Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;) |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: tsah!Velkommen med journal, Ablazed |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
![]() |
![]() |
#27 |
Ubekreftet Medlem
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Bergen
![]() |
min dagSto opp klokken 11.50 og spiste frokost. To skiver med servelat og paprika. (Brødet heter faktisk lavkarbo |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#28 |
Ubekreftet Medlem
![]() |
Sv: tsah!tusen takk for det du |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Ubekreftet Medlem
![]() |
![]() Sv: tsah!Har gått ned 1 kg! Tjoho |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Ubekreftet Medlem
![]() |
![]() Sv: tsah!Mipmip! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Ubekreftet Medlem
![]() |
![]() Sv: tsah!.. Resten av dagen spiste jeg ikke så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gudinne
Sv: tsah!Hei igjen! Sist redigert av Huldr : 07-03-06 kl 01:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Ubekreftet Medlem
![]() |
Sv: tsah!Takktakk for kommentar |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gudinne
Sv: tsah!Du blir helt sikkert bedre i morgen!! Sender en trøste- |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Ubekreftet Medlem
![]() |
Sv: tsah!Takktakk |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gudinne
Sv: tsah!God natt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: tsah!
Hei du !
![]() |
![]() |
#38 |
Ubekreftet Medlem
![]() |
Sv: tsah!Heihei & takk for det nille |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Ubekreftet Medlem
![]() |
Sv: tsah!Her er det jeg har spist idag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Ubekreftet Medlem
![]() |
Sv: tsah!MIN DAG Vel, idag sto jeg tidlig opp som vanelig. Klokken ni. Alt for tidlig for meg! Tok insulin & målte blodsukkeret - så spiste jeg. Et rundstykke med skinke, tomat & agurk. Som vanelig. Lite å velge mellom her altså.. Enten så er det syltetøy, ellers så er det makrell. Og skinke da selvfølgelig. Vel, gikk på skolen her på sykehuset, og klokken tolv var det lunsj. Da spiste jeg et rundstykke med det vanelige på. Og en grovskive med leverpostei. (JA, wow, de hadde faktisk leverpostei denne gangen). Drakk litt kaffi også. Så var det ned igjen på skolen. Og der kom det en dame inn å spurte om jeg ville være med ned på musikkverkstaden og spille gitar. Jeg spiller el-gitar, nemlig. Hum. Frem til middag gjorde jeg egentlig ikke på noe. Anne, sykepleieren min, kom inn for å kjenne på infiltratene mine. Og de såg fine ut, heldigvis. Hadde nesten ikke antydninger til klumper. Til middag var det lars! Gud så glad jeg ble når jeg så det. Denne gangen var det faktisk godt også. To poteter, et laksestykke & masse brokkoli ![]() Så gikk jeg alle de laange trappene ned i 1. etg. igjen. Ut for å røyke og opp igjen. Såg litt på tv, snakka i telefonen og kjedet meg. Etter en stund gikk jeg bort til narvesen igjen.. Hm. Jeg angrer alltid på at jeg har gått bort der etterpå. Denne gangen kjøpte jeg meg en kopp med kakao og en sukkerfri sjokolade. ![]() ![]() Fikk besøk idag også! Tante Bjørg som jeg kaller henne. Søsteren til farfaren min. Vi satt lenge og snakket. Hun fortalte meg hvor voksen jeg var blitt & så snakket vi masse om slanking, kosthold osv. Hun var stolt over at jeg var så fast bestemt på å klare dette. Men, huff. Gikk jo bort på narvesen og kjøpte meg kakao og sjokolade, jo! sukk. Uansett - til kvelds blir det rundstykke sikkert. Er egentlig ikke sulten da. Hm. Men må liksom spise litt ivertfall til hvert måltid sier de her.. Vel, imorgen blir en bra dag! Jeg bare vet det. Skal hjem igjen, trene! Ut på tur med hunden osv. Spise salat skal jeg ivertfall! *Glede seg* ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
åh så kjekt. håper han smakte godt... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse
![]() |
![]() |
#42 |
Ubekreftet Medlem
![]() |
Haha. Uff, så pinlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse
![]() |
![]() |
#44 |
Ubekreftet Medlem
![]() |
Sv: Trudes slankedagbokDenne uken har vært skikkelig fæl. Håper det går bedre uken som kommer. Har hatt forferdelig vondt i magen. Legene tror det kan være syreforgiftning. Håper ikke det da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Administrator
Sv: Trudes slankedagbokHuffda, så trist at du er syk !
Vedvarende er er periode hvor kroppen venner seg til karber igjen. Man legger til 5 karber pr uke etter et forhåndsbestemt mønster i form av en stige. Grunnen til at man har laget denne stigen er erfaringer med hvilke matvarer folk flest reagerer på + GI belastning. Dvs. legger du til matvarer etter forslaget på stigen, vil du fort finne ut hva matvarer du tåler/kroppen tolererer uten at du legger på deg. Mer info om vedvarende og stigen finner du her: Fase 2: Vedvarende vekttap
Da har du gjennomført en kostomlegging og har kommet til 4. og siste fase, nemlig vedlikehold. Nå vet du hva du kan spise/ikke spise og nå er alt du skal gjøre å vedlikeholde vekta. Anbefaler absolutt å lese boka. Men kjøper du den norske må du være oppmerksom på at den inneholder utdatert/gammel info og er basert 1992/1999 utgaven av Atkins. Det kom en ny versjon i 2002 og det er den vi har oversatt fra her i forumet og linkene jeg har postet til deg. Så bruk linkene aktivt - spesielt på regler for induksjon, tillatte matvarelista og vedvarende infoen/stigen !
![]() |
![]() |
#46 |
Ubekreftet Medlem
![]() |
Sv: Trudes slankedagbok
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Administrator
Sv: Trudes slankedagbok
For det første er ikke Atkins en kur. Det er en varig kostomlegging. Det er mange forkjellige feiloppfatninger ute og går. Og det meste skyldes feilinfo fra folk og leger som ikke aner hva de snakker om. Mange tror også at de "går på Atkins", mens det viser seg at de ikke engang har lest boka ! Det skyldes nok ikke Atkins at hjertet hans stoppet. Og legen hans visste nok helt sikkert ikke hva Atkins går ut på. De fleste leger vet svært lite om Atkins og ketogene dietter dessverre. Det er vitenskaplig bevist at man ikke får hjerteproblemer av Atkins. Selv var Atkins hjertespesialist og igjennom 30 år brukte han denne kostomleggingen på sine pasienter med flotte resultater. Du kan være ganske sikker på at han ville ha blitt saksøkt og dømt opptil flere ganger om pasientene hans døde av maten han anbefalte dem ! Dårlig hjerte og hjerteproblemer legger man dessuten grunnlaget til over mange år. Det er ikke noe som skjer i løpet av et par måneder. Jeg regner med at mannen ikke hadde gått på Atkins i mange år ?
Men det er deg det handler om nå og du må for all del ikke legge om kostholdet til noe du er redd for eller tror du blir syk av ! Eller som du absolutt ikke tor du kan forsvare overfor dine omgivelser. Da er det bedre du finner noe annet.
![]() |
![]() |
#48 |
Ubekreftet Medlem
![]() |
Sv: Trudes slankedagbokNei, du har vel rett Nille |
![]() |
![]() |
![]() |