Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan jeg få litt mer hjelp, vektstopp?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-06-11, 16:09   #51
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Kan jeg få litt mer hjelp, vektstopp?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Dere som må styre unna meieriprodukter, har dere sjekket ut alt man kan gjøre med kokosmelk?
Jeg vet med meg selv at boksen med kokosmelk fort blir glemt her i allefall

Kan ikke du fortelle hva man kan bruke kokosmelk til da?
Kan man innta det uten risiko for at det er en partystopper

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 17:28   #52
Mithila
Medlem

Mithila sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 40
Mithila er på en erverdig vei

Eg oppdaga nyleg at kokosmelk er heilt fantastisk i bringebærsmoothie. Eg berre kjørte det saman i lag med eit egg og litt stevia med vanilje, og det blei berre himmelsk!

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 23:53   #53
Foksy
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

En liten oppdatering fra meg. Nå spiser jeg lite meieriprodukter, smør, litt rømme, noen skiver ost og endelig har jeg gått ned pittelitt. Håper ikke det er tilfeldig

Kjempebra! Ikke gi opp

Starleif: Det der er et viktig poeng. Man må finne ut hvordan sin egen kropp vil ha det, tror nok det med grønt er viktig for meg også! Skal gjøre et realt forsøk denne uka

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 00:58   #54
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Satt meg ned å bladde i ketolyseboka mi i kveld ,har spist etter ketolyse i 10mnd nå og før det i ca 4mnd.Men har de siste mnd stått mer eller mindre stille.Så vil bare minne andre også på det som da står:

Det finnes ikke så mye dokumentasjon på effekten av slanking med kurer utover 6 mnd basert på kostindusert ketose.Det er derfor tryggest å ta en pause 3-.6 mnd for så å gå løs på resten av kiloene.En mer praktisk årsak til å ta pause er at mange oppnår mindre vektreduksjon når det er gått ca.6mnd med ketolysekuren.Da blir man ofte lei og slurver litt i tillegg.

Det kan jo være en ide for de av oss som er kommet til en stillstand på vekten og som selfølgelig ha gått mer en 6 mnd på ketolysekuren ,kanskje tenke mer generell lavkarbo eller evt.Feddon.For så å starte opp på ketolyse igjen etter et par mnd.Hvis en vil ned mer i vekt selvfølgelig

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 01:03   #55
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Bøtt, her.

Satt meg ned å bladde i ketolyseboka mi i kveld ,har spist etter ketolyse i 10mnd nå og før det i ca 4mnd.Men har de siste mnd stått mer eller mindre stille.Så vil bare minne andre også på det som da står:

Det finnes ikke så mye dokumentasjon på effekten av slanking med kurer utover 6 mnd basert på kostindusert ketose.Det er derfor tryggest å ta en pause 3-.6 mnd for så å gå løs på resten av kiloene.En mer praktisk årsak til å ta pause er at mange oppnår mindre vektreduksjon når det er gått ca.6mnd med ketolysekuren.Da blir man ofte lei og slurver litt i tillegg.

Det kan jo være en ide for de av oss som er kommet til en stillstand på vekten og som selfølgelig ha gått mer en 6 mnd på ketolysekuren ,kanskje tenke mer generell lavkarbo eller evt.Feddon.For så å starte opp på ketolyse igjen etter et par mnd.Hvis en vil ned mer i vekt selvfølgelig

Ja, absolutt noe å huske på!

Hvordan har du tenkt til å legge om kostholdet ditt i så fall? Det er for tidlig fo rmin del å legge om, men jeg tenker fremover på hva jeg skal gjøre...har bare ikke funnet ut helt hva ennå

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 01:11   #56
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Ja, absolutt noe å huske på!

Hvordan har du tenkt til å legge om kostholdet ditt i så fall? Det er for tidlig fo rmin del å legge om, men jeg tenker fremover på hva jeg skal gjøre...har bare ikke funnet ut helt hva ennå

Nei det vet jeg ikke ,men eneste jeg vet at jeg ikke skal tilbake til høykarbo iallefall.Men prøve å komme meg ut av ketose da å øke på karbene selvsagt minske på fettet kanskje..Ha liksom levd på ketolyse en stund så tror jeg må prøve meg litt fram.For det er fort gjort å falle tilbake til gamle synder igjen.Så det er jo greit å ha noen regler å følge
Fedon tror jeg kan være en god ide

Gammel 23-08-11, 10:40   #57
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Tja, en annen måte er jo å bli strengere på karbokilder og matmengder. Man trenger jo mindre når man har fått mindre kropp. Og det er lett å spise litt for mye.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 14:15   #58
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Tja, en annen måte er jo å bli strengere på karbokilder og matmengder. Man trenger jo mindre når man har fått mindre kropp. Og det er lett å spise litt for mye.

Når en har spist etter lavkarboprinsippene en stund spiser man mye mindre som regel uansett.Fordi en holder seg mett lengre så det er ikke alltid størrelsen på matinntaket det står på.

Gammel 23-08-11, 15:34   #59
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Når en har spist etter lavkarboprinsippene en stund spiser man mye mindre som regel uansett.Fordi en holder seg mett lengre så det er ikke alltid størrelsen på matinntaket det står på.

Jeg mente dagens totalmengde såklart siden ikke alle spiser like mange måltider.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 10:05   #60
MissPivotal
Medlem

MissPivotal sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Peppa, hva med å gå ned i karbs igjen? Så du skrev et sted at du ville ha i deg mer karbs. Prøv å gå ned til 15 pr dag igjen og se hva som skjer. Husk at man kan være i ketose uten å gå ned i vekt, så selv om du tåler 40 g eller noe og fremdeles er i ketose, så er det en mulighet for at du ikke vil gå ned like mye da.

Jeg går ned jevnt og trutt, og jeg spiser feks sopp stekt i masse smør og krydder, salater, blomkålmos, dampede grønnsaker, stuinger, fløte er jeg litt forsiktig med, samme med rømme, creme fraiche og slike ting, men de er med. Smør går det en del av, fordi det er rent fett og ikke karbs. Lager en del forskjellig av rent kjøtt og fisk, sånn som feks kjøttboller med ost og grønnsaker i, burgere, tacosalat, lasagne, fiskekaker, smørstekt fisk, rå fisk (salma-laks skåret i tynne skiver), ELSKER også tunfisk-salat, som jeg lager av en boks tunfisk med olje, finhakket syltet agurk, vanlig agurk, ett kokt egg og majones nok til at det blir ordentlig dekket i det når man rører rundt. Kjempegodt! Spiser også litt nøtter som snacks, hovedsaklig i form at en ts peanøttsmør innimellom (det laget av nøtter, salt og olje, uten sukker). Ellers drikker jeg masse vann, tar tilskuddene mine, går turer i alle fall annenhver dag, og prøver å mentalt glemme vekten som står der og frister meg. Ellers hadde jeg et "platå" i en uke etter at jeg hadde gått ned de kg jeg gikk opp etter sprekken min. Ellers går det mye i ost. I cheese. Av og til også spekemat, men unngår det på grunn av salt. Samme med bacongull. Når min kjære og jeg går på kino blir det noen never, men ikke mer. Er også deilig med omelett fylt med ost! Der kan man variere på krydderene sånn at det smaker forskjellig fra gang til gang. Lørdag spiser vi pizza. Se journalen min for oppskrift på den beste vi har kommet frem til gjennom kokkekamper :P Lykke til! Prøv å mentalt tenke minst mulig på det, stress ned, finn fokus et annet sted. Feks på at denne dagen har vært perfekt i forhold til kosthold og mosjon. Hvor mange gode dager kan jeg få i uken osv. Lettere å få mestring fort, og jeg tror at dersom man er glad og fri går man ned fortere!

MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 08:55   #61
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Denne tråden er gammel (ja forhåndsvis da), vektstoppen er vel i grunn ingen vektstopp men en utrolig sakte nedgang. Går ned i underkant av en kg i måneden, og det uavhengig om jeg spiser mye eller lite karbohydrater. Nå koser jeg meg med å finne ut hva kroppen min liker, trener, osv. Blir jeg ikke tynn så blir jeg hvertfall lykkelig

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektstopp? Hjelp! LeneM Mer enn 30 kg overvekt 13 07-02-11 23:54
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Vektstopp i 3 uker nå supha Lavkarbo generelt 8 20-02-09 14:45
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.