Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen tips for hotellfeller?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-09-10, 21:59   #1
Matlei
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Matlei er på en erverdig vei

Noen tips for hotellfeller?

Hei igjen

Skal på konferanse neste uke og blir da 3 dager på hotell. Føler jeg ikke er HELT trygg på all mat enda. Noen tips om feller som er lett å gå i på hotellfrokoster og middager? Vet at middagene er arrangert så tviler på at det er koldtbord

Alle tips taes imot med takk

Matlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:23   #2
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Noen tips for hotellfeller???

Opprinnelig lagt inn av Matlei, her.

Hei igjen

Skal på konferanse neste uke og blir da 3 dager på hotell. Føler jeg ikke er HELT trygg på all mat enda. Noen tips om feller som er lett å gå i på hotellfrokoster og middager? Vet at middagene er arrangert så tviler på at det er koldtbord

Alle tips taes imot med takk

Frokosten er vel frokostbuffet og da er jo saken grei! Der kan man jo boltre seg i egg, bacon, pølser og alt mulig av kjøttpålegg! Noe av det inneholder sikkert litt karber i form av tilsetningsstoffer (bearbeidet kjøttmat gjør ofte det), men du får gjøre så godt du kan.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:46   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Be om mer grønnsaker i stede for poteter. Ingen reagerer på det nå til dags!
Be om å få evnt saus ved siden av og spør gjerne hva den inneholder!

Min erfaring er at de aller fleste steder er man svært opptatt av at kunden skal få det slik de vil. Er jo mange med allergier etc, så kokken skal ha full oversikt over hva som er i de forskjellige rettene og skal kunne diske opp med alternativer!

Og du, det er ikke flaut å be om ekstra bevertning! Det er kundenes positive opplevelser de lever av!

Gammel 03-09-10, 09:48   #4
MarensLille...
Medlem

MarensLille... sin avatar

Hvor: Porsgrunn
Alder: 45
MarensLille... er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og du, det er ikke flaut å be om ekstra bevertning! Det er kundenes positive opplevelser de lever av!

ENIG!
Det går også an å ringe hotellet på forhånd å forklare at du til middagen ikke kan ha mel, melk eller sukker, så lager de spesielt til deg Dette gjorde jeg da vi var ute å spiste en vennegjeng forrige helg. Ringte restauranten å forklarte rett og slett som det var, og jeg fikk egen saus kun til meg, grønnsaker jeg faktisk kunne spise (ofte på finere restauranter er grønnsakene glasert!) og en flott frisk salat. De andre synes min mat så bedre ut!
Siden det er hele 3 dager også, så ville jeg nok vurdert å ta en telefon eller skrevet en mail... Men det er meg da

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:

Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 20:27   #5
Matlei
Juniormedlem

Sv: Noen tips for hotellfeller?

Takk for tilbakemeldinger

Ja kunne nok ringt hotellet for å si fra, men er nok sikkert bestilt mat til 400 stk på seminaret. Men jeg har tenkt over at jeg får spise det jeg føler er ok mat og dessuten så blir det vel også litt rødvin og slikt på kvelden også, så faren er vel stor anyway for at jeg faller ut av ketose

Jeg skal likevel tenke nøye og ikke fråtse. Og rett tilbake i ketose når jeg kommer hjem JEG GIR MEG IKKE SÅ LETT

Gammel 04-09-10, 21:21   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Ha litt backupmat på rommet. Kyllinglår, ost, nøtter, avocado.... Så slipper du å bli kjempesulten og gå på en smell hvis det er lite du kan spise på middagen f.eks. Eller lenge mellom måltidene, det syns jeg ofte er det største problemet med jobbarrangement. Så serverer de wienerbrød eller noe i mellom liksom.

Gammel 04-09-10, 21:32   #7
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ha litt backupmat på rommet. Kyllinglår, ost, nøtter, avocado....

Ja og så litt cocosasjokolade kanskje. Så kan du fint bruke minibaren til kjøleskap.

Gammel 04-09-10, 21:36   #8
Matlei
Juniormedlem

Ja tenkte jeg skulle ha med meg litt nøtter og så handle inn et par SKYR og en pk fløte til å ha i minibaren

Håper de har koldtbord til felles lunsjen - da er jo frokost og lunsj grei

Hvor får man kjøpt cocosasjokolade?

Gammel 04-09-10, 21:56   #9
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Du lager den selv. Det finnes flere tråder med oppskrifter her inne. Her er et eksempel.
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ocosasjokolade

Gammel 04-09-10, 22:38   #10
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Matlei, her.

Takk for tilbakemeldinger

Ja kunne nok ringt hotellet for å si fra, men er nok sikkert bestilt mat til 400 stk på seminaret. Men jeg har tenkt over at jeg får spise det jeg føler er ok mat og dessuten så blir det vel også litt rødvin og slikt på kvelden også, så faren er vel stor anyway for at jeg faller ut av ketose

Jeg skal likevel tenke nøye og ikke fråtse. Og rett tilbake i ketose når jeg kommer hjem JEG GIR MEG IKKE SÅ LETT

For min del hjelper det å være mentalt forberedt før jeg reiser vekk. Tenk gjennom matsituasjonen - og ikke minst rødvins-situasjonen For noen - jeg sier ikke det gjelder deg - blir man litt uvøren i valg av det man har i seg med litt rødvin innabords. Det handler om at du skal tenke etterpå at du klarte deg fint - og kan være litt stolt (ihvertfall er det slik for meg).

Tilslutt - KOS deg på seminar! Det er alltid morsomt å komme seg litt vekk og få litt påfyll, møte andre spennende mennesker og slippe ned skuldrene litt (aaaalt for lenge siden jeg har vært på seminar - må sjekke kurs-tilbudene på jobb her over helga *ler*)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 22:58   #11
Matlei
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

For min del hjelper det å være mentalt forberedt før jeg reiser vekk. Tenk gjennom matsituasjonen - og ikke minst rødvins-situasjonen For noen - jeg sier ikke det gjelder deg - blir man litt uvøren i valg av det man har i seg med litt rødvin innabords. Det handler om at du skal tenke etterpå at du klarte deg fint - og kan være litt stolt (ihvertfall er det slik for meg).

Tilslutt - KOS deg på seminar! Det er alltid morsomt å komme seg litt vekk og få litt påfyll, møte andre spennende mennesker og slippe ned skuldrene litt (aaaalt for lenge siden jeg har vært på seminar - må sjekke kurs-tilbudene på jobb her over helga *ler*)

Jepp - enig med deg. Forberedelser er nok tingen

Ang rødvinen så bruker det å begrense seg selv egentlig - for meg er det KOS og ett glass eller max to så er jeg fornøyd

Takk takk skal kose meg masse - har begynt å glede meg no. I morra er det å tråle gjennom klesskapet og pakke Håper du får kommet deg på seminar snart du også

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så sykt dårlig fantasi,noen som kan komme med noen tips? Aadna Lavkarbo generelt 7 16-04-10 11:05
Har problemer med å få i meg nok fett, noen som har noen tips? J.Austen Spørsmål og svar 6 20-10-09 01:58
Noen som kan komme med noen tips nå i starten? Luci06 Dr Lindbergs 13 26-02-09 20:37
Noen som har tips? Hannehk Ketolysekuren 3 15-06-08 00:21
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.