Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-11, 10:40   #8601
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Ooh, okei! Problemet mitt er sannsynligvis pga munntørrhet ja. Så tannlegen søker, og så får man brev i posten med svar? Er det virkelig så enkelt? Merker jeg er blitt skeptisk til alt som innebærer ordet "enkelt" og "NAV" i samme setning

Vel, tannlegen søker strengt tatt ikke. Han sier at sånn er det og derfor skal det være sånn.....
Du må ha med legeattest på hvilke medisiner du bruker fra fastlegen, pluss at det må stå at de gir munntørrhet!
Det var ikke noe problem i det hele tatt, faktisk, og jeg har sloss MYE med NAV. Husker ikke om jeg måtte legge ut eller om det gikk via tannlegen, men en regning på 2800,- ble redusert til under halvparten til slutt i hvert fall. Mange tannleger har direkte refusjon, andre ikke.
Hadde 5 hull i tennene oppe som tannlegen sa var typsike munntørrhetskader. Snakk med tannlegen din, du, så finner dere nok ut av det på billigst, enklest mulig måte!

Desverre kunne ikke siste tannlegebesøk relateres til hverken medisiner eller annet, så den regningen på 2700,- må jeg nok betale selv med min AAP!
Tilhører heldigvis sjeldenhetene at tannlegeregningen min er på over 1000,- og vår tannlege er så grei å la oss få regning med litt romslig forfallsdato!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-06-11, 10:52   #8602
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dette fant jeg på webtannlegen.no:

Sitat:

TO LOVER
To lover avgjør hvem som får gratis tannbehandling og hvem som må betale: helt eller delvis.
Lov om tannhelsetjenesten sikrer tre grupper gratis behandling. Betalingen skjer over fylkeskommunens budsjetter.
* Barn og ungdom fra fødsel og til og med det året de fyller 18 år.
* Psykisk utviklingshemmede i og utenfor institusjon.
* Grupper av eldre, langtidssyke og uføre i institusjon og hjemmesykepleie.
Videre skal fylkeskommunen sørge for et tilbud til 19- og 20-åringer og andre grupper fylkeskommunen har vedtatt å prioritere.
Men hvis ressursene ikke er tilstrekkelige, skal gruppene prioriteres ut ifra den rekkefølgen som her er listet opp.
Lov om folketrygd har bestemmelser om hvem som har krav på stønad fra folketrygden (staten) for behandling av definerte tann-, munn- og kjevesykdommer eller når bestemte lidelser fører til redusert tannhelse. Loven har også en "kan- bestemmelse", som hjemler fritt skjønn. Det betyr at muligheter for bidrag til visse typer behandling, men ingen rett.
Støtte til tannbehandling kan i noen tilfeller også gis som en del av den kommunale sosialhjelpen. Det gjelder imidlertid ikke kostbar behandling.

SLIK ER REGELVERKET:
KARIES – TAP AV TENNER
Du betaler for utgifter som skyldes Karius og Baktus etter at du har fylt 20 år – hvis du er frisk. Karies blir ansett som resultat av dårlig tannpuss og feil kosthold. Mister du en tann fordi den har vært angrepet av karies, må du selv betale for ny. Må du rotfylle, betaler du alt selv.
Staten betaler deler av regningen dersom en kjevekirurg må fjerne en rot på en tann. Og dersom tennene ramler ut fordi du har marginal periodontitt – betennelse – kan du få støtte til å sette inn implantat, protese eller lignende – selv om dårlig tannhygiene er en medvirkende faktor også her.

KARIES – SYKDOM
Du betaler bare deler av regningen dersom hull eller skader er medfødte eller skyldes ervervede lidelser, svært sjeldne sykdommer, kreft, alvorlige psykiske lidelser m.m. Det samme gjelder dersom problemene skyldes at du er blitt tørr i munnen på grunn av for eksempel pillebruk.
Staten betaler imidlertid ingenting – selv om du oppfyller alle krav for å få støtte – hvis du ikke har oppsøkt tannlege på noen år. Da kan det hevdes at årsaken til karies m.m. er andre enn sykdommene. Bare sterkt sinnslidende får støtte selv om de ikke jevnlig går til tannlege.

SYREANGREP
Du betaler hvis årsaken er at du har drukket for mye brus eller juice. Staten betaler hvis årsaken er magesyre: altså dersom syreangrepet skyldes en sykdom e.l. Folketrygdens regler tar ikke utgangspunkt i sykdomsbildet, men årsakene. Et omfattende og komplisert regelverk avgjør hvem som har krav på støtte.

VISDOMSTENNER
Du betaler dersom visdomstennene må trekkes etter at de er kommet frem og fått hull.
Staten betaler store deler av regningen hvis visdomstennene ligger litt kronglete til og trekkes før de kommer frem.

TANNREGULERING
Du betaler hele regningen dersom du vil rette opp skjeve tenner fra du er 19 år, hvis ikke behovet for kjeveortopedisk behandling er «svært stort». Frem til det året du fyller 18 år, betaler du en prosentvis del av regningen avhengig av behov. Det er søskenrabatt.
Staten betaler 100 prosent hvis det er et «svært stort behov». Er det «stort behov», betaler staten 75 %, er det et «klart behov», betaler staten 40 prosent. Disse prosentene må tas med en klype salt: Dersom tannlegen er dyrere enn det staten refunderer, må pasientene betale mellomlegget. Det kommer i tillegg til den prosentandelen man betaler.

RUS OG TENNER
Du betaler ikke noe for tannbehandling på rehabiliteringsinstitusjon.
Det offentlige betaler så lenge du er der. Budsjettene kan avgjøre hva slags behandling du får. Er behandlingen halvferdig når du forlater institusjonen, må du betale resten selv. Går du over på metadon eller Subutex, fører det ofte til karies på grunn av munntørrhet. Da kan du få støtte fra folketrygden, men bare hvis du har gått jevnlig til tannlege.

TENNER OG ULYKKER
Du betaler bare en del dersom du slår ut tre tenner på jobb, fordi folketrygden anser det som en yrkesskade. Skjer det på fritiden, og du har privat forsikring, betaler du evt. bare egenandel til forsikringsselskapet.
Folketrygden betaler deler av regningen når «skaden er omfattende ut fra en helhetsvurdering av tannsettets funksjon og estetikk». Tannlegen må søke om støtte. Sendes kravet senere enn seks måneder fra behandlingen ble avsluttet, får du ikke noe. Det gis bare støtte til første gangs behandling.

ELDRE OG UFØRE
Du betaler fullt ut for alt fra plomber til broer, dersom du bor hjemme og ikke har hjemmesykepleie. Pleies du av pårørende, må du også betale alt selv.
Fylkeskommunen betaler hele regningen (med unntak av kjeveortopedisk behandling) dersom du er på sykehjem e.l. og har vært der i tre måneder og blir værende en stund, eller dersom du har hatt hjemmesykepleie i like lang tid. Men dersom fylkeskommunen har trange budsjetter, og du må trekke en jeksel, er det ikke sikkert det er penger til en bro. Noen steder tilbys du da en «pragmatisk løsning» – du må betale for bro, men får kanskje en protese gratis.

Venninna mi som utdanner seg til tannpleier sier at dersom man går til psykolog fast skal man få en reduksjon. Jeg har ennå ikke klart å finne noe klart svar på det på nettet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-06-11, 10:59   #8603
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

hmm jeg mener da at elvital er ett av de bedre merkene da, men det er også billig. Kanskje jeg bare er litt gjerrig her. Det er ikke et luksusmerke eller et frisørmerke, men jeg føler at elvital er god på håret mitt. Aldri prøvd noe fra frisør, så jeg skal ikke uttale meg om de.
Hvor langt er håret ditt? Jeg har prøvd å bruke mindre med all slags typer shampoo men det rekker ikke overalt rett og slett.. Så her går det mye mer. Enda mer balsam, men det er av en helt annen grunn!

Jeg brukte elvital sin leave in hårkur før, og den reparerte nesten hva som helst med håret mitt. Men over nyttår så gikk den ut av markedet og etter det har håret blitt mer og mer ødelagt. ingenting målte seg med den kuren.. føler at jeg er på evig jakt nå og har en del forskjellige kurer og balsamer stående.


Jeg har langt hår Det var ned til sånn rett over korsryggen hvertfall, nå er det litt kortere da, men ganske langt. Så vidt meg bekjent så trenger man ikke en hel masse shampo i lengdene av håret. Jeg bruker hvertfall ikke det. Bruker shampo bare i hodebunnen og i håret nærme den, også balsam bare i lengdene.

Jeg kan skrive under på at "dyr" shampo varer så mye lenger enn billigshampoer/butikkshampoer. Dessuten er det ikke så ille dyrt hvis du kjøper på nett.. Går ganske opp i opp altså.

Anbefaler Redken.. Eneste jeg er fornøyd med

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 30-06-11, 11:10   #8604
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har langt hår Det var ned til sånn rett over korsryggen hvertfall, nå er det litt kortere da, men ganske langt. Så vidt meg bekjent så trenger man ikke en hel masse shampo i lengdene av håret. Jeg bruker hvertfall ikke det. Bruker shampo bare i hodebunnen og i håret nærme den, også balsam bare i lengdene.

Jeg kan skrive under på at "dyr" shampo varer så mye lenger enn billigshampoer/butikkshampoer. Dessuten er det ikke så ille dyrt hvis du kjøper på nett.. Går ganske opp i opp altså.

Anbefaler Redken.. Eneste jeg er fornøyd med

Ja, dette er jo sant. Da jeg hadde laaangt hår (for meg, typ ned til brystet, aldri hatt lenger) så vaska jeg kun lengdene unntaksvis.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-06-11, 11:15   #8605
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, dette er jo sant. Da jeg hadde laaangt hår (for meg, typ ned til brystet, aldri hatt lenger) så vaska jeg kun lengdene unntaksvis.

Handler på blivakker.no jeg, ganske rimelige priser sammenlignet med butikk.... bruker "dumb blonde" og "mop" om en annen, må bytte litt innimellom. Begge disse synes jeg er enormt drøye, og jeg bruker glatt en flaske i mange mange mnd - har hår nedom skuldrene. Man må huske på at det skal ikke mye til pr vask... og man må ikke skumme opp hele lengden

Butikkshampoo er kanskje rimeligere, men håret mitt liker de ikke - og de blir tomme MYE raskere av en eller annen grunn...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 30-06-11, 14:10   #8606
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Venninna mi som utdanner seg til tannpleier sier at dersom man går til psykolog fast skal man få en reduksjon. Jeg har ennå ikke klart å finne noe klart svar på det på nettet.

Trodde det bare gjaldt om man var innlagt i psykiatrien, jeg!
Ellers er det jo "halve" Norge som har rett på refusjon!

Er man i tvil, er det i hvert fall lov til å spørre tannlegen sin. De har en liten bok hvor alt sånt står. Bedre enn å utsette det år etter år til man virkelig MÅ og regingen blir DIGER!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-06-11, 14:15   #8607
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har et forslag til en eller annen form for brødmat som kan holde seg ute av kjøleskap i en ukes tid? Skal på tur, trenger noe enkelt.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 30-06-11, 14:16   #8608
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Trodde det bare gjaldt om man var innlagt i psykiatrien, jeg!
Ellers er det jo "halve" Norge som har rett på refusjon!

Er man i tvil, er det i hvert fall lov til å spørre tannlegen sin. De har en liten bok hvor alt sånt står. Bedre enn å utsette det år etter år til man virkelig MÅ og regingen blir DIGER!

Det er sant! Jeg skal bestille meg en kontrolltime og få et overslag, men tenkte jeg skulle spørre dere som ikke er interesserte i å få mest mulig betalt først om alt dette. Dere vet så mye! Nå må NAV bare få ut fingern og gi meg penger, så jeg i det hele tatt får tatt den kontrollen

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 30-06-11, 14:48   #8609
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Det er sant! Jeg skal bestille meg en kontrolltime og få et overslag, men tenkte jeg skulle spørre dere som ikke er interesserte i å få mest mulig betalt først om alt dette. Dere vet så mye! Nå må NAV bare få ut fingern og gi meg penger, så jeg i det hele tatt får tatt den kontrollen

Med så mange mennesker på et sted, er det også masse samlet erfaring!

De fleste tannleger har ferdige prislister(tror de må ha det) og skal kunne gi deg et fornuftig prisoverslag basert på disse prisene! Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-06-11, 14:56   #8610
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Du er jo fortsatt anonym da og de fleste synes nok bare det er koselig å få en PM jeg hadde også en terskel for å sende PM men det gikk over etterhvert, men mener nå jeg er riktig skrudd sammen for det Er man sjenert så er man sjenert forstår det, det ornær seg

Har ikke med anonymheten å gjøre, men det er vel kanskje den terskelen du nevner. Det kan veldig godt være at du er riktig skrudd sammen, men jeg er faktisk ikke det. Men jeg skal ta det til meg, kanskje jeg tar steget en dag.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-06-11, 15:13   #8611
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Det er sant! Jeg skal bestille meg en kontrolltime og få et overslag, men tenkte jeg skulle spørre dere som ikke er interesserte i å få mest mulig betalt først om alt dette. Dere vet så mye! Nå må NAV bare få ut fingern og gi meg penger, så jeg i det hele tatt får tatt den kontrollen


Hvorfor skal time til psykolog ende opp i billigere tannlegebehandling???

Man får da ikke dårligere tenner bare fordi at man trenger litt terapi??

Gjelder det manuellterapi også?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 30-06-11, 15:16   #8612
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor skal time til psykolog ende opp i billigere tannlegebehandling???

Man får da ikke dårligere tenner bare fordi at man trenger litt terapi??

Gjelder det manuellterapi også?

Spør photo, det var hun som sa det, ikke jeg Men om man får refusjon fordi man går til psykolog skal jeg jaggu utnytte det

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 30-06-11, 15:16   #8613
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Noen som har et forslag til en eller annen form for brødmat som kan holde seg ute av kjøleskap i en ukes tid? Skal på tur, trenger noe enkelt.

Vet ikke med lavkarbobrødene, mange av dem inneholder jo litt som skulle tilsi at de bør oppbevares i kjøleskapet - men Nannahs knekkebrød http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214
holder seg fint i en vanlig kakeboks

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 30-06-11, 15:23   #8614
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor skal time til psykolog ende opp i billigere tannlegebehandling???

Man får da ikke dårligere tenner bare fordi at man trenger litt terapi??

Gjelder det manuellterapi også?

Første gang jeg også har hørt det, men jeg kan kanskje tenke meg at det, hvis det stemmer, er avhengig av om man går til psykolog fordi man vil eller fordi man må. Kanskje reduksjonen gjelder de som går til privatpraktiserende via henvisning fra fastlegen eller til poliklinikk, og ikke de som går på eget initiativ? Bare en tanke som slo meg i alle fall.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-06-11, 15:32   #8615
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Psykologtimer går i alle fall på egenandelen. Men om det er slik at man får billigere tannlegebehandling, så skal jeg vurdere å gå til psykolog igjen.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 30-06-11, 15:34   #8616
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Psykologtimer går i alle fall på egenandelen.

Kun så lenge psykologen har refusjonsavtale. Eller tilhører poliklinikk o.l.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-06-11, 15:41   #8617
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kan 0 om pensjon og i grunn hva det er, men i dag fikk jeg utbetalt noe som var markert som pensjon. Skal ikke pensjon spares opp på en konto som jeg ikke kan se da? jeg vet ikke hvor de kom fra engang, men finner det litt merkelig siden det var ganske mye penger også.. hva kan dette være? Det kommer ikke fra nav, og jeg har ikke jobbet på flere år.. kan det være en feil? og hvor kommer de i fra?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 30-06-11, 15:49   #8618
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Kun så lenge psykologen har refusjonsavtale. Eller tilhører poliklinikk o.l.

Ja, jeg burde kanskje spesifisert der.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 30-06-11, 16:59   #8619
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg kan 0 om pensjon og i grunn hva det er, men i dag fikk jeg utbetalt noe som var markert som pensjon. Skal ikke pensjon spares opp på en konto som jeg ikke kan se da? jeg vet ikke hvor de kom fra engang, men finner det litt merkelig siden det var ganske mye penger også.. hva kan dette være? Det kommer ikke fra nav, og jeg har ikke jobbet på flere år.. kan det være en feil? og hvor kommer de i fra?

Sikker på at de ikke er fra NAV? Jeg fikk etterbetalt for mai og juni den 27.! G- satsen gikk opp fra 1. mai og det får man etterbetalt!
Hele 1113,- fikk jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-06-11, 17:14   #8620
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Sikker på at de ikke er fra NAV? Jeg fikk etterbetalt for mai og juni den 27.! G- satsen gikk opp fra 1. mai og det får man etterbetalt!
Hele 1113,- fikk jeg!

Nei det fikk jeg for et par dager siden og var ikke mer enn 615 kr, men nå fikk jeg 4300 kr! Det er jo mye.. er ikke fra nav nei, da hadde det stått under utbetalinger fra de på deres side, men det gjør det ikke.. blir ikke klok på det så jeg har lagt de til side i tilfelle de blir krevd tilbake.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 30-06-11, 17:32   #8621
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Nei det fikk jeg for et par dager siden og var ikke mer enn 615 kr, men nå fikk jeg 4300 kr! Det er jo mye.. er ikke fra nav nei, da hadde det stått under utbetalinger fra de på deres side, men det gjør det ikke.. blir ikke klok på det så jeg har lagt de til side i tilfelle de blir krevd tilbake.

Hmmm, det kommer nok papirer på dem før eller senere! Så pass mye er digg å få, men best å vite hvor de kommer fra før man bruker dem opp, ja!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-06-11, 18:44   #8622
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva år man pr måned hvis man blir uføretrygdet??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 30-06-11, 19:21   #8623
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva år man pr måned hvis man blir uføretrygdet??

Avhenger ikke det av tidligere inntekt? Kan ikke svare - bare kjeder meg litt med halsbetennelse og jordbær m/fløte under pleddet i sofakroken

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 30-06-11, 21:10   #8624
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva år man pr måned hvis man blir uføretrygdet??

Minstesatsen er vel ca 12000,- brutto.
Vet svigerinnen min fikk det en stund i hvert fall!
Men da har man ofte krav på bostøtte etc, så det reelle beløpet blir noe høyere!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-06-11, 21:13   #8625
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

bare kjeder meg litt med halsbetennelse og jordbær m/fløte under pleddet i sofakroken

Uffda, halsbetennelse er ikke godt, og vennen, den blir ikke bedre av melkeprodukter som fløte!

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no