Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#76 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?
Da vil jeg vel si at du til daglig (utenom konkurranser) ligger innenfor det vi oppfatter som lavkarbo. Men jeg vil ikke si strikt LCHF, nei..... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
![]() |
![]() |
#77 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Se der, det var en litt hyggeligere, og mer realistisk, tilnærming! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#78 |
Gjest
|
Takk, konfererte med kona her, som i praksis er den som lager maten min og forer meg, sier at jeg spiser helvetes mye kokosfett i kosten hehe. Men jeg er opptatt at variasjon og det er nok kona også. Hun er temmelig mer strikt på LCHF enn hva jeg er, siden vi spiser noe forskjellig. Dog så har vi antakelig mye mer grønnsaker enn hva den gjennomsnittlige LCHF dyrker har. En periode var jeg så lei grønnsaker at jeg nesten brekte meg bare jeg tenkte på det. men det er bare en vanesak har jeg funnet ut. Med gode mentale bilder av gulrøtter som godteri så klarer jeg faktisk spise gulerøtter som mellommåltid. |
![]() |
![]() |
#79 |
Seniormedlem
Jeg spiser ikke noe særlig gulrøtter, men i dag har jeg spist 250g brokkoli og 250g blomkål.... Med smøøøøør... Nammenam |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
![]() |
![]() |
#80 |
Gjest
|
Nam nam og nam nam fru blom.... |
![]() |
![]() |
#81 |
Seniormedlem
Kommer helt an på hvor lang du er det.... Selv er jeg høy til å være kvinne (1,80) så jeg forsvarer godt 2000kcal per dag selv om jeg sitter helt i ro og ligger mye...Gjorde et forsøk i vår der jeg inntok mellom 3500kcal og 4000kcal per dag i tre uker...lå for det meste og satt ellers foran dataen og koste meg med lesingen....kom ut av forsøket 600 gram lettere og med enda mer muskler enn før.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Gjest
|
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?Et lite spørsmål bare. Hvorfor ligger du bare? Så altså, du har altså økt netto muskelmasse ved å spise 4000 kcal pr dag i 3 uker ved kun å holde deg i ro? Eller er det jeg som misforstår noe her nå? hvis dette er tilfelle så hadde det vært interessant å gjøre forsøk med din fysikk på både styrke, utholdenhet og almennfysikk. Jeg tror du må være helt unik som øker muskelmassen ved å spise mye og bare ligge eller sitte stille... |
![]() |
![]() |
#83 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?Beklager igjen. Dette er ikke en chatte-tråd, og tråden tilhører noen som hadde behov for teorier og forskning innen et ganske smalt tema. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#84 |
Gjest
|
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?OMG Nerthus, dette er et forum, men antakelig med sensur og ytringsbegrensning? Hvis du kan passe på deg selv så skal nok vi andre her inne klare å gjøre det samme. kanskje det tilogmed kommer noe godt ut av det. |
![]() |
![]() |
#85 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Du trenger ikke å "OMG" meg, blir litt vel "drama-queen" for meg, spesielt siden du er mann.... Flere av dine siste innlegg inneholder en hel del andre ting enn TS tema, start heller dine egen tråd så kan du chatte så mye du vil |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#86 |
Gjest
|
Kjære b0ll: |
![]() |
![]() |
#87 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?Jeg lurer på hvilken kompetanse du har som har satt opp et opplegg du er villig til å dele rundt? Og da tenker jeg ikke på trener 1 og 2 kurs, jeg regner med du har en slags utdannelse innen dette?
![]() |
![]() |
#88 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?Eller man kan rett og slett begynne med denne tråden som gir en glimrende oversikt for nybegynnere innen lavkarbo: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
![]() |
![]() |
#89 |
Seniormedlem
Ligger pga. at jeg har det litt stritt for tiden.... Nei, unik er jeg ikke, men er veldig muskuløs og fysisk svært sterk....bare svak følelsesmessig jeg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
![]() ![]() |
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?Uten å blande meg inn i diskusjonen vil jeg bare ønske trådstarter VELKOMMEN TIL FORUMET |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvordan overbevise en ungdom | lillekri | Barns kosthold | 5 | 06-07-11 17:29 |
Hvordan overbevise mormor (og andre skeptikere)? | Maramell | Ketolysekuren | 5 | 19-04-10 11:50 |
Hvordan overbevise overvektige om å gå ned i vekt? | NinaOp | Spørsmål og svar | 58 | 30-10-09 07:30 |