Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger råd om hvordan jeg skal spise på firmamiddag i dag

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-10, 10:17   #1
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Trenger råd om hvordan jeg skal spise på firmamiddag i dag

Hei dere
Sorry tittelen var litt lang...
I dag skal jeg være med på teambuilding. Det er planlagt pølse på bål før vi skal til skytebane for leirdue skytting. Det er ikke noe problem, jeg har kjøpt inn ketolyse pølser med sukkerfri ketchup. Men på kvelden skal vi spise på Mother India. Jeg selv er ikke noe spesielt glad i indisk mat men har sett på menyen og kan kanskje ha den en kylling rett med hvitløk. MEN, spørsmålen er, hvis jeg har ikke spist noen karbs helt til da, hva skjer hvis jeg spiser et stk nan brød til maten tro? Jeg har aldri "skeiet ut" med vilje før. Har ikke spesielt lyst heller med vil så gjerne kunne kose meg litt ekstra og ikke være så sinnssykt "obvious" at jeg spiser annerledes en de andre. Det er nok å måtte hoppe over dessert og ikke drikke så mye heller. På worst case scenerio, hvis jeg spiser en vanlig middag med et par drinker, vil jeg plutselig øke vekten med flere kilo?? Jeg mener siden jeg er i ketose? Har ikke tenkt å skyve i meg en haug, magen har ikke kapasiteten til det uansett, men vil gjerne ha et nan brød til maten og et par drinker....hva tror dere??

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:30   #2
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Trenger råd om hvordan jeg skal spise på firmamiddag i dag

Personlig hadde jeg aldri reagert på at noen ikke tok et nanbrød til maten, om det var det du tenkte på! Om man spiser og liker det er jo en helt individuell sak, uansett om man er på lavkarbo eller ikke.

Da er det vel verre med risen :P Jeg har selv vært ute og spist indisk med folk jeg ikke kjenner så godt, og da ba jeg om grønnsaker istedet for ris, og når jeg fikk spørsmål sa jeg at jeg ikke tålte ris så godt. Det ble akseptert uten spørsmål.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:33   #3
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd om hvordan jeg skal spise på firmamiddag i dag

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Personlig hadde jeg aldri reagert på at noen ikke tok et nanbrød til maten, om det var det du tenkte på! Om man spiser og liker det er jo en helt individuell sak, uansett om man er på lavkarbo eller ikke.

Da er det vel verre med risen :P Jeg har selv vært ute og spist indisk med folk jeg ikke kjenner så godt, og da ba jeg om grønnsaker istedet for ris, og når jeg fikk spørsmål sa jeg at jeg ikke tålte ris så godt. Det ble akseptert uten spørsmål.

Det er ikke så mye om at hva de syns om jeg, mer at siden jeg ikke er noe spesielt glad i maten tenkte jeg at jeg kunne ha et stk brød ved siden av for å bli mett av. Risen er ikke noe pes å la være...var bare redd for å plutselig stå opp 2-3 kg tyngre i morgen fordi jeg spiste litt mer "vanlig"... Hadde håpet å unngå det...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:37   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd om hvordan jeg skal spise på firmamiddag i dag

Du kan spare inn litt på karber resten av dagen Det er ikke skadelig sånn en sjelden gang.

Og om du går opp litt etterpå, så er det vannvekt, ikke fett

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:54   #5
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd om hvordan jeg skal spise på firmamiddag i dag

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Du kan spare inn litt på karber resten av dagen Det er ikke skadelig sånn en sjelden gang.

Og om du går opp litt etterpå, så er det vannvekt, ikke fett

Å så bra, takk Gerd! Jeg har ikke spist noen karber enda (tja, bitte gran kanskje) ...frokost var 1 skive gullost, 2 skiver skinke, 2 skiver agurk og 1 salatblad og et lite kokt egg. Skal spise 2 ketolysepølser med litt sukkerfri ketchup kl 3 - ellers spare jeg alt til middag. Men jeg skal være forsiktig
Må si det er en lettelse å høre det fra deg, du har alltids så mye god råd og da føler jeg mye bedre, takk!!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 14:38   #6
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Sv: Trenger råd om hvordan jeg skal spise på firmamiddag i dag

Jobben synes jeg du bare skal si: "Jeg er på sånn lavkarbo kur." Dropp risen og brødet. Er sikkert så mye sukker og søl i sausene at ketosen sprekker, men du går ikke opp.

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 15:39   #7
CarbKillinKelly
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 18
CarbKillinKelly er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd om hvordan jeg skal spise på firmamiddag i dag

et naan brød inneholder rundt 35g, bare til info. Så lenge du ikke spise mye andre karbohydrater tidligere, så kan du holde. (det varierer fra kropp til kropp hvem som trenger mindre enn 30g og mindre enn 50g).
Prøv å kjøpe saus som ikke er søt men fløte, krem, olje basert. jeg spiste indisk for noen uker siden og det gikk bra. jeg spiste kylling i en veldig fett saus.
du går ikke opp i vekt, i hvert fall, men kan forstyrre ketose. Det eneste mulighet jeg ser med "vekt" er kanskje "vann vekt" hvis kroppen holder mer vann i morgen pga endringen i kost i dag.

CarbKillinKelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen, LCHF, ADF om 2 år Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 12:16   #8
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd om hvordan jeg skal spise på firmamiddag i dag

Var på indisk restaurant i sommer, den sausen jeg fikk var litt sterk, så det endte med at jeg spiste litt ris for å dempe det. Tenkte ikke på det da jeg bestilte. Ellers hjelper yoghurt hvis sausen er sterk. Det går an å ta et lite stykke nanbrød hvis det er veldig fristende, og så nyte hver bit.. (Er litt glad i nanbrød sjøl..)

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 00:11   #9
kake
Juniormedlem
 
kake sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 17
kake er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd om hvordan jeg skal spise på firmamiddag i dag

Jeg har "skeiet" ut to ganger iløpet av de tre ukene jeg har vært på lavkarbo, pilen peker rett nedover likevel. Jeg ble heller ikke dårlig av det, selv om jeg selvsagt helst skulle unngått det. Ikke stress med det

Og karbohydrater er tross alt ikke gift Det er viktig å huske på det! Regnestykket i det lange løp er det som teller, og da har disse relativt sjeldne middagene med venner/kolleger ingenting å si.

__________________


kake er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under utprøving Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 17:53   #10
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd om hvordan jeg skal spise på firmamiddag i dag

Som Pål skriver i innlegget her så er lavkarbokosthold det perfekte kosthold å skeie ut på. Og spesielt ketogent kosthold siden musklene da er tømt for glykogen. Når du skeier ut med større mengder karbohydrater er det glykogenlagrene som har førsteprioritet og først når disse er fylt opp vil du begynne å lagre fett.

Dette er ingen oppfordring til å skeie ut jevnlig, men det greit å vite at man ikke ødelegger så mye ved å spise litt mye karbo en sjelden gang

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 18:54   #11
Kakemonster
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 10
Kakemonster er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd om hvordan jeg skal spise på firmamiddag i dag

ååh mother india har jo den beste maten. Jeg har ikke vært der siden jeg startet på lavkarbo. Jeg elsker nanbrødene, og jeg elsker risen.


Nå er jeg ikke på ketolyse, men det har ikke hatt noen innvirkning når jeg har skeiet ut.

Kakemonster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Plutselig gravid, hvordan skal jeg spise nå? Kuredu Lavkarbo generelt 6 27-01-10 21:28
Trenger seriøs hjelp (hva skal jeg spise på ketolyse) almohada Ketolysekuren 5 02-06-09 10:48
Jeg skal avslutte ketolyse. Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 7 31-05-09 12:26
Hjelp, hvordan skal jeg spise? Liv Lavkarbo generelt 5 31-03-09 14:23
Hvordan skal jeg klare å spise ofte nok? Hannehk Ketolysekuren 14 22-07-08 21:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no