Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vafler!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-07-08, 21:21   #226
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av
Smile

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Sånn da.

3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
5-6 ts johannesbrødkjernemel
1 ts kardemomme
1 ss natreen
100 gr smeltet smør

Nå prøvde jeg denne oppskriften og fikk 9 plater. Da brukte jeg bare 50 gr smeltet smør.

Vet ikke helt hva antall karber blir, jeg grovregnet og fikk 8 karber pluss det to ss carobel utgjør. Er vel ca 1 karb pr plate og det kan jeg fint leve med.
De smakte som vafler, selv om de var litt annerledes i konsistensen og utolig "smørfete" he, he.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 11:39   #227
Madamim
Medlem

Madamim sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Alder: 46
Madamim er ny på veien

Min røre ble veldig tykk, skal den være det?

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 12:59   #228
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

min røre er også ganske tykk. Det holder med 4-5 ts, og de skal ikke være stor topp på, bare like mye over som i sjea.

tror jeg skal lage vaffler med krem og jordbær i dag

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 12:33   #229
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Skal vi se, nå har jeg prøvd en til oppskrift, og erfaringene mine så langt er at den uten vann og fløte er "best". De vaflene gikk litt lettere i stykker når jeg skulle ta de ut av vaffeljernet.
(men begge typene smaker godt )

Jeg er også enig med Photo, det trengs ikke så mange ts med johanneskjernebrødmel... denne gangen hadde jeg i nesten så mange ts som det står i oppskriften, og da syntes jeg at røra ble altfor tykk.

Neste gang tror jeg at jeg skal prøve med litt mindre smør igjen - halvparten ligger jo igjen i jernet, he, he

Tusen takk til alle dere som legger inn oppskrifter!!!!

Gracella

Sist redigert av Gracella : 16-07-08 kl 12:35. Årsak: Glemte en setning....
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 13:00   #230
Bergrosa
Seniormedlem

Bergrosa sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: På fjellet i Trøndelag
Alder: 50
Bergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjent

Nå har jeg å ungene kosa oss med lavkarbovaffler

Jeg brukte Nestargel istedet for JKB, og hadde i 4 stk t-skjeier. Det ble faktisk for mye, den ble veldig tykk. SÅ jeg hadde i mere fløte ( brukte en blanding av rømme og fløte jeg da). Fikk ca 7 plater av denne oppskrifta, de var kjempegode!! Kommer nok til å bli brukt endel hos meg ja! Men jeg tror jeg vil redusere mengden smør også til 25 gram. Ble veldig "smørete/klissete" synes jeg

Men vaflene var knallgode, smakte vafler. OGså hadde jeg nyrørt jorbærsyltetøy på....( rørt med natreen).. nam nam nam....

Det er i motbakke det går oppover!
Stor klem fra Bergrosa
Min Journal-velkommen om du vil Bergrosas lille verden
Bergrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen...... Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 15:45   #231
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Jeg brukte også nestargel i stedet for JKM, men jeg trodde at det i praksis var det samme??
Uansett ble ca 5 ts aaaaltfor mye...
Men det blir gode vafler, gitt

Gracella
Gammel 16-07-08, 23:57   #232
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg brukte også nestargel i stedet for JKM, men jeg trodde at det i praksis var det samme??
Uansett ble ca 5 ts aaaaltfor mye...
Men det blir gode vafler, gitt

Det er i praksis det samme, 95 prosent jbkm, det siste er noe greier vi aldri fant ut av...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 16:18   #233
bofse
Juniormedlem

bofse sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 57
bofse er på en erverdig vei

Nå har jeg prøvd vafler, brukte bare 50 gr smør, og tok oppi en skvett fløte. Nam nam smakte nydelig.

bofse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 11:51   #234
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

har hatt i fiberhuskmel! fant på Ultra. Det ble tjukk og fin røre uten JBKM, som jeg er nesten tom for..har også halvert mengden smør og har oppi halt om halt me rømme og fløte.

Gammel 20-08-08, 13:29   #235
Brukernavn
Juniormedlem

Brukernavn sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Telemark
Brukernavn er på en erverdig vei

Å, så mange positive tilbakemeldinger. Dette lover bra. Jeg laget vafler etter oppskrift bak på soyaproteinet og gledet meg villt, men ble dypt skuffet. Går på med friskt mot og forsøker disse. *krysser fingrene for at de blir gode*
(jeg er vafloman..)

Brukernavn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 16:56   #236
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Disse er kjempegode, nesten litt for gode

Om man er litt gæren, så kan man droppe kunstig søtning, og la dem kjølne litt og bruke dem som "brødskiver" med gulost o.l.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 16-09-08, 20:19   #237
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=201

Du kan med fordel halvere smørmengden. Kan huske det ble forferdelig smørsøl

Putt på en ts jbkml også.. så lar du den stå i kjøleskapet en time så den tykner til.

Hvis du er glad i vafler anbefaler jeg deg en tur på meny å kjøpe ketolyse bakemix. 129 kroner for 400 gram...da blir vaflene litt fyldigere.. på en måte

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 20:20   #238
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Meny har også vafler og pannekakerøre fra Atkins. Ferdige poser. Blir ca 4 vafler. 20 kroner posen. Hadde i et egg til og litt ketolysemix, kardemomme og vaniljesukker - de ble veeeeldig gode

Gammel 16-09-08, 20:22   #239
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Så nå at dette var en gammel tråd.. mange gode råd før mine

Gammel 12-01-09, 21:35   #240
tufsa83
Medlem

tufsa83 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 41
tufsa83 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Sånn da.

3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
1 ts kardemomme
1 ss natreen
100 gr smeltet smør

Huff, denne ble altfor fet for meg ja...

tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:17   #241
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg har i litt mindre smør, da blir de litt lettere. Disse er virkelig gode altså.

Gammel 12-01-09, 22:52   #242
tufsa83
Medlem

tufsa83 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 41
tufsa83 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har i litt mindre smør, da blir de litt lettere. Disse er virkelig gode altså.

Må kanskje prøve det,dem ble liksom så tynne at det var mest slit å spise dem :P

tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:54   #243
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Ble de? Mine ble som vanlige vafler, men litt fetere og litt mer sprø i kantene. Jeg lot røra bli VELDIG tykk da, som grøt omtrent, og så hadde jeg godt med røre i jernet.

Gammel 12-01-09, 23:10   #244
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Faktisk ikke mye jeg savner etter at jeg kutta meieriprodukter, men åh, jeg må avslutte abboen min på denne tråden altså ... *sukk*

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 03-02-09, 10:30   #245
miss_chica
Gjest

hvem av oppskriftene er best? den første eller den andre? har bladd gjennom halvveis her, men fant ikke ut hvem folk hadde laget

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:36   #246
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
1 ts kardemomme
1 ss natreen
50 gr smeltet smør

Denne synes jeg er best; Fordi hundre gram smør rett og slett blir litt i meste laget, det renner fra vaffeljernet og sånn

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 03-02-09, 12:07   #247
miss_chica
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
1 ts kardemomme
1 ss natreen
50 gr smeltet smør

Denne synes jeg er best; Fordi hundre gram smør rett og slett blir litt i meste laget, det renner fra vaffeljernet og sånn

Tusen takk for raskt svar =) Da stoler jeg på det!

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:10   #248
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av miss_chica, her.

Tusen takk for raskt svar =) Da stoler jeg på det!

Ut fra mine smaksløker så kan jeg love at de blir helt nydelige! Og man behøver bare å smøre jernet første gangen.
Jeg lar forresten røra stå og "svelle" litt i ca en halvtime i kjøleskapet.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 23-02-09, 20:09   #249
Chubba84
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Chubba84 er på en erverdig vei

Kan man bytte ut johannes med bakemiksen fra ketolyse??

har ikke fått tak i jbk enda..

Og har sååå lyst på vafler.....

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
1 ts kardemomme
1 ss natreen
50 gr smeltet smør

Chubba84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 21:51   #250
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Nestagel får du på apoteket

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vafler Musti Bakst 13 05-04-07 20:16
Vafler 114->92-95 Oppskrifter 43 11-06-06 11:06
Vafler Musti Kake/dessert og snacks 8 15-03-05 08:14
Vafler med soyamel (noe for barnehagen?) Marianne Bakst 0 17-09-04 13:14
Vafler med soyamel (noe for barnehagen?) Marianne Kake/dessert og snacks 0 17-09-04 13:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.