Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-12, 15:20   #26
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, m

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Men jeg var jo ikke sulten... ikke sånn i magen
Har enda ikke spist noe i dag heller og magen klager ikke i det hele tatt, ikke hodet heller.

Er det flere som opplever å ha det sånn på tross av en forholdsvis aktiv dag?

Om jeg inntar cocosa, så er jeg mett i mange timer

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 15:20   #27
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

IOM a jeg har stooore problemer med å ligge under 13-1400 kcal pr dag på tross av at jeg bare spiser 1-2 måltider, så tror jeg ikke det er noen reell fare for at jeg får i meg for lite kcal iallefall....

Ang sultfølelsen så trodde jeg det var motsatt jeg: At "tom i hode følelsen" var lavt blodsukker og at "skrike i tarmen følelsen" var reell sult???

Nå har iallefall je fått blodsukkeret helt under kontroll og den svimle følelsen i hodet er noe jeg ikke opplever lenger selv om det går 20 timer mellom 2 måltider...
Før var nettopp den svimmelheten og "tomme" følelsen i hodet det som trigget meg til å spise... og det som tvang meg til å spise ca hver 3. time...

Dette med sult er nok veldig individuelt.. Jeg har også problemer med å kjenne om kroppen trenger mat eller ikke, men syns jeg har blitt LITT flinkere nå etter 6 mnd i strekk på lavkarbo. Har ihvertfall funnet ut (for min del) at "tom i hodet"/tåkehjerne-følelsen også kan komme av at hjernen sliter med å tak i drivstoff, pga. at jeg har gått for lenge uten mat.. Spiser jeg noe jeg ikke burde slik at jeg får en blodsukkerdupp merker jeg det mest i magen.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 15:21   #28
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Jeg ville droppet cashew og tatt vann på valnøtter, helt av vannet og saltet og spist. Det høres slitsomt ut å spise så forskjellig antall måltider fra dag til dag, jeg ville bestemt meg for tre og hatt faste tider, for da blir kroppen sulten på samme tid også etterhvert. Lett å planlegge da også. Kroppen liker å ha rutiner for måltider, søvn, avføring og aktivitet.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 15:57   #29
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg ville droppet cashew og tatt vann på valnøtter, helt av vannet og saltet og spist. Det høres slitsomt ut å spise så forskjellig antall måltider fra dag til dag, jeg ville bestemt meg for tre og hatt faste tider, for da blir kroppen sulten på samme tid også etterhvert. Lett å planlegge da også. Kroppen liker å ha rutiner for måltider, søvn, avføring og aktivitet.

Støttes. I tillegg kan lange perioder uten mat få kroppen i sparemodus.

Prøv en periode med faste måltider og se om det hjepler.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 17:16   #30
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Støttes. I tillegg kan lange perioder uten mat få kroppen i sparemodus.

Prøv en periode med faste måltider og se om det hjepler.

Det er jo det jeg har gjort store deler av det året som gikk uten at det har rikket vekta i det hele tatt de siste 6 mnd...
Det er jo først nå de siste 2-3 ukene jeg har bestemt meg for å faktisk ikke spise i det hele tatt før jeg er helt sikker på at jeg er sulten...

Til hverdags spiser jeg frokost om jeg er sulten, om ikke spiser jeg en lett lunch midt på dagen. Så spiser vi middag sammen hele familien og eventuellt noe til kvelds.
Men da får jeg i meg mellom 1800 og 2500 kcal... (overspiser ikke)
På denne måten, med 1-2 måltider pr dag spiser jeg meg behagelig mett på bare 1500 kcal...

__________________




Sist redigert av FrkMarge : 29-04-12 kl 18:11.
FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 17:33   #31
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opptil 16-18 timer uten mat per døgn regnes ihvertfall som greit, at kroppen går i sparemodus hvis man ikke spiser mange ganger i døgnet er vel bare en myte..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 17:42   #32
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Shailene, det kommer helt an på om kroppen slipper fett eller ikke. At kroppen skrur ned temperaturen hvis den ikke får næring er helt normalt.
Derfor fryser folk som går på lavkaloridietter, nutrilett og liknende.

Prøv med mer cocosa. Gjør underverker for min varmeproduksjon

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 18:09   #33
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Shailene, det kommer helt an på om kroppen slipper fett eller ikke. At kroppen skrur ned temperaturen hvis den ikke får næring er helt normalt.
Derfor fryser folk som går på lavkaloridietter, nutrilett og liknende.

Prøv med mer cocosa. Gjør underverker for min varmeproduksjon

Hm? Min kropp har såvisst fått næring opp gjennom årene, men føttene er og blir kalde stort sett. Jeg kan prøve å ta litt cocosa igjen for å se om det blir bedre, når jeg tenker meg om så var jeg kanskje noe varmere på føttene da jeg var flinkere med lavkarbo. Problemet da var at jeg overhodet ikke eide krefter, spesielt i beina. Og ja, jeg hadde gått på lavkarbo i mange mnd så det var ikke bare startproblemer.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 18:13   #34
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Shailene, det kommer helt an på om kroppen slipper fett eller ikke. At kroppen skrur ned temperaturen hvis den ikke får næring er helt normalt.
Derfor fryser folk som går på lavkaloridietter, nutrilett og liknende.

Prøv med mer cocosa. Gjør underverker for min varmeproduksjon

Ja, men det går da lengre tid enn noen timer før det skjer? At forbrenningen på et eller annet punkt slakkes ned på lavkaloridiett skjønner jeg, og også at kroppstemperaturen stiger (fra normalen) en tid etter man har spist. Men jeg har ikke lest noe som viser at kroppen slipper mindre fett med mindre man spiser x antall ganger per dag, så lenge man spiser nok totalt. Spiser man samme antall kalorier bør det ikke ha noe å si om man spiser dette fordelt på 6 eller 2 måltider. Eller har du noe kilde på dette?

At det er lurt å spise til noenlunde samme tidspunkt hver dag er jeg enig i

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 18:44   #35
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Har ikke påstått at man skal spise 6 måltider, men jeg ser Atkins sier at man ikke skal ha mer enn 6 våkne timer uten mat. Jeg går ut fra at dette er begrunnet med et eller annet.

En ting som er helt klart: Lever du ketogent, uten nok fett, så går slankinga laaangsomt.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 18:55   #36
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Har ikke påstått at man skal spise 6 måltider, men jeg ser Atkins sier at man ikke skal ha mer enn 6 våkne timer uten mat. Jeg går ut fra at dette er begrunnet med et eller annet.

En ting som er helt klart: Lever du ketogent, uten nok fett, så går slankinga laaangsomt.

Jeg lever ketogent ja, og med nok fett.
Fordelingsmessig ligger jeg omtrent på 75/20/5 fordeling mellom fett/proteiner og KH og jeg ligger på ca 14-1500 kcal pr døgn de fleste dagene men skeier ut litt kalorimessig ca en gang i uken.

Sånn jeg spiser nå bør jeg ligge i underskudd og burde gå ned i vekt på sikt.
Jeg føler meg bra, er ikke svimmel, har ikke sukkersug, og har krefter til å gå en lang tur eller vaske huset selv om jeg ikke har spist enda den dagen.
Jeg trives best med å innta tung mat sent på dagen rett og slett fordi jeg er B-menneske og er sent oppe uansett...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 19:16   #37
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Det er ikke noe i vegen for å spise to ganger dgl på lavkarbo. Lykke til. Om du begynner å småspise mellom måltidene ville jeg vurdert å heller spise tre ganger. F.eks 500kcal tre ganger dgl. + cocosa i kaffe.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 20:03   #38
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Har ikke påstått at man skal spise 6 måltider, men jeg ser Atkins sier at man ikke skal ha mer enn 6 våkne timer uten mat. Jeg går ut fra at dette er begrunnet med et eller annet.

En ting som er helt klart: Lever du ketogent, uten nok fett, så går slankinga laaangsomt.

Mulig det er basert på den gamle myta, eller synsing, rett og slett.. Forskningen som viser at det ikke er noen forskjell på forbrenning eller vekttap om man spiser ofte eller sjeldent er ganske ny, mener jeg å huske. Noe forskning viser til og med at mange vil oppleve større vekttap ved å kun spise iløpet av et knapt tidsrom per dag, 2 måltider iløpet av 6-8 timer, f.eks. ("periodisk faste").

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 20:05   #39
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, m

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Mulig det er basert på den gamle myta, eller synsing, rett og slett.. Forskningen som viser at det ikke er noen forskjell på forbrenning eller vekttap om man spiser ofte eller sjeldent er ganske ny, mener jeg å huske. Noe forskning viser til og med at mange vil oppleve større vekttap ved å kun spise iløpet av et knapt tidsrom per dag, 2 måltider iløpet av 6-8 timer, f.eks. ("periodisk faste").

Hvilken forskning? Har sett dette på iform, men de artiklene der inne tar jeg med mange klyper salt.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:04   #40
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Det er ikke noe i vegen for å spise to ganger dgl på lavkarbo. Lykke til. Om du begynner å småspise mellom måltidene ville jeg vurdert å heller spise tre ganger. F.eks 500kcal tre ganger dgl. + cocosa i kaffe.

hahaha, jeg ler....DET er svæææært vanskelig å bare spise 2 ganger daglig lavkarbo for meg ihvertfall. Jeg trenger drøyt 3000 kcal og vel så det, pr dag for å ikke gå ned i vekt. Ligger nå på mellom 2800-3000 og jeg går ned 500gr-1 kg i uka og jeg har pokker ikke mye å ta av.

Jo, i den perioden jeg skulle ned og ville ha resultater på treningen så innførte jeg periodisk faste og gikk brukbart ned. Spiste da bare 3 ganger daglig, ofte bare 2 ganger. Funka det og, men for meg som trener så mye som jeg gjør er det IKKE bra å spise 2 ganger om dagen.
Jeg småspier nesten hele tiden nettopp for å unngå gå på en energismell. Gjør jeg ikke det har jeg ikke overskudd til å få full effekt av dagens treningsøkt.

Skal sies at jeg er temmelig målrettet og har klare mål for hvorfor jeg trener og hva jeg skal oppnå i konkurranser, distanser og tid. Dvs temmelig motsatt av hva de aller fleste her inne har mao.

Men, bevares, vil gjerne ha tips om hva slags lavkarbo mat som kan gi meg 3000+ kcal og evne til å gjennomføre treningen min når jeg bare skal spise 2 ganger pr dag....


Sist redigert av ToreH : 29-04-12 kl 21:47.
  Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:24   #41
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg gal

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Hvilken forskning? Har sett dette på iform, men de artiklene der inne tar jeg med mange klyper salt.

Her er en studie på periodisk faste, iallefall. Fant ikke studien jeg egentlig leita etter, om måltidsfrekvens, men skal se om jeg finner den når jeg har tid og ork til å leite gjennom den jungelen der. Denne peker ihvertfall til like høyt fettap og mindre muskelsvinn ved periodisk fasting enn ved vanlig lavkalori med hyppigere måltider, som jo er i strid med den vanlige påstanden om at man ødelegger fettforbrenninga og mister muskelmasse ved å spise sjeldent og hoppe over måltider.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2...?dopt=Abstract

Sitat:

...In contrast, less fat free mass was lost in response to intermittent CR versus daily CR. These findings suggest that these diets are equally as effective in decreasing body weight and fat mass, although intermittent CR may be more effective for the retention of lean mass.

Her er et par gode artikler:
http://www.leangains.com/2011/03/int...ight-loss.html
http://www.marksdailyapple.com/fasting

Det er helt sikkert individuelle forskjeller når det gjelder dette også, som ikke nødvendigvis kommer fram i en studie. Det viktigste er jo alltid å lytte til sin egen kropp, blir man slapp av å spise så sjeldent bør man jo unngå det, såklart.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:57   #42
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Beklager, men skal det være forskning så trenger jeg mer enn dette.
Metode
Utvalg
Utvalgskriterier
Hvilket kosthold man kjører fasten på

For meg virker disse "forskningene" like troverdig som VG.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 22:01   #43
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Beklager, men skal det være forskning så trenger jeg mer enn dette.
Metode
Utvalg
Utvalgskriterier
Hvilket kosthold man kjører fasten på

For meg virker disse "forskningene" like troverdig som VG.

Hehe, det er ikke forskning i 9/10 henvisninger på dette foprumet, men i beste fall kvalifisert gjetning basert på delvise publikasjoner fra ulike kilder....dessverre.

Mange som skriver på nett har sjelden fått presentert sine artikler i anerkjente medisinske fagtidsskrifter, men de påberoper seg selvsagt forskning...

Enig med deg Rune, det er mye synsing der ute, men inniblant har de noen gullkorn.

  Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 22:17   #44
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Beklager, men skal det være forskning så trenger jeg mer enn dette.
Metode
Utvalg
Utvalgskriterier
Hvilket kosthold man kjører fasten på

For meg virker disse "forskningene" like troverdig som VG.

Nåvel, ser ikke at du fant noe ordentlig kilde til meg heller Skal se om jeg finner noen bedre kilder til deg når jeg orker å leite. Deler av Atkins-filosofien tar jeg nå også med en liten klype salt, da de har en tendens til å skifte mening om litt av hvert så ofte at det er vanskelig å henge med (for ikke å snakke om deres "vitenskapelige" mening om sukkeralkoholer, etter de fant ut at de kunne tjene en formue på å selge dem.. ).

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 22:25   #45
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Sier ikke at jeg underbygger mine tanker i det hele tatt. Sier bare at jeg blir kald på beina når jeg spiser for sjeldent. Og, hvis jeg ikke får i meg fett nok så stopper alt opp så lenge jeg lever strengt ketogent.

Spørsmålet til trådstarter var om vekt som ikke hadde rikka seg på lengre tid. Da kan et forsøk på noe helt annet trigge ny nedgang. Enten vesentlig mer eller vesentlig mindre matinntak

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 22:36   #46
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Sier ikke at jeg underbygger mine tanker i det hele tatt. Sier bare at jeg blir kald på beina når jeg spiser for sjeldent. Og, hvis jeg ikke får i meg fett nok så stopper alt opp så lenge jeg lever strengt ketogent.

Spørsmålet til trådstarter var om vekt som ikke hadde rikka seg på lengre tid. Da kan et forsøk på noe helt annet trigge ny nedgang. Enten vesentlig mer eller vesentlig mindre matinntak

Hehe.. Greit det. Spennende tema, men kanskje ikke rette plassen å diskutere det.. Beklager avsporingen, FrkMarge! Og, ja.. Nå prøver hun jo noe helt annet, i form av periodisk faste, kanskje?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 23:14   #47
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

hahaha, jeg ler....DET er svæææært vanskelig å bare spise 2 ganger daglig lavkarbo for meg ihvertfall. Jeg trenger ....

Ja nå snakker du for deg selv. Noen spiser 1 gang og trives med det. Det er jo det som er viktig; at man trives med det. At du ikke gjør det er ikke særlig interessant for andre.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 23:27   #48
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

hahaha, jeg ler....DET er svæææært vanskelig å bare spise 2 ganger daglig lavkarbo

For en merkelig kommentar.... det er vel ikkje meir svært vanskelig enn å spise 3 ganger pr dag.
No trener du himla mykje so det er vel grunnen for at du ikkje klarer å få i deg alt du treng på 2 måltid.
Men får du i deg nok fett på 2 måltid er det vel ikkje noke stort problem.
Eg spiser for det meste 2 måltid pr dag, og av og til 3.
Kjem litt an på om eg spiser sammen med ungane i bhg eller ikkje. Når eg spiser sammen med dei, må eg hegne meg litt

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 23:52   #49
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

For en merkelig kommentar.... det er vel ikkje meir svært vanskelig enn å spise 3 ganger pr dag.
No trener du himla mykje so det er vel grunnen for at du ikkje klarer å få i deg alt du treng på 2 måltid.
Men får du i deg nok fett på 2 måltid er det vel ikkje noke stort problem.
Eg spiser for det meste 2 måltid pr dag, og av og til 3.
Kjem litt an på om eg spiser sammen med ungane i bhg eller ikkje. Når eg spiser sammen med dei, må eg hegne meg litt

For meg er dette tullete. Jeg snakker hele tiden om hva MIN erfaring er og mulig du kjenner meg og mitt energibehov bedre enn meg mariann s, flott det altså. Men please fortell meg da hvordan jeg kan kun klare å spise lavkarbo kun 2 ganger pr dag og få i meg ca 3000 kcal ok? Hvor enkelt er det vet du vel da siden du har prøvd.

Altså, nå må dere roe ned liket. Å si at det er helt ok å spise 2 måltider om dagen på lavkarbo er like teit som å si at man må spise 4-6 ganger om dagen på lavkarbo. Det har alt med aktivitetsnivået og den enkeltes behov. Å påstå man fint kan leve på 2 måltider er farlig hadde jeg fulgt det rådet hadde jeg antakelig blitt fryltelig dårlig. Noe jeg ble da jeg spiste kun 2 måltid også. Men hvis du sier at for meg så fungerer det helt fint med 2 pr dag fordi mitt behov er sånn og sånn....ja da har du en nyansert kommentar. Jesus, dere er mestere i å forsvare dere her inne?

På lavkarbo må du ete små, men gode måltider flere ganger om dagen hvis du trener så mye at du forbrenner 5-7000 kcal i uka. Jeg klarer ikke spise så mye mat på kun 2 måltider, men nå er ikke jeg deg. MEN OG ET MEN HER det er MIN erfaring etter nå å ha spist lavkarbo siden aug i fjor OG JEG HAR TRENT SVÆRT MYYYE og forsøkt forskjellige tilnærminger basert på en del erfaringer her inne.
Hadde jeg ikke hatt behov for mer enn 1500-1800 kcal pr dag hadde jeg sikkert klart meg med 2 måltider jeg og.

  Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 23:58   #50
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja nå snakker du for deg selv. Noen spiser 1 gang og trives med det. Det er jo det som er viktig; at man trives med det. At du ikke gjør det er ikke særlig interessant for andre.

Ja i motsetning til deg som snakket for alle andre lavkarbere? Jeg er også lavkarber og kan si at det er umulig....eller rettere sagt svært vanskelig å spise kun 2 måltider om dagen for meg for å kunne gjennomføre det jeg gjør.

Kan ikke snakke for alle andre da jegikke kjenner til det, men noen med lite behov for energi kan siklert spise bare en gang, mens andre må spise både 3-4-5 gang. Og alle er de lavkarbere....

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå har vekta stått stille i 3 uker ... lårannediskon Ketolysekuren 7 05-10-11 07:41
Er i ketose, men vekta har stått stille en uke:( så gla' Lavkarbo generelt 8 21-09-11 18:49
Vekta står stille og har gjort det i 2 måneder ... Madelein Spørsmål og svar 1 17-07-11 22:20
Vekta har stått stille i over 3 mnd nocarbs Spørsmål og svar 16 27-05-11 09:43
Vekta står stille. Hva gjør jeg galt? Therese71 Spørsmål og svar 35 14-05-09 20:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no