Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Når er man egentlig fornøyd ...?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-11-10, 22:03   #51
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når er man egentlig fornøyd ...?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, sant! Jeg tror det ligger noe der. Jeg har jo ikke vært normalvektig siden jeg gikk i barnhagen, og selv om jeg sikkert, for alt jeg vet har vært nede i den vekta jeg er nå, så har jeg aldri vært så velproposjonert og all over slank som nå, ja, med krage- og hoftebein og what not som du beskriver.
Og så har jeg vel også følt meg stigmatisert med overvekta, uansett grad, at det har vært en del av identiteten min, og jeg vet jo at det er noe av det folk har sett, og jeg lurer jo fortsatt på om dette er noe folk liksom ser, for det er så mange som sier at jeg ser helt normalvektig ut, men de har jo ikke sett meg uten klær, heller .

I natt drømte jeg at noen viste meg noen nye bilder av meg og en annen dame som løp rundt på en plen i lange hippiekjoler (hahahaha, jaaadaaa), og jeg ble helt satt ut over å se hvor slank jeg var, og vedkommende som viste meg dem sa "men det er du da!". Sært.

Kanskje underbevisstheten prøver fortelle deg at du skal feire at du er nydelig?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 23:48   #52
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Det var DET jeg også tenkte pruttilutt

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 01:36   #53
Julie
Seniormedlem

Julie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Denne tråden er så fin! Elsker å lese om de som "nøyer" seg med et par kilo ekstra, som ikke føler at de MÅ være syltynne. Selv er jeg jo på den alderen der jeg aldri er fornøyd, men når vekta også står bortimot stille på 68/69 kilo, klager jeg ikke. Koser meg med god mat, og jobber inn gode vaner som jeg skal leve med resten av livet.

Målet mitt er 62-64 kg, men om jeg ender opp et par kilo over tror jeg ikke det er så ille. Holder på å trene opp kroppen fra å ha vært potetsekk, så da blir det jo mye muskelbygging. Er med andre ord fornøyd med å ligge på f.eks 66-69 kg, så lenge de ekstra kiloene er muskler og ikke fett.

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 10:05   #54
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Flott innlegg Julie-x

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 15:36   #55
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Kanskje underbevisstheten prøver fortelle deg at du skal feire at du er nydelig?

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Det var DET jeg også tenkte pruttilutt

Aaaw, takk for det . Jeg er jo ikke misfornøyd med meg selv som jeg er nå, altså, men jeg vet av fornuft at jeg nok burde gå ned opp mot ti kilo til, men det hindrer meg jo ikke å nyte det faktum at jeg totalt er godt over tjue kilo lettere! Men i blant blir man litt blind på seg selv, man har gått ned mye, men stått stille en stund, og nyheten blekner litt, og det blir stadig lettere å fokusere på det man fortsatt bør gå ned framfor den jobben man faktisk har gjort, og hvor man står nå i forhold til da man både var ti og tjue kilo tyngre .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 16:14   #56
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Isj. Hun er bare ekkel! Hun er jo så mager i ansiktet at skallen synes gjennom huden, ikke mye pent nei!

Jeg bruker ikke å snakke dritt om kjendiser, men hu der... Hun har så stygt ansikt, ser så gammel og dradd ut. Jeg trodde hun var mye eldre da hun dukket opp i nyhetene førse gang.

Jeg tror ikke jeg ville byttet utseende med henne, selv om hun er slank.... Vel, hmmm.... hvis jeg fikk beholde personligheten min, så kanskje jeg kunne spise litt lavkarbo og få litt rundere kinn? Er ikke de innhule kinnene typisk for de som spiser veldig magert?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 18:45   #57
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Innhulte kinn og stor munn minner meg om anorektikere. Et typisk ansikt. Så er det en annen diskusjon om det er pent. Sunt er det vel ikke.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 22:50   #58
EAH
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
EAH er på en erverdig vei

lurer på om det er fleire som har det slik:
om morgonen med ein gong eg har stått opp synst eg kroppen ser fint ut med flat mage og greier, men utover dagen ser det ut som kroppen sige sammen og ligner en potetsekk og føle meg slett ikkje like fin lenger. sånn har det alltid vært her i gården.

EAH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, start 17. okt 2010 Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 08:37   #59
Benedictee
Medlem

Benedictee sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 41
Benedictee er på en erverdig vei

Absolutt...det ideelle ville være å ikke spise eller drikke i det hele tatt, slik at man bestandig kan være så lett og flat som om morgenen

Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 21:20   #60
kirami
Medlem

kirami sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
kirami er på en erverdig vei

Så gøy å lese hva alle tenker og skriver om dette tema
Jeg kjenner virkelig kroppen forandrer seg om dagen. Mange av de nye klærne jeg har kjøpt i det siste, begynner jaggu å bli alt for store..... Men får holde igjen å ikke kjøpe meg noe nytt før etter jul:P Det har jeg IKKE råd til Trur det er første året på lenge jeg faktisk ser frem til å lirke kroppen inn i en penkjole til jul

kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 17:01   #61
gilbertine
Medlem

gilbertine sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 56
gilbertine er på en erverdig vei

Men denne Anna Anka spiser faktisk lavkarbo, hun.

gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:35   #62
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Tenkte meg at hun gjør det, siden hun er så mager. Hverken overskuddsfett eller vann der å se. Har hun sagt hva hun spiser?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 13:57   #63
Vippa
Medlem

Vippa sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 52
Vippa har en fantastisk aura rundt segVippa har en fantastisk aura rundt seg

Jeg skal si meg veldig fornøyd den dagen hvor kroppen min igjen er sterk og sunn og med MUSKLER istedet for fett og løs ekkel hud. Trening blir det lite med for tiden pga kronisk sykdom,men jeg forsøker.

Vekten er ikke sjekket på en liten stund, men siste veiing var 72 kg. Med BMI på 22 så ligger jeg sikkert greit an, men jeg ønsker å forme kroppen med muskler istedet for fett. Ned noen kg og så sterk i ben og armer. Og hodet; må ikke glemme hodet. Livsstilsendring omfatter jo LIVET og vi må ha med hodet som kan støtte oss mens vi ler og gråter og desper over ufargede ketostix'er, hater eggesmaken tilslutt, og mas om kaker og julebord....

Gammel 29-11-10, 17:09   #64
gilbertine
Medlem

gilbertine sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 56
gilbertine er på en erverdig vei

Tror hun spiser lavkarbo på den måten kroppfyggere gjør. Mye kjøtt og fet fisk, cottage cheese og egg, proteinshakes, endel oljer (omega 3-9 osv og nøtter), men ikke smør og slike ting.

gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 13:15   #65
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av gilbertine, her.

Tror hun spiser lavkarbo på den måten kroppfyggere gjør. Mye kjøtt og fet fisk, cottage cheese og egg, proteinshakes, endel oljer (omega 3-9 osv og nøtter), men ikke smør og slike ting.

Jeg har lest litt om henne selv og hun har visst en spisedag i uka, men er ellers superopptatt av kosthold. Hun anbefaler blodappelsiner og epler fordi de er sunne og knasker i seg (kylling)sener/bein fordi hun tenker at det kanskje forhindrer kreft.Hun trener mange timer fem dager i uka.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 20:49   #66
StineH
Seniormedlem

StineH sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Jeg hørte ett sted at Anne Anka hadde en fettprosent på 14 !! Er ikke det litt sykt?...

Mitt mål er å for første gang i mitt liv kunne gå ut blandt folk og føle meg tiltrekkende, tynn og virkelig VEL med meg selv.. Jeg har såå lyst til å kunne gå inn i en butikk å vite at om jeg vil, og hadde hatt penger, så kunne jeg kjøpt ALT fordi ALT passer...
Så lenge jeg kan husker har jeg måttet lete igjennom stativ etter stativ, haug etter haug med klær, for å finne det største plagget.. For så å trykke meg inn i det i prøverommet, og så kanskje tenke at nei! Usj, dette plagget vil jeg ikke ha, ELLER så har jeg kjøpt den med tanke på at jeg èn dag.. i fremtiden skal bli tynnere...

Mitt hovedmål er faktisk, og jeg er ikke fornøyd før jeg er tynn... Jeg er 20 år, og har aldri vært "tynn" eller "slank".. Jeg skal ikke leve hele livet å bare ha opplevd å være bælfeit og lubben... Kanskje litt sært, men det er mine tanker.. ^^,

StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er SÅ fornøyd! Oi ..! Livets lyse side 12 24-08-09 12:55
Er så fornøyd! NinaOp Ketolysekuren 19 14-03-09 02:29
Jeg er fornøyd jeg Summer Generell diskusjon 1 04-10-05 13:19
Jeg er så fornøyd! Solros Åpne dagbøker 2 12-05-05 13:47

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.