Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Overlegen eller hva?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-10-11, 22:54   #26
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Overlegen eller hva?

Jeg synes det er like fascinerende hver gang diskusjoner om hvordan smilefjes oppfattes kommer, jeg - elsker språk- og kommunikasjonsdebatter, og synes det er viktig. For det er jo en erstatning for et ekte, live ansiktsuttrykk, og vi kommuniserer og dobbelkommuniserer MYE med ansiktsuttrykk! Derfor er det greit og lærerikt å lese hvor forskjellig vi oppfatter ting.

Etter min mening er det ikke alltid så enkelt som å si at "avsenderen mente det ikke slik", for med ord og fakter og ansiktsutrykk til sammen dannes det et bilde avsenderen ikke alltid er klar over selv. Men det kan ligge noe under som mottageren oppfatter klart og tydelig (og i mange tilfeller korrekt).

Med bare skriftspråk å kommunisere med er vi jo på sett og vis litt handikappet, derfor skal det som kjent mindre til for å feiltolke. Så selv om jeg kanskje ikke mener å være overlegen med et blått blunkefjes, så tenker jeg litt på hvordan det kan oppfattes, og justerer bruken i forhold til det.

Sist redigert av Huldr : 23-10-11 kl 23:18.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 23:40   #27
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Når jeg skriver selv skriver jeg det ( ; ) ) og mener ikke noe særlig med det. Men har reagert på bruken noen ganger. Leste i en tråd "Det hjelper å lese boken ) Da blir det fort litt nedsettende, og jeg oversetter det med "skjønner du ikke det engang"...

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 23:48   #28
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Er vi ikke litt vel sårbare nå....disse smilefjesene skal jo bare erstatte kroppspråket vårt på en morsom måte.
Jeg smiler mye og bruker derfor ....skjønner ikke at vi skal bli såret av det?
Nei det finnes da andre ting å irritere/bekymre seg over enn dette

Signerer med en og en

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 07:26   #29
Catwoman
Seniormedlem

Catwoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Signerer med en og en

Og höyner med

Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:29   #30
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Og höyner med

Du må ta hensyn til at vi som ikke kan danse kan bli såret av denne:

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 10:16   #31
Catwoman
Seniormedlem

Catwoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Du må ta hensyn til at vi som ikke kan danse kan bli såret av denne:

-

Da beklager jeg veldig Kula...

Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 12:39   #32
runnmensunn
Medlem

runnmensunn sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
runnmensunn er på en erverdig vei

Vi er forskjellige folkens, på godt og vondt....noen reagerer sånn, og andre slik.

....og er ikke det bra da folkens?

betyr for meg et hyggelig blunk. Og kommer det sammen et et råd eller tips er det flott at noen tar seg tid til meg. Er så naiv at jeg tror de som ønsker å bidra med noe her inne gjør det av god vilje og ikke for å hevde seg.

dette er jo bare et fornøyd utrykk...hva er galt med det???

Mine tanker om dette, og full respekt for de som mener noe helt annet.

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 12:45   #33
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn, her.

dette er jo bare et fornøyd utrykk...hva er galt med det???

Jeg er ganske sikker på at akkurat det var et lite satirisk innslag fra Kulas side.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 13:33   #34
teleslynga
Medlem

teleslynga sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Jeg er vel tilbøyelig til å mene at alle smilefjes er fjollete, uansett. Fjollete å bruke, fjollete å bli støtt av.

Gammel 24-10-11, 14:01   #35
runnmensunn
Medlem

runnmensunn sin avatar

Hvor: Sandnes
runnmensunn er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg er ganske sikker på at akkurat det var et lite satirisk innslag fra Kulas side.

...sukk, hvor blond kan en bli og hvor lite ironi kan jeg skjønne???

Nei..vent, fornærmet jeg alle blondiner nå???

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 14:54   #36
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

JA!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-10-11, 15:08   #37
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

...sukk, hvor blond kan en bli og hvor lite ironi kan jeg skjønne???

JA!

---
Brunette

Gammel 24-10-11, 15:23   #38
Sothøna
Seniormedlem

Sothøna sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 58
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Ai ai ai...nå er jeg antagelig ille ute og kjøre her

Jeg som skrev en kjærlighetserklæring til min kjære mann i dag
på vår bryllupsdag, og der la jeg inn to sånne

Vil det da si at han skal bli fornerma

Og jeg som gjorde det for å glede han

Men...jeg har alltid lagt humor og humør i denne jeg
og et blunk som betyr at han skal forstå noe som jeg vet de andre ikke forstår

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 16:52   #39
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Den samme diskusjonen gikk på et annet forum for en stund tilbake, da mente flesteparten det samme som meg. Så det er nok ganske avhengig av hvilket forum man er på, vil jeg tro.

Gammel 24-10-11, 17:20   #40
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Dette er en blunkesmiley, jeg bruker den når jeg vil blunke til noen fordi vi da er "innenforstått" med noe, eller at jeg rett og slett spøker.

Det er derfor den heter "Wink".

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:26   #41
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Når jeg skriver selv skriver jeg det ( ; ) ) og mener ikke noe særlig med det. Men har reagert på bruken noen ganger. Leste i en tråd "Det hjelper å lese boken ) Da blir det fort litt nedsettende, og jeg oversetter det med "skjønner du ikke det engang"...

Jeg ville faktisk brukt blinkesmilyen der for å ikke virke belærende... Ja, ja.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:30   #42
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Dette er en blunkesmiley, jeg bruker den når jeg vil blunke til noen fordi vi da er "innenforstått" med noe, eller at jeg rett og slett spøker.

Det er derfor den heter "Wink".

Nå syns jeg du er lite åpen for alle oss som ønsker å lage et problem ut av dette!

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:51   #43
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Nå syns jeg du er lite åpen for alle oss som ønsker å lage et problem ut av dette!

-

Hehe

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 18:45   #44
Supah
Seniormedlem

Supah sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Alder: 35
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

JA!

Og jeg blir veldig nervøs av den der. Kanskje du bør tenke deg om to ganger før du bruker den igjen...

Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 18:58   #45
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

-

Så det å stille et spørsmål angående en smiley på generelt grunnlag på grunn av nysgjerrighet er å lage et problem?

Gammel 24-10-11, 19:03   #46
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Supah, her.

Og jeg blir veldig nervøs av den der. Kanskje du bør tenke deg om to ganger før du bruker den igjen...

Den frosken din kunne du spart deg for, den får meg til å føle meg veldig usikker.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-10-11, 19:05   #47
Supah
Seniormedlem

Supah sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Alder: 35
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Den frosken din kunne du spart deg for, den får meg til å føle meg veldig usikker.

Beklager..

Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 19:05   #48
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Fy fader, at det går ann å svare så sykt grinete?!

Gammel 24-10-11, 19:13   #49
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Supah, her.

Beklager..

Herregud, er du KLAR over hvor redd jeg er hester, eller? Seriøst! Det var dén nattesøvnen ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Fy fader, at det går ann å svare så sykt grinete?!

Så det du sier er at du forventer at vi blondiner bare skal være blide og nikke og si "ja" hele tiden?

Disclaimer: Bare tøyser så klart. (bortsett fra det med hesteredselen) Sånn kan det gå når man ikke bruker smileyer.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-10-11, 19:19   #50
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Så det du sier er at du forventer at vi blondiner bare skal være blide og nikke og si "ja" hele tiden?

JEG synes alle som ikke avslutter setninger med smilesmiley er nebbete.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva sier Fedon om majones? Lett eller vanlig eller forbudt? Entusiastisk Dr Lindbergs 15 20-06-11 18:54
Lettmajones eller majones? Lettrømme eller seterrømme? petite fleur Dr Lindbergs 6 28-01-11 16:15
Er det enten eller? 100% eller bare la være? Trøndergutt Spørsmål og svar 11 29-12-10 20:32
Blir litt tatt av en eller annen vind ... Eller? Karin Generell diskusjon 1 25-04-09 01:06

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.