Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-08-09, 09:40   #26
Iselilja
Medlem

Iselilja sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!

Det kan hende. Jeg kan jo forsøke å spise mer. Men jeg spiser alltid til jeg er mett (og i blant enda litt til ), så selv føler jeg at jeg spiser nok.

Men dersom jeg evt spiser for lite så forklarer vel ikke det hvorfor jeg plutselig har gått opp 2 kg, for jeg tror ikke jeg spiste verken mer eller mindre da jeg gikk ned disse 2 kiloene..

Hvordan ser karboinntaket mitt ut da, dersom noen kan gjøre et kjapt overslag? Regner med at jeg bør kutte ut gulrøttene?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 10:12   #27
4me
Medlem

4me sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 46
4me er ny på veien

Prøv å spise skikkelig mat istedenfor sjokolade til lunsj og slikt.

4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 10:24   #28
Iselilja
Medlem

Iselilja sin avatar

De sjokobitene består i all hovedsak av fett (kokosfett, smør og fløte, samt valnøtter), og ikke så fryktelig mye sjokolade.. Så jeg vil påstå de kan kvalifisere som "ordentlig mat".

Men ja, allikevel, jeg skal forsøke å kutte ut alt som har med sjokolade å gjøre en stund (tror jeg er litt avhengig.. )

Gammel 05-08-09, 13:27   #29
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Men, du trener jo rimelig hardt, da, gjør du ikke? Og maten din er temmelig proteinrik. Måler du deg med målebånd? Er ikke sikkert de tydeligste resultatene dine kommer i form av vektnedgang lenger, om det finnes mulighet for at du går opp i muskelvekt.
Men, det er jo noen partystoppere i menyen din, som lavkarbobrød og ganske mye meieriprodukter.

Så lenge du spiser deg METT! så spiser du nok. Og, ja. gulerøtter er fulle av stivelse. Sjokobitene anser jeg faktisk ikke som det verste, da, men du spiser kanskje litt mange av dem? Hva med å begrense deg til en eller to om dagen? Du har også mye å gå på med tanke på variasjon av grønnsaker!
Og jeg tror du tenker lurt i å finne fram til en filosofi, det er mange som fikser det helt fint med egenkomponert, men når det butter til så har man bare "seg selv å skylde", når det er en selv som står for kostholdet. Begynn med å konsentrer deg om en enkelt filosofi, følg reglene hundre prosent over en tid, da er i alle fall min erfaring at man lærer kroppen bedre å kjenne. Man må kunne reglene for å bryte de, om du skjønner?
Jeg har vel et slags egenkomponert opplegg nå, men det er etter to år på Atkins.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 14:39   #30
Iselilja
Medlem

Iselilja sin avatar

Jeg trener ganske hardt når jeg først trener, ja. Men jeg trener verken ofte eller lenge av gangen, så jeg vet ikke helt. Føler jeg ligger på et ganske lavt treningsnivå, egentlig.

Hittill har jeg ikke målt meg med målebånd, men det skal jeg begynne med!

Lavkarbobrød har jeg kun laget to ganger i løpet av 3,5 måned, så jeg spiser ikke så av det som det kan se ut som. Men når jeg først lager det, går det riktig nok unna fort - det er farlig godt! Det blir nok en stund til neste gang jeg lager det igjen, tror jeg.

Skal få tak i "Fedons Metode" nå, og se om det kan være noe. Har lyst til å følge et opplegg som har forslag til ukesmenyer/måltider. Da er jeg sikret å få i meg de riktige tingene i riktige mengder, inkludert grønnsaker.

Gammel 05-08-09, 15:24   #31
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Høres bra ut. Og, jeg vet det ikke er lett, men ikke vær så streng med deg selv med tanke på vekta. Det er jo omfanget som sier noe om hvordan kroppen din er

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 12:46   #32
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Gulerøtter, holidaydipp og ferdigkjøpt tacokrydder kan fort dra seg sammne til mye karber.

Når det gjelder salat:
F.eks et issalathode sammen med en pakke trippelsalat holder til 3-4 dager, minst. På rema blir det omtrent 30-35 kr tilsammen for de. Oppi putter jeg litt løk, et par ringer paprika i skiver, et par kokte egg (ca 2-3kr pr stk) og skinke. Kjøp f.eks fiste price sin kokte skinke, det er 200g i en pakke. Det bør holde til minst 3-4 salater, så lenge man har egg eller noe annet mettende i tillegg.
Andre ting man kan ha i salaten er kyllingkjøttdeig (20-25 kr pr pakke på rema), løvstek (22.50 pr pk a 2), reker i lake, krepsehaler, ost kjøp de store bitene fra f.eks landlord eller coop, de holder lenge).
Ett glass fetaost er kanskje dyrt (30 kr ca ) i innkjøp, men bruker du et helt glass i en salat?

Se etter de billigste variantene av ting, og kjøp i større pakninger. Frys ned om ikke alt brukes.

Til dressing bruker jeg 1-2 ss rømme blnadet med 1/2 til 1 ss ferdigkjøpt dressing. Reduserer karbene, øker fettinnholdet

Gammel 10-08-09, 20:53   #33
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Hjelp! Nå har jeg gått opp 2 kg igjen, og er tilbake på 60 kg, der jeg startet...!

Hva gjør jeg galt??

De siste dagene har jeg spist ca slik:

Mandag
Frokost: Egg (2), bacon (4)
Lunch: To lavkarboskiver med ost, sennep, meierismør og skinke
Lunch 2: Ett beger seterrømme med dip, 6 små gulrøtter, 4 sjokofettbiter
Middag: -
Trening: Fullkropps styrkeprogram

Tirsdag
Frokost: To skiver lavkarbobrød med smør, skinke, ost og sennep. 3 sjokoladefettbiter
Lunch: Tre skiver lavkarbobrød med smør, skinke, ost og sennep
Etter trening: To stekte egg, 6 bacon
Lunch 2: 5 sjokofettbiter
Middag: 1 fylt paprika
Kvelds: Rømmedip og ca 6 små gulrøtter
Trening: 20 minutter aerobic

Onsdag
Frokost: Taco fra søndag, 2 sjokoladefettbiter
Lunch: Stor ostebit, 2 kokte egg, en kopp hjemmelaget müsli og to biter 70 % sjokolade, 1 stor gulrot
Middag: Egg (2), bacon (5)

Torsdag
Frokost: Stort ostestykke, ca 6 skinkeskiver, en skål med hjemmelaget müsli, tre biter 70 % sjokolade
Lunch: En håndfull valnøtter
Lunch 2: Rømme (1 beger), dip, 7 små gulrøtter
Middag: Halv indrefilet av svin, 1 dl hjemmelaget peppersaus, 5 cherrytomater
Trening: 20 minutter aerobic

Fredag
Frokost: Egg (2), bacon (4), sjokofettbiter (3)
Lunch: Et kokt egg, 5 vanlige grillpølser med litt sennep og ketchup, 6 sjokofettbiter
Middag: Halv indrefilet av svin, 1 dl hjemmelaget peppersaus, 6 cherrytomater

Lørdag
Frokost: 5 grillpølser + litt ketchup og sennep, 5 cherrytomater
Middag: Salat med kyllingskinke, fetaost osv
Trening: Fullkropps styrkeprogram

Søndag
Frokost: 4 skiver lavkarbobrød med ost og kjøttpålegg, 4 sjokofettbiter
Lunch: 4 sjokofettbiter, rømmedip og gulrøtter
Etter trening: stekte egg (3), bacon (3)
Middag: Taco med ca 300 g kjøtt, ferdigkrydder, 3 ts salsa, stor klatt rømme + grønnsaker

Det har blitt en del gulrøtter med Hoylday-rømmedip, og enkelte dager spiser jeg en del av de sjokoladebitene med kokosfett (fra oppskriftforumet). Kan de være årsaken? Har virkelig ikke lyst til å kutte ut de sjokoladebitene, de er utrolig gode.. Men må man så må man vel.

I dag bærer det i hvertfall til biblioteket i en fart, det er helt sikkert! Egenkomponert lavkarbo nytter visst ikke.

Og ang salat, så fant jeg forresten ut at det er dyrt. For en boks kyllingskinke, et glass fetaost, en ruccolasalat, en paprika, en agurk, noen cherrytomater og en pose ferdigdressing, tror jeg faktisk det ble over 100 kr. Og å bruke 100 kr på middag hver dag, er ikke noe jeg har råd til i hvertfall..
Hvordan lager dere salat? Hvordan får man det billigere?

uten at jeg vet så mye om trening og sånt,så vet jeg at muskler veier mer
så prøv målbåndet istedet og ikke vekta,
og to kilo opp kan være vann grunnet både det ene og det andre,
ja frustrerende er det
lykke til, du får det nok til ,men siden det også er få kilo du skal ned , kjemper kroppen i mot

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 17:07   #34
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

uten at jeg vet så mye om trening og sånt,så vet jeg at muskler veier mer

nei- de veier ikke mere ! en kilo muskler er fortsjatt en kilo om det er en kilo fett

men muskler er mere kompakte - mye tettere ;p

jeg digger og være pirkete neida, men du har jo rett

Gammel 25-08-09, 13:47   #35
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Synes du spiser altfor lite grønnsaker dessverre, ser knapt noe grønt i kosten din og dette kan være grunnen.
Nå vet jeg ikke hvor lenge du trener hver gang, men hvis du trener korte intervaller og "kun" tre ganger i uka så kan det være mulig at det rett og slett ikke er nok til å få den fremgangen du ønsker.
Kanskje du bør lage deg to program som du kan bytte på og ha færre hviledager? Er ingen ekspert altså, bruker bare erfaringer fra meg selv og som jeg har hørt fra andre.
Iform har iallefall en knallbra bok om styrketrening for kvinner som kan utføres hjemme. Har den selv og der er det mange supre tips å få

Lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her Nille Ketolysekuren 209 04-01-17 09:13
Vektnedgang mortil2:) Spørsmål og svar 2 23-02-09 15:19
Trening 3x i uka, ønsker max muskelvekst. 30-40min økter. Tips? screwball Trening 24 18-01-09 19:33
Stagnasjon i vekttap etter 2 uker alt? Happy H Ketolysekuren 11 25-04-08 14:33
Tolvon-mulig årsak til stagnasjon? annemo Ketolysekuren 2 14-06-07 12:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.