Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Helt ny her!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-10-08, 21:10   #26
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Helt ny her!

Forstår deg godt - men det er ikke verdt det! Du er kjempflink som står imot!

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 21:17   #27
Håpefull
Juniormedlem

Håpefull sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Alder: 39
Håpefull er på en erverdig vei

He,he! Tusen takk.... Fatter ikke hvorfor folk ikke kan godta det at noen ikke vil spise kaker. I dag har jeg fått høre atr lavkarbo bare er tull, at man skal spise hver 2. time osv... irriterende, men det gjør faktisk slik at jeg har enda mer lyst å klare dette

Bare et lite hypotetisk spørsmål
Hva skjer om man har en liten sprekk en dag? Tar det lang tid før man kommer seg i ketose igjen? Ødelegger det mye? Jeg skal være flink!!!! Bare lurer

Håpefull
Håpefull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 22:00   #28
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Håpefull, her.

He,he! Tusen takk.... Fatter ikke hvorfor folk ikke kan godta det at noen ikke vil spise kaker. I dag har jeg fått høre atr lavkarbo bare er tull, at man skal spise hver 2. time osv... irriterende, men det gjør faktisk slik at jeg har enda mer lyst å klare dette

Bare et lite hypotetisk spørsmål
Hva skjer om man har en liten sprekk en dag? Tar det lang tid før man kommer seg i ketose igjen? Ødelegger det mye? Jeg skal være flink!!!! Bare lurer

Hvor lang tid det tar før man kommer i ketose er individuelt, men de flestes erfaring, er at det tar lengre og lengre tid hver gang du har en "sprekk".

Det er ikke lurt å "unne" seg en sprekk i ny og ne, og i alle fall ikke en gang i uken! Da bør du heller gå på lavkarbo eller en annen diett hvor du kan "reparere" før og etter- Å komme seg i ketose er ikke alltid like lett for kroppen...
Trøst deg med at du får mindre og mindre lyst på sprekker etterhvert som du blir sikrere på ketolysemat og lavkarbo .

Ang. jobben din, så vil jeg anbefale deg å ta med kake selv. Et godt alternativ er Myas Cookies, de er ca 1 karb pr cookie, alt etter hvor mye nøtter/mandler du bruker.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 17:19   #29
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 57
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Ella-A, her.

Noen som vet hvor lang tid det tar før jeg får pakken?

Tar bare et par tre dager, kjappeste jeg har bestilt fra noen gang. Har tenkt litt på dette uten kjøtt. Du kan sikkert gjøre denne kuren uten kjøtt, fisk osv. litt værre uten egg, men de kan en jo kamuflere i oopsierolls og slikt. Men du klarer kanskje egg? Skal bli spennende å følge deg.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 17:23   #30
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 57
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Huff! Er jo kake på jobb hver dag nå, er på jobb nå og de andre sitter å gomler kake...Må virkelig leite etter viljestyrken min!!

Forklar at du slanker deg fordi du er litt på forskudd med kakespisingen, det er min forklaring. Sørg også for å ha et lager av lovlige søtsaker på jobb, du kan jo også lage kake og fryse ned i småstykker og ha med egen om det kommer anledninger på jobb som du vet om på forhånd.
Lykke til, de kommer til å se at dette virker.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 14:38   #31
Håpefull
Juniormedlem

Håpefull sin avatar

Takk for flotte svar! Sist jeg var på jobb kom jeg inn på tanken at de som spiser kake og ikke skjønner hvorfor jeg ikke vil ha....selvom at jeg har sagt jeg går på ketolyse...Jo! Tror de får dårlig samvittighet for at de selv spiser kake hehe, hjalp meg faktisk...Føler meg nesten litt ond...

Jeg har funnet meg det perfekte lørdagssnop!!! Heistads gele naaaaaaam!

Håpefull
Gammel 26-10-08, 21:41   #32
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Huff! Er jo kake på jobb hver dag nå, er på jobb nå og de andre sitter å gomler kake...Må virkelig leite etter viljestyrken min!!

Det er jo mange oppskrifter på gode kaker her.

Har du laget deg en journal? Det er ganske nyttig. Der kan du skrive opp og nedturer så får du støtte og hjelp av andre her..

Når du veit det er kake på jobben, så pass på å spise noe FØR kaken kommer på bordet, feks salat, en boks makrell i tomat, en neve nøtter. Du kan jo kjøpe deg noen atkins barer å ha i veska? Kun 2.5 karber per bar, så kan du ta en sånn når trangen blir for stor. Ikke lurt å spise det hver dag da, kan trigge hungeren De første 4 ukene er det lurt å holde seg unna ALT sukker, hvetemel, pasta, ris, alkohol osv. Da er det greit å kunne kose seg med en atkins bar av og til.. del den opp i små biter og kos deg med en kopp kaffe/te.

Dette klarer DU!!!!

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 22:02   #33
Håpefull
Juniormedlem

Håpefull sin avatar

Jeg sa jeg ikke skulle sprekke, men.....

Leste litt på forumet her og leste da at noen hadde opplevd mer vekttap etter en "sprekk"...Jeg stod stille på vekta i ca 2 uker...Skulle på fårikål fest av alle ting, dette hadde vært planlagt i evigheter....Jeg spiste fårikål og et stykke kake....Men nå kommer jeg meg ikke i ketose igjen, Har jo gått 5 dager og jeg har vært kjempeflink å ikke spist for mye karber!!!Noen som har noen tips om hvordan jeg kan komme i ketose fortere??? Gikk ikke opp etter sprekken, men faktisk ned 1 kg....Men skjønner ikke hvorfor jeg ikke kommer i ketose....Har gått turer og vært veldig aktiv egentlig hele dagen i 5 dager...Er så sint på meg selv! Skal ikke sprekke igjen!Nå skal jeg være flink!Kiloene skal vekk!!!

Håpefull
Gammel 31-10-08, 08:43   #34
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Happy halloween

Gammel 02-11-08, 11:25   #35
Håpefull
Juniormedlem

Håpefull sin avatar

Hehe!Takk Håper dere har det bra alle sammen. Stå på, jeg begynner å bli flinkere å tenke lavkarbo nå
Håper jeg skal få tid til å begynne å trene litt, for tiden har jeg 100 ting å gjøre om dagen. Men får heldigvis beveget meg en god del på jobb

Håpefull
Gammel 02-11-08, 15:29   #36
Ella-A
Medlem

Ella-A sin avatar

Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Ella-A er på en erverdig vei

Takk for svar Skippy, skal begynne på torsdag, gleder meg litt egentlig

Klarer egg ja, men er ikke særlig gla i det egentlig, men skal klare å spise det ja. bare rart å spise det uten noe under..

når det gjelder lørdagsgodt, hva spiser dere da? Jeg bor sammen med godiskongen, hver gang det er kamp er det potetgull,sjoko og brus her. Og jeg eeeelsker sjokolade! Totalt mitt svake punkt!

Og hvordan er det med brus? Min favoritt der er faktisk pepsi max og cola zero, så det er jo kanskje også de beste valgene på denne dietten. MEN hvor mye og hvor ofte?

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 16:03   #37
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Mange (inkludert meg selv) merker at de blir søtsugne av å drikke lightbrus. Du må nesten kjenne på hva som er best for deg

Andre (som meg) er litt motstandere av light brus fordi den er søtet med aspartam. Det er ikke så sunt, derfor har jeg faktisk sluttet med lightbrus. Det var hardt, men det gikk!!

Gammel 02-11-08, 19:41   #38
Ella-A
Medlem

Ella-A sin avatar

hva drikker og spiser du da når du skal kose deg Impulsiw? Sånn "godte"-lignende? Ingenting?

Gammel 02-11-08, 20:18   #39
Håpefull
Juniormedlem

Håpefull sin avatar

Er det noen som har noen gode tips om lett trening som ikke er kjedelig...?Jeg sliter med at jeg syns det er kjedelig å trene alene, skulle virkelig ønske jeg hadde noen å gå tur eller trene sammen med. Har tenkt jeg i hvertfall skal begynne å ta sit-ups, hvor mange bør man ta om dagen for å få resultater på magen? Kanskje litt teite spørsmål, men jeg leter etter litt motibasjon. Vet ikke om det er mørketiden i nord som begynner å gjøre meg slapp. Har lite overskudd etter jobb og noen ganger jobber jeg 7 dager i uka. Har gått noen turer, men slokner tildlig på kvelden...Får ikke tid sammen med kjæresten.

Håpefull
Gammel 02-11-08, 22:29   #40
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Ella-A, her.

hva drikker og spiser du da når du skal kose deg Impulsiw? Sånn "godte"-lignende? Ingenting?

Jeg spiser babybel-ost eller brie, oppkuttede grønnsaker med rømmedip, avokado med reker og rømme/majones, ost og skinkeruller eller baconkrisp.

Hvis vi skal ha ost-og-vin kveld deler jeg opp lunch-lapper i små biter, lar de stå en stund på benken så de blir litt tørre og bruker de som kjeks.

Ketolysepizza er også en slager her i huset.

Gracella
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 22:32   #41
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Er det noen som har noen gode tips om lett trening som ikke er kjedelig...?Jeg sliter med at jeg syns det er kjedelig å trene alene, skulle virkelig ønske jeg hadde noen å gå tur eller trene sammen med. Har tenkt jeg i hvertfall skal begynne å ta sit-ups, hvor mange bør man ta om dagen for å få resultater på magen? Kanskje litt teite spørsmål, men jeg leter etter litt motibasjon. Vet ikke om det er mørketiden i nord som begynner å gjøre meg slapp. Har lite overskudd etter jobb og noen ganger jobber jeg 7 dager i uka. Har gått noen turer, men slokner tildlig på kvelden...Får ikke tid sammen med kjæresten.

Det er jo ikke lett å si hva du vil synes er gøy, men Pilates er flott trening for hele kroppen.
Kjøp en god instruksjonsvideo/dvd hvis det å melde seg på et kurs er uaktuellt, legg deg foran TV'en og trim i vei !

Gracella
Gammel 02-11-08, 23:05   #42
Håpefull
Juniormedlem

Håpefull sin avatar

Jeg bor ganske øde så ingen slike kurs i nærheten, det er det som gjør det litt vanskeligere...Etter jeg skrev i stad sparka jeg meg selv i baken og gikk en god å lang tur og når jeg kom tilbake tok jeg situps, mye bedre samvittighet nå. Nå sitter samboeren min å gomler på mandariner...lukter så godt! Men jeg er flink, koser meg med kaldt vann

Håpefull
Gammel 02-11-08, 23:33   #43
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Jeg bor ganske øde så ingen slike kurs i nærheten, det er det som gjør det litt vanskeligere...Etter jeg skrev i stad sparka jeg meg selv i baken og gikk en god å lang tur og når jeg kom tilbake tok jeg situps, mye bedre samvittighet nå. Nå sitter samboeren min å gomler på mandariner...lukter så godt! Men jeg er flink, koser meg med kaldt vann

Du KAN ta et par mandarinbåter og legge i vannmugga så du også får "mandarinfeelingen" . ( Eller sitron, lime, basilikum, mynte, sitrommelisse osv)
Ellers synes jeg at du har vært flink - jeg er helt elendig til å gå tur. Jeg sykler på trimsykkel og da MÅ jeg ha en TV eller lese en bok mens jeg trimmer. Ellers er det så kjedelig at jeg holder på å svime av....
Men jeg liker Pilates og skal snart starte opp med det igjen. Må bare få stua for meg selv og det skjer om et par uker, håper jeg.

Gracella
Gammel 03-11-08, 12:04   #44
Ella-A
Medlem

Ella-A sin avatar

Å ta situps for å få flatere mage er vel ikke akkurat helt riktig. Man kan jo ikke punktforbrenne,uheldigvis. Skal du stramme opp kroppen burde du fokusere på store muskelgrupper, og ta litt forskjellige øvelser, slik at kroppen ikke stagnerer..

å gå tur sammen med kjæresten kan jo være koselig? samme med om du skal trene på treningsstudio,er det koselig å trene sammen med kjæresten.

Du kan sikkert også (kanskje?) legge opp til å trene mens kjæresten din gjør noe annet? Jeg trener når kjæresten ser kamp, eller jobber overtid eller noe lignende.

Gammel 03-11-08, 18:23   #45
Håpefull
Juniormedlem

Håpefull sin avatar

Det er jo bedre å ta sit-ups enn å ikke gjøre det....Jeg eier ikke magemuskler og tar derfor sit-ups. Er jo lett å gjøre dette hjemme....De store musklene bruker man jo mye i løpet av en dag..
Jeg må kjøre en time for å komme til nærmeste treningssenter og det er ikke aktuelt. Tur med kjæresten er koselig, men det blir litt mer kosetur istedet for trimtur

Håpefull
Gammel 03-11-08, 18:32   #46
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Riktig, Håpefull! All trening er bedre enn ingen trening Og husk at store muskler forbrenner mer enn små, så styrketrening er vel anvendt tid. Stå på - du finner noe som passer for deg.

Og her får du et tips fra meg - veldig bra og passer for deg som ikke bor i nærheten av et treningsstudio. Her kommer et nettetbasert et: www.exerto.no Logg deg inn - å se om dette kan være noe. Lurt ikke sant? Tren når det passer deg - til instruksjon av topp trenere (bedre enn på de fleste treningsstudioer)

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:58   #47
Bixit
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Eidsvoll
Bixit er på en erverdig vei

Hei! Jeg er kjempeny her, akkurat registrert meg... SYns det er litt skummelt, jeg er litt sjenert... Men håper og tror det går over etter hvert. Jeg har gått på ketolysekuren i 1 uke i dag, men har nesten ikke gått ned noe...

Bixit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 19:08   #48
Bixit
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Eidsvoll
Bixit er på en erverdig vei

Hei! Jeg er også helt ny her, reg i dag! Håper jeg blir kjent med noen av dere som er her inne som litt motivasjon... Har gått på ketolysekuren i 1 uke i dag...........

Bixit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 20:06   #49
Håpefull
Juniormedlem

Håpefull sin avatar

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Riktig, Håpefull! All trening er bedre enn ingen trening Og husk at store muskler forbrenner mer enn små, så styrketrening er vel anvendt tid. Stå på - du finner noe som passer for deg.

Og her får du et tips fra meg - veldig bra og passer for deg som ikke bor i nærheten av et treningsstudio. Her kommer et nettetbasert et: www.exerto.no Logg deg inn - å se om dette kan være noe. Lurt ikke sant? Tren når det passer deg - til instruksjon av topp trenere (bedre enn på de fleste treningsstudioer)

Tusen takk! Skal sjekke det ut Har virkelig lyst å komme i form igjen, er jo så deilig Tror jeg må ta kosttilskuddene så jeg får litt ekstra energi...

Håpefull
Gammel 03-11-08, 20:07   #50
Håpefull
Juniormedlem

Håpefull sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bixit, her.

Hei! Jeg er også helt ny her, reg i dag! Håper jeg blir kjent med noen av dere som er her inne som litt motivasjon... Har gått på ketolysekuren i 1 uke i dag...........

Velkommen! Du kommer til å finne mye god hjelp i forumet! Jeg elsker det, masse flotte mennesker her inne som støtter hverandre. Er gjerne din venn jeg *klem*

Håpefull
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny! MBP Ketolysekuren 9 25-11-07 19:52
helt ny.... karbabe Lavkarbo generelt 6 19-08-05 10:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.