Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 15-09-10, 23:00   #3401
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh? Haha. Vel, det gjelder ikke min faste frisør som jeg pleier å gå til. Hun kjører hard femtitallsstil, og har en helt überperfekt Betty Paige-lugg og hår som er så blankt at man kan speile seg i det .
Det jeg er mest redd for er eksperimentelle frisører med "crazy" assymetriske hårlengder i tre farger og denslags. Jeg har alltid vært livredd for at jeg kommer til å ende opp med en eller annen førtiårskrisesemipunksveis eller se ut som en papegøye om jeg kommer under saksen hos en sånn en ... .

Hahaha. Eg klipte meg jo faktisk hos ei sånn ei og endte opp med veldig kort hår. Eg va litt sjokka først og litt lei meg for alt håret va borte. Men det var egentlig kult. Ingen farger though. Men det handler vel meir om at dei som jobba på frisørsalong som oftast ikkje har ordna håret sitt sjøl. Eg e dødsskeptisk. Har hatt så mange elendige frisøra som har maltraktert skolten min at eg e litt redd dei. Bortsett fra tante. Ho bare gjer som ho vil og så får eg ny sveis kvar gong og e alltid fin.. *Sukk*. Skulle ønske ho budde her..

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-09-10, 23:13   #3402
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hahaha. Eg klipte meg jo faktisk hos ei sånn ei og endte opp med veldig kort hår. Eg va litt sjokka først og litt lei meg for alt håret va borte. Men det var egentlig kult. Ingen farger though. Men det handler vel meir om at dei som jobba på frisørsalong som oftast ikkje har ordna håret sitt sjøl. Eg e dødsskeptisk. Har hatt så mange elendige frisøra som har maltraktert skolten min at eg e litt redd dei. Bortsett fra tante. Ho bare gjer som ho vil og så får eg ny sveis kvar gong og e alltid fin.. *Sukk*. Skulle ønske ho budde her..

Vel, jeg har bare en halvlang/kort pasje som trenger å trimmes innimellom, og en ettervekst som jeg tar et par tre ganger i året, nekter å la meg eksperiemteres med. Det er en grunn til at frisøren jeg har nå er den første jeg har gått til på nesten atten år. Men nå lar jeg faktisk ei venninne ta stussen, så modig har jeg blitt. Og jeg ser ut som en gorg med helt kort hår. Aldri mer .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 16-09-10, 18:46   #3403
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Hihihi. Eg ser faktisk ganske ok ut med kort hår fant eg ut. Har aldri hatt så kort før (eller eg blei vel skamklipt av barnevakta mi når eg va ett. Ho syns eg va langhåra :P ).

Eg har et spm. Dersom eg har tatt to tabletter med magnesium på morningen og kjem heim etter en dag på lesesalen og har glømt at det var samme morningen eg tok dei og tar to til, skjer det nåke da? Oj. En tablett e faktisk 350 mg. Det blir jo faktisk 1,2 gram. Er det farlig?

Gammel 16-09-10, 19:46   #3404
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Det eneste du vil oppleve med en såpass stor dose magnesium er å måtte holde deg nær et toalett det nærmeste døgnet! Diare er nemlig en vanlig bivirkning!

Om en tablett er 350mg, blir det faktisk 1.4g, da!
Og det er lurt å ta magnesium om kvelden, da den er noe muskelavslappende!

Gammel 16-09-10, 20:01   #3405
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

I fail at math. Again. Ups. Eg som skal ta båten i morra :S Det kan jo bli spennande. Tenk å være så tom i haudet at man glømme det. Evt. full i haudet. Det renne over av kunnskap :P

Gammel 16-09-10, 20:15   #3406
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

I fail at math. Again. Ups. Eg som skal ta båten i morra :S Det kan jo bli spennande. Tenk å være så tom i haudet at man glømme det. Evt. full i haudet. Det renne over av kunnskap :P

Enda et bevis på Dagbladets påstand om at lavkarbo skader hjernen....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 16-09-10, 20:53   #3407
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Ooooh. Kanskje eg kan spørre om det her.. Er du, eller kjenner du nåken, som er utdanna i språk/religionsvitenskap/arkeologi/kulturvitenskap/historie/filosofi som har startet egen bedrift? Vi (humanistenes arbeidlivsutvalg) skal ha et Gründerseminar på kvarteret i Bergen en kveld i begynnelsen av november (det er ikkje heilt bestemt enda). I den forbindelse trenge vi nåken som faktisk har starta bedrift med den typen bakgrunn. Vi har ikkje så god økonomi, men kan muligens sponse flybilletter dersom du/din bekjente ikkje bur i Bergen..

Det var kanskje litt sært å poste det her. Men er ny i Bergen og har ikkje så mykje nettverk her. Tenkte kanskje eg skulle utnytte det her nettverket. Høhø :P

Anyone?

Gammel 16-09-10, 20:54   #3408
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Enda et bevis på Dagbladets påstand om at lavkarbo skader hjernen....

Hahahaha. Den va skada fra før av! Tihihi. Har nok alltid failed på matte. Kanskje fordi eg var fora på høgkarbomat i dei åra eg hadde matte :P

Gammel 17-09-10, 09:34   #3409
camryn
Medlem

Hvor: Kringsatt av fiender
camryn er ny på veien

Eg har eit par kg bringebær i frysen som eg må gjere noko med i løpet av dagen. (er på flyttings og frysen må tømmast.)
Kva kan eg lage?

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 17-09-10, 09:43   #3410
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av camryn, her.

Eg har eit par kg bringebær i frysen som eg må gjere noko med i løpet av dagen. (er på flyttings og frysen må tømmast.)
Kva kan eg lage?

Mikse framleis frosne bær med fløte med ein stavmiksar og lage iskrem? Kanskje ikkje av heile 2 kiloa, men...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-09-10, 09:45   #3411
camryn
Medlem

Hvor: Kringsatt av fiender
camryn er ny på veien

Hum jo, eg har jo ein kartong fløyte eg må eta opp og. Det er ikkje heilt sjakktrekk å tine for så å fryse ned igjen innbiller eg meg?

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 17-09-10, 09:49   #3412
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Generelt sett så er det vel ikkje heilt heldig å tine for så å fryse ting. Men eg veit ikkje heilt med bær, har ikkje prøvd det sjølv.

Gammel 17-09-10, 09:57   #3413
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Kva er poenget med søtningsmiddelet Sweetwell eigentleg, skal tru? Oppdaga i ei avis i dag at ein restaurant her i Belgia med to Michellin-stjerner har slutta å bruke sukker. Åh, så bra, tenkte eg. Dei brukar altså noko som heiter Sweetwell i staden. Eg googla produktet og kjem fram til at det er samansett av sikori, mais og beter. Og så kjem det eg synest er heilt koko: "It is composed for more than 99% of low calorie ingredients originating from beet, corn and chicory, to which we add a very small proportion of sweetener to ensure the exact same sweetness as sugar. We either use stevia (where allowed by the regulator) or sucralose as sweetener."
Stevia og sucralose er jo søtningsmiddel i seg sjølv, kvifor i all verda skal dei blande inn sikori, beter og mais?

Gammel 17-09-10, 09:59   #3414
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Stevia og sucralose er jo søtningsmiddel i seg sjølv, kvifor i all verda skal dei blande inn sikori, beter og mais?

Eg vil tru at det har med konsistens å gjere, mellom anna for å kunne bruke det i staden for sukker i bakverk og dessertar, der sukker er ein viktig del av massen og ikkje kun eit smaksemne.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 17-09-10, 10:00   #3415
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Jau, du har nok rett. Men dei har jo ikkje laga eit "revolusjonerande" søtningsmiddel, når dei brukar stevia eller sucralose for å få det søtt... Det var litt poenget mitt, sorry..
På nettsida til produktet står det nemlig "the sweet revolution".

Fann no litt meir fakta om det.
Nutritional labelling
Values expressed per 100 g product
Energy155 kcal / 649 kJ
Carbohydrates2 5 g of which sugars max. 5 g of which polyols20 g
Fibresmin. 70 g
Protein 0 g
Fat 0 g
Sodium 0 g

Og så har det visst lav glykemisk respons.. Må eg bite i meg det eg har sagt no, kanskje?! Åkei, sårrryyy..

Sist redigert av Furine : 17-09-10 kl 10:06.
Gammel 17-09-10, 10:05   #3416
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Hahaha, nei det har du rett i. Men slik er slagordas og reklamens verden.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 17-09-10, 10:09   #3417
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Hahaha, nei det har du rett i. Men slik er slagordas og reklamens verden.

Godt poeng!

Hihi, dei har testa det også:

• Clinically tested at TNO, Zeist, Netherlands
  • 24 participants
  • Daily intake over 8 weeks
  • Results
    • No side-effects up to 50 grams/day.
    • Light flatulence and stomach rumbling for 70 grams/day
Så ikkje meir enn 50g per dag! Skal tru om det kjem i salg i lausvekt nokon stad? Dei har visst gjort ein del testar her i Belgia også på det.

Gammel 17-09-10, 17:56   #3418
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Vimsen85, jeg bor også i Bergen! Og vi er ca jevngamle.
Trenger forresten din organisasjon en hjemmeside? Haha.. for det er det jeg jobber med...

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 17-09-10, 22:51   #3419
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Vimsen85, jeg bor også i Bergen! Og vi er ca jevngamle.
Trenger forresten din organisasjon en hjemmeside? Haha.. for det er det jeg jobber med...

Du har ikkje gått på HF? Nei, vi har allerede heimeside.. Så desverre

Gammel 18-09-10, 05:55   #3420
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Jeg bytter bilforsikring om en måned. Men problemet mitt er at det bare er 65 km igjen til grensen som var på den gamle. Hva skjer hvis jeg går over den grensen og jeg kræsjer? Gjelder ikke forsikringen lenger, eller må jeg bare betale litt ekstra? Altså, det jeg tenker at hvis det er det siste så kræsjer jeg jo mest sannsynligvis ikke, og da får jeg heller godta å betale litt mer. Hvor mye mer er det snakk om i så fall? Eller må jeg snakke med nye forsikringen min og betale dobbelt i en måned?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 18-09-10, 06:56   #3421
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Forsikringa vil framleis gjelde, men dersom du har gått over køyregrensa så vil du kunne risikere reduksjon i erstatningsbeløpet dersom det oppstår skade som dei skal erstatte. Her har eg saksa frå Forbrukerportalen:

"Sikkerhetsforskrifter
Det er en hel rekke sikkerhetsforskrifter som må overholdes for at bilforsikring skal være fullt gyldig. Som eksempler kan nevnes krav til bilens vedlikehold og tekniske stand, låsing og oppbevaring av nøkler, overbelastning, gyldig førerkort og øvelseskjøring for å nevne noen. (...)

Merk deg at selskapet kan foreta en forholdsmessig reduksjon i forsikringsutbetalingen ved overskredet kjørelengde. Har du en forsikret kjørelengde på 8000 km i året, og det ved skade viser seg at du har kjørt 16000 km i avtaleperioden, kan utbetalingen bli redusert i forholdet mellom den premie du har betalt og den premien du skulle ha betalt for en forsikring på 16000 km. Men erstatningen kan bare bli nedsatt hvis det er en sammenheng mellom overskredet kjørelengde og forsikringstilfellet."

Lykke til m bilen

Gammel 18-09-10, 15:55   #3422
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Om du med HF mener humanistisk fakultet, så jo, jeg gikk der på historie en periode. Men har nå hoppet ut i arbeidslivet istedet, siden jeg ikke visste helt hva jeg kom til å bli etter 3-5 år med historie.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 18-09-10, 16:10   #3423
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Forsikringa vil framleis gjelde, men dersom du har gått over køyregrensa så vil du kunne risikere reduksjon i erstatningsbeløpet dersom det oppstår skade som dei skal erstatte. Her har eg saksa frå Forbrukerportalen:

"Sikkerhetsforskrifter
Det er en hel rekke sikkerhetsforskrifter som må overholdes for at bilforsikring skal være fullt gyldig. Som eksempler kan nevnes krav til bilens vedlikehold og tekniske stand, låsing og oppbevaring av nøkler, overbelastning, gyldig førerkort og øvelseskjøring for å nevne noen. (...)

Merk deg at selskapet kan foreta en forholdsmessig reduksjon i forsikringsutbetalingen ved overskredet kjørelengde. Har du en forsikret kjørelengde på 8000 km i året, og det ved skade viser seg at du har kjørt 16000 km i avtaleperioden, kan utbetalingen bli redusert i forholdet mellom den premie du har betalt og den premien du skulle ha betalt for en forsikring på 16000 km. Men erstatningen kan bare bli nedsatt hvis det er en sammenheng mellom overskredet kjørelengde og forsikringstilfellet."

Lykke til m bilen

Det var det jeg håpet på, takk skal du ha! Da fortsetter jeg bare å kjøre. Har ikke hatt bruk for forsikringen de snart åtte årene jeg har hatt lappen, så jeg regner med at jeg ikke kræsjer den neste måneden.

Gammel 18-09-10, 20:43   #3424
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Er barn lavkarbo?

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 18-09-10, 20:51   #3425
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Barn er kjøtt, så barn er jo lavkarbo. Men har en liten mistanke om at noen kommer til å stoppe deg før eller senere hvis du prøver deg.

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.