Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mellommåltid

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-01-11, 10:48   #1
Stine
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Stine er på en erverdig vei

Mellommåltid

Hva spiser dere mellom måltidene ?
Spiser tidlig frokost og lunsj ca 1130.føler at jeg må ha litt mellom disse 2 måltidene. Er på ketolyse.

Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 10:52   #2
hanne42
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
hanne42 er ny på veien

Sv: Mellommåltid

Hei

jeg spiser frokost kl 7:30 og lunsj kl 13:00 og trenger ikke noe mat mellom disse to maltidene. Er du sikker pa at du spiser nok til frokost?

Ellers er vanlige mellommaltider notter (merk karboinnhold), baer, ruller med spekeskinke og ost, en liten salat, og middagsrester.

Hanne

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 11:07   #3
Stine
Medlem

Takk for svar. Mulig jeg spiser litt lite da,for jeg er sulten igjen i 10 tiden. Må ha noe som er lettvint mens jeg er på jobb

Gammel 10-01-11, 11:28   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Dersom du er sulten igjen såpass fort, er nok frokosten din for "lett"!

Om du ikke klarer øke fettinnholdet i frokosten, kan du som Hanne sier spise noen nøtter, en babybel ost, litt skinke/kjøttpålegg eller feks litt grønnsaker.
Kylling, en liten boks med kjøttboller.......
Bare fantasien setter grenser!

Gammel 10-01-11, 11:33   #5
Stine
Medlem

Hva kan jeg spise til frokost for å øke fettinnholdet der ?

Gammel 10-01-11, 11:34   #6
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristine, her.

Hva kan jeg spise til frokost for å øke fettinnholdet der ?

Vanskelig å si når jeg ikke vet hva du spiser!

Glemte å si at du kan putte cocosa i teen/kaffen din. Da blir det som et lite fett måltid!

Gammel 10-01-11, 11:41   #7
Stine
Medlem

Smile

Hehe, ja , det er det jo dette er 5 dagen for meg på ketolysekuren. I dag spiste jeg feks en avokado med litt reker og litt majones og litt salat, men jeg har spist litt egg og bacon event laks til frokost . Er veldig glad i ost, så kunne kanskje kjøre på med litt hvitost i tillegg.

Gammel 10-01-11, 13:12   #8
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hehe, ja , det er det jo dette er 5 dagen for meg på ketolysekuren. I dag spiste jeg feks en avokado med litt reker og litt majones og litt salat, men jeg har spist litt egg og bacon event laks til frokost . Er veldig glad i ost, så kunne kanskje kjøre på med litt hvitost i tillegg.

Ser jo ikke så verst ut, men du kan nok med fordel bruke mer majones på avocadoen og husk å få i deg alt fettet fra baconet feks.
Du kan steke baconet og så steke eggerøre med revet ost i fettet etterpå. Da får du med deg alt fettet fra pannen!

Som nevnt er cocosa i teen/kaffen også en fin måte å øke fettmengden på!

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

For de som ikke er så kjent med Cocosa: Det er to sorter, en til steking og en til annet bruk.

Teksten her er hentet fra en forhandler på nettet:
Stadig flere følger den "lavglykemiske vei": Mer fett og protein og færre karbohydrater. Cocosa® er selvskreven som basisolje i dette kostholdet. Med over 60 % mellomlange, mettede fettsyrer øker kokosolje fettforbrenningen, stimulerer stoffskiftet og gir energi og metthetsfølelse som varer lenge. Den øker også opptaket og utnyttelsen av de essensielle Omega 3 og 6 fettsyrene, og gir i tillegg en rekke andre helsefordeler. Kokosolje har vist seg så effektiv mot stoffskifteproblemer at det i USA nå forskes på om kokosolje kan erstatte vanlige medikamenter.

To eksklusive utgaver:

Cocosa® fås i to utgaver, og dekker til sammen behovet for en allsidig og sunn basisolje i kostholdet:

Cocosa® Extra Virgin inneholder et bredt spekter av vitaminer, mineraler og antioksidanter, samtidig som den har en nydelig duft og smak av kokos, som setter en ekstra spiss på maten. Benytt den som kosttilskudd og i mat.

Bruk Cocosa® Pure til steking; den er helt uten lukt og smak og tåler høye temperaturer.

Når anbefales Cocosa®:
- Lavt stoffskifte
- Redusert skjoldbruskkjertelfunksjon
- Lav energi
- Overvekt
- Lavkarbohydratdietter

Nederst på denne siden er det lenke til et Cocosa-oppskriftshefte også.

Gammel 10-01-11, 14:40   #9
Mithila
Medlem

Mithila sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 40
Mithila er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ser jo ikke så verst ut, men du kan nok med fordel bruke mer majones på avocadoen og husk å få i deg alt fettet fra baconet feks.
Du kan steke baconet og så steke eggerøre med revet ost i fettet etterpå. Da får du med deg alt fettet fra pannen!

Som nevnt er cocosa i teen/kaffen også en fin måte å øke fettmengden på!

Kan ein bruke Cocosa pure til det samme som den som er extra virgin?

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 14:50   #10
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Kan ein bruke Cocosa pure til det samme som den som er extra virgin?

Jada! Det er smaken som gjør den største forskjellen, syns jeg!
Liker ikke at eggene mine smaker kokos, men i kylling retter er det digg og et hint av kokos i frukteet min er godt. Det samme gjelder konfektsjokolade etc.

Gammel 10-01-11, 17:20   #11
Stine
Medlem

Smile

Jeg hadde en skje i kaffen i ettermiddag,smakte ikke noe særlig kokos.

Gammel 10-01-11, 17:34   #12
Kaija
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Telemark
Kaija er på en erverdig vei

Jeg har vent meg til å spise hveer 3. time, og synes det er kjekt å holde på den vanen. Det passer greit med pauser og pusterom på jobb. Egg, nøtter, litt ost, skinke eller annet kjøttpålegg, litt grønt av noe slag + en dert majones/rømme e.l. har fungert greit til nå. I dag hadde jeg to lavkarbovaffelhjerter i matboksen. Vet ikke om det kan regnes som så veldig sunn mellommat, men godt var det.

Startvekt: 82 kg. Første mål: 72 kg før sommeren. Langsiktig mål: 65 kg.
Kaija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:20   #13
Stine
Medlem

Jeg er også vant med å spise ofte, og synes det er uvant å spise så få og "tunge" måltider. Det kommer seg nok etterhvert, er ennå på 1uken på ketose, blir spennende å prøve dette

Gammel 11-01-11, 15:22   #14
Stine
Medlem

Hva med baconcrisp ?

Gammel 11-01-11, 15:29   #15
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Du kan spise baconcrisp/bacongull bare du sjekker godt bak på posen at du får naturlige greier og ikke de som er laget av mais!

Kjempegodt med rømmedressing!

Kan også knuses og brukes til panering feks i Nannahs Hellmann kylling!

Gammel 11-01-11, 15:32   #16
alexsandra
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
alexsandra er på en erverdig vei

hvor får man kjøpt de "godsakene"
og er de bedre og bruke enn meierismør,den du skal steke med mener jeg

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:57   #17
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Jeg er også vant med å spise ofte, og synes det er uvant å spise så få og "tunge" måltider. Det kommer seg nok etterhvert, er ennå på 1uken på ketose, blir spennende å prøve dette

Om du er vant til å spise ofte, så spis ofte da. Jeg liker heller ikke å spise ett eller to store måltider. Blir så tung i magen og føler meg så tjukk i timer etterpå. Mye bedre å spise mindre og oftere når man har de innarbeide rutinene.

Dessuten, og det er bare min personlige tro, tror jeg kroppen har bedre av å få litt og litt å jobbe med istede for masse på en gang og lenge til neste gang.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 16:03   #18
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

hvor får man kjøpt de "godsakene"
og er de bedre og bruke enn meierismør,den du skal steke med mener jeg

Mener du cocosaen?
Den finner du i helsekostbutikkene og SmartClub i hvert fall! Mange steder på nett som selger også!

Cocosa er 100% kokosfett og tåler høye temperaturer. Fin å steke i, syns jeg, men gir ikke den gode smaken til maten som meierismør gjør!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mellommåltid Teletubbien Lavkarbo generelt 1 17-10-10 18:43
Mellommåltid Lilli Generell ernæringsdebatt 2 01-09-09 10:40
Mellommåltid Dippsey Fase I 2 22-02-09 14:09
Mellommåltid? Jabba Ketolysekuren 20 07-11-08 17:44
Mellommåltid Liva Induksjonen 6 04-08-04 21:51

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.