Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

I dag

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-10-11, 19:18   #26
ToreH
Gjest

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Er du interessert i hva jeg takker for, kan du se innom badevekt tråden....

Nei, er nok ikke det. Jeg er bare glad på dine vegne av at du ikke lenger er så opptatt av vekta som du sier. Det er jo tegn på at ting går i riktig retning.

Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:35   #27
Engledans
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Kaken står og avkjøler seg.Hadde litt lite sukrin igjen, så vet ikke om det blir pisket krem gitt.....

Gammel 30-10-11, 19:46   #28
Engledans
Seniormedlem

Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Kaka ble kjeeeempegod, tror nok jeg prøver å få en liten kremklatt, med det lille jeg har igjen av sukrin.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 013 (Small).JPG (95,9 KB, 3 visninger)
Gammel 30-10-11, 19:48   #29
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Btw, dette har jeg lagd mange ganger, men da kaller jeg det for "Smoothie". Så akkurat denne her i en oppskrift på smoothies for lavkarbofolk. Husker dessverre ikke linken.

Blir jo ikke som smoothies dette. Blander ikke inn bærene, men har det som en saus. Nei dette blir akkurat som riskrem, bare at risen er bytta med cc

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:52   #30
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Interessant spørsmål, men for å svare på det så ber jeg deg gjøre noen tanker om hva du trengte i slankekrigen og redegjøre for de.

Jeg VET hva en slanker trenger - jeg var mer interessert i å høre din mening siden du mener at "det siste en slanker trenger er medlidenhet".

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:55   #31
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Det er så godt at noen av dere skjønte det
Men har endelig innsett at livet er kos selv om det er mye en ikke kan spise.Jeg må innrømme at jeg har stressa og ikke sett mulighetene en har med lavkarbo
Og stor klem og kos til Nerthus, som har fått meg til å sette bort vekta

Det var du som gjorde den største jobben - og jeg er sååå glad for at du har fjernet noe som økte stresset og faktisk nå klarer og kose deg litt også - istedet for å bare tenk vekt! Stress er den verste fienden når det gjelder vektreduksjon, la oss hylle browniesen istedet!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:57   #32
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Kaken står og avkjøler seg.Hadde litt lite sukrin igjen, så vet ikke om det blir pisket krem gitt.....

Nå vet jeg ikke hva du har i skapet, men jeg har flytende natreen stående, og det skal så lite til i fløten for å få akkurat perfekt søtsmak

Gammel 30-10-11, 19:59   #33
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Jeg er et dårlig menneske å bruker kun Splenda som sukkerertsatning 100 % karbo, men smaker deilig Heldigvis skal det ikke et helt gram til engang.

Gammel 30-10-11, 20:00   #34
Engledans
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Nå vet jeg ikke hva du har i skapet, men jeg har flytende natreen stående, og det skal så lite til i fløten for å få akkurat perfekt søtsmak

jammen, det har jeg da blir det krem til

Gammel 30-10-11, 20:01   #35
Engledans
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg er et dårlig menneske å bruker kun Splenda som sukkerertsatning 100 % karbo, men smaker deilig Heldigvis skal det ikke et helt gram til engang.

splenda finnes nok i mitt skap og

Gammel 30-10-11, 20:01   #36
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Opprinnelig lagt inn av engledans, her.

jammen, det har jeg:d da blir det krem til

Gammel 30-10-11, 20:02   #37
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

...og i mitt

Gammel 30-10-11, 20:03   #38
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Jeg spiser det med god samvittighet jeg. Det halve grammet, en gang i blant, utgjør ikke annet en litt ekstra kos.

Gammel 30-10-11, 20:03   #39
Engledans
Seniormedlem

Jeg er veldig uerfaren lavkarbobaker.Har desverre blitt litt bortskjemt, med verdens beste lavkarboveninne i nærheten, som elsker å bake, som stikker innom med litt kaker innimellom, type sukkerbrød med fromasj og gele type kaker, nam nam....men nå skal jeg begynne å bake og kose meg litt og.

Gammel 30-10-11, 20:04   #40
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvis jeg skal ramse opp alt som gjør noen til et dårlig menneske mener jeg om jeg husker korrekt at det å bruke kun splenda som sukkererstatning kommer som nr. 456 908 (ca) på listen Ganske langt ned altså...

Gammel 30-10-11, 20:04   #41
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Meningen var at, nå har jeg sutra og vært frustrert over vekta så lenge, at nå har jeg begynt å ikke være så manisk lengre, og heller nyte livet litt, istedetfor å stresse og deppe over manglende vektnedgang
Ikke noe værre, eller mer mystisk enn det

Nyt livet, det går fint an å kose seg med lovlig kake innimellom

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:05   #42
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Hvis jeg skal ramse opp alt som gjør noen til et dårlig menneske mener jeg om jeg husker korrekt at det å bruke kun splenda som sukkererstatning kommer som nr. 456 908 (ca) på listen Ganske langt ned altså...

Haha Ja, det er godt det ikke var høyere på lista!

Gammel 30-10-11, 20:05   #43
Engledans
Seniormedlem

Jeg spiser det med god samvittighet jeg. Det halve grammet, en gang i blant, utgjør ikke annet en litt ekstra kos.

Jepp

Gammel 30-10-11, 20:09   #44
ToreH
Gjest

Jeg VET hva en slanker trenger - jeg var mer interessert i å høre din mening siden du mener at "det siste en slanker trenger er medlidenhet".

Ok, hva trenger jeg da som er på slankern? Jeg trenger så absolutt ikke andres medlidenhet. Jeg vil heller dø, enn å føle synd på meg selv og av andre.

Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:13   #45
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Ok, hva trenger jeg da som er på slankern? Jeg trenger så absolutt ikke andres medlidenhet. Jeg vil heller dø, enn å føle synd på meg selv og av andre.

Medlidenhet er ikke nødvendigvis det samme som å "synes synd på" i negativ forstand. Derimot kan MED-lidenhet være en klem, forståelse for situasjonen og støtte til å komme seg gjennom utfordringer.

Dessuten var det vel ikke DEG det var snakk om i denne sammenhengen, men TS.

Gammel 30-10-11, 20:19   #46
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Jeg tror det er kjempeviktig å legge bort stresset og prøve å nyte livet og alt livet har å by på.
Jeg pleier å si at jeg aldri skeier ut, men jeg spiste f eks et stykke sjokoladekake i går (den beste jeg har smakt noensinne tror jeg ) på en fest, uten ett fnugg av dårlig samvittighet. Nå er det gjerne noe annet med folk som har et sukkersug, de må gjerne virkelig skjerpe seg, men jeg trenger ikke det. Får ikke så ofte lyst på søtt, men når jeg får det så spiser jeg gjerne noe, f eks noe med splenda
Jeg har levd med Lavkarbo i 5 år, og før det levde jeg på en eller annen kur i alle år, og alltid med dårlig samvittighet for et eller annet, som oftest fett, men også sjokolade.
Jeg spiser såpass sjeldent noe med søtt i, kanskje en gang i måneden? så det utgjør ikke den store svingningen på vekta. Så når jeg spiser det, spiser jeg det med stor nytelse og koser meg. Og unngår stress og dårlig samvittighet. Og har null problemer med å leve slik i resten av mitt liv, for jeg forsaker jo ingen ting!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:25   #47
ToreH
Gjest

Medlidenhet er ikke nødvendigvis det samme som å "synes synd på" i negativ forstand. Derimot kan MED-lidenhet være en klem, forståelse for situasjonen og støtte til å komme seg gjennom utfordringer.

Dessuten var det vel ikke DEG det var snakk om i denne sammenhengen, men TS.

Neida, men du spurte om MIN mening og ikke TS Men du mente egentlig ikke spørre for å få vite, du ville bare konkludere....hehe, og det er greit det.

Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:26   #48
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg tror det er kjempeviktig å legge bort stresset og prøve å nyte livet og alt livet har å by på.
Jeg pleier å si at jeg aldri skeier ut, men jeg spiste f eks et stykke sjokoladekake i går (den beste jeg har smakt noensinne tror jeg ) på en fest, uten ett fnugg av dårlig samvittighet. Nå er det gjerne noe annet med folk som har et sukkersug, de må gjerne virkelig skjerpe seg, men jeg trenger ikke det. Får ikke så ofte lyst på søtt, men når jeg får det så spiser jeg gjerne noe, f eks noe med splenda
Jeg har levd med Lavkarbo i 5 år, og før det levde jeg på en eller annen kur i alle år, og alltid med dårlig samvittighet for et eller annet, som oftest fett, men også sjokolade.
Jeg spiser såpass sjeldent noe med søtt i, kanskje en gang i måneden? så det utgjør ikke den store svingningen på vekta. Så når jeg spiser det, spiser jeg det med stor nytelse og koser meg. Og unngår stress og dårlig samvittighet. Og har null problemer med å leve slik i resten av mitt liv, for jeg forsaker jo ingen ting!

herlig bra svar! Dette er en innstilling jeg kan identifisere meg med. Tror andre også kan finne gode momenter i Vibeke her

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.