Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Desemberskravletråden

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-12-10, 21:15   #101
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Slutt på det problemet for deg nå da. Nå trenger du nok ikke å velge største størrelse på stativet lenger. Langt mindre trenge å spørre det evige spørsmålet om de kanskje har det plagget i en størrelse større...

Det er mye jeg ikke savner altså...

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 22:05   #102
Kjersti`en
Juniormedlem
 
Kjersti`en sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Os i Hordaland
Innlegg: 17
Kjersti`en er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Må bare si det, jeg har en hel koffert med klær som har ventet på meg i snart 10 år.
I tillegg var jeg på loftet og hentet julepynten, og hva finner jeg da? Joda, TO kasser med klær som jeg har pakket vekk. Står "Str. S-M" på kassene. Hadde helt glemt at jeg hadde lagt de vekk. Men det er jo ååårevis siden jeg ga opp å komme i alle disse klærene, så mesteparten er vel så umoderne som det går an. Kjempegod unnskyldning til å kjøpe nye klær!

Kjersti`en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 22:14   #103
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Så kjekt med skattekister med klær. Jeg var i tenårene sist jeg brukte sanne størrelser, og tenkte ikke akkurat på å spare på klær.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 22:43   #104
Kjersti`en
Juniormedlem
 
Kjersti`en sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Os i Hordaland
Innlegg: 17
Kjersti`en er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Vel, jeg var nok i tenårene sist jeg kunne bruke mesteparten av disse klærene, jeg og. Da jeg pakket de vekk for mange år siden, var det fordi jeg hadde sett et bilde av meg selv, minst 10 kg tyngre enn hva klærne "tålte" - det sprengte over alt! Og jeg hadde ikke klart å se det selv!!

Kjersti`en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 23:14   #105
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Endelig begynner jeg å komme litt ut av "tåka". Første 1 1/2 -2 ukene på ketolysekuren var helt jæ****. Følte meg som en narkoman på avrusing.... Svetta, treig i hodet, lite energi, stort søvnbehov, skalv i kroppen, mørbanka og drittsur.... Blæhhh! Gav et litt "perspektiv" for de narkomane jeg møter i min jobbhverdag.

-Tenkte at jeg kom til å sprekke fort hvis ikke det gikk over snart. Men heldigvis nå begynner energien å komme tilbake, og hodet er mer klart. Og jeg VIL fortsette, egentlig om jeg ikke greier å gå ned noe særlig også. Veiedag fredag! HÅPE HÅPE....

Prøvde "himmelsk lasagne" her om dagen -og det skal gjentas! Yum yum.... Mannen og dattera mi synes også det var godt.

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 23:51   #106
Kjersti`en
Juniormedlem
 
Kjersti`en sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Os i Hordaland
Innlegg: 17
Kjersti`en er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Flott at du VIL! For da KAN du også!
Jeg begynte på ketolyse for 1 1/2 uke siden også. Som du sier, så letter det først nå.
Hodepine er det jeg sliter mest med nå, så drikker farris og vann så det suser her.
Prøver lasagne`n til helgen, siden du skryter av den! ;-)

Kjersti`en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 23:54   #107
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Har nå funnet noe "negativt" ved ¨å slanke seg!
Skal på julebord til helga, å jeg har INGENTING å ha på meg! Alt er forstort!:O
Fant frem en kjole jeg hadde julen for 3 år siden, var ikke sikker på om jeg skulle få den på, men den var og forstor! :O

Åhh, det var bra at du minnet meg på det! Skal sy inn en kjole til jul og den skal jeg gå og ta fram NÅ
En goood knyttneve i hver side

Synes forresten at du har vært kjempeflink, Nupsida!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 23:57   #108
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Jeg har akkurat kommet inn igjen i en gammel kjole som ikke har passet på tre år! Og den er nesten for stor. Det er jo litt trist når klærne ikke passer lenger, men mye bedre når det er fordi de er for store og ikke for små

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 08:52   #109
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av Kjersti`en, her.

Flott at du VIL! For da KAN du også!
Jeg begynte på ketolyse for 1 1/2 uke siden også. Som du sier, så letter det først nå.
Hodepine er det jeg sliter mest med nå, så drikker farris og vann så det suser her.
Prøver lasagne`n til helgen, siden du skryter av den! ;-)

Lasagnen var forresten best ved 2. oppvarming ;-)

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 14:45   #110
Kjersti`en
Juniormedlem
 
Kjersti`en sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Os i Hordaland
Innlegg: 17
Kjersti`en er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av monstermarihone, her.

Jeg har akkurat kommet inn igjen i en gammel kjole som ikke har passet på tre år! Og den er nesten for stor. Det er jo litt trist når klærne ikke passer lenger, men mye bedre når det er fordi de er for store og ikke for små

Er så enig så enig! Som sagt så har jeg to kasser og en koffert fulle av klær i str S-M.... og uansett hvor umoderne de er, så gleder jeg meg til å åpne kassene og vite at de passer igjen. Men det er LITT fram i tid, kan man si....

Kjersti`en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 21:19   #111
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Desemberskravletråden

Jeg er vel heldig på en måte. Jeg har jojo slanket meg så mange ganger at jeg har klær hele veien fra 114 kg til ca 70 kg.
En tragisk måte å være heldig på kan man nesten si.

Gleder meg over hvert nye plagg jeg passer da

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 21:29   #112
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av helene75, her.

Jeg er vel heldig på en måte. Jeg har jojo slanket meg så mange ganger at jeg har klær hele veien fra 114 kg til ca 70 kg.
En tragisk måte å være heldig på kan man nesten si.

Gleder meg over hvert nye plagg jeg passer da

Jeg har det helt motsatt.. Har alltid vært jævlig feit, så jeg tror ikke jeg har noen klær som passer meg etter jeg runder under 100 kg...
Så derfor er belønningen min når jeg endelig blir tosiffret, å kjøpe meg en god dunge nye klær! De kommer jo bare til å passe en periode, men same shit! Da blir det shoppiiing!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 22:13   #113
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Desemberskravletråden

Enig StineH. Hyggelig å shoppe nye klær når de gamle er for store. Nye klær er en fin og fortjent belønning. Ja en nøvendighet.

Må nok og handle litt etterhvert. Klarer å vente til jeg har nådd målet mitt. gleder meg til fine sommerklær... Før da SKAL jeg være i mål.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 22:16   #114
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Desemberskravletråden

StineH; vi begynte nesten samtidig og har gått ned ca like mye. Det er en god følelse å se hvordan kroppen forandrer seg. Det er først de siste ukene jeg har klart å se det selv.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 23:25   #115
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Desemberskravletråden

Jeg har nå satt meg et mål: 90 kg til februar. Så får vi se

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 15:13   #116
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av helene75, her.

StineH; vi begynte nesten samtidig og har gått ned ca like mye. Det er en god følelse å se hvordan kroppen forandrer seg. Det er først de siste ukene jeg har klart å se det selv.

Så gøy!
Jeg ser det ikke helt enda jeg.. Ser liksom at jeg har minket litt i omfang, men tror ikke jeg helt hadde ett realistisk syn på hvordan jeg så ut før..
Tror ikke jeg kommer til å se noen særlig forandring før jeg har gått ned 10 kg til.. Altså rundt 110 kg..
Når jeg kommer dithen, så er jeg nærme å være lettere enn jeg har vært på HVERTFALL 6 år.. Og det er sykt..
Jeg var rundt 115 når jeg konfirmerte meg... :/

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 15:42   #117
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Jeg husker at jeg først begynte å se det selv etter litt over 20 kg. Men som du sier StineH, jeg tror ikke at jeg hadde et helt realistisk bilde i hode av hvordan jeg så ut før jeg begynte.

Har laget enda flere mer eller mindre vellykkede forsøk på lavkarbojulekaker. Nå tror jeg at jeg bare gir opp og klarer meg uten julekaker. Men vaniljefudgen er veldig god da. Laget på nytt i dag, men den skilte seg. Smaker like godt uansett, men ser ikke så fin ut, så jeg må nok spise den opp selv og så heller lage mer.

Gleder meg veldig til å ta av bandasjene i morgen. Og gruer meg litt samtidig.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 17:53   #118
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Ble ikke noe veiing på meg i dag, for jeg forsov meg litt og fikk det litt travelt på morran... Men men, fri i morra -så da er det på vekta.

Men dere; jeg er ikke så veldig inne på ketosestixen enda så jeg har et spm:

Ketosestixen viser hele tiden ketoner, men varierer på hvor mye utstag det er (Fra 2+ til 4+). Jeg tenker at så lenge det er utslag på ketoner er jeg jo i ketose og det skjer en lipolyse i kroppen. Altså ketose er ketose....? Er da utslaget på ketoner på stixen kun et speilbilde av hvor rask vektnedgang/lipolyse jeg oppnår? Har jeg forstått det rett?

Evt. hvilke erfaringer har dere med ketosestix'en ifht utslag/tempo på vektnedgang?

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 18:04   #119
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Desemberskravletråden

Det er noen som er i ketose og ikke går ned noe, og det er også dem som ikke er i ketose og går ned.. Så det betyr nødvendigvis ikke at man går ned selv om man er i ketose..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 19:30   #120
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.

Ble ikke noe veiing på meg i dag, for jeg forsov meg litt og fikk det litt travelt på morran... Men men, fri i morra -så da er det på vekta.

Men dere; jeg er ikke så veldig inne på ketosestixen enda så jeg har et spm:

Ketosestixen viser hele tiden ketoner, men varierer på hvor mye utstag det er (Fra 2+ til 4+). Jeg tenker at så lenge det er utslag på ketoner er jeg jo i ketose og det skjer en lipolyse i kroppen. Altså ketose er ketose....? Er da utslaget på ketoner på stixen kun et speilbilde av hvor rask vektnedgang/lipolyse jeg oppnår? Har jeg forstått det rett?

Evt. hvilke erfaringer har dere med ketosestix'en ifht utslag/tempo på vektnedgang?

Slik jeg har forstått det er det nok at du har utslag. Om den er lys eller mørk avhenger av hvor mye du drikker.
Jeg måler kun på kvelden ( hvis jeg er litt usikker) ca 2 timer etter siste måltid.

Når det gjelde vektnedgang går det veldig i rykk og napp. gikk tilogmed opp i vekt(Og jeg har ikke spist de på meg). Over tid har jeg vektnedgang- DET ER DET SOM TELLER

Jeg skiver ned vektnedgangen hver mandag, så får jeg bedre oversikt og det er motiverende og se det er forandringer selv om det ikke føles slik.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 00:13   #121
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av helene75, her.

Slik jeg har forstått det er det nok at du har utslag.

Tja, var egentlig det jeg trodde og tenkte også hvis jeg relaterer det til utdannelsen min...

Dette vet dere jo sikkert dere drevne lavkarbo-damer, men:
Ketonlegemer er nedbrytningsprodukter i fettsyrer hvor produksjonen er hovedsaklig styrt av insulin og glucagon, og når kroppen forbrenner ketonlegemer blir disse skilt ut i urinen. CNS forbrenner vanligvis bare glukose, men forbrenner ketonlegemer ved lav insulinaktivitet (lavt inntak av glucose). Ketoner skilles ut i urinen, mens aceton som ikke blir forbrent fører til acidose i blodet og skilles ut via urinen og lungene (--> acetonånde).

Så ketose blir liksom ketose uansett om den er lyserosa eller lilla tenker jeg ut i fra det da.... Men det er jo godt mulig at jeg tar feil og. Tenkte at kanskje noen som har erfaring at den må gi "skikkelig utslag" på stix'en for at effekten skal være god ifht vekttap....?

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 00:21   #122
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden

Her er en veldig bra tråd om ketose: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 11:44   #123
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Ahhhh.... Håpte det var litt mer rett frem enn som så, Carisma
Fettforbrenning kan gi utslag på ketostixen, enten fordi man forbrenner kroppsfett -eller fordi man forbrenner fettet i maten..... Søren.

MEN: Var på vekta i dag og den viser 3,6kg mindre enn ved start for 2 uker siden! Det går ikke fort, men rett vei!

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 12:00   #124
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.

Ahhhh.... Håpte det var litt mer rett frem enn som så, Carisma
Fettforbrenning kan gi utslag på ketostixen, enten fordi man forbrenner kroppsfett -eller fordi man forbrenner fettet i maten..... Søren.

MEN: Var på vekta i dag og den viser 3,6kg mindre enn ved start for 2 uker siden! Det går ikke fort, men rett vei!

Tålmodighet, tålmodighet. Lettere sagt enn gjort. Slik var det meg og i begynnelsen ca 5 mnd siden. Over tid går man ned i vekt. Vanlig med slike platå hvor alt står stille. Stå nemlig litt fast selv, vet jeg vil fortsette i riktig rettning.

Foressten nesten 4 kg på 2 uker er ikke ille

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 15:04   #125
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Desemberskravletråden

Idag kjøpte jeg meg årets juleantrekk. Er så utrolig fornøyd! Er leeenge siden jeg hr følt meg så fin Å når stemor så kjolen på meg, da kom tårene, så jeg tror jeg har gjort ett godt kjøp!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Desemberskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 90 31-12-09 11:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no