Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#51 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min ? :P
Problemet er måten du formulerer deg på. Når du sier at noe vil skje uansett, så bør du ha relativt gode argumenter for hvorfor. Som jeg skrev til deg i en annen tråd, så er inntak og forbruk ikke uavhengige faktorer.
Hva du mener har ingen relevans. Forskning viser at forbrenningen er nøyaktig den samme, uavhengig av om du spiser 1,2,4,6 eller 8 måltider om dagen. Forbrenningen øker IKKE av å spise lite og ofte.
Igjen, små hyppige måltider øker ikke forbrenningen, uavhengig av hvor mye du mener at det gjør det.
En stor styrke med dette forumet kontra andre forum er den store kunnskapen som finnes blant mange av medlemmene her. Det er helt greit å dele egne erfaringer, men da må du også skrive at dette er egne erfaringer, og ikke presentere det som en løsning som vil fungere for alle.
Igjen så formulerer du deg som at ditt opplegg skulle fungere for alle, så lenge de ikke er syke. Dette stemmer ikke, og det er det folk har prøvd å fortelle deg en del ganger nå.
![]() |
![]() |
#52 |
Gjest
|
Statens kostholdsanbefalinger forutsetter et balansert forhold til aktivitet. Dette er noe jeg synes det norske folk har glemt i iveren etter teknologivinninger. Problemet er mer at statens anbefalinger for kosthold bygger på at man er i mye mer fysisk aktivitet enn tidligere og at det ikke tar høyde for de med spesielle behov/sykdommer/diabetes osv. Det er mer der problemet ligger enn at selve kostholdet er feil. |
![]() |
![]() |
#53 |
Gjest
|
Det viktige her er å se på hva forskningen har benyttet for referansegrunnlag. |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
Feil igjen. Metabolismen kan måles på flere måter. Den mest nøyaktige er ved at forsøkspersonen oppholder seg i et respirasjonskammer over en viss periode, der all varmeproduksjonen måles.
![]() |
![]() |
#55 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min ? :PHvilke metoder/prøver ble brukt for å måle stoffskifte og forbrenning egentlig? *nysgjerrig*
![]() |
![]() |
#56 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?For å være ærlig er det lenge siden jeg har lest så mye svada fra en person.
![]() |
![]() |
#57 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Forskjellen mellom deg og de aller aller fleste her inne er at vi VET hvorfor og hvordan et lavkarbo fungerer i kroppen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#58 |
Gjest
|
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?Haha, herregud for et hårsårt forum dette var, jeg kommer fortsette gi råd om hva som kan fungere basert på egne erfaringer, så må jo andre gi råd basert på hva sine erfaringer er. |
![]() |
![]() |
#59 |
Seniormedlem
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?
Svært voksent og kalle alle som er uenige med deg - og har kilder som beviser det - for hårsåre.
Igjen, svært voksent sagt. Det er jo selvsagt vi som tar av, du er jo feilfri... så lenge du fortsetter og synse og være så bastant på alle mulige måter, må du nok regne med at en del her inne kommer til å påtale dette ganske kraftig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
![]() |
![]() |
#61 |
Gjest
|
Takk, den tar jeg til etterretning. Det at folk her inne føler seg forulempet var absolutt ikke meningen. Jeg har oppriktig gitt av min egen erfaring med både trening og mitt lavkarbokosthold som var strikt etter "The 17 day diet". Trening har jeg meget god kontroll på gjennom dokumenterte Trener I og II kurs innenfor 2 ulike idretter. Kampsport og utholdenhetsidrett. |
![]() |
![]() |
#62 |
Seniormedlem
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?Men du er klar over at det ikke er noe som heter mediumkarbo og at det du spiser er lavkarbo? Jeg mener, du har ikke det inne engang. Jeg tror nok det kan lønne seg å ha litt kunnskap om hva det man holder på heter i det minste.
![]() |
![]() |
#63 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?En god del av de som har en eller annen form for diagnose her inne har ikke fått denne før etter mange, mange års kamp mot systemet og mot egen kropp som nektet å oppføre seg slik du og mange andre hevder den gjør... Derfor blir det ekstra feil å komme med såkalte sanneheter som vi for mange år siden innså at i beste fall var unyanserte.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#64 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?Har skummet igjennom tråden, og det som slår meg er at siden vi alle er forskjellige, både helse, forbrenning,trening, etc, så vil vi selvsagt oppleve ting forskjellig.
![]() |
![]() |
#65 |
Medlem
Jeg betviler ikke at du har god kunnskap om trening, men trener I og II-kurs går ikke spesielt dypt i treningsvitenskapen. Der handler det mest om spesifikk trening til den idretten det gjelder, og ikke så fryktelig mye om fysiologi og hva som skjer inni kroppen ved ulik stimuli.
![]() |
![]() |
#66 |
Gjest
|
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?heipådu. |
![]() |
![]() |
#67 |
Gjest
|
Antakelig like klar over det som du er klar over at det ikke finnes en etablert kostholdsfilosofi som heter: Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! |
![]() |
![]() |
#68 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?Hvor mye karbohydrater, fett, protein ligger du på per dag, hypah? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
![]() |
![]() |
#69 |
Seniormedlem
![]() |
![]() |
#70 |
Gjest
|
Hersketeknikk? Skal jeg beskyldes for det også nå, når du helt ærlig rett og slett er ufin fordi jeg kaller min kostholdsfilosofi for MCMF.... |
![]() |
![]() |
#71 |
Seniormedlem
Nå kjenner jeg at jeg synker ned på et nivå jeg ikke vil være, men for all del..
![]() |
![]() |
#72 |
Gjest
|
Det varierer, men ligger på ca 50-250 gr KH pr dag, avhengig av om det er konkurranse eller ikke. Under konkurranse inntar jeg svært mye raske karbohydrater, salter og mineraler for å yte maks. Derfor går verdiene skyhøyt opp de dagene. Snakker da her om sykkelritt i konkurransefart 3-4 timer og løping i mer enn 1,5 time i konkurransefart. Sist redigert av ToreH : 22-10-11 kl 21:02. |
![]() |
![]() |
#73 |
Seniormedlem
Litt usikker på hva navnet mitt gjør etter den setninga der jeg... ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Seniormedlem
Du er ihvertfall om ikke friskt pust, så ihvertfall et annerledes pust her inne ... vi pleier ikke snakke sånn til hverandre her inne til vanlig, og det forundrer meg at du fremdeles ikke ser at måten du uttrykker deg på i alle dine påstander provoserer. Ingen selvinnsikt fra din side som kan si noen som helst om at du like mye SELV bidrar til hvordan diskusjonen blir? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Gjest
|
Ikke så ille at det ikke er til for noe....haha. Men, jeg har nok oppdaget ting og tang som jeg ikke var klar over. Jeg forstod ikke bakgrunnen til mange her inne, og det startet nok feil fordi mange følte seg angrepet. Noe som jo ikke var meningen i det hele tatt. Langt i fra. |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvordan overbevise en ungdom | lillekri | Barns kosthold | 5 | 06-07-11 17:29 |
Hvordan overbevise mormor (og andre skeptikere)? | Maramell | Ketolysekuren | 5 | 19-04-10 11:50 |
Hvordan overbevise overvektige om å gå ned i vekt? | NinaOp | Spørsmål og svar | 58 | 30-10-09 07:30 |