Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-10, 21:02   #1
nina75
Juniormedlem
 
nina75 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
nina75 er på en erverdig vei

Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Jeg har gått på ketolysekuren i nesten to måneder nå - og er kjempe fornøyd med vektnedgang, mindre søtsug, mer energi +++.

En ting jeg ikke er så fornøyd med er at hudproblemene mine (psoriasis? venter på time hos spesialist) ikke er blitt noe bedre. Jeg har fått flere tørre flekker den siste tida og hendene sprekker opp.

Er det noen andre med hudproblemer her inne som har opplevd det samme? Har du noen råd?

__________________


nina75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 21:07   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Det jeg opplevde, var en midlertidig forverring før det ble mye bedre!
Husker ikke hvor lang tid det tok før det snudde, men det var en stund!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:33   #3
nina75
Juniormedlem
 
nina75 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
nina75 er på en erverdig vei

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Takk for svar!

Da håper jeg at en eventuell midlertidig forverring snart er over.. Sprukne fingertupper er ikke gøy!

__________________


nina75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:37   #4
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Tar du omega-3 og 6? De er essensielle fettsyrer som er alfa-omega for å kurere hudproblemer raskest min atopiske eksem har blitt mye bedre, gjenstår bare litt klø-flekker når jeg spiser jordbærjåggert og et sår bak kneet som har vært i 10 måneder

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:37   #5
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

HAr en kamerat som har psoriasis. Hans har forsvunnet helt på ketolysekuren. Men er usikker på om det ble verre først...

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:47   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Jeg fikk også verre plager med eksem / tørr hud i begynnelsen - men det gikk over. Nå er huden aldeles glatt overalt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 00:15   #7
tinde
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 3
tinde er på en erverdig vei

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Jeg begynte med lavkarbo i slutten av mai, og opplevde en fantastisk bedring av psoriasisen. I slutten av august begynte det derimot å blomstre opp igjen, og nå er det verre enn noen gang (fikk påvist psoriasis for 15 år siden). Jeg har vært hos fastlege, og fått henvisning til hudlege, men ikke bestilt time enda. Jeg fikk resept på en salve som jeg bruker om kvelden, men ingen tegn til bedring. Vi får håpe at det er som noen skriver her, at etter en periode med forverring, blir det bedre

tinde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 09:32   #8
nina75
Juniormedlem
 
nina75 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
nina75 er på en erverdig vei

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Skal ut å handle litt mer omegafettsyrer. Leste et annet sted Udos choice kunne fungere bra på psoriasis. Hudlegtime har jeg først fått på nyåret... så jeg må prøve å ordne litt sjøl først og håpe at ketolysekuren forbedrer hudplagene.

__________________


nina75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 14:33   #9
EirinBK
Juniormedlem
 
EirinBK sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 42
Innlegg: 32
EirinBK er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

visste ikke om at ketolyse/lavkarbo kosthold kunne bedre hudplager og psoriasis, så nå øyner jeg et lite håp. føler jeg har prøvd det meste både med og uten resept...

EirinBK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 14:49   #10
Terjemat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 20
Terjemat er på en erverdig vei

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Samme som trådstarter her, psoriasis på beina har ikke blitt bedre i det hele tatt, om noe kanskje verre. Men får jo håpe det hjelper

Det eneste som egentlig hjelper er Dermovat, men ikke så kult å bruke altfor mye av, egentlig.

__________________


Terjemat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 15:30   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av EirinBK, her.

visste ikke om at ketolyse/lavkarbo kosthold kunne bedre hudplager og psoriasis, så nå øyner jeg et lite håp. føler jeg har prøvd det meste både med og uten resept...

Opprinnelig lagt inn av Terjemat, her.

Samme som trådstarter her, psoriasis på beina har ikke blitt bedre i det hele tatt, om noe kanskje verre. Men får jo håpe det hjelper

Det eneste som egentlig hjelper er Dermovat, men ikke så kult å bruke altfor mye av, egentlig.

Har dere prøvd stråling?
Jeg fikk bestrålt mitt hode pga psoriasis på vårparten og har siden vært HELT fin!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 15:40   #12
linnkri
Juniormedlem
 
linnkri sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Asker
Alder: 43
Innlegg: 35
linnkri er på en erverdig vei

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Jeg var plaget av Psoriasis i hodebunnen og rundt øreflippene + noen flekker på albu/knær i puberteten, dette forsvant av seg selv, men kom tilbake i forbindelse med min første runde på ketose.

Hos meg ble det først værre, for så å forsvinne helt. Jeg har vært nazi når det gjelder Omega-3 og tror det har hjulpet meg masse. Tar 6 kapsler med e-que hver dag for å bygge opp lagrene. Skal gjøre det en måned til, men så gå ned til to kapsler om dagen. Mine stive fingre og knær har også blitt mykere av dette.

Har hørt veldig mye bra om Udos og det er nok ett godt alternativ. Jeg tror bare man skal ta flere kapsler i starten for å bygge opp lageret. Det er ihvertfall min erfaring

__________________

Linnkri
linnkri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 13:14   #13
Terjemat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 20
Terjemat er på en erverdig vei

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har dere prøvd stråling?
Jeg fikk bestrålt mitt hode pga psoriasis på vårparten og har siden vært HELT fin!

Har prøvd UVB, det gjorde ingen forskjell, men så blir ikke jeg særlig bedre av sommer og sol heller. Har anledning til å bruke UVA og Oxsoralen, men har ikke gjort det ennå. Blir kvalm av pillene, har jeg hørt.

__________________


Terjemat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 13:37   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Terjemat, her.

Har prøvd UVB, det gjorde ingen forskjell, men så blir ikke jeg særlig bedre av sommer og sol heller. Har anledning til å bruke UVA og Oxsoralen, men har ikke gjort det ennå. Blir kvalm av pillene, har jeg hørt.

Jeg fikk grensestråle- behandling! Hver torsdag på Riksen i 10 uker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 00:13   #15
maritam
Juniormedlem
 
maritam sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 43
maritam er på en erverdig vei

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Jeg har ikke psoriasis, men jeg har gått på keto i ca 2 mnd nå, og jeg har begynt å fått kløe og utslett. Kan det ha noen sammenheng med ketolysen??

__________________


maritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 00:59   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Psoriasis/hudproblemer og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av maritam, her.

Jeg har ikke psoriasis, men jeg har gått på keto i ca 2 mnd nå, og jeg har begynt å fått kløe og utslett. Kan det ha noen sammenheng med ketolysen??

Ja, faktisk! Søk litt her inne, er andre som har snakket om det!

__________________

Sist redigert av Kitt : 12-11-10 kl 07:41.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Psoriasis og lavkarbo Damita Fysisk og mental helse 14 04-02-12 09:13
Psoriasis-gåten kan være løst (om ett år) mofe Generell diskusjon 3 19-09-11 11:39
Hudproblemer av Cocosa lillen Spørsmål og svar 4 02-04-10 10:06
Hudproblemer i ketose Sugarpill Spørsmål og svar 17 17-06-07 09:58
Omega3 og hudproblemer Manina Kosttilskudd 7 31-01-07 10:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no