Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
![]() ![]() ![]() |
![]() Partystoppere?Hva er egentlig grunnen til at noen ikke kan spise feks.fløte,nøtter og da ikke gå ned i vekt,mens andre kan spise mye av det.Jeg har begynt å lure på om det egentlig er noe som er partistoppere.Kanskje er det rett og slett at vi får i oss alt for mye kalorier i forhold til forbruket,og derfor stagnerer vekta eller vi går opp?Kanskje må vi tenke litt på hvor mye vi spiser for å gå ned,det er bare en tanke |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :)
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
![]() |
Sv: Partystoppere?Men hva er da forklaringen når det f.eks er pepsi max som er partystopperen? den inneholder jo null kalorier? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Partystoppere?Hei,
Når det gjkelder meieriprodukter så er det visstnok slik at enkelte som opplever en høyere blosukkerstigning enn andre, så det er en medvirkende årsak. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Partystoppere?
Erru gær'n? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Sv: Partystoppere?Man må gjerne telle kalorier om man har fryktelig lyst til det.
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Partystoppere?Jeg mente ikke å fornærme noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Virker som vi har samme oppfatning ja,og du har vel rett i at det lønner seg å være forsiktig med å snakke om kalorier |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Det kan vel være at det er kunstig søtning da,jeg drikker det og merker ingen ting.Men kan være enig i at kunstige ting ikke er så bra for kroppen,og vi kan reagere ulikt på det.Jeg drakk lett brus når jeg gikk på en annen kur,og gikk ned over 40 kg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kommer an på hva man spiser på hvor mye man kan spise. Mindre karbs jo mer fett, og kalorier. Fett alene kan visstnok ikke feste seg på kroppen så dersom man spiser 0 karbs så kan man spise masse kalorier siden energien ikke fester seg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Jeg må telle kalorier, jeg gjør det ikke for det jeg har så lyst til det. Og det er maaange med meg som har det sånn, det er bare det at få av de tør og inrømme det her på forumet for da får de virkelig høre hvor feil de tar. Hver gang jeg står frem med dette synspunktet får jeg masse PM hvor jeg får takk fra folk som ikke tør si noe selv, derfor kom jeg med en sparkende kommentar. Og får selv masse sparkende kommentarer for å å nevne kaloritelling. Er forresten ikke for mye mat nevnt somn en viktig partystopper eller for mye energi/kalorier om man vil?? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Partystoppere?sukk, det er jo så mye som er partystoppere... lightbrus/saft, nøtter/brød, meieriprodukter... mer? :/ håper virkelig jeg ikke treffer på noe sånt, hehe.. og det blir vel den jobben å finne ut akkurat hvilken av dem som gjør at man stopper opp, er jo ørten forskjellige.. :| |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
1500-2000 kcal er ikke sarebluss for meg ihvertfall,jeg slanka meg på 1300-1500 kalorier på en annen kur,ikke lavkarbo ,og gikk ned 40 kilo.Trena gjorde jeg å.Sparebluss er vel når en kommer ned i ca 800-1000 kcal.Forstår ikke hva som er galt med å regne kalorier på en lavkarbokur når det virker for mange |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Ja, jeg betrakter også kaloritelling som et godt hjelpemiddel og en grei pekepinn.
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Partystoppere?Tja.. Det er klart at de fleste går ned i vekt av kaloritelling, men for meg så fungerer det mye bedre hvis jeg spiser meg skikkelig mett, og det får jeg ikke gjort når jeg teller kalorier. Da blir jeg oftere sulten, og fokuset på mat blir større. Sist redigert av herregud : 03-11-10 kl 03:51. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() |
Hei Kari Marita |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Du forklarte det bra,nå skjønner jeg det bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Det er klart at hvis man går ned uten å telle kalorier er jo det å foretrekke.Da slipper man å tenke så mye over hvor mye man spiser,og da blir det mindre fokusering på mat.Jeg blir mere mett av å telle kalorier på en lavkarbo,enn på en lavkalori.Det tror jeg er fordi lavkarbomaten er fetere enn lavkalorimaten,så kan en øke kaloriinntaket mere på lavkarbo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Medlem siden: May 2010
![]() ![]() |
Sv: Partystoppere?Jeg finteller ikke kalorier, men jeg holder et øye med dem. Jeg har bare noen kilo igjen til målvekta, og da er det, så vidt jeg vet, ikke uvanlig at man må være mer restriktiv på energiinttaket. I tillegg spiser jeg ikke ketogent lenger, så da kan jeg ikke kjøre på med fett i like stor grad som før. Jeg har kjente partystoppere som bær, frø og tomater i kostholdet mitt, og det går greit. På en vanlig dag ligger jeg nok på rundt 1500-1600 kalorier, litt mer hvis jeg trener kondisjon den dagen. Vekta peker nedover, men veldig sakte; de siste kiloene sitter hardt! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Hvor: Akershus
Alder: 50
![]() |
Sv: Partystoppere?Matinntoleranse kan også føre til vektoppgang hos noen, så da vil det vel også påvirke muligheten for vektnedgang. Kanskje er det der noe av årsaken til disse partystopperene dukker opp hos noen? Bare en tanke... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Partystoppere | Trin | Ketolysekuren | 10 | 08-04-10 12:35 |
Partystoppere ? | slankogsmekkersnart | Lavkarbo generelt | 7 | 03-04-10 00:20 |
partystoppere | merethe1 | Spørsmål og svar | 4 | 10-02-10 22:07 |
Partystoppere | frkprym | Spørsmål og svar | 6 | 08-10-09 20:04 |
Partystoppere | Marri | Spørsmål og svar | 3 | 02-12-08 15:46 |