Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hudproblemer i ketoseJeg har egentlig aldri holdt meg lenge nok i ketose av gangen til å se hvordan huden utvikler seg etterhvert. I begynnelsen går iallefall min hud helt klart igjennom en slags "renselsesprosess", og hormonelle undergjordiske kuler (som kviser, men som varer i ukesvis og aldri kommer til overflaten) popper opp i ansiktet mitt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
![]() |
![]() |
#2 |
Gjest
|
Sv: Hudproblemer i ketoseJeg har, som du, tidvis vært plaget med sånne underjordiske kviser....men jeg har *bank i bordet* ikke hatt EN ENSTE kvise etter at jeg kom i ketose..... |
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hudproblemer i ketoseJeg har stadig disse kulene - særlig rundt munnen, mest på haka (hadde en rett ved over-leppen her forrige uke -au). Hos meg kommer de når jeg har eggløsning OG rett før mensen. Er litt bedre når jeg er i ketose, og merker det med en gang jeg spiser noe galt (ser det med en gang jeg har skeiet ut
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Sv: Hudproblemer i ketoseJeg merket at de kommer med en gang jeg har spist en mengde gal mat, og også i forbindelse med menstruasjon og eggløsning. Åpenbart hormonelt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
Sv: Hudproblemer i ketoseJeg vet at Nille, som har fulgt et ketogent kosthold i maange år, har fortalt om at hun har fått en mye bedre hud. Og hun ser utroolig bra ut! *underskrive på det*
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hudproblemer i ketoseØkt inntak av både fett og oljer skal jo gi finere hud (for oss som ikke er perfekte fra før da). Så skal man smøre huden, bør man gjøre det innenfra og ut (med unntak av sunblock da... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
Sv: Hudproblemer i ketose
It makes sense! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hos meg har det blitt bedre - men langt fra helt bra. Nå har jeg to hormonsykdommer som sikkert ikke gjør ting bedre
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
Sv: Hudproblemer i ketoseHar du prøvd MD formulations (fås hos hudpleier). Produkter fra den serien hjalp meg veldig, men jeg måtte slutte nå i vår (man må være så forsiktig i solen når man bruker dem). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 53
![]() |
Sv: Hudproblemer i ketoseHei! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g)
![]() |
![]() |
#11 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Tusen takk kjære mofe
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hudproblemer i ketoseHuden min er blitt mye finere/renere etter jeg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt
![]() |
![]() |
#13 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Sv: Hudproblemer i ketoseDette har jeg lurt litt på.... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#14 |
Administrator
Alder: 68
Sv: Hudproblemer i ketoseOm hudproblemene kommer av endring i kostholdet eller ketosen vil de komme ganske raskt etter oppstart. Er huden fin i månedsvs for så å bli dårlig/stygg/kvisete, er det nok ikke det generelle kostholdet som gjør det. Det kan være hormonubalanse, eller at du har spist noe du ikke tåler og/eller som har vært sprøytet med/behandlet med noe du ikke tåler....... mener jeg.......
![]() |
![]() |
#15 |
Jeg lever som en løve
Hvor: Trøndelag
Sv: Hudproblemer i ketoseNå har jeg spist sunt noen uker og da merker jeg det mye på hårbunnen. Det er ikke så mye kløe lenger, og jeg flasser ikke av på langt nær så mye som før. Men nå har det kommet litt tilbake igjen.
![]() |
![]() |
#16 |
Gjest
|
Sv: Hudproblemer i ketoseApropos gjær....hørte en gang at man kan få kløe på alle steder det vokser hår, ved høyt inntak av sukker og gjær.... |
![]() |
![]() |
#17 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Jeg spiste mer generelt lavkarbo det første halve året, og gikk over på Atkins i februar. Husker ikke helt når urenhetene kom, men varmen har gitt det mer utslag. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2004
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hudproblemer i ketoseJeg merker ikke så mye på huden, men på magen. Jeg er en av de som har hatt mye luft i magen, og har måttet passe meg for ikke å slippe upassende lyder/lukter rundt andre mennesker. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Alt du har ønsket å vite om ketose | Nille | Atkins kosthold | 110 | 14-03-14 07:59 |
Ketoner uten ketose. | Fjonken | Spørsmål og svar | 9 | 16-07-10 08:10 |
Ulikt utslag på ulike ketostix | Lubbelura | Ketolysekuren | 7 | 06-04-09 00:01 |
Ut og inn av ketose | Dissemage | Ketolysekuren | 9 | 12-06-07 15:17 |