Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kostfiber og kh

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-10, 08:41   #1
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Kostfiber og kh

Altså når jeg baker ketolysebrød, sitter jeg jo igjen med nesten ingen kh. Det er jo pga kostfiber, antar jeg?

Men hva med mandler? Der står det kh: 8,7, kostfiber: 7,2. kan jeg da trekke fra 7,2 kh og sitte igjen med 1,5kh?

Hva med agurk? Der står det kh: 1,2, kostfiber: 0,8. Gjelder det samme her?

Og er det slik med alle matvarer? Trekker man fra selv, eller er det trukket fra i varedeklarasjonen?

Beklager hvis det er et obivious svar på dette, jeg er bare så forvirra

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 08:49   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kostfiber og kh

I norske tabeller og næringsinnholdsfortegnelser, er kostfibre alt trukket i fra!
Ikke noe mer å hente, det som står oppgitt som antall karber, er det som skal telles med!

(Bortsett fra en og annen sukkeralkohol, men det er en annen greie)

Hvilket ketolysebrød? Er det lite karber, er det pga valget av råvarer, ikke at man kan trekke fra noe!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 09:40   #3
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Kostfiber og kh

Det ketolysebrødet som står bakpå bakemixen. Der er det jo egg, valnøtter, linfrø, sesamfrø, kruskakli, solsikkefrø (har oppi ca 30 g) og bakemix. Og jeg mener det sto ca 1 kh per skive. Jeg får ikke det til å stemme Jeg får 18 skiver. og det må da være mer enn 18 kh der?

totalt:
egg: 2
valnøtter: 4,5
linfrø: 0
sesamfrø: 4,5
kruskakli: 18,5
solsikkefrø: 2,5
bakemix: mellom 6-8 (tror jeg)

=38-40 kh....

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:16   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kostfiber og kh

Er nok kruskakli som gjør det!
Det varierer veldig hva som regnes for karber i det! Er temmelig sikker på at det ikke er mer enn 9 karber egentlig! Og de seiler vel ganske fort gjennom uten å etterlate seg mange karbene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 18:41   #5
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Kostfiber og kh

Kan man trekke fra sukkeralkoholer altså? Jeg har aldri skjønt meg på dette, jeg... :S

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:19   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kostfiber og kh

Opprinnelig lagt inn av Klistine, her.

Kan man trekke fra sukkeralkoholer altså? Jeg har aldri skjønt meg på dette, jeg... :S

Svært forvirrende felt!
Noen sier ja, andre sier bare noen og så er det noen som mener at kan trekke fra noen, eller slett ikke bør spise dem!

Jeg spiser dem ikke så ofte, tåler dårlig malitol, men er ikke som mange andre så redd for aspartam, så jeg drikker lettbrus!

Du kan jo lese gjennom denne tråden og se om du blir noe klokere!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:49   #7
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Kostfiber og kh

Haha, ja det er meget forvirrende må jeg si! Tror jeg skal holde meg unna litt i første omgang hvertfall!

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kostfiber 1979 Ketolysekuren 8 23-08-10 13:48
Karbo-kostfiber? marfrasol Ketolysekuren 6 01-08-10 22:44
Karbohydrater og kostfiber Rosalill Spørsmål og svar 1 06-07-10 00:47
Karbohydrater - kostfiber mona1 Spørsmål og svar 3 27-01-10 15:18
Er kostfiber med? poisson78 Spørsmål og svar 4 06-05-09 11:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no