Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Ny på Skaldemann - noen tips?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-10, 21:35   #101
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann, her.

Ja, den utregningen er nok ganske optimistisk.

2000 er nok tallet for meg hvis det skal boostes.

2500 hvis jeg er flink med trimmen.

Men hva skal jeg dytte på av LCHF for å maksimere metthetsfølelsen?

Gå over på kun egg&bacon? Tja, ikke meg i mot...:-)

Kjøtt!!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 10:14   #102
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann, her.

Ja, den utregningen er nok ganske optimistisk.

2000 er nok tallet for meg hvis det skal boostes.

2500 hvis jeg er flink med trimmen.

Men hva skal jeg dytte på av LCHF for å maksimere metthetsfølelsen?

Gå over på kun egg&bacon? Tja, ikke meg i mot...:-)

I følge Skaldeman må du ha det riktige forholdet av fett og proteiner - Skaldemans forholdstall både for å booste fettforbrenning og for å holde deg mett. Alt dette står i boka og dersom du har lest den er det jo mange fine oppskrifter på hva du kan spise for å bli god og mett. Og som Ada-Emilie skriver -kjøtt!! Fet kjøttmat eller magert kjøtt med ekstra fett.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 12:12   #103
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Ja, dere har helt rett begge to.

Men det er ikke så galt at det ikke er godt for noe.
Selv om jeg spiser litt feil nå så spiser jeg fortsatt LCHF og ingenting vil få meg til å forandre dette.
Jeg er i full ketose, har vent meg til kosten, ELSKER kosten, ikke i nærheten av "sprekk" og fettbålet bare venter på full antenning.

Nå skal det finslipes og det er som jeg har nevnt tidligere 3 ting det står på.

1. Maks metthet fra riktig mat.
2. Nogenlunde kontroll over kcaloriinntaket (kanskje det løser seg med nr 1 i boks...)
3. Moderat lavpulstrening.

Da smeller det, enten vi kaller det Skaldemanns, Anderssons, eller Olssons!

Spørsmål:
Grønne Oliven?
Noen som har spist mye av dette? positivt, negativt?
Jeg har spist litt i det siste og det har gjort underverker for fordøyelsen og jeg kan kutte mye av andre "partystoppere" hvis oliven er ok.
Lite kcal og fantastisk fettprosent?

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 12:42   #104
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann, her.

Ja, dere har helt rett begge to.

Men det er ikke så galt at det ikke er godt for noe.
Selv om jeg spiser litt feil nå så spiser jeg fortsatt LCHF og ingenting vil få meg til å forandre dette.
Jeg er i full ketose, har vent meg til kosten, ELSKER kosten, ikke i nærheten av "sprekk" og fettbålet bare venter på full antenning.

Nå skal det finslipes og det er som jeg har nevnt tidligere 3 ting det står på.

1. Maks metthet fra riktig mat.
2. Nogenlunde kontroll over kcaloriinntaket (kanskje det løser seg med nr 1 i boks...)
3. Moderat lavpulstrening.

Da smeller det, enten vi kaller det Skaldemanns, Anderssons, eller Olssons!

Spørsmål:
Grønne Oliven?
Noen som har spist mye av dette? positivt, negativt?
Jeg har spist litt i det siste og det har gjort underverker for fordøyelsen og jeg kan kutte mye av andre "partystoppere" hvis oliven er ok.
Lite kcal og fantastisk fettprosent?

Ser iallfall at du har begynt å tenke på å gjøre ting riktig og det er ikke lite bare det, for tankeprosessen er like viktig som noe annet i en slik omlegging av kosten. Du er på riktig vei nå og klarer du å følge prinsippene for å spise riktig tror jeg du vil oppleve at sulten (ulvehungeren og fysing på alt mulig) forsvinner. Slik har det iallfall vært for meg etter at jeg begynte på Skaldeman. Tok et par dager også var jeg liksom ikke så sulten og fysete hele veien, bortsett fra når jeg er så dum at jeg bruker kunstig søtning.

Selvfølgelig finner jeg det ikke igjen nå, men jeg vet at Skaldeman skriver at man godt kan bruke oliven og spesielt de grønne. Har såvidt jeg kan finne ut 0.3 g kh/100g: du kan bruke disse tabellene for å finne næringsinnhold:
Næringsinnhold.no og Matvareguiden.no, ellers har du jo programsnutten Mat På Data som du kan laste ned og bruke.

Tips til slankekjøttkakene eller tilsvarende. S skriver at man skal skal bruke svinekjøttdeig. Den kjøttdeigen (uansett hva den er laget av) vi får her til lands er alt for mager og må evt blandes opp med fett (ister/nyretalg eller spekk som fås hos slakteren). Men nå på denne tiden får man tak i medisterdeig som er perfekt, så løp og kjøp. Bare pass på at det er medisterdeig, altså reint fett/kjøtt og ikke medisterfarse som er blandet ut med masse stivelse. Jeg driver å hamstrer medisterdeig nå for å ha etter jul også. Finner stadig vekk på halv pris pga dato og har heldigvis stor fryser

Jeg ser også nå at den nye boken snakker om SKaldemans fettkvote og ikke forholdstall, dette står på side 35 i GI-null boka og der bruker han kjøttdeig som eksempel.

Lykke til og god helg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 12:48   #105
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Takker!

Byttet akkurat ut min sedvanlige frokost av egg&bacon med 2 ørretbiter, en spiseskje rømme og ett kokt egg.

Kcalmessig ca likt, men jeg trur jeg må reise hjem å legge meg....
Mettere har jeg vel ikke vært på 14 dager.
Hadde jeg kuttet litt ned på ørretten og erstattet med litt olivenolje ville sammensetningen vært nærmest optimal.

Men akkurat nå har jeg ørret til oppetter øra...

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 13:03   #106
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Takker for at dere holder liv i den ene skaldemann tråden. Jeg prøver meg også på skaldemann, men har ikke lest noen bøker enda, så om jeg gjør det helt etter boka er jeg ikke sikker på. Men har kutta veldig ned på meieriprod og grønnsaker, og spiser mer rent og fet kjøtt. Etter at jeg økte med fett og mindre karbs har jeg følt med mer mett og spist ca 2 måltider om dagen. Synes det er veldig deilig å slippe å ha lyst på noe hele tiden. Spiser heller ikke nøtter,bær og frø som sikkert er store triggere til å småspise.
Noen retter fra uka:

2 kyllinglår med majones og litt salat

litt chillitomat,minimais,salami,lammekjøttdeig,fløte buljong og vann

avokado og bacon

Ribbe og b&b grateng

Egg med smør

kylinglår

Bilder: http://lowcarbs.blogg.no/1289563209_noen_lavkarboretter.html

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 13:08   #107
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

Takker for at dere holder liv i den ene skaldemann tråden.

Ja, jeg tenkte nettopp på det.
Om ikke annet så holder vi i alle fall liv i forumet...

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 18:33   #108
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann, her.

Takker!

Byttet akkurat ut min sedvanlige frokost av egg&bacon med 2 ørretbiter, en spiseskje rømme og ett kokt egg.

Kcalmessig ca likt, men jeg trur jeg må reise hjem å legge meg....
Mettere har jeg vel ikke vært på 14 dager.
Hadde jeg kuttet litt ned på ørretten og erstattet med litt olivenolje ville sammensetningen vært nærmest optimal.

Men akkurat nå har jeg ørret til oppetter øra...

Må ikke spise så mye da vøttø Hehehe.....

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 18:38   #109
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

Takker for at dere holder liv i den ene skaldemann tråden. Jeg prøver meg også på skaldemann, men har ikke lest noen bøker enda, så om jeg gjør det helt etter boka er jeg ikke sikker på. Men har kutta veldig ned på meieriprod og grønnsaker, og spiser mer rent og fet kjøtt. Etter at jeg økte med fett og mindre karbs har jeg følt med mer mett og spist ca 2 måltider om dagen.

I innlegg #83 skriver jeg litt om hva Skaldeman innebærer. Forøvrig så får du GI-null boka til kr.121 på bokkilden akkurat nå (http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enk...re%20Skaldeman)

Står mange gode oppskrifter og tips der. Lykke til

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 18:19   #110
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Uke 5 er over.

Status: - 2,1 kg.

Fikk forøvrig sjokk da jeg lagde kyllingsalat på lørdag.

I henhold til Skaldemanns fordelingsnøkkel var jo dette optimal kost!
Egg&Bacon er ikke i nærheten.

Herfra blir det mye kyllingsalat, tacosalat, baconsalat, reke&avocadosalat, osv, osv...

Til helt opp etter øra....

Neida, føler meg bedre enn på lenge og er overbevist over at det smeller snart.

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 18:48   #111
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Høres ut som om du har klart å finne nøkkelen. Forholdstallet har temmelig mye å si.

Gratulerer med 2kg ned!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 10:08   #112
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Jarrasann - kan du ikke si litt om hva du laget den kyllingsalaten av?

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 13:15   #113
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Klart jeg kan...

200 gr. romanosalat
160 gr. agurk
110 gr. cherry tomat
30 gr. løk
250 gr. kjøtt av grillet kyllinglår
50 gr. grønne oliven
20 gr. parmesan

Saus/dressing :
100 gr. rømme
70 gr. majones
25 gr. fransk sennep

Nok til 2-3 måltider.

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 15:18   #114
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

Ribbe og b&b grateng
]

mmm, det så godt ut, hva er b&b grateng? Oppskift, evt link?

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 18:28   #115
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

b&b er brokkoli og blomkålgrateng-ferdigkjøpt

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 20:49   #116
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Spørsmål: Vil ikke den oppskriften min på kyllingsalat passe best på ketolyseforumet...?

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:50   #117
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

b&b er brokkoli og blomkålgrateng-ferdigkjøpt

ferdigkjøpt?
inneholder ikke den mel?

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:21   #118
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Prøver igjen...

Hva vil dere kalle dette?

200 gr. romanosalat
160 gr. agurk
110 gr. cherry tomat
30 gr. løk
250 gr. kjøtt av grillet kyllinglår
50 gr. grønne oliven
20 gr. parmesan

Saus/dressing :
100 gr. rømme
70 gr. majones
25 gr. fransk sennep

Ketolysekost, skaldemannsk eller inget av delene...?

Hva er det i tilfelle nærmest?

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:34   #119
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

med så mye grønt er det nok ikke skaldemansk - ihvertfall ikke den mest strikte delen

jeg vil kalle det lavkarbo-ish jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:44   #120
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

med så mye grønt er det nok ikke skaldemansk - ihvertfall ikke den mest strikte delen

jeg vil kalle det lavkarbo-ish jeg

Nei, han har skifta filosofi til LCHF.
Gratulerer med at vekta peker rett vei Jarrasann, jeg har lest på tråden din, men ikke fått somlet meg til å skrive noe.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:56   #121
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Nei, han har skifta filosofi til LCHF.
Gratulerer med at vekta peker rett vei Jarrasann, jeg har lest på tråden din, men ikke fått somlet meg til å skrive noe.

Jeg prøvde å svare på spørsmålet hans under oppskriften:

Sitat:

Ketolysekost, skaldemannsk eller inget av delene...?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 12:54   #122
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Savner egentlig et LCHF-underforum. Men hva er nå egentlig forskjellen på alt? Skaldemann var enkelt før, men nå tillater han endel grønnsaker hvis du ikke skal gå ned mye. Jeg syns så mye lavkarbo "flyter inn i hverandre".

LCHF er egentlig en god betegnelse... "Low Carb, High Fat".

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 16:49   #123
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Lav karbo?

Ok, men fordelingsnøkkelen på salaten er 79% fett, 17 % proteiner og 4 % karbo.

Må vel kunne kalle det LCHF?

Denne salaten har jeg nærmest levd på siden helgen, i forskjellige varianter.
Super mat, føler meg topp og tror til og med jeg kan sånn smått begynne å telle litt kcalorier.
I går sto jeg opp 08.30, tok en kaffe med en ørliten fløteskvett kl 11.00 og spiste frokost 16.30....
Mett, rolig og stort sett fornøyd med tilværelsen...

Stå på mam!

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 18:23   #124
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann, her.

Lav karbo?

Ok, men fordelingsnøkkelen på salaten er 79% fett, 17 % proteiner og 4 % karbo.

Må vel kunne kalle det LCHF?

Denne salaten har jeg nærmest levd på siden helgen, i forskjellige varianter.
Super mat, føler meg topp og tror til og med jeg kan sånn smått begynne å telle litt kcalorier.
I går sto jeg opp 08.30, tok en kaffe med en ørliten fløteskvett kl 11.00 og spiste frokost 16.30....
Mett, rolig og stort sett fornøyd med tilværelsen...

Stå på mam!

jeg kan være litt uklar - LAVKARBO for meg er uløselig knyttet sammen med HØYFETT - glemmer av og til at ikke alle er inni hodet mitt og ser hvordan ting henger sammen der inne *ler*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 19:59   #125
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

med så mye grønt er det nok ikke skaldemansk - ihvertfall ikke den mest strikte delen

jeg vil kalle det lavkarbo-ish jeg

Det blir ca 3g karbo pr porsjon av grønnsakene, det er absolutt innenfor Skaldeman 50+ Nå er det jo 1 g karbo i tillegg med rømmen, men uansett helt OK. Jeg synes kanskje det var litt lite protein, og hadde nok hatt minst 100g( sannsynligvis 400g delt på 3) kylling pr måltid og fordelt denne salaten med dressingen på 3.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så sykt dårlig fantasi,noen som kan komme med noen tips? Aadna Lavkarbo generelt 7 16-04-10 11:05
Har problemer med å få i meg nok fett, noen som har noen tips? J.Austen Spørsmål og svar 6 20-10-09 01:58
Er det noen Skaldemann-brukere her? isabella Spis deg ned i vekt med Skaldeman 25 04-12-08 10:05
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no