Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 23-10-10, 15:07   #3951
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ostepop er kanskje noe av det mest motbydelige av godteri jeg vet om. Ha den første prompe-lukta i minne, og glem alt annet. Æsj, æsj, æsj, Visste dere forresten at ostepop er laga av snerk og snørr?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-10-10, 17:27   #3952
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg hadde en oppdatering på pc-en min i dag, og da fikk jeg også en ny versjon av msn live messenger, som er helt fryktelig! Smileyene ser ut som de har downs, og det går ikke an å skrive til noen i frakoblet modus, med mindre man er synlig for den man skal skrive, noe som jeg synes er en veldig viktig funksjon. Noen som vet hvordan jeg går fram for å få tilbake den gamle versjonen? Noen oppdateringer jeg kan fjerne?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-10-10, 17:30   #3953
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg hadde en oppdatering på pc-en min i dag, og da fikk jeg også en ny versjon av msn live messenger, som er helt fryktelig! Smileyene ser ut som de har downs, og det går ikke an å skrive til noen i frakoblet modus, med mindre man er synlig for den man skal skrive, noe som jeg synes er en veldig viktig funksjon. Noen som vet hvordan jeg går fram for å få tilbake den gamle versjonen? Noen oppdateringer jeg kan fjerne?

Ta ein system restore kanskje? Då kan du gå tilbake til før du installerte den nye versjonen.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-10-10, 20:46   #3954
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Photo: grunnen til at du får den er pga sikkerhetsoppdateringer etc. Du vil mest sannsynlig være nødt til å bytte til den uansett etterhvert.

Jeg vil tipse om Pidgin. En helt fantastisk fin erstatningsklient for MSN. Men så er jeg blitt windows-motstander og da.. *host*

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-10-10, 21:12   #3955
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Photo: grunnen til at du får den er pga sikkerhetsoppdateringer etc. Du vil mest sannsynlig være nødt til å bytte til den uansett etterhvert.

Jeg vil tipse om Pidgin. En helt fantastisk fin erstatningsklient for MSN. Men så er jeg blitt windows-motstander og da.. *host*

Ja Pidgin er bra! Og windows er like bæsj som ostepop!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 24-10-10, 07:24   #3956
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for tips om Pidgin. Kanskje eg kan få google talk på macbook'en. Sleppe å logge på mailen.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-10-10, 16:37   #3957
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man legge til msn-kontakter på pidgin?

Og mitt egentlige spørsmål:
Jeg må levere skattetkortet, men det skal ikke til arbeidsgiver, jeg må levere det selv til et eller annet sted som jeg ikke husker hvor. Hvor leverer man det da? Jeg vet dte skal til kommunen, men det kan jo være så mangt Hva er mest sannsynlig?

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
Gammel 24-10-10, 16:44   #3958
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Kan man legge til msn-kontakter på pidgin?

Jepp!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 24-10-10, 16:49   #3959
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Og mitt egentlige spørsmål:
Jeg må levere skattetkortet, men det skal ikke til arbeidsgiver, jeg må levere det selv til et eller annet sted som jeg ikke husker hvor. Hvor leverer man det da? Jeg vet dte skal til kommunen, men det kan jo være så mangt Hva er mest sannsynlig?

Nav, kanskje? Om du er arbeidsledig eller under noen trygdeordning, så er vel det mest nærliggende.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-10-10, 17:37   #3960
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Hva er mest sannsynlig?

Det høres ut som du kanskje bør ta en telefon til servicekontoret i kommunen og sjekke. Hvis det havner feil sted er det nok ikke sjangs i havet for å få det tilbake uten videre

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-10-10, 17:55   #3961
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Og mitt egentlige spørsmål:
Jeg må levere skattetkortet, men det skal ikke til arbeidsgiver, jeg må levere det selv til et eller annet sted som jeg ikke husker hvor. Hvor leverer man det da? Jeg vet dte skal til kommunen, men det kan jo være så mangt Hva er mest sannsynlig?

Jobber du i en kommunal stilling, skal skattekortet til lønnings-/evnt personalkontoret, tenker jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 24-10-10, 19:56   #3962
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har fått time til gastroskopi i november, på ettermiddagen. Men i brevet står det at på ettermiddagen og kvelden tilbys det IKKE avslappende medikamenter.. Jeg er redd! Det er absolutt ikke aktuelt å stappe en slange ned halsen min uten at jeg har fått så mye dop som overhodet er mulig.

I tillegg er jeg redd for at om jeg ber om ny time får jeg ikke før enten mens jeg sitter med hjemmeeksamen (hvilket da er uaktuelt) eller enda seinere. Legen sendte nemlig purring fordi det tok så lang tid å få time, så de har vel gitt meg en av de "første og beste". Hjelp, hva gjør jeg?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 24-10-10, 20:16   #3963
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det høres ut som du kanskje bør ta en telefon til servicekontoret i kommunen og sjekke. Hvis det havner feil sted er det nok ikke sjangs i havet for å få det tilbake uten videre

Jeg får ta en telefon

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
Gammel 24-10-10, 23:42   #3964
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg har fått time til gastroskopi i november, på ettermiddagen. Men i brevet står det at på ettermiddagen og kvelden tilbys det IKKE avslappende medikamenter.. Jeg er redd! Det er absolutt ikke aktuelt å stappe en slange ned halsen min uten at jeg har fått så mye dop som overhodet er mulig.

I tillegg er jeg redd for at om jeg ber om ny time får jeg ikke før enten mens jeg sitter med hjemmeeksamen (hvilket da er uaktuelt) eller enda seinere. Legen sendte nemlig purring fordi det tok så lang tid å få time, så de har vel gitt meg en av de "første og beste". Hjelp, hva gjør jeg?

Jeg var på gastro 28.9 og jeg hadde aldri gjort det før.. Jeg fikk kl 16 og det er på "kvelden" og dem skulle absolutt gi meg avslappende.. Jeg nektet, fordi da hadde jeg ikke fått spise før en time ettterpå, og jeg hadde fastet hele dagen og var utsultet. Jeg svelgte slangen, hostet og harket og spydde og sikla, men det var over på 1-2-3.. klarte det helt fint uten noe som helst medikament og følte meg helt fin etterpå.... Prøv uten!! Det går kjempefort!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 25-10-10, 06:58   #3965
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg har fått time til gastroskopi i november, på ettermiddagen. Men i brevet står det at på ettermiddagen og kvelden tilbys det IKKE avslappende medikamenter.. Jeg er redd! Det er absolutt ikke aktuelt å stappe en slange ned halsen min uten at jeg har fått så mye dop som overhodet er mulig.

I tillegg er jeg redd for at om jeg ber om ny time får jeg ikke før enten mens jeg sitter med hjemmeeksamen (hvilket da er uaktuelt) eller enda seinere. Legen sendte nemlig purring fordi det tok så lang tid å få time, så de har vel gitt meg en av de "første og beste". Hjelp, hva gjør jeg?

jeg har også vært på gastro uten å få noe som helst beroligende, det går greit, litt harking og hosting og sikling som nevnt over. Det er ubehagelig - men ikke verre enn at det kan håndteres. Du kan ta med deg noen du vet vil hjelpe deg å slappe av om du vil - litt holde handa (Mamma var med meg - selv om jeg da var passert 30... det hjalp!!)
Ikke bekymre deg FØR du skal dit ihvertfall - det er det ingen vits i dette går kjempefint - dette gjør de jo mange ganger hver dag året rundt så stol på helsepersonellet - og prøv å slapp av. (Vet - vanskelig - men jo mer du klarer å slappe av jo raskere og mindre ubehagelig blir det vanligvis).

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 25-10-10, 22:16   #3966
Peaches
Juniormedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
Peaches er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Oki, jeg bare lurer. Dersom en ikke klarer og holde seg og plutselig går på en liten smell, med la oss si en crossaint... Hypotetisk altså Kan en like gjerne bare gå på en stor smell, og spise andre ting en ikke har lov til men veldig lyst på? Siden en allerede er oppe i endel karb.. For å så fortsette de neste dagene å være veldig flink...Hva tenker kroppen om dette?

Egentlig kan jeg tenke meg svare , men trenger kansje bare at noen andre sier det slik at eg ikke gjør det!!

Tror nok jeg ikke er helt kvitt søtsuget mitt nei..

Peaches er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo..
Gammel 25-10-10, 22:28   #3967
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Oki, jeg bare lurer. Dersom en ikke klarer og holde seg og plutselig går på en liten smell, med la oss si en crossaint... Hypotetisk altså Kan en like gjerne bare gå på en stor smell, og spise andre ting en ikke har lov til men veldig lyst på? Siden en allerede er oppe i endel karb.. For å så fortsette de neste dagene å være veldig flink...Hva tenker kroppen om dette?

Egentlig kan jeg tenke meg svare , men trenger kansje bare at noen andre sier det slik at eg ikke gjør det!!

Tror nok jeg ikke er helt kvitt søtsuget mitt nei..

Du KAN, men jeg ville nok bare tenkt at "jaja, spist er spist og elg er elg." Og så ikke tenkt mer på den der sprekken og fortsatt i ren LCHF-ånd som vanlig

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 25-10-10, 22:29   #3968
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Flyttemelding
Før i tida, kvar gong eg har flytta, så fekk eg ein konvolutt i posten fra Posten med massevis av postkort som eg kunne/skulle sende ut i hytt og pine for å melde fra om flytting. Denne gongen, nada. Ikkje finner eg ut at noko slikt finnast heller. Må eg verkeleg drive å ringe rundt til alle jalla-greier som sender post til meg for å melde adresseending? (evt logge inn overalt, skaffe passord etc. Kjedelig!)

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 25-10-10, 22:36   #3969
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av camryn, her.

Flyttemelding
Før i tida, kvar gong eg har flytta, så fekk eg ein konvolutt i posten fra Posten med massevis av postkort som eg kunne/skulle sende ut i hytt og pine for å melde fra om flytting. Denne gongen, nada. Ikkje finner eg ut at noko slikt finnast heller. Må eg verkeleg drive å ringe rundt til alle jalla-greier som sender post til meg for å melde adresseending? (evt logge inn overalt, skaffe passord etc. Kjedelig!)

http://www.posten.no/Produkter+og+tj...aring/5854.cms

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 25-10-10, 22:39   #3970
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Oi. :blind:

Takk!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 25-10-10, 22:43   #3971
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Oki, jeg bare lurer. Dersom en ikke klarer og holde seg og plutselig går på en liten smell, med la oss si en crossaint... Hypotetisk altså Kan en like gjerne bare gå på en stor smell, og spise andre ting en ikke har lov til men veldig lyst på? Siden en allerede er oppe i endel karb.. For å så fortsette de neste dagene å være veldig flink...Hva tenker kroppen om dette?

Egentlig kan jeg tenke meg svare , men trenger kansje bare at noen andre sier det slik at eg ikke gjør det!!

Tror nok jeg ikke er helt kvitt søtsuget mitt nei..

Spis-deg-slank boka åpnet en del nye tanker i hodet mitt. Det er for meg ingen tvil om at sug etter noe i starten når man starter med lavkarbo er hjernen som prøver å fortelle meg at karbo er fint - karbo trenger jeg - jeg MÅ ha karbo!! (Hjernen altså - ikke kroppen hehe). Spiser man først EN croissant og tenker som du gjør - da kan jeg jo bare pakke i meg når jeg nå først har "sprukket". Det kan du nok fint gjøre - du faller vel utav ketose - og kroppen bruker noen dager på å forbrenne og bli kvitt karbohydratene i kroppen. I tillegg kan du bli veldig dårlig... Problemet er bare - klarer du da å la være å spise karbo dagen etterpå også? Eller blir da suget enda større? Nå kommer man i en situasjon - etter egen erfaring - at man må bruke viljestyrken for å la være å fortsette å spise karbohydrater. Viljestyrke er en oppskrytt ting og i kamp mot egen hjerne taper den like gjerne som den vinner. Hvor lenge må man bruke viljestyrken da - til suget har dempet seg?

Jeg har spist lavkarbo i over et år nå. På den tiden har jeg totalt spist 4 kakestykker og 1 vaffel - i tillegg til et par baileys. Jeg tror grunnen til at jeg ikke har "sprukket" oftere er at jeg har brukt enormt mye tid på å sette meg inn i konseptet lavkarbo - og ikke minst - jeg har brukt MYE tid på å analysere og forberede meg på og planlegge hva som kan trigge sug, hva jeg gjør når suget kommer. Oppsummert - jeg har trent på å være ved bevissthet når jeg har spist En vaffelplate ga meg sånn magasjau (sikkert chrons'n min) at det blir bra uaktuelt å gjøre igjen. Dessuten finnes det jo så mange fine alternativer - feks lavkarbo-vaffel som smaker omtrent helt likt - men som ikke gir meg dårlig mage.

Så kan man spørre - hvorfor har du lyst på croissant? Kan du gjøre noe for å unngå å falle for suget? Kan du på forhånd tenke gjennom alternativer for croissant - som er lavkarbo-vennlige? Jeg har jobbet mye med og lett lenge etter alternativer for de tingene jeg VET jeg er glad i og som jeg vet jeg har spist i bevisstløs tilstand tidligere. Søtt og sjokolade er jo favoritten da... så nå har jeg cappuchino-smoothie, atkins-bar, sjokoproteinpulverpisket krem med kaffesmak, bringebær med krem som alternativer når jeg fyser på noe. Jeg har hatt sjokolade i skapet som har ligget i et halvt år uten at jeg har spist den. Jeg sier ikke dette fordi jeg er så fryktelig flink - fordi i de siste 20 årene ville jeg spist den for lenge siden *ler*. Jeg tror man må huske på det mentale i denne prosessen også. Vaner man har hatt i mange mange år sitter godt - derfor kan det være greit å ha en tankegjennomgang og planlegge litt fordi man VET at slike situasjoner vil dukke opp.

Av og til går det jo ikke, man er borte, ting kommer litt brått på, man smaker et par biter høykarbo mat - og vet du hva - det er HELT greit! Gå bare videre og fortsett med lavkarbo-kostholdet ditt etterpå. Gå gjerne gjennom og se hva som gjorde at du valgte slik du gjorde.

Oj - dette ble litt lengre enn planlagt - men jeg er dypt engasjert i dette kostholdet, virkningen det har på meg mentalt og fysisk, og ikke minst i hvordan jeg kan få hjernen min med på MITT lag

Så spis en croissant - nyt den - men ikke tenk at du da bare kan binge i annen høykarbo også "fordi du har jo allerede sprukket". Det er nemlig hjernen din som snakker - og den VET hvor lett du trigges til å spise ENDA mer og ENDA mer...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 25-10-10, 22:56   #3972
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

litt nybegynnerspørsmål

LCHF
betyr
Low Calorie High Fat
hehe har sett LCHF i mange tråder,og har måtte tenke litt på det, så håper jeg har rett nå xD

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 25-10-10, 23:06   #3973
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

litt nybegynnerspørsmål

LCHF
betyr
Low Calorie High Fat
hehe har sett LCHF i mange tråder,og har måtte tenke litt på det, så håper jeg har rett nå xD

NEI, feil!
LCHF betyr Low Carb High Fat, på norsk Lite karber, mye fett!

Vi vil helst ikke høre ordet kalori en gang, vi!

Dette er LCHF: LCHF på 3 min

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 25-10-10, 23:13   #3974
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

mente selvfølgelig karbo o.O eller er vel kanksje ikke selvfølgelig, men var det jeg mente, hehe. Skrivefeil!

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 26-10-10, 12:17   #3975
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei.
Jeg veide meg i dag og hadde gått ned 1,6 kg siden søndag. Dette synes jeg er veldig merkelig siden jeg i går spiste nesten en hel plate bocca (65g) i tillegg til at jeg spiste samme som til vanlig. Jeg ligger normalt ganske lavt i karber. Kanskje mellom 15 og 30 (jeg er ikke kjempenøye med å telle dem). Boccaen inneholden 19. De siste tre ukene har jeg stått mer eller mindre stille. Eller jeg har svinget opp og ned ca 500g. På søndag slapp en kilo, noe jeg også synes var rart siden jeg hadde spist MYE og drukket alkohol på lørdag. Jeg har hatt litt dårlig matlyst i det siste og lurer på om det rett og slett kan være at jeg får i meg for lite energi? Er det derfor boccaen ga et positivt utslag på vekten? Eller kan det være at jeg ikke får i meg nok karber? Er det mulig at lite karber gjør at man står stille? Jeg har forstått at ketolysefolka mener man skal ha 15-20 om dagen. Jeg tror jeg noen dager ligger under dette. Kanskje jeg bare skal konsentrere meg om å spise, for boccaen i går gir meg hang-over i dag, så jeg ser ikke på den som noe positivt tilskudd til kosten. Men bare syns det var så merkelig at vekttapet kom når jeg ikke var flink..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no