Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Gjest
|
Jeg prøver----- IGJENHer er jeg igjen da |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 37
![]() ![]() |
Sv: Jeg prøver----- IGJENGjelder det all fet mat?? Fisk, ost avocado og nøtter også??? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg prøver----- IGJENOmelett kommer ikke jeg så langt med heller, det blir veldig raskt kvalmende. Men hva med stekte egg? Kokte egg med en smørklatt og kaviar? Nøtter og mandler? Rømmesauser og fløtesauser? Kylling eller hvit fisk i karrisaus lagd på fløte (med sennep og karri + litt tomat og litt olivenolje) er knallgodt synes jeg!
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Jeg prøver----- IGJENHar du laget deg en oversikt over ALL mat som inneholder fett? Er det virkelig ingenting der som du kan spise uten å bli kvalm? Jeg opplever at det ofte kan sitte i hodet - hva med å få akupunktøren til å hjelpe deg med kvalme i forhold til feit mat - man vet aldri |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#5 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Sv: Jeg prøver----- IGJENHvorfor ikke prøve å følge Fedon Lindberg? Mindre fett der. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#6 |
Gjest
|
Sv: Jeg prøver----- IGJENJeg har til og med problemer med stekt egg, pga at det er stekt i smør eller olje. er veldig glad i kålstappe og saltkjøtt, men kan jo ikke spise det hver dag heller. Nå har jeg sett litt på oppskrifter her på forumet og fått litt ideer. |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg prøver----- IGJENHei, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#8 |
Gjest
|
Sv: Jeg prøver----- IGJEN
Jeg liker lettfordøyelig mat.Som fiskeboller i hvit saus, fiskekaker, pannekaker OSV. Risengrynsgrøt er en av mine favoritter,selv om den ikke er så *lett*.Tungfordøyelig mat som f.eks koteletter, og pølser i brun saus gjør meg uvell. En halv pølse og en potet er nok for meg. Da blir jeg kvalm. |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Sv: Jeg prøver----- IGJENJeg vil bare underskrive hva Gerd sier, jeg. Alfa omega for en vedvarende livsstilsendring må jo springe ut av mat du liker. Hvorfor velge en høyfett-diett om du virkelig ikke liker fett?
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
![]() ![]() ![]() |
Nå blir sikkert noen provosert,men hvorfor ikke prøve Ingers rugbrød.Der kan du spise 5 skiver gr.brød hver dag,og ellerst vanlig kost.Du teller ikke kalorier direkte,men ligger på rundt 1300-1500 kcal.Blir veldig mett av dette brødet,jeg gikk ned 40 kilo selv på det.Det er bare en ide fordi du blir kvalm av fett.Det holdes også kurs flere steder. Jeg mener lavkarbo er bra, det er ikke derfor jeg anbefaler Ingers Rugbrød,men det er for di det virker som du ikke liker lavkarbo mat så godt |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :)
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Alt dette er det jo mulig å lure inn fett i uten at du burde merke noen særlig forskjell i smak - annet enn at det er bedre smak |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg prøver----- IGJENJeg tenker at kaker og snop, som du er så glad i, inneholder mye "skjult" fett, og det fettet klarer du jo å spise.
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2004
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg prøver----- IGJENHei, velkommen, jeg skriver det samme til deg som til Spich. Det høres ut som om du og henne sliter med at lavkarbo er tungt å spise. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#14 |
Gjest
|
Tusen takk for svar og tips |
![]() |
![]() |
#15 |
Gjest
|
Den kaffe latten skal jammen prøves.Tusen takk |
![]() |
![]() |
#16 |
Gjest
|
det går bedre nåNå går det heldigvis mye bedre. etter gode råd fra dere, har jeg prøvd litt forskjellig mat, og variert mere.Har funnet mange bra oppskrifter her inne som jeg holder på å prøve ut. |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg prøver----- IGJENSå bra da! Gratulerer! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening.
![]() |
![]() |
#18 |
Gjest
|
Sv: Jeg prøver----- IGJENTusen takk.Jeg har lest boka til Lindberg.Men south beach har jeg aldri hørt om. Hvordan tibereder du kik-erter, og kan jeg på lavkarbo spie det? |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg prøver----- IGJENSouth beach har også et eget forum her inne, kan lese litt her om prinsipene og de tre fasene: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening.
![]() |
![]() |
#20 |
Gjest
|
Sv: Jeg prøver----- IGJENOk. Hadde vært godt med ertesuing til kjøttkakene. |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|