Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mange har endret retning underveis?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-10, 22:45   #26
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Godt å se at det ikke bare er jeg som skifter litt innimellom.
Jeg begynnte på Herbalife, men skiftet fort over til ketolyse. Har tidligere spist ala GR og noen år i følge blodtypedietten. Nå har jeg funnet det som passer meg aller best: lavkarbo/ketolyse kombinert med blodtypedietten!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:36   #27
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Jeg startet med GR-kost, gikk på kurs og greier. Yngste og tyngste, det var meg! Endte med at jeg gikk sulten med kort lunte og søtsug uten like i ett år.
Så begynte jeg på ketolysekuren og har ikke angret ett sekund!!
Men, det virker som om kroppen min ikke vil ned mer på ketolysekuren og jeg er ikke helt enig med den der! Så nå kjører jeg perioder med psmf og perioder med ketolysekuren om hverandre for å få vekk de siste pyntekiloene!

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 13:13   #28
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Opprinnelig lagt inn av loone, her.

Jeg startet med GR-kost, gikk på kurs og greier. Yngste og tyngste, det var meg! Endte med at jeg gikk sulten med kort lunte og søtsug uten like i ett år.
Så begynte jeg på ketolysekuren og har ikke angret ett sekund!!
Men, det virker som om kroppen min ikke vil ned mer på ketolysekuren og jeg er ikke helt enig med den der! Så nå kjører jeg perioder med psmf og perioder med ketolysekuren om hverandre for å få vekk de siste pyntekiloene!

GR er jeg også godt kjent med... Og libra... og nutrilett.... og cambridge... (der gikk jeg ned 15 kg på få uker - og ett år etterpå var de på igjen..). Hva er psmf?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 13:19   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

GR er jeg også godt kjent med... Og libra... og nutrilett.... og cambridge... (der gikk jeg ned 15 kg på få uker - og ett år etterpå var de på igjen..). Hva er psmf?

Jeg lurte jeg også og fant DETTE!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 15:19   #30
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Jeg startet med Grethe Roede, og gikk rundt konstant sulten og med søtsug. Det svidde i magen i 6 uker og jeg følte meg trøtt og kjempesliten. Jeg trente jo hver dag, det burde gitt overskudd og mer energi, men det sleit meg bare ut.

Så prøvde jeg å gå på GR og bytte noen måltid med nutrilett for å øke vekttapet som hadde vært usle 4 kilo på 6 uker. Misforstå meg rett altså, 4 kilo er mye, men 4 kilo på en stor kropp som gikk fra å ligge i sofaen og leve på melkesjokolade til å bo i badedrakt og joggebukse hver dag og med en knallstreng diett- jeg burde tatt av det dobbelte med det opplegget. Jeg gikk til og med på vanndrivende og rensekur. De usle 4 kiloene la jeg på meg i løpet av en uke mens jeg holdt på å flytte, da hadde jeg fått nok og ga opp.

Med ketolyse har jeg gått ned 4 kilo på 8 dager uten å slite meg ut og uten å gjøre noe veldig uvanlig. Trives kjempegodt på kuren foreløpig, er spent på hvordan det blir videre.

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 16:27   #31
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Jeg tenkte spesifikt på om noen har endret lavkarbo-retning underveis - ser jo at jeg var litt uklar der hehe.
Det er jo ingenting tvil om at flertallet av oss har vært innom standard lavkcalori-dietter før vi fant "frelsen" *flire*...

Jeg bare ser selv at generell lavkarbo ga ingen effekt på vekten min... så derfor spis-deg-slank. Nå har jeg stått stille i 3-4 uker, og lurer på om jeg må gjøre enda en endring for å få ting i gang igjen. Skal gå gjennom kostholdet mitt et par dager først - kanskje det blir et par aha-opplevelser hehe

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 20:20   #32
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Jeg begynte først med LCHF og strikt karbobegrensning. Nå følger jeg Primal Blueprint, som er så mye mer enn bare kostholdet, men også livsførsel. Se signatur for mer informasjon.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 00:11   #33
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

GR er jeg også godt kjent med... Og libra... og nutrilett.... og cambridge... (der gikk jeg ned 15 kg på få uker - og ett år etterpå var de på igjen..). Hva er psmf?

PSMF er også innenfor lavkarbo. Det er en ekstremdiett hvor man spiser store mengder protein for å opprettholde organ - og muskelvekt samtidig som man nesten ikke spiser fett eller karbohydrater slik at man tvinger kroppen til å tære på fettvevet, man er som regel i ketose. PSMF står for proteinsparende modifisert faste. Det er ikke en langsiktig diett med mindre man er under kategorien "fedme" BMI-messig og ikke er der pga. muskelmasse.
Jeg gikk ned nesten 4 kg og 10 cm i magemål den første gangen jeg forsøkte psmf (i 14 dager) og har fortsatt å gå ned etterpå
Har skrevet masse om det på bloggen min, jeg er frelst Fått sprettrumpa mi tilbake, mye takket være psmf!

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:09   #34
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Opprinnelig lagt inn av loone, her.

PSMF er også innenfor lavkarbo. Det er en ekstremdiett hvor man spiser store mengder protein for å opprettholde organ - og muskelvekt samtidig som man nesten ikke spiser fett eller karbohydrater slik at man tvinger kroppen til å tære på fettvevet, man er som regel i ketose. PSMF står for proteinsparende modifisert faste. Det er ikke en langsiktig diett med mindre man er under kategorien "fedme" BMI-messig og ikke er der pga. muskelmasse.
Jeg gikk ned nesten 4 kg og 10 cm i magemål den første gangen jeg forsøkte psmf (i 14 dager) og har fortsatt å gå ned etterpå
Har skrevet masse om det på bloggen min, jeg er frelst Fått sprettrumpa mi tilbake, mye takket være psmf!


Må si du har fått ei HEIT rompe ja hehe

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:21   #35
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

PSMF.. Effektivt men døøøødelig kjedelig

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:44   #36
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Opprinnelig lagt inn av loone, her.

PSMF er også innenfor lavkarbo. Det er en ekstremdiett hvor man spiser store mengder protein for å opprettholde organ - og muskelvekt samtidig som man nesten ikke spiser fett eller karbohydrater slik at man tvinger kroppen til å tære på fettvevet, man er som regel i ketose. PSMF står for proteinsparende modifisert faste. Det er ikke en langsiktig diett med mindre man er under kategorien "fedme" BMI-messig og ikke er der pga. muskelmasse.
Jeg gikk ned nesten 4 kg og 10 cm i magemål den første gangen jeg forsøkte psmf (i 14 dager) og har fortsatt å gå ned etterpå
Har skrevet masse om det på bloggen min, jeg er frelst Fått sprettrumpa mi tilbake, mye takket være psmf!


Er det noe ala Kimkins??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:45   #37
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er det noe ala Kimkins??

Ja.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:03   #38
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Opprinnelig lagt inn av loone, her.

man spiser store mengder protein for å opprettholde organ - og muskelvekt samtidig som man nesten ikke spiser fett eller karbohydrater slik at man tvinger kroppen til å tære på fettvevet,

Det hørtes da fryktelig ulogisk ut? Kroppen klarer ikke utnytte mer enn en viss mengde protein uansett, så "store mengder" vil jo bare omdannes til glukose og øke insulinutskillelsen?
Og å droppe fettet tvinger ikke kroppen til å tære på fettvevet, den tar "hva som helst" for å få energi. Tvert i mot trenger kroppen fett for å forbrenne fett og ikke muskler.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:56   #39
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er det noe ala Kimkins??

Psmf er kun ment som en kort "crash-diet" på 1-2 uker. Kimkins er vel en varig kostholdsendring? Flere som har sammenliknet psmf med eurodietten også, men jeg kan egentlig ingenting om deto retningene, så vet ikke
Vil ikke anbefale noen psmf lengre enn 14 dager i strekk. Som nellie sier er det sinnsykt kjedelig kost!

Kan ikke så mye om mengden protein kroppen kan ta opp ogsånt jeg Carisma, så det du sier er helt sikkert riktig! Gikk bare ut i fra det jeg leste om dietten i boken "The Rapid Fat Loss Diet". Den handler om proteinsparende modifisert faste fra start til slutt og vedlikehold

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 23:05   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Opprinnelig lagt inn av loone, her.

"The Rapid Fat Loss Diet".

Enhver slankekur som heter noe med rapid bør man være skeptisk til....
Og Eurodiet er overvåket av lege, så det kan langt fra sammenlignes.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 00:14   #41
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Enhver slankekur som heter noe med rapid bør man være skeptisk til....
Og Eurodiet er overvåket av lege, så det kan langt fra sammenlignes.

Hehe, det starter forfatteren også med å si også. Hele boken er veldig humoristisk vinklet, han skriver at folk kommer uansett til å utsette kroppen for slike ekstremdietter og psmf er den "sunneste" av de ekstremdiettene som finnes så derfor skret han likegodt en bok om det for å "opplyse folket".
Jeg mente mer prinsippene for eurodietten, ikke oppfølgelse og liknende.
Alle dietter kan missbrukes, men selv klarer jeg ikke å se noe skade i å kjøre korte perioder med psmf (selvom andre sikkert kan det). Har fått vekk appelsinhuden bak på låra etter at jeg gikk på den, så det var verdt det for meg om jeg mistet litt muskelmasse i den sammenheng

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 09:06   #42
Kjetilsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bærum
Alder: 41
Innlegg: 24
Kjetilsen er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange har endret retning underveis?

Jeg begynte med generell lavkarbo i mai en gang, og har siden den gang gått lavere og lavere på karbene, og nå denne siste uka kjører jeg et nære null karber eksperiment, mest for nysgjerrighetens skyld egentlig
Tenkte jeg skulle fortsette med det en måneds tid iallefall, og vurdere fordeler/ulemper da.

Litt mer info fra en svenske som har litt erfaringer med det (ref også siste LCHF magasinet).

Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=r1pSMfHs4Bc
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=SJ1R-Sq9dec

Kjetilsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige matvarer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sånn underveis bilde Nahemah Mer enn 30 kg overvekt 1 02-09-10 14:27
Hvor mange kh? lilly1977 Spørsmål og svar 9 06-07-10 10:00
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
Underveis.. Jordbær PCOS og karbohydratkontroll 13 22-10-06 21:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no