjellene.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Også smaker de jo HELT klin likt? Merka absolutt ingen forskjell jeg og på den tiden drakk jeg MYE pepsi max

Pepsi MAX og vanlig Pepsi smaker ikke det samme. XD
Nå har jeg drukket mye Pepsi MAX de siste årene, og jeg merker når jeg får servert vanlig Pepsi eller Cola Light/Zero.

Litt OT, men; Jeg synes det er så irriterende når jeg bestiller Pepsi MAX og får servert Cola Light(som smaker puke)! Man kan si ifra når man ikke har det merket en person bestiller, så de kan bestille noe annet, eller hvertfall er klar over hva man får.

Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 20:11   #29
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke "karbofeller" har du gått i?

godt ikke det finnes noe standardsvar på alt her i verden

Gammel 19-08-10, 20:14   #30
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fruitdrops, her.

Nå har jeg drukket mye Pepsi MAX de siste årene, og jeg merker når jeg får servert vanlig Pepsi eller Cola Light/Zero.

Litt OT, men; Jeg synes det er så irriterende når jeg bestiller Pepsi MAX og får servert Cola Light(som smaker puke)! Man kan si ifra når man ikke har det merket en person bestiller, så de kan bestille noe annet, eller hvertfall er klar over hva man får.

Og jeg blir direkte kvalm av ettersmaken av Pepsi Max!
Klarer den bare ikke! Da bestiller jeg heller vann!

Gammel 22-08-10, 01:18   #31
tjeldberg
Medlem

tjeldberg sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
tjeldberg er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

23,noe stod det på mine. Og jeg regner med at det stemmer, siden alt vannet forsvinner fra tomatene når de tørker, mens næringsstoffene blir igjen. Jeg bruker fremdeles litt i salat, men mye mindre enn jeg gjorde

Vil tro det er merke kanskje =) Eller om det er opphakkede eller ikke?
Vet ihvertfall at det er en fordel å sjekke de ulike merkene.

NB av å til står det;
10g karbohydrater, 30g protein (f.ex) å da leser jeg av å till feil. Som regel tror jeg at det er mindre karbo enn det jeg finner ut av når jeg kommer hjem å kan lese på etikkenten i fred og ro.. uten andre kunder i butikken som distrahere meg
Som i eksemplet over leser jeg da til å være 30 karbo.. å det kan fort bli feil, å da en typisk karbofelle hos meg

Gammel 22-08-10, 02:00   #32
unaturligslank
Medlem

unaturligslank sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
unaturligslank er på en erverdig vei

En lavkarbofelle kan være å ikke telle med alle de små kildene til karbo. Litt tomatpure, litt rømme, litt fløte, litt buljong, litt chilisaus. Mange bekker små, en stor å....

Også skal man alltid velge den feteste varianten, den er det som regel mindre kh i.
Eks seterrømme vs lettrømme. Men vi er jo gla i fett vi da, så det er vel generelt ikke noen problem

Btw er løvbiff bedre enn hamburger. I alle fall den jeg kjøpte i dag(1kh pr 100g) fremfor Grilstad burger 10pk (3kh pr 100g)

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 08:04   #33
MarensLille...
Medlem

MarensLille... sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 45
MarensLille... er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

En lavkarbofelle kan være å ikke telle med alle de små kildene til karbo. Litt tomatpure, litt rømme, litt fløte, litt buljong, litt chilisaus. Mange bekker små, en stor å....

Også skal man alltid velge den feteste varianten, den er det som regel mindre kh i.
Eks seterrømme vs lettrømme. Men vi er jo gla i fett vi da, så det er vel generelt ikke noen problem

Btw er løvbiff bedre enn hamburger. I alle fall den jeg kjøpte i dag(1kh pr 100g) fremfor Grilstad burger 10pk (3kh pr 100g)

Ja, det har jeg tenkt litt på... Jeg bruker mye fløte, kanskje lit for mye... Men det er jo så godt!!! Og litt her og der som du skriver blir jo ganske mye etterhvert. Men nå veier ikke jeg maten jeg da, det har jeg ikke tid til med en 6 mnd gammel baby i hus), men jeg bruker hodet. Jeg er nemlig ikke så nazi på hvor mange karber jeg får i meg i løpet av dagen, så lenge jeg føler selv at jeg begrenser det til det minimale. Men går det egentlig an å få i seg for mye fett??? Det har jeg lurt litt på...
PS! Takk for tipset med løvburgeren!

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:

Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 10:31   #34
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Ja, man kan spise så mye fett at det samlede kaloriinntaket blir for høyt til vektnedgang, men som regel sliter folk med å få i seg nok fett!

100-150g fett gir 900- 1350kcal og bør være greit for de fleste!

Gammel 22-08-10, 10:55   #35
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Alder: 41
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Den første dagen jeg begynte med lavkarbo spiste jeg en proteinbar. Den reklamerte med masse protein og nesten ingen karber. Jeg hadde dårlig tid og leste ikke ordentlig bakpå. I etterkant fant jeg ut at den lille baren på 35 gram hadde nærmest 14 karbogydrater per porsjon.

Ikke akkurat karbfelle, men fant ut at solo super ikke var energiløs eller karbløs.

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 11:24   #36
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Den pepsifella har jeg også gått i, og jeg la ikke merke til at det smakte annerledes ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 14:03   #37
unaturligslank
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Den første dagen jeg begynte med lavkarbo spiste jeg en proteinbar. Den reklamerte med masse protein og nesten ingen karber. Jeg hadde dårlig tid og leste ikke ordentlig bakpå. I etterkant fant jeg ut at den lille baren på 35 gram hadde nærmest 14 karbogydrater per porsjon.

Det er jo enda et kjempegodt eksempel på at man må lese på pakken. For hva produsentene, og mange andre ser på som lavkarbo er ikke lavkarbo for oss. Og om man spiser noen med lite karbo må man fortsatt se på mengden.

Eks cavalier Hazelnut milk sjokolade inneholder hovedsakelig sukkeralkoholer men også 9,5 g sukker og 6,5 g laktose pr 100 g. Tot 16 g kh. En pakke veier 85 g, så totalen pr pakke blir 13,6 g kh, så spiser man en hel pakke har man så og si ingen kh igjen til salat, rømme, eller hva det måtte være.

Også er det jo i tillegg det at sukkeralkoholene kan være partystopper, man holder sukkersuget ved like og man får sinnsykt vondt i magen. Så også lavkarbogodt kan være farlig.

Skaldeman anbefaler forresten max 12 kh daglig på sin strengeste slankekur. Disse skal fordeles, man skal ha max 3 g pr måltid, man kan ikke samle de opp til en utskeielse. Etter å ha lest det har jeg lurt på om man faktisk går ut av ketose om man samler alle kh til et måltid. Skal i alle fall ikke ta noen sjanser med dette fra nå av!

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 14:14   #38
unaturligslank
Medlem

Opprinnelig lagt inn av MarensLille..., her.

Jeg er nemlig ikke så nazi på hvor mange karber jeg får i meg i løpet av dagen, så lenge jeg føler selv at jeg begrenser det til det minimale.

Den uttalelsen passer kanskje ikke så godt med ketolysekuren.
Har sagt noe av det samme selv. At jeg ikke skal gidde å telle så nøye så lenge jeg holder meg under en viss grense. Men jeg mistenker kanskje at den mangelfulle tellingen kan ha ført til at jeg har fått i meg noe mer enn jeg trodde.

Og hvor deprimerende er det ikke å ofre såååå mye, også uteblir resultatene fordi man tar bittesmå snarveier. Men nå vet jeg jo ikke hva du anser som det minimale da, er ikke sikkert det er noe problem for deg. Sier det bare fordi jeg ser du er på ketolysekuren, og om man spiser for mye kh på den, i tillegg til masse fett, kan man gå feil vei på vekta....

Anbefaler boka GI-Null av Skaldeman, der er det masse bra oppskrifter, og han har regnet ut kh, fettkvote og kcal for oss!
Han har visst også en egen kokebok, har ikke kjøpt den ennå, men den står øverst på handlelista hos meg

Sist redigert av unaturligslank : 22-08-10 kl 14:19.
Gammel 22-08-10, 17:26   #39
MarensLille...
Medlem

Den uttalelsen passer kanskje ikke så godt med ketolysekuren.
Har sagt noe av det samme selv. At jeg ikke skal gidde å telle så nøye så lenge jeg holder meg under en viss grense. Men jeg mistenker kanskje at den mangelfulle tellingen kan ha ført til at jeg har fått i meg noe mer enn jeg trodde.

Og hvor deprimerende er det ikke å ofre såååå mye, også uteblir resultatene fordi man tar bittesmå snarveier. Men nå vet jeg jo ikke hva du anser som det minimale da, er ikke sikkert det er noe problem for deg. Sier det bare fordi jeg ser du er på ketolysekuren, og om man spiser for mye kh på den, i tillegg til masse fett, kan man gå feil vei på vekta....

Anbefaler boka GI-Null av Skaldeman, der er det masse bra oppskrifter, og han har regnet ut kh, fettkvote og kcal for oss!
Han har visst også en egen kokebok, har ikke kjøpt den ennå, men den står øverst på handlelista hos meg

Altså, jeg teller, og regner ut, men skriver det ikke ned noe sted Men prøver å holde meg på rundt 3 per måltid, hvertfall ikke OVER, og med 4 måltider per dag er jo det gull Hittil har det hvertfall funket, med et vekttap på 2,6 kilo på 5 dager Weeeeeeeeee... Om vekten vil stoppe opp over lengre tid kommer jeg nok til å bli litt mere nazi på å veie og telle, men foreløbig går det strålende

Gammel 22-08-10, 18:38   #40
tiger2010
Juniormedlem

tiger2010 sin avatar

tiger2010 er på en erverdig vei

Jeg må si jeg ble sjokkert over sukkerinnholdet i taco spice mix! 60 gram karbo pr 100 gram

tiger2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 18:49   #41
unaturligslank
Medlem

Skjønner. Gjør det omtrent på samme måte selv. Man kan ikke stå å regne ut alt på papiret hele tiden, det gidder man ikke i lengden så man må finne metoder som fungerer i hverdagen. Jeg har tenkt å regne på det jeg spiser mest og henge opp en oversikt på kjøleskapet. Det tar litt tid å lage en sånn oversikt, men da sparer man jo masse tid ellers.

Hvis du klarer å holde deg på 3 kh pr måltid er du ganske nazi da.
Eller med andre ord veldig flink.

Hva det å være streng med maten innebærer varierer ganske mye fra person til person, så jeg antok vel at du var hakket med slepphendt med karboene ut fra den uttalelsen. Men skjønner nå at du ikke er det. Er så synd å lese om folk som gjør en kjempeinnsats på det meste, også går det ikke nedover fordi de "ikke er så nazi". De tror de spiser lite nok kh til å være i ketose, men så gjør de bittesmå feil som ødelegger. Jeg derimot er smertelig klar over alle feilene jeg gjør (og gjør de ofte likevel)

Gratulerer med vektnedgang!

Gammel 22-08-10, 18:52   #42
unaturligslank
Medlem

Opprinnelig lagt inn av tiger2010, her.

Jeg må si jeg ble sjokkert over sukkerinnholdet i taco spice mix! 60 gram karbo pr 100 gram

Lag din egen! Blir like godt

Kjipt det er så mye i posesaus også, og i salsa.

Når skal det komme et bedre utvalg av "ferdig" lavkarbomat?!

Gammel 22-08-10, 19:01   #43
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Nøtter.
I mitt hovud så er det fullt av protein og fett.
Men i realiteten så kan det vere temmeleg mykje karbohydrat også.
T.d. Pistasjnøtter som eg elskar: 16 kh, og cashewnøtter som er så godt i ymse matrettar: 18 kh/100g!

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 20:50   #44
MarensLille...
Medlem

Kjipt det er så mye i posesaus også, og i salsa.

Når skal det komme et bedre utvalg av "ferdig" lavkarbomat?!

Jaaaaaaaaaaaaaaa
Kanskje det er dèt man skulle spesialisert seg på når jeg en gang i fremtiden skal åpne min egen kaffebar??? Egen "lavkarbo-meny"???

Gammel 22-08-10, 20:52   #45
MarensLille...
Medlem

unaurlig slank: Veldig god idè med kjøleskapslisten! Jeg stjeler den jeg...

Gammel 22-08-10, 21:16   #46
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Hvor: Trøndelag
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Det skal da søren klype meg ikke mye til! Vi hadde taco her i vår og fyttikatta så grusomt den kryddergreia smaker! At folk virkelig klarer å stappe i seg det der og synes det er godt er mer enn jeg fatter...

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 21:33   #47
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

syns den kryddergreia er god jeg da

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 23:02   #48
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

syns den kryddergreia er god jeg da

stor forskjell frå produsent til produsent når det gjeld smaken, syns no eg. enkelte er ok, andre er temmeleg fæle.

no lagar eg min eigen, maler opp ferskt krydder kvar gong i krydderkverna mi. blir så godt atte, og slepp alt det sukkeret og bøttevis med stivelse som berre er fyllstoff

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva har du gått ned? Bæret Livets lyse side 1 17-08-10 00:19
ÆÆÆ, jeg har gått opp! adventhiel Lavkarbo generelt 18 13-08-09 14:35
Gått ned mamita30 Ketolysekuren 8 05-02-09 06:56
Når jeg har gått ned 30 kg.... Iset Generell diskusjon 22 05-11-05 18:51

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.