Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skikkelig skuffet og lei meg ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-05-11, 20:14   #26
fremtid
Medlem

Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
fremtid er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig skuffet og lei meg ...

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Du må vel gå inn på tickerfactory.com og lage en ticker som er i samsvar med tallene dine. Så legge inn IMG-koden inn på signaturen din her.

Nå er den riktig...

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 20:38   #27
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Da hadde vi ca samme utgangspunkt.. jeg var 105,2 Så dette klarer du! jeg begynte i oktober og har allerede gått ned 30 kg

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 20:41   #28
fremtid
Medlem

Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
fremtid er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Da hadde vi ca samme utgangspunkt.. jeg var 105,2 Så dette klarer du! jeg begynte i oktober og har allerede gått ned 30 kg

Håper det går litt lett her..Nå er jeg i hvertfall i ketose og det tyder jo på at jeg gjør ting riktig vil jeg mene..Sliter fremdeles med den hodepinen, irriterer meg grønn på den..

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 20:55   #29
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Så villedende er vel ikke bmi at man har fedme på 23,7 ?? og at man IKKE er undervektig på 17??

Joda, man er undervektig på 17.....

Men nå ser jeg at fremtid har endret tickeren sin så er det problemet ute av verden......

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 20:57   #30
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Jeg ser at du har satt som kostholdsfilosofi: "så lite karber som mulig". Vil bare opplyse deg om at så lite karber så mulig ikke nødvendigvis er hensiktsmessig. Det er de som opplever at de ikke går ned i vekt når de får for lite kh (inkludert meg selv), samt at man kanskje blir ekstra tung i kroppen.

I ketolyse er det anbefalt å få i seg 15-20 g kh daglig, fortrinnsvis fra grønnsaker som vokser over jorda også kan litt komme fra meieriprodukter. Vitaminer, mineraler og sporstoffer fra grønnsaker er viktig for alle prosessene i kroppen og for at vi skal fungere normalt. I tillegg dersom du har tenkt å trene en del kan det svare seg å legge seg litt høyere i kh-inntak (f.eks 30-40 g daglig), du vil allikevel forbruke dette under trening og trenger heller ikke redusere på fettmengden.

Bruk diett.no aktivt for å registrere det du spiser og for å få optimal næringsfordeling (ca 75% fett, 15% protein og 5% kh daglig), anbefaler deg også på det sterkeste og lese deg opp på relevant litteratur og ikke bare det du finner her på forumet (selv om det er mye bra her også). Anbefaler deg ketolyseboka eller Bedre uten brød av Lutz.

Lykke til

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 00:37   #31
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Jeg ligger rundt 50 gram (om ikke litt mer?) karbohydrater til dagen og går ned i vekt jeg Sist veiedag hadde jeg gått ned 1,5 kg (på ei uke altså) ..og jeg skal "kun" ned 10-12 kg. Så det kan jo hende at du ikke må ligge på 15 gram eller mindre for at det skal funke? Jeg tenker litt på at du skal jo faktisk leve på dette kostholdet og ikke falle tilbake til gamle vaner (noe som er fort gjort hvis man føler at man hele tiden må strebe etter å ligge på minst mulig).

Men nå trener jeg også, så det påvirker jo min vektnedgang. Men uansett, ikke stress så fælt med at du ikke har gått så mye ned enda. For det første så har du jo faktisk ikke spist helt hundre prosent bra og for det andre så tar ting litt tid noen ganger. Fokuser heller litt på å lære mer om hva du egentlig driver med. Ja, du spiser kanskje selv ketogent, men det er ganske mye informasjon i bøker om andre filosofier o.l. Jo mer kunnskap jo lettere er det å sette sammen alt og utøve det i praksis

Gammel 31-05-11, 17:35   #32
Pøsh
Seniormedlem

Pøsh sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 47
Pøsh er ny på veien

Med villedende mente jeg at den ikke alltid blir riktig. Er veldig forskjell på benbygning. Kunne aldri falt meg inn å gå etter BMI. Da burde visst jeg vært innlagt pga sykelig fedme.

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 19:06   #33
Vegard L
Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Pøsh, her.

Er veldig forskjell på benbygning.

Det er feil. Tyngden på beinmassen varierer faktisk svært lite. Normalområdet for beinmasse for min høyde og vekt er 3,2-4 kg. Min beinmasse er ca 4,2kg, noe som setter meg i kategorien "tung beinbygning". I realiteten utgjør ikke dette mer enn 200g over normalområdet.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 20:16   #34
miniogmy
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Nesodden
Alder: 44
miniogmy er på en erverdig vei

noen her som vet hva som skjer under ketose? hva ketose egentlig er? leste det her inne et sted, men finner ikke infoen igjen...

Gammel 31-05-11, 20:19   #35
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av miniogmy, her.

noen her som vet hva som skjer under ketose? hva ketose egentlig er? leste det her inne et sted, men finner ikke infoen igjen...

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 07:29   #36
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Det er feil. Tyngden på beinmassen varierer faktisk svært lite. Normalområdet for beinmasse for min høyde og vekt er 3,2-4 kg. Min beinmasse er ca 4,2kg, noe som setter meg i kategorien "tung beinbygning". I realiteten utgjør ikke dette mer enn 200g over normalområdet.

Dette stemmer og mange bruker det begrepet med "tung" beinbygning helt feil. MEN det er forskjell i hvordan man er bygd, noen har grov beinbygning (som meg selv) og andre har en finere beinbygning. Dvs at jeg f.eks aldri kan kan bli veldig tynn og smal, slik som venninner av meg. Jeg begynner å få kommentarer allerede når jeg kommer under 65-66 kg (er 166 høy) at jeg ser beinete ut og ikke må ta av mer. Jeg er veldig brei over ryggen, over håndledd, har store hender og føtter og det endrer seg ikke om jeg går ned i vekt.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 11:55   #37
Vegard L
Medlem

Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Dette stemmer og mange bruker det begrepet med "tung" beinbygning helt feil. MEN det er forskjell i hvordan man er bygd, noen har grov beinbygning (som meg selv) og andre har en finere beinbygning. Dvs at jeg f.eks aldri kan kan bli veldig tynn og smal, slik som venninner av meg. Jeg begynner å få kommentarer allerede når jeg kommer under 65-66 kg (er 166 høy) at jeg ser beinete ut og ikke må ta av mer. Jeg er veldig brei over ryggen, over håndledd, har store hender og føtter og det endrer seg ikke om jeg går ned i vekt.

Helt enig. Jeg bare reagerte når noen skrev at deres BMI tilsvarte sykelig fedme pga tung beinbygning...

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 16:26   #38
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Lei for at det ble en BMI diskusjon av det.

Det jeg bare har lyst å nevne (i tillegg til det som står om at overgangen er en krevende prosess som kan ha blitt forstyrret), er at om du har gått på lavkalori og eventuelt jojoslanket deg noen ganger - da kan kroppen bli "utrygg" på at den har en jevn tilgang på energi og næring, og konsekvensen kan bli at den bruker litt mer tid før den slipper overflødig vekt.
Om du i tillegg f.eks har vært syk, så kan det også hende at kroppen prioriterer å skape mere balanse før vekta blir prioritert.

Igjen lykke til

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 21:24   #39
Pøsh
Seniormedlem

Pøsh sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 47
Pøsh er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Helt enig. Jeg bare reagerte når noen skrev at deres BMI tilsvarte sykelig fedme pga tung beinbygning...

Ikke pga benbygning, jeg vet ikke hva, men er ikke så svær at jeg skulle være sykelig overvektig. Har aldri hatt sans for BMI.

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 12:50   #40
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Pøsh, her.

Ikke pga benbygning, jeg vet ikke hva, men er ikke så svær at jeg skulle være sykelig overvektig. Har aldri hatt sans for BMI.

Det er derfor BMI er noe bullshit
Ingen burde bry seg om BMI..iallefall ikke en sjel her inne!

Gammel 04-06-11, 19:55   #41
KiNo
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
KiNo er på en erverdig vei

BMI er faktisk ikke bare bullshit. Klart man ikke skal henge seg opp i et akkurat det tallet man får, men det er klart at den gir en indikasjon på om man veier for mye eller ikke. Grensen for "overvekt" og "sykelig overvekt" kan selvsagt variere fra person til person, men ligger man i det området er man i alle fall overvektig! Å si noe annet er å lure seg selv...

KiNo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 04:06   #42
Vegard L
Medlem

BMI er i utgangspunktet ment for bruk på populasjoner. På individnivå blir det i mange tilfeller nytteløst, da BMI ikke tar hensyn til kroppssammensetning. Men som et mål på vekt i en større gruppe, er BMI ganske greit å bruke. Om gjennomsnitts-BMIen er høy, er det med stor sannsynlighet en høy forekomst av overvekt i denne gruppen...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er så skuffet! araber123 Ketolysekuren 23 24-11-10 12:04
Jeg er så skuffet over meg selv emma1 Spørsmål og svar 12 14-05-09 10:37
Sååå skuffet Gladlaksen Ketolysekuren 2 31-10-08 07:53
Ble litt skuffet over boken jeg Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 26-01-06 22:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.