Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Sukk. Kjøkkendilemma

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-12-10, 12:52   #51
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Vi holder også på med å fikse kjøkkenet. Selv om kjøkkenet er bra stort (det er på 20 kvm) så har vi likavel dårlig med veggplass. Det er to dører (til stue og gang) og så er en av veggen et stort karnapp med store vinduer (1.6 høyt og 4.2 bredt). Det funker dårlig med øy, så jeg ønsker meg en stor slakterbenk på hjul.

Gammel 05-12-10, 13:07   #52
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

kjøkkenbilder fra mitt første (og foreløpig) eneste selvstendige oppussingsobjekt det så ikke UT her da jeg kjøpte! Litt forvridde dimensjoner pga bildesetup av fotografen... sukk - selv om jeg elsker kjøkkenet mitt nå også - savner jeg dette... la tykk stein-lignende vinyl (egentlig baderomsvinyl) for å få det så mykt som mulig til å stå på lenge - jeg elsker nemlig å lage mat

Bildene av nåværende coming up soon!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 13:14   #53
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

kjøkkenbilder fra mitt første (og foreløpig) eneste selvstendige oppussingsobjekt det så ikke UT her da jeg kjøpte! Litt forvridde dimensjoner pga bildesetup av fotografen... sukk - selv om jeg elsker kjøkkenet mitt nå også - savner jeg dette... la tykk stein-lignende vinyl (egentlig baderomsvinyl) for å få det så mykt som mulig til å stå på lenge - jeg elsker nemlig å lage mat

Bildene av nåværende coming up soon!

Så nydeligkos kjøkken!

Gammel 05-12-10, 13:16   #54
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

For et fantastisk kjøkken, Nerthus!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 13:17   #55
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Spennende tråd

Men jeg måtte le da jeg leste på ikea-linken til Aeryth om sjalusidører:

Sitat:

Trinnløs sjalusi: stopper der du slipper den. Sjalusi gir deg alburom.

Haha

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 13:40   #56
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

hehe - se lavkarbobrødet som må ligge ute på benken

Tips: Vi sliter med at pærene går stadig vekk - downlightsene i taket og i skapene, og under skapene. Det kan være greit å investere i litt bedre lamper - og sørge for at det ikke blir så varmt at de ryker. Elektriker er et godt tips, jeg tror forrige eier gjorde dette selv.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 13:48   #57
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Kjøkkenet ditt nå var mye flottere synes jeg Nerthus! Så fint med skiferen, og fint med den røde gardina som fargeklatt

Gammel 05-12-10, 13:52   #58
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Utrekkbar stekeovn? Jeg vet de finnes/fantes. Det var ganske populært noen år siden, så ble det stille. Kanskje det ikke ble mye solgt. Jeg tror ikke Ikea tilbyr det.

Jepp, en sånn, dvs. ikke akkurat den, men en gammel Siemens. Den er fra 1987 (!) og ser jo f*** meg ikke ut til å daue med det første heller! Kunne tenkt meg en ny en ja... Med keramisk topp. Men det blir ikke kjøpt noen ny ovn så lenge den gamle funker sier Lille Gubben, toppen har nemlig et noe aparte mål og skifte av den medfører skifte av benkeplater også. Noen som har et godt forslag til hvordan jeg kan drepe en komfyr uten at han merker det? Jeg ville nemlig meget, meget, meget mer enn gjerne hatt nye benkeplater også!!! Nemlig.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 13:53   #59
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

For et fantastisk kjøkken, Nerthus!

Takk - var ganske så lite beskjedent fornøyd selv etter at det ble ferdig også Veldig mye arbeid, all rivingen først og så veggriving, og bygge opp igjen alt. Planleggingen var mest gøy Søs hjalp heldigvis med å sette sammen alle skapene... Likte å ha skap helt opp - da sparte jeg meg vask på toppen også - og kunne skjule mer av "rotet" mitt

Pusset opp alt - bad også - rev ALT og flisla på nytt (det skal jeg gjøre selv neste gang gitt - for jeg ble ikke helt fornøyd med et par småfeil hehe). Stue med nytt gulv, malte tak og vegger, og soverom likens - maling og nytt gulv. 3 mnd tok det før jeg var ferdig, men studerte på nett i den tiden så jeg hadde heldigvis mye tid tilgjengelig.

Gammel 05-12-10, 14:01   #60
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Kjøkkenet ditt nå var mye flottere synes jeg Nerthus! Så fint med skiferen, og fint med den røde gardina som fargeklatt

Uff, det var kanskje litt dumt sagt, skjønner nå at det var det første kjøkkenet som var "ditt". Fint det også altså , jeg bare likte så godt fargene på kjøkken nr 2

Gammel 05-12-10, 14:08   #61
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jepp, en sånn, dvs. ikke akkurat den, men en gammel Siemens. Den er fra 1987 (!) og ser jo f*** meg ikke ut til å daue med det første heller! Kunne tenkt meg en ny en ja... Med keramisk topp. Men det blir ikke kjøpt noen ny ovn så lenge den gamle funker sier Lille Gubben, toppen har nemlig et noe aparte mål og skifte av den medfører skifte av benkeplater også. Noen som har et godt forslag til hvordan jeg kan drepe en komfyr uten at han merker det? Jeg ville nemlig meget, meget, meget mer enn gjerne hatt nye benkeplater også!!! Nemlig.

Vår ovn er også en Simens fra 1987 og har heller ikke tenkt å daue med det første. Men vi skal kjøpe ny uansett når vi fikser kjøkkenet.

Gammel 05-12-10, 14:10   #62
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Likte å ha skap helt opp - da sparte jeg meg vask på toppen også - og kunne skjule mer av "rotet" mitt

Åja, det er viktig! I gamleleiligheten hadde jeg 2,65 takhøyde, så der fikk jeg plass til 70cm skap pluss tversoverliggende på toppen. Veldig genialt når man i utgangspunktet bare har en vegg å ha kjøkken på Nå satte vi på ekstra bred list på toppen for å slippe mellomrommet.

Gammel 05-12-10, 14:14   #63
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Uff, det var kanskje litt dumt sagt, skjønner nå at det var det første kjøkkenet som var "ditt". Fint det også altså , jeg bare likte så godt fargene på kjøkken nr 2

hvem sitt er nr 2 der da? fiine begge to.. vi har ikke planlagt vårt nye kjøkken helt, men jeg leter etter inspirasjon overalt.. sånn skifer..neon som vet om det er dyrt?

Her er mitt :

http://lh4.ggpht.com/_i93nl5h8naM/SL...1082008010.jpg

http://lh3.ggpht.com/_i93nl5h8naM/SL...1082008012.jpg

Har akkurat flytta inn da jeg tok bildet, så alt er bare rot der, hehe.. er HTH... og leier bare.. mine spoter over vasken og i skapet går også hele tiden..

Jeg er ikke så glad i åpen løsning, blir så mye bråk og fett på stua, så nå i huset som vi bygger blir det eget kjøkken med skyvedør... Slipper jeg å at kattene mine lusker inn på kjøkkenet også.

Sist redigert av senorita : 05-12-10 kl 14:21.
senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 15:03   #64
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Min feil - manglet litt info - det første jeg postet er fra min første eide leilighet 2004-2006, det andre er fra der jeg bor nå - i huset jeg kjøpte med min kjære i fjor Skiferen er knallfin -du får kjøpt den i "blokker" så slipper heldigvis å legge en og en hehe.

Gammel 05-12-10, 15:05   #65
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vår ovn er også en Simens fra 1987 og har heller ikke tenkt å daue med det første. Men vi skal kjøpe ny uansett når vi fikser kjøkkenet.

Tror de ble bygd for å vare før... i dag skal det jo ikke holde så lenge - man skal ut å kjøpe nytt fort!! Pappa sin gamle Beha ble 35 år før den ble byttet ut - og da virket den helt fint fremdeles - men strømkabelen hadde kommet i klem og fått en knekk så litt skummelt å bruke den slik

Gammel 05-12-10, 15:11   #66
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

hvem sitt er nr 2 der da? fiine begge to.. vi har ikke planlagt vårt nye kjøkken helt, men jeg leter etter inspirasjon overalt.. sånn skifer..neon som vet om det er dyrt?

Her er mitt :

http://lh4.ggpht.com/_i93nl5h8naM/SL...1082008010.jpg

http://lh3.ggpht.com/_i93nl5h8naM/SL...1082008012.jpg

Har akkurat flytta inn da jeg tok bildet, så alt er bare rot der, hehe.. er HTH... og leier bare.. mine spoter over vasken og i skapet går også hele tiden..

Jeg er ikke så glad i åpen løsning, blir så mye bråk og fett på stua, så nå i huset som vi bygger blir det eget kjøkken med skyvedør... Slipper jeg å at kattene mine lusker inn på kjøkkenet også.

Stilig - tøft med annen farge på gulv-bordene (?) under skapene - altså ved gulvet... uff, hjernen er ikke med meg i dag *ler*.

Link til lignende fliser - kanskje de samme for alt jeg vet

http://www.flisekompaniet.no/Privatk...60520.6479.cms

står ingen pris her da - men det kan vel lønne seg å ta en telefon til flere som har slike fliser

Gammel 05-12-10, 16:43   #67
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Tror de ble bygd for å vare før...

Min bestemor har kjøleskap og komfyr fra 60-tallet. Det er egentlig så man ikke tror det når man ser de De går som en klokke fortsatt de.

Gammel 05-12-10, 17:38   #68
Hamster59
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Hamster59 er på en erverdig vei

Hadde downlights eller spots under skapene, men det var helt pyton å skifte pærer, og trafoene er røket, så det funker ikke lenger. Aldri mer! Skal få en elektriker til å legge om til lysrør i stedet.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 17:58   #69
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Kjøkkenene dine er helt nydelige!

Lidingø hvit er bare fantastisk vakkert.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 18:28   #70
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Jeg trodde ikke jeg hadde noen kjøkkenbilder, men fant et av det gamle (litt mørkt)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg S2010074.JPG (609,5 KB, 21 visninger)
Gammel 05-12-10, 18:29   #71
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Jeg synes denne tråden er veldig interessant da. Jeg kjøpte nylig ett gammelt hus som jeg totalrenoverer. Så jeg skal ha nytt kjøkken jeg også. Men jeg står litt friere, siden vinduene allerede skulle byttes ut og jeg kan legge rørene hvor jeg vil (fra kjelleren). Jeg vet hvor jeg vil plassere alt, men det jeg sliter med er farger. Kanskje jeg skal lage en tråd jeg også? Ja, jeg gjør det i stedet for å kuppe denne.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 18:29   #72
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

lekkert det og Jeg liker sånn mørk farge.. og blank plate... stilig!! Så mye fint jo..

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 18:41   #73
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Link til lignende fliser - kanskje de samme for alt jeg vet

http://www.flisekompaniet.no/Privatk...60520.6479.cms

Jeg synes sånne fliser er kjempefine! Jeg har sett slike hos ei og det var nesten så jeg måtte spørre hvor de hadde kjøpt dem. Men de hadde én og én fordi jeg var en kjapp tur innom da de holdt på å legge dem på. De hadde det på pipa da.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 18:47   #74
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg synes sånne fliser er kjempefine! Jeg har sett slike hos ei og det var nesten så jeg måtte spørre hvor de hadde kjøpt dem. Men de hadde én og én fordi jeg var en kjapp tur innom da de holdt på å legge dem på. De hadde det på pipa da.

En og en kan kanskje ta litt tid? Jeg har pipa på baksiden av kjøkkenveggen (der vasken er) så de har bare fullført veggen rundt bak ovnen på ene siden og hele kjøkkenet på andre siden.
Vurderer å smøre inn med litt vannavstøtende beskyttelse - ser at selv om det er glassplate bak kokeplata så blir det litt mørkere fettflekker på veggen. (Griser sånn når jeg lager mat vettu )

Gammel 05-12-10, 18:50   #75
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg trodde ikke jeg hadde noen kjøkkenbilder, men fant et av det gamle (litt mørkt)

Det ER så lekkert med sånn småflis i fargevariasjoner over kjøkkenbenken! Jeg husker jeg leita lenge etter slike (se bildene fra mitt "første" kjøkken, men prisene lå da på 600 kr pr m2 - så jeg ventet - og ventet - og ventet og en dag gitt, hadde de salg for få plass til nye fliser - og jeg fikk 6 m2 for 500 kroner istedet I'm a sucker for a bargain!!
Restene har jeg tatt med på flyttelasset siden 2006 - i håp om å finne et nytt sted jeg kan bruke de (har et par kvadrat igjen hehe)

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
*sukk* MorStine Ketolysekuren 4 23-05-07 23:57
Sukk! TinaF Atkins kosthold 9 12-06-05 23:39
*Sukk* *Tussi* Ketolysekuren 6 24-05-05 14:55

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.