Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kjenner dere forbrenningen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-10, 23:25   #1
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Kjenner dere forbrenningen?

--------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:15.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 23:31   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

Tar du magnesium? Endel får hjertebank/flimmerfølelse av for lite magnesium.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 23:33   #3
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

---------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:15.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 08:31   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

Sånn hjertebank, puls i ørene etc får jeg i perioder med veldig lite karbohydrater. Det går over av seg selv, men jeg tar ekstra magnesium en periode, for det er jo en smule ubehagelig.
Når man er ganske fersk på ketogent kosthold, så kvitter kroppen seg med mye vann, man blir tørst, og drikker følgelig mye vann. Når vannet forsvinner, og man fyller på, så skyller man gjerne med en del mineraler, og da kan det være greit å fylle på med magnesium-tabletter. Bruk ellers gjerne hav- eller maldonsalt, drikk farris etc.

Ellers kjenner jeg igjen den følelsen av forbrenning. Husker det fra da jeg kom i ketose for tre år siden, at det nærmest "putret" i kroppen , i tillegg til at det skylte varme bølger gjennom meg. Sær følelse! Men jeg vente meg fort til det, og merker ikke noe av det lenger.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 13:22   #5
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

Kjenner ingenting egentlig! Nå forbrenner jeg ikke særlig fort heller, går ned under en halvkilo i uka.

Det er MULIG jeg avgir mer varme, men jeg har alltid avgitt myye varme, så merker som sagt ingen forskjell.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 13:59   #6
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 61
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

Godt med info. Jeg har vært bekymra og lurt på om jeg fikk hetetokter 6 år etter at det var slutt på mensen. Var klar til å skaffe meg en legetime. Tenkte at nå var det alvorlig feil med hormonene i kroppen.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 14:23   #7
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

Jeg er i ketose, og jeg vet når kroppen forbrenner mest. Da svetter jeg, og er klam i hendene, selv bare ved å sitte i sofaen. Synes d er deilig med varme jeg. Fryser som regel stort sett, pga lavt stoffskifte.
Det er enkelte matvarer som kan få kroppen til å forbrenne. Avokado f.eks, liker kroppen min.

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 14:26   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

Jeg blir glovarm i kroppen - synes det er ubehagelig å være borti huden min... er sånn først på formiddag til før jobbslutt, så kommer det igjen når jeg legger meg... HOT HOT HOT! Deilig følelse fordi jeg VET jeg nå forbrenner fett...

En ting til - jeg pleide å ha normaltemperatur på maks 36.5 grader - ofte mindre. NÅ derimot - ligger jeg på 37 blank - og det etter bare ett år på lavkarbo! Wohoooo!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 16:18   #9
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

Vel...jeg merker ikke så mye til at kroppstemperaturen min har blitt høyere...har alltid vært en frysepinn!
Men jeg kjenner at det rumler ekstra i magen når jeg har spist Høres ut som om en hel fabrikk er i gang!

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 16:20   #10
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

Ah..sånn har jeg det og...det rumler temmelig høylytt her i gården

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 16:47   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

Jeg har også økt kroppstempen på lavkarbo. Det har bare ført til at jeg fryser lettere. Eller hvordan forklare det.. Før brukte jeg alltid lite klær, var ALLTID varm i kroppen, og gikk barbeint så mye jeg kunne. Jeg er varm i kroppen nå også, men på en annen måte. Mer sånn febervarm?? Dvs at jeg fryser lett.. Sambo påstår at jeg har feber omtrent hver kveld vi legger oss. Men hvis det er forbrenningsmotoren som er i sving skal jeg tåle det!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:00   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har også økt kroppstempen på lavkarbo. Det har bare ført til at jeg fryser lettere. Eller hvordan forklare det.. Før brukte jeg alltid lite klær, var ALLTID varm i kroppen, og gikk barbeint så mye jeg kunne. Jeg er varm i kroppen nå også, men på en annen måte. Mer sånn febervarm?? Dvs at jeg fryser lett.. Sambo påstår at jeg har feber omtrent hver kveld vi legger oss. Men hvis det er forbrenningsmotoren som er i sving skal jeg tåle det!!

Akkurat sånn har jeg det også, inkludert feberpåstander fra kjæresten. Kroppen er varm, men jeg fryser jo fordi omverdenen plutselig er veldig kjølig i forhold til meg. Det har blitt investert i mye tjukke sokker og ullstrømper i år... men jeg er nå ennå der at jeg synes det er litt moro å få bruke sånne plagg uten å stryke med av svett varme, hehe. Aldri i livet om jeg ville påført meg selv leggvarmere da jeg var tjue kilo tyngre.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:06   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Akkurat sånn har jeg det også, inkludert feberpåstander fra kjæresten. Kroppen er varm, men jeg fryser jo fordi omverdenen plutselig er veldig kjølig i forhold til meg. Det har blitt investert i mye tjukke sokker og ullstrømper i år... men jeg er nå ennå der at jeg synes det er litt moro å få bruke sånne plagg uten å stryke med av svett varme, hehe. Aldri i livet om jeg ville påført meg selv leggvarmere da jeg var tjue kilo tyngre.


Jeg har måttet begynne sokker i småskoa ute for ikke fryse på føttene! Til og med INNE er jeg begynt å bruke sokker! MEN er ketosen som har skylda, ja da går det sååå bra.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:53   #14
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har måttet begynne sokker i småskoa ute for ikke fryse på føttene! Til og med INNE er jeg begynt å bruke sokker! MEN er ketosen som har skylda, ja da går det sååå bra.

Eeeeeeller er det fordi det har blitt kaldere ute?

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 18:01   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner dere forbrenningen?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Eeeeeeller er det fordi det har blitt kaldere ute?

Nope, jeg har tidligere stort sett alltid gått uten sokker. Fått mye kjeft for det.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Øke forbrenningen med urter nita58 Kosttilskudd 28 15-06-12 16:42
Om forbrenningen MFUS Spørsmål og svar 12 04-10-10 11:59
Forbrenningen ... Sense Ketolysekuren 0 23-06-08 16:06
Om å få i gang forbrenningen Fast-i-fisken Spørsmål og svar 9 03-06-06 22:54
Kjenner dere lukten??? Nystekte boller... melene Generell diskusjon 8 07-09-04 16:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no