Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
![]() |
![]() Hjelp meg - jeg kommer ikke i gang igjen!Etter en jul med moderat karboinntak sliter jeg virkelig med å komme i gang igjen. Tror ikke jeg tar den til det ekstreme med ketose, heller lav lavkarbo om man kan kalle det noe slikt. Men det fører samtidig til at jeg unner meg stadig ting - "jeg er jo ikke på Ketose lenger".... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Hjelp meg - jeg kommer ikke i gang igjen!For meg hjelper det å være i ketose. Å ikke kunne unne meg ting uten at det får direkte konsekvenser. Å være i ketose er for meg, et tegn i seg selv på at det går rette veien. Uten den vissheten klarer jeg ikke å holde ut den uken det gjerne tar å få noe definitivt ut av badevekten, som forteller om jeg er på rett vei eller ikke. Jeg liker at vekten er så entydig når jeg er i ketose, den går ikke like mye opp og ned som når jeg spiser "vanlig" (dvs mitt gamle, beviselig uhensiktsmessige kosthold). Det er så enkelt å spise pizza hver dag fordi man ikke orker å lage ordentlig mat etter en lang dag på jobb (lavt blodsukker?), og så blir det til en vane og en enkel utvei, uansett om meningen er å ligge på lavkarbo eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Utforsker
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp meg - jeg kommer ikke i gang igjen!Dette er nok veldig typisk når du ikke har bestemt deg for noen bestemt karbomengde per dag. Selv om du går høyere opp enn det du kan for å være i ketose, må du fremdeles være veldig bevisst på hva du kan tillate deg og hvor mye karbohydrater du vil spise. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Hjelp meg - jeg kommer ikke i gang igjen!Jeg ville begynt med å komme i ketose - og så økt på litt og litt med karbo over tid. Kommer du over 72 gram pr dag - må du også redusere fettet. Ta deg tid - men begynn tøft så du kommer i gang! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
![]() |
Sv: Hjelp meg - jeg kommer ikke i gang igjen!
Jeg har ikke tidligere veid maten eller talt noe spesielt karber. Tatt det meste på rus, og det har gått finfint.veiing og telling blir for ekstremt for meg.... Har nettopp vært jul og var syk denne uken.. håper ting kommer seg i orden når hverdagen er tilbake!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Hjelp meg - jeg kommer ikke i gang igjen!
Da bør du gå tilbake til slik du gjorde det før først |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() |
Sv: Hjelp meg - jeg kommer ikke i gang igjen!Kjenner meg skikkelig igjen i det du skriver! Skeia mye ut i jula, var topp motivert til å sette i gang igjen, men så ble jeg syk med feber/influensa og måtte ta til takke med maten jentene mine handla inn. De er 12 og 14 så det ble pizza, pizza Sist redigert av aktivjente : 12-01-11 kl 20:30. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Kommer ikke i gang igjen ... | Nesly | Ketolysekuren | 33 | 04-01-11 11:59 |
Kommer meg ikke i gang! | Gressenka | Ketolysekuren | 2 | 06-10-10 10:47 |
Kommer ikke i gang igjen | Mear | Lavkarbo generelt | 0 | 24-09-10 02:06 |
Kommer ikke inn i ketose igjen | Ramah | Ketolysekuren | 10 | 03-04-09 21:34 |
Huff, kommer visst aldri i gang igjen ... | Babalotta | Ketolysekuren | 3 | 09-10-07 11:24 |