Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Posesauser på lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-10, 19:01   #26
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Posesauser på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Oh yes - jeg spiser for MYE mat! Er så glad i mat - og selv når jeg er mett - kan jeg spise mer uten problem... Derav lavkarbo OG lavkcal for meg for å få vektnedgang


Ikke noe problem å finne plass til ekstra i denne magen heller, har et par dessertmager. Skylder på mamma som lærte meg at man skal spise opp maten sin, det sammen med uvanen med å forsyne seg for mye er en faaarlig kombinasjon! Når jeg en gang får barn skal de lære seg at det er greit å ikke spise opp.

Hva prøver du å legge deg på i antall karbo og kcal?

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:41   #27
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Posesauser på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Ikke noe problem å finne plass til ekstra i denne magen heller, har et par dessertmager. Skylder på mamma som lærte meg at man skal spise opp maten sin, det sammen med uvanen med å forsyne seg for mye er en faaarlig kombinasjon! Når jeg en gang får barn skal de lære seg at det er greit å ikke spise opp.

Hva prøver du å legge deg på i antall karbo og kcal?

Spiser ca 20gram karbo pr dag - og tja, ikke mer enn 1500 kcal pr dag. Noen dager blir det mer kcalorier og da står jeg gjerne stille vektmessig - men jeg spiser veldig strikt lavkarbo så det blir sjeldent mye mer i karbo.

Jeg har oppdaget at det går mest på det mentale... jeg kunne småspise på høykarbo fordi jeg var fysen eller følte meg sulten. Nå ser jeg at vanen med å småspise ikke er basert på sult eller fysing - men rett og slett at jeg - ehm - kjeder meg? Spiser for å bryte opp hverdagen? Må finne meg en hobby kanskje?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:42   #28
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Posesauser på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Ikke noe problem å finne plass til ekstra i denne magen heller, har et par dessertmager. Skylder på mamma som lærte meg at man skal spise opp maten sin, det sammen med uvanen med å forsyne seg for mye er en faaarlig kombinasjon! Når jeg en gang får barn skal de lære seg at det er greit å ikke spise opp.

Hva prøver du å legge deg på i antall karbo og kcal?

Ca 20gram karbo pr dag - og ikke over 1500 kcal. Burde kanskje gjøre en innsats ned mot 12-1300 igjen - da gikk jeg ned rundt en kg uka - nå går det saktere gitt! Men fremdeles strikt på lavkarbo heldigvis

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:57   #29
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Posesauser på lavkarbo?

Jeg har også drevet med en del kjedespising... Og kose- trøste- og feire-spising!
Men jeg synes det er lettere å la være å spise på lavkarbo fordi metthetsfølelsen sitter i.

Det var Torkil eller Skaldeman som brukte et eks hvor man først spiste seg mett på en matvare (husker ikke hva det var). Hvis man så tilsatte sukker oppdaget man at man orket mer. Og det føler jeg stemmer godt overens med mine erfaringer. Karber øker sulten, fett demper den.

Jeg har nok litt igjen på den psykiske biten, kan kjenne litt sug av og til, spesielt på kvelden og hvis samboeren spiser godt. Men jeg er som regel god og mett, så det fysiske suget er helt borte. Og nå de siste dagene har jeg brukt kavli ost smeltet i micro som snack/mellommåltid, og det fungerer helt supert. Eller jeg har gomlet et par små kjøttboller (lagde en stor haug her om dagen). Og det synes jeg er helt greit.

Har lurt på om jeg skal kutte ned til 1500 kcal jeg og, men er litt redd for at det skal bli for lite når jeg trener, om jeg kommer i gang med det igjen
Prøver å ligge under 12 karber pr dag.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:58   #30
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Posesauser på lavkarbo?

WOW! En kilo i uka høres fantastisk ut!!!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 23:28   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Posesauser på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

kan kjenne litt sug av og til, spesielt på kvelden og hvis samboeren spiser godt.

Det er utrolig lite sympatisk! Jeg hadde bedt samboeren spise godteriet ute av huset om han ikke klarte å holde seg unna. Ingen bør spise det flere ganger i uka uansett...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 23:57   #32
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Posesauser på lavkarbo?

Jeg synes ikke jeg kan nekte han å spise det han vil. Han eier halve leiligheten og, så kan ikke kaste han ut.

Han har kutta en del ned på godteriet, men har vært vant til å spise en del og, så noe blir det. Men generelt sett synes jeg at jeg har fått overraskende mye støtte av han.

Han er veldig fleksibel og med på å eksperimentere med middagsmaten (han får selvsagt en karbodel i tillegg), han oppmuntrer meg til å trene, og spør stadig vekk hvordan det går og om jeg har veid meg (på en positiv måte/ikke masete).

Og for en stund siden kom han til og med hjem med sykkelbukse og sykkeltopp til meg, så nå blir jeg ikke sår i rumpa når jeg sykler lenger

Jeg skal innrømme at jeg ble ganske sint på han en stund tilbake når han lagde seg toro brownies, men det skjønte han. Det var litt dumt å bli utsatt for den fristelsen i starten på kuren, men vi må faktisk lære oss å stå i mot fristelser, det kommer vi til å møte på stadig vekk gjennom denne prosessen.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 00:39   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Posesauser på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Jeg synes ikke jeg kan nekte han å spise det han vil. Han eier halve leiligheten og, så kan ikke kaste han ut.

Jeg syns det går på vanlig allmen høflighet og noe han burde fortså selv, helt uavhengig av hva han eier eller ikke. Evt bure seg inne i sin halvdel og spise det i skjul

En ting er fristelser i verden rundt oss, men de som står oss nær skal ikke behøve å gjøre det vanskeligere.
Exen min pleide å møte opp og steke seg grandis hos meg når jeg startet på kurer, fordi han kjedet seg hjemme aleine, og kunne ikke forstå hvorfor han måtte lide for min slanking... Så var han over gjenomsnittet lite empatisk da, og jeg setter vel kanskje andre som gjør sånt i samme båsen. Men på den andre sida, ville DU ha gjort det mot han? Hvorfor/hvorfor ikke er det da greit at han gjør det mot deg? Det har jo også med at vi faktisk har rett til å kreve litt også, ikke bare finne oss i at verden er full av fristelser....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 01:01   #34
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Posesauser på lavkarbo?

Jeg synes du er litt streng... Men det er vel kanskje sånn at har man dårlig erfaring på et område går man ekstra hardt ut for å være føre var..?

Om du har kjæreste får han da aldri lov å spise noe som er ulovlig for deg i ditt selskap?

Jeg er enig i at man skal ta hensyn, men det går jo begge veier. Vi må tilpasse oss hverandre. Jeg kan ikke tvinge på han en livsstil han ikke har valgt selv. Om situasjonen hadde vært omvendt hadde jeg gjort mitt beste for ikke å sabotere for han, men jeg hadde ikke tenkt at jeg måtte leve på samme måte.

Han har kuttet en del på godteriet, faktisk mer etter at jeg begynte på Skaldeman. Men jeg tåler å se at han har en sjokolade i kjøleskapet e.l. Han har ikke så lyst å spise så mye fet mat, men tåler at jeg skal steke alt i masse meierismør. Han har stekt seg en pizza innimellom når han har kommet sent hjem fra jobb, men da har jeg allerede spist en deilig middag og er mett. Dessuten er jeg dritt lei pizza

Men jeg er enig i at de som er nær oss ikke skal gjøre det vanskeligere, alle trenger støtte ved en livsstilsomlegging, og det er nok mange som opplever å bli litt sabotert av venner og familie innimellom. Heldigvis kan vi finne støtte her når vi trenger det

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 01:13   #35
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Posesauser på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Om du har kjæreste får han da aldri lov å spise noe som er ulovlig for deg i ditt selskap?

Jo, men han veit at jeg syns han er et svakt menneske som gjør det, derfor er det svært sjelden Og han trenger et sunt kosthold like mye som meg, så det er jo bare teit av han å gjøre det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Posesauser fra TORO *Tulla* Lavkarbo generelt 9 14-04-05 22:40
Posesauser Skorpia Annen mat 14 28-01-04 18:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no