Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er medlemmene på Lavkarbo.no tidvis litt trangsynte? (tråden er delt)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-08-08, 21:47   #26
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Er vi som spiser lavkarbo trangsynte og hjenevaska ?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Jaja - mange av dere har holdt på lenge her, og kjenner hverandre, så det bunner vel i tidligere gnisninger.

Det er faktisk ingen tidligere gnisninger i bunnen her, jeg har aldri hatt så mye som en opphetet diskusjon med noen av de andre deltagerene i denne tråden før. Men sånn som dette utviklet seg, skulle man virkelig tro at det lå ting i bunnen.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 21:50   #27
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Eh, jeg (som er bitt av lavkarbobasillen) sier da virkelig litt oppi her at vi ikke må glemme at det er andre ting som funker..... Så da ser jeg vel andre muligheter da?

Og jeg sutrer heller ikke over lavkalorifolk som ikke er interesserte i lavkarbo. Bare sier at det blir litt av det samme. (altså lavkarbofolk som ikke anerkjenner lavkalori og lavkalorifolk som ikke anerkjenner lavkarbofolk)

Jeg sier ikke at du ikke ser andre muligheter, men jeg synes at utsagnet gjengitt under fremstår som et forsvar, at det er ok.

Sitat:

Vi er bitt av lavkarbobasillen og synes det er så fantastisk. (for det er det jo, når det funker)
Og da er det lett at man ikke klarer å se noe andre muligheter.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 21:56   #28
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Jeg leste her inne at etter en stund så finner man ofte sin egen lavkarbovei. Og man finner ut hva som passer for en selv. Vi er jo alle sammen ulike! og det likte jeg så godt. Selv har jeg funnet min lavkarbovei. En livsstil jeg kan leve med. Jeg teller ikke karber, jeg teller ikke kalorier, og jeg teller ikke fett (om dere forstår). Men på denne dietten så fungerer jeg. Jeg kan jobbe, har energi, føler meg vel, går ned i fett. Og det er det som er hovedpoenget for meg. Jeg bryr meg katten i om andre teller karber eller kalorier. Så lenge alle og enhver får hjelp og støtte til å finne sin vei! Så jeg heier på "deg" - dvs alle som vil, uansett valg - bare du er fornøyd og det funker! Og om det ikke funker kan jeg godt prøve å hjelpe hvis jeg kan, eller i det minste støtte.
Og forumet her er genial på det!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 22:06   #29
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

I tillegg til det andre som er galt med tittelen denne tråden har fått (d.v.s ALT), var det vel her snakk om hvorvidt folk her inne på dette forumet kan være trangsynte (ikke hjernevaskede!!!!), ikke hvorvidt folk som spiser lavkarbo er det.

Gammel 19-08-08, 22:08   #30
Magga Dutti
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Og sånn går no dagan.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 22:38   #31
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

I tillegg til det andre som er galt med tittelen denne tråden har fått (d.v.s ALT), var det vel her snakk om hvorvidt folk her inne på dette forumet kan være trangsynte (ikke hjernevaskede!!!!), ikke hvorvidt folk som spiser lavkarbo er det.

Enig der gitt.
Tar jo ting helt ut av sammenhengen og setter akkurat den tittelen man føler for på det...

Synes ikke at jeg fortjener å bli stilt i det dårlige lyset, som jeg blir, når det ser ut som at jeg har lagd en tråd hvor jeg spør om folk her er hjernevasket..
Menmen.

Gammel 19-08-08, 22:47   #32
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Er medlemmene på Lavkarbo.no tidvis trangsynte?

Den er endret.... er det bedre? hvis ikke så kan dere komme med forslag

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 22:54   #33
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Er medlemmene på Lavkarbo.no tidvis trangsynte?

Svar: Nei - det er denne tråden et bevis på!
(sorry, kunne ikke dy meg)

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 23:05   #34
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Mye bedre, men jeg ville foretrukket om du fikk presset inn et "litt" inni der. Det var tross alt dette jeg opprinnelig sa:

Sitat:

Jeg synes vi generelt er litt trangsynte og for lite åpne for synpunkter forskjellige fra våre egne her inne.

Og kanskje det er er lurt å skrive i en parantes at tråden er delt? Hvis ikke ser det ut som om Nellie startet den.

Gammel 19-08-08, 23:07   #35
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det var jeg som delte tråden og laget overskrift.

Overskriften er valgt med vilje ... Det er er spørsmål satt på spissen. En av kritikerne våre skrev en gang her at vi er en hjernevaska gjeng. Det var faktisk det jeg hadde i tankene. Altså ironisk ment.
Det står heller ikke noe sted at Etheral har sagt hjernevasket, så jeg vet ikke hvor det kommer fra. Det er Nellie som har grunn til å være irritert, siden hun står som første poster !

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Setter ikke særlig pris på at MITT innlegg har fått denne tittelen!!
Greit at moderatorer kan dele opp tråder som de vil men..

Ser jo ut som at jeg har sagt noe som helst som kan ligne på at de som spiser lavkarbo er trangsynte og hjernevaska.

Da er jeg i tilfelle trangsynt og hjernevaska selv.

Beklager Nellie at det ble gitt inntrykk av at du hadde lagd overskriften. Det var ikke meningen !

Men nå overskriften endret da... uten at jeg syns det ble så mye bedre. Heller tannløst og uprovoserende. Men det er en annen sak. Det er ikke min tråd eller min diskusjon og jeg burde vel vite bedre

Sist redigert av Nille : 19-08-08 kl 23:19.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt opphengt i lavkarbo? Søster Lavkarbo generelt 13 22-07-08 10:06
South beach , og litt spm om lavkarbo Lisekir Spørsmål og svar 3 06-04-08 21:52
Dere som har litt peiling på lavkarbo ... candyland Lavkarbo generelt 4 11-03-08 21:34
"Uleste innlegg" er delt i forum og journaler HP Informasjon 16 13-01-08 08:26
Respekt for alle medlemmene her inne mofe Generell diskusjon 2 30-04-06 15:17

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.