Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Endte visst opp her tilslutt, jeg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-10, 22:26   #1
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Endte visst opp her tilslutt, jeg

Har lest boka nå, og jeg var visst allerede på rett vei allerede før jeg leste boka.. Tjohoo! Kjøpte keto-stix her om dagen, og har fått utslag på det nest høyeste i tre dager. Men jeg veier ikke maten da, så jeg vet ikke helt hvor mye jeg får i meg iløpet av en dag.. men jg spiser ikke mat som inneholder mer enn 3g kh per 100g, så det er begrenset hvor mye det blir iløpet av en dag uanz. Ble positivt overrasket når jeg orket å trene hardt i nesten 1,5 t idag og onsdag

Nå har jeg gått på lavkarbo i snart 2 uker, og jeg stoooortrives med det!! Energien er på topp og jeg føler meg jo generellt bra siden jeg endelig gjør noe med det som har plaget meg i så altfor lang tid. I tillegg hadde jeg gått ned 1,8kg etter en uke, og det er jeg fornøyd med siden jeg ikke har testet meg for ketose eller veid mat siden jeg begynte

Måltidene mine består stort sett av:
Frokost: 2 egg m/ bacon, ost og skinke eller westfalerskinke og evnt spinat
Lunsj: Salat med ost og skinke, reker og avocado, eller westfaler og blåmuggost. Eller rett og slett en halv cc-boks med litt kanel i.
Middag: Enten en salatvariant, eller kjøtt og grønnsaker som gjerne er gratinert med ost.
Kvelds: halv boks cc, eller så tar jeg middagen da istedet.

Ellers drikker jeg mye vann, litt cola zero, og to mocca'r om dagen som jeg lager med soyamelk u/sukker og bittelitt bakekakaopulver (tuppen av en teskje), og varierer med rømmedressing m/hvitløk eller olivenolje m/chili til alle måltider det kan passe.

Men, jeg lurer veldig på tre ting:
1. Er det lov å spise baconkrisp siden det er 0 kh i den? Vet det er salt som kan ødelegge for kaliumopptaket, men har det noe å si på forbrenninga?
2. Er det kh i sitrondråper (sånn man har i te osv)?
2. Tar dere vitaminer ved siden av? Vurderer å begynne med møllers total.

Takk til deg som gadd å lese gjennom alt dette. Er blitt ivrig her se, så da får jeg skrivediarè

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 22:49   #2
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

Har lest boka nå, og jeg var visst allerede på rett vei allerede før jeg leste boka.. Tjohoo! Kjøpte keto-stix her om dagen, og har fått utslag på det nest høyeste i tre dager. Men jeg veier ikke maten da, så jeg vet ikke helt hvor mye jeg får i meg iløpet av en dag.. men jg spiser ikke mat som inneholder mer enn 3g kh per 100g, så det er begrenset hvor mye det blir iløpet av en dag uanz. Ble positivt overrasket når jeg orket å trene hardt i nesten 1,5 t idag og onsdag

Nå har jeg gått på lavkarbo i snart 2 uker, og jeg stoooortrives med det!! Energien er på topp og jeg føler meg jo generellt bra siden jeg endelig gjør noe med det som har plaget meg i så altfor lang tid. I tillegg hadde jeg gått ned 1,8kg etter en uke, og det er jeg fornøyd med siden jeg ikke har testet meg for ketose eller veid mat siden jeg begynte

Måltidene mine består stort sett av:
Frokost: 2 egg m/ bacon, ost og skinke eller westfalerskinke og evnt spinat
Lunsj: Salat med ost og skinke, reker og avocado, eller westfaler og blåmuggost. Eller rett og slett en halv cc-boks med litt kanel i.
Middag: Enten en salatvariant, eller kjøtt og grønnsaker som gjerne er gratinert med ost.
Kvelds: halv boks cc, eller så tar jeg middagen da istedet.

Ellers drikker jeg mye vann, litt cola zero, og to mocca'r om dagen som jeg lager med soyamelk u/sukker og bittelitt bakekakaopulver (tuppen av en teskje), og varierer med rømmedressing m/hvitløk eller olivenolje m/chili til alle måltider det kan passe.

Men, jeg lurer veldig på tre ting:
1. Er det lov å spise baconkrisp siden det er 0 kh i den? Vet det er salt som kan ødelegge for kaliumopptaket, men har det noe å si på forbrenninga?
2. Er det kh i sitrondråper (sånn man har i te osv)?
2. Tar dere vitaminer ved siden av? Vurderer å begynne med møllers total.

Takk til deg som gadd å lese gjennom alt dette. Er blitt ivrig her se, så da får jeg skrivediarè


Hei og velkommen til oss
Jeg går rett til spørsmålene dine;
1) Ja. Det er lov. Jeg knasker litt baconcrisp hvis jeg har vært uforsiktig med inntaket av mat (les: måltidsrytmen..) og trenger litt ekstra fett. Ellers prøver jeg holde crispen og sukkerfri brus til lørdager (for livsstilsendringens del), da jeg reagerer lett på søtstoffer, dessverre.
2) Har du lett på nett for å få noe næringsinformasjon om den? Jeg bruker litt vaniljeessens/-dråper når jeg pisker krem, men har ikke tenkte noe over ev. innhold i den :P
3) Jeg tar multivitaminer (Jungelbrøl) fra Vitusapoteket

Ønsker deg masse lykke til, og skulle du ha noen flere spørsmål så er det rette plassen å stille her

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 23:10   #3
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Hei og velkommen til oss
Jeg går rett til spørsmålene dine;
1) Ja. Det er lov. Jeg knasker litt baconcrisp hvis jeg har vært uforsiktig med inntaket av mat (les: måltidsrytmen..) og trenger litt ekstra fett. Ellers prøver jeg holde crispen og sukkerfri brus til lørdager (for livsstilsendringens del), da jeg reagerer lett på søtstoffer, dessverre.
2) Har du lett på nett for å få noe næringsinformasjon om den? Jeg bruker litt vaniljeessens/-dråper når jeg pisker krem, men har ikke tenkte noe over ev. innhold i den :P
3) Jeg tar multivitaminer (Jungelbrøl) fra Vitusapoteket

Ønsker deg masse lykke til, og skulle du ha noen flere spørsmål så er det rette plassen å stille her

Tuuuusen takk for svar!! Jeg måtte ty til litt bakonkrisp mellom måltidene første uka siden jeg gikk fra å spise pottings og drikke cola zero så og si daglig til å prøve å kutte ut, men denne uka har jeg klart å holde meg unna godteri og nesten cola zero!! *klapper meg selv på skuldra*. Så da tar jeg kveldskosen ikveld til fredagsprogrammene. Men orket jo nesten ingenting av baconkrispen, så da kan jeg jo ta meg litt imorra også Koser meg heller med Yogi te (sweet chili) på kveldene nå jeg

Ps.- sjekket forresten ut noen av bildene på bloggen din.. FOR en forandring du har hatt.. du ser jo så frisk og bra ut, og ser virkelig ut til å trives med deg seg!! *klapper deg på skulderen*

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 23:16   #4
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Tuuusen takk for det Ser det litt selv også, men vet mest hvilken reise jeg har vært gjennom på mange plan, så det som gjenstår er utseendet - og jeg er jo på god vei med minus 30 kg snart

Jeg har baconcrisp helt øverst i halsen til enhver tid, så sliter litt med å få det ned for tiden :P Blir litt lei også. Er inne i perioden hvor jeg drikker kaffe med masse fløte i - og jeg som aldri har likt kaffe engang. Men har litt bakekakao i, så blir det litt mildere smak

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:16   #5
Kjetilsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bærum
Alder: 41
Innlegg: 24
Kjetilsen er på en erverdig vei

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Baconcrisp er godt det, jeg anbefaler Filler's/Kims (gullfarget pose), som har 0 karber, de andre typene har bittelitt, antageligvis pga noe mel og muligens dextrose i krydderet.

Men baconcrisp er faktisk ikke så god fettkilde som man skulle tro, husker jeg rett har den Filler's posen 28g fett pr 100g og 68g protein (!) pr 100g.

Kjetilsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige matvarer Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 23:05   #6
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Bare husk å få i deg MASSE vann! For hvis stixen din ble lilla, så er det fordi du får for lite vann Det er jeg utrolig nøye med hvertfall, å jeg har gått ned 5 kg den siste uka
Du er kjempe flink!

FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 02:17   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Baconcrisp smaker veldig godt med rømmedip. Da får man opp fettprosenten også. Istedet for ferdigkjøpt dip som inneholder masse karber, kan man bruke Tandorikrydder. Blir kjempegodt. Tandorikrydder kan kjøpes i alle butikker (Black Boy på glass).

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 02:19   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Holy shit, Pruttilutt! For en forandring! Var inn på bloggen din og så på bildene. Så nydelig du er!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 02:23   #9
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Holy shit, Pruttilutt! For en forandring! Var inn på bloggen din og så på bildene. Så nydelig du er!

Takk for koselig tilbakemelding Kommer forhåpentligvis flere bildeoppdateringer etter hvert som månedene går og kiloene er borte.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 21:58   #10
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Takk for flere svar og gode råd!!

Hadde plutselig dårlig utslag på ketostix'n i helga uten at jeg helt skjønner hvorfor, men igår kveld og idag er jeg tilbake i moderat/høy ketose Tror jeg rett og slett spiste for lite på fredag, i tillegg til å ha en reaksjon av et el annet slag. Kvalm, uvel, skjelven og frøsen, men ikke syk. I tillegg til at jeg plutselig lå på lav/spor på ketostix'n. Må begynne å skrive måltidsdagbok, tror jeg

Her er tre spørsmål til:
1. Kan man trene så mye man vil/orker på ketolyse? Har lest boka, men fikk bare med meg at man helst skulle gå i en halvtime hver dag, og ikke noen max-grense.
2. Hvis man ikke har noe særlig utslag på ketostix'n, kan man gå ned i vekt for det?
3. Hvor mye utslag på ketositx'n synes dere er bra nok? Er det kun mørk lilla som betyr noe? (ja, jeg vet at ketostix bare er en indikator på ketolysen, men jeg lurer fordet)

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 22:06   #11
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

Takk for flere svar og gode råd!!

Hadde plutselig dårlig utslag på ketostix'n i helga uten at jeg helt skjønner hvorfor, men igår kveld og idag er jeg tilbake i moderat/høy ketose Tror jeg rett og slett spiste for lite på fredag, i tillegg til å ha en reaksjon av et el annet slag. Kvalm, uvel, skjelven og frøsen, men ikke syk. I tillegg til at jeg plutselig lå på lav/spor på ketostix'n. Må begynne å skrive måltidsdagbok, tror jeg

Her er tre spørsmål til:
1. Kan man trene så mye man vil/orker på ketolyse? Har lest boka, men fikk bare med meg at man helst skulle gå i en halvtime hver dag, og ikke noen max-grense.
2. Hvis man ikke har noe særlig utslag på ketostix'n, kan man gå ned i vekt for det?
3. Hvor mye utslag på ketositx'n synes dere er bra nok? Er det kun mørk lilla som betyr noe? (ja, jeg vet at ketostix bare er en indikator på ketolysen, men jeg lurer fordet)

Jeg går rett på spørsmålene;
1) Trene kan du i moderate mengder, halvtime per dag er vel det som er anbefalt, og ikke i de helt store anstrengelser heller. Det har nå gått 3 mnd for meg, og nå først tåler jeg ei økt uten svimmelhet eller slapphet.
2) Ja, det kan man. Utslag på stix viser bare overskudd av ketoner i urinen, det forteller bare hvordan kroppen forbrenner; ikke hvor mye. Dermed besvarer jeg nr. 3) Så lenge det er utslag, så er det forbrenning. Mørk farge indikerer flere ting; hard trening og/eller lavt inntak av vann. Hvis du øker karb. en dag, vil det bli svakere utslag, men det forteller ikke noe om forventet vektnedgang eller ei. Egentlig skulle det bare fantes en "ja"-pinne

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 22:08   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Svarer i rødt.

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

Takk for flere svar og gode råd!!

Hadde plutselig dårlig utslag på ketostix'n i helga uten at jeg helt skjønner hvorfor, men igår kveld og idag er jeg tilbake i moderat/høy ketose Tror jeg rett og slett spiste for lite på fredag, i tillegg til å ha en reaksjon av et el annet slag. Kvalm, uvel, skjelven og frøsen, men ikke syk. I tillegg til at jeg plutselig lå på lav/spor på ketostix'n. Må begynne å skrive måltidsdagbok, tror jeg

Her er tre spørsmål til:
1. Kan man trene så mye man vil/orker på ketolyse? Har lest boka, men fikk bare med meg at man helst skulle gå i en halvtime hver dag, og ikke noen max-grense. Nei ingen maxgrense. Du kjenner på kroppen når det er nok
2. Hvis man ikke har noe særlig utslag på ketostix'n, kan man gå ned i vekt for det? Ja, det finnes ikke grader av ketose. Stixen er bare en indikator på hva som skjer i urinen din.
3. Hvor mye utslag på ketositx'n synes dere er bra nok? Er det kun mørk lilla som betyr noe? (ja, jeg vet at ketostix bare er en indikator på ketolysen, men jeg lurer fordet) Samme svar som over. Men er den mørkest kan det indikere på for lite væskeinntak.



Ikke hekt deg så opp i stixen. For så lenge du vet at du spiser riktig og du går ned i vekt, så "teller" ikke stixen (min mening) Det er maten du spiser som gjør at du går ned i vekt, ikke stixen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 22:11   #13
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Jeg tar meg selv i det å rett og slett ikke bry meg om stix'ene lengre. Før var jeg fanatisk, testa hver gang jeg tissa. Det er bare teit, og dyrt. Tester de dager hvor jeg vet jeg har inntatt litt for mye, da på kvelden, 2 timer etter siste måltid, bare for å forsikre meg hvordan utsiktene blir dagen "derpå". Jeg får alltid "hangover" hvis jeg får i meg for mye ufint

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 22:14   #14
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Hei,
1. Ja, men mange blir litt tunge i beina til å begynne med men det går over. Anbefaler at du tar en tur innom treningsdelen av forumet, les også tråder/inlegg skrevet av brukernavn: Pål og BitTorres.
2. og 3. Det finnes ikke grader av ketose, får du utslag så er du i ketose. Lys farge kan komme av litt høyere kh inntak, drukket mye vann, trent mye før testing med stix. Husk at stiksen bare forteller om du har ketoner i urinen, den forteller ikke noe om hva som skjer i kroppen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 22:26   #15
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Nå ble jeg litt klokere her.. nok en gang, TUUUUSEN takk for svar!!

Jeg merker veldig godt at jeg har vært tung i beina.. spes på treninga idag, men jeg har ikke vært særlig svimmel, så da har jeg bare kjørt på.. jeg klarer bare ikke kjøre på lavgir når det kommer til trening - enten er det masse og effektiv trening, eller så er det ingenting. Er det som er så kjipt med meg. Men jeg går uanz mye daglig siden jeg bor sentralt og dermed lar bilen stå når jeg skal i butikken, hente sønnen min osv. Er igrunn veldig glad i å gå turer

Og ang ketostix'n så er jeg nok mye fokusert på den siden det er nytt og spennende.. jeg prøver å begrense meg til 1 stix om kvelden, men det hender det har gått noen flere (som f.eks i helga), men jeg måler aldri om morgenen da Men bare å vite at 'om man har utslag så er man i ketose' letter en hel del, for jeg har trodd at man må være på det mørkeste for å være i ketose.

Jeg er dårlig på å veie maten min, men har en gylden regel på å ikke spise mat med mer en 3g kh i seg, og da begrenser det seg hvor mye jeg får i meg iløpet av en dag uanz (tror jeg) Men jeg må nok begynne på vitaminer, for jeg fikk beskjed av legen at jeg har lavt b12-nivå, og jeg vet ikke hva det kommer av.

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 22:35   #16
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Spis brokkoli

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 22:46   #17
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Hei,
Jeg har laget en tråd for nykommere i lavkarboverdenen, der finner du svar på de aller fleste nykommer spørsmålene i tillegg til masse nyttige linker. Kosttillskudd er anbefalt på alle ketogene dietter.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 23:03   #18
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Brokkoli skal heretter inntas i større mengder selv om jeg har spist det nesten daglig i to uker

arnakristin: Takk for påminnelsen om den linken. Jeg har sett på den tidligere, men glemmer fort Føler meg litt "lost" her ennå, og det er ikke alt jeg føler svarer på akkurat det jeg lurer på. Også glemmer jeg fort det jeg har lest som kan komme til nytte senere også. Gullfiskhukommelsen/"ammetåka" slår til støtt her.. he he

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 23:07   #19
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Er bare å spørre, er da du får svar

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 23:11   #20
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Leste den linken nå.. er litt flau, for der stod jo det meste jeg lurte på *rødme*. Men tusen takk til dere som tok dere tid til å svare for det!!!

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 23:30   #21
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Vel, der står det meste nybegynnere lurer på – den tråden har jeg laget på bakgrunn av det jeg har lest av nybegynner spørsmål her på forumet – kjekt å ha en sånn tråd å henvise til for å slippe å svare på det samme om og om igjen, he, he…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 23:51   #22
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Ja, skjønner godt det Er litt av en verden å sette seg inn i dette

Forresten: Leste om vitaminer og ketose, og jeg sjekket ketolyse.no sin netthandel og den ketolyse-vitamin-pakka.. men det var to varianter der - betyr det at jeg burde ta begge variantene?

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 00:07   #23
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D

Hei,
Litt usikker på hva du mener med ”pakker”, de har start-pakke, full-pakke og forum-pakke som alle inneholder ulike ting + vitaminene, du trenger eventuelt bare en av pakkene.
Dette er de tre ulike tablettene som selges på ketolyse.no og er designet til å optimalisere ketlysekuren, kan kjøpes enkeltvis:
Magnesium
Ketolysetabletter : Krom+kalium+Kalsium
Ketolysetabletter : Selen + sink + vitaminer

Som jeg nevnte tidligere så er det anbefalt at man tar kosttilskudd på ketogene kosthold men hvilket merke du velger er helt opp til deg, men flere her inne sier at ketolyse tablettene faller rimlig ut i forhold til å sette sammen noe fra helsekost/apotek. Jeg bruker ikke tablettene fra ketolyse.no da jeg kjøper mitt kosttilskudd i England.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 10:06   #24
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Endte visst opp her tilslutt, jeg

Så du manglet B12. Et godt tips for alle lavkarbere (og folk generelt egentlig) er å spise innmat. Er ikke så populært nå mer, men ting som lever, rogn og nyrer inneholder vanvittige mengder vitaminer, mineraler og sporstoffer.

Lykke til!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 19:47   #25
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Endte visst opp her tilslutt, jeg

Hmm.. blir jo 350kr til sammen da.. finnes det billigere andre steder??

Takk for råd ang innvoller.. er ikke akkurat det jeg higer etter om dagen men.. he he Skal til revmatologen imorra, så da blir det vel kanskje snakk om å sette b12-injeksjon

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg MÅ visst ha det inn med teskje! Kristin1964 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 28 22-03-13 11:25
Jeg har visst for høye kolesterolnivåer? Iselilja Fysisk og mental helse 14 22-06-10 12:30
Oj, ostevaffel ble det visst Serenio Generell diskusjon 0 10-11-09 20:48
Ble visst utskeielse i går ... Millsi Ketolysekuren 6 14-06-09 23:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no