Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Ønsker tips til steking av hel kylling

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-10, 09:19   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Ønsker tips til steking av hel kylling

Heisann,

har kjøpt inn en stor, fin, fersk og rå kylling. Noen som har noen tips til hvordan man krydrer/steker denne så den blir saftig og god? Ønsker meg den fine brunfargen på kyllingen også

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:26   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ønsker tips til steking av hel kylling

Hei,
Øl-kylling, man behøver ikke nødvendigvis bruke øl, man kan ha i annen væske i boksen.
http://wolfsea.vgb.no/tag/olkylling/

Samme metode, 3 ulike smakstilsetninger
http://www.stangekylling.no/oppskrifter/landkylling/stangekylling-dampet-med-oel/

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:30   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker tips til steking av hel kylling

Jeg pleier ta hel kylling i leirgryta. Da blir den så mør at den faller fra hverandre når man prøver å ta den opp av gryta. Krydrer den godt både utenpå og inni og har masse grønnsaker sammen med den, som den tar til seg smaken av.
Så går det ann å ta av lokket mot slutten så blir den kanskje sprø, hvis man er heldig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:37   #4
pheona
Medlem
 
pheona sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 145
pheona er på en erverdig vei

Sv: Ønsker tips til steking av hel kylling

Jeg støtter Arnakristin.... ØLKYLLING!!! nyyyyyyyydelig saftig... har du aldri prøvd ølkylling, så har du virkelig gått glipp av noe!

__________________

pheona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:49   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Ønsker tips til steking av hel kylling

Når jeg kunen ha bacon så dekket jeg den med bacon og stekt den i ovnen. Gjerne med litt timian og hvitløk under skinnet

Hvor stor er den?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:57   #6
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker tips til steking av hel kylling

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Øl-kylling, man behøver ikke nødvendigvis bruke øl, man kan ha i annen væske i boksen.
http://wolfsea.vgb.no/tag/olkylling/

Samme metode, 3 ulike smakstilsetninger
http://www.stangekylling.no/oppskrifter/landkylling/stangekylling-dampet-med-oel/

Åh, kult - kanskje jeg skal prøve dette ja!! Takk for tips!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 11:58   #7
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker tips til steking av hel kylling

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg pleier ta hel kylling i leirgryta. Da blir den så mør at den faller fra hverandre når man prøver å ta den opp av gryta. Krydrer den godt både utenpå og inni og har masse grønnsaker sammen med den, som den tar til seg smaken av.
Så går det ann å ta av lokket mot slutten så blir den kanskje sprø, hvis man er heldig.

....mmmm....høres fristende ut denne også - hvor lenge steker du den, og hvor mange grader? Hatt en leirgryte i maaaange år - tror jeg har brukt den bare en gang jeg kanskje jeg forsøker igjen!

Noen som har forsøkt med stekepose?

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 16:07   #8
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Ønsker tips til steking av hel kylling

Jeg ahr stekt med steke pose og stekeform. Men da blir ikke skinnet sprøtt.

Det morsomste jeg gjør er å saltbake kylling. Da blir den EKSTREMT saftig.

Til en 1,5 kg kylling steke jeg den i 1 time og 25 minutt på 200C. Lar den hvile i ca 15 minutt ++ før jeg kutter den.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 15:04   #9
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

Sv: Ønsker tips til steking av hel kylling

Uansett hvilke smaker du tenker bruke til kyllingen, vil jeg anbefale å steke kyllingen med ryggen i været den første halve timen. Slik får du fantastisk saftige brystfileter. Steker du kyllingen med kyllingbrystene opp, kan de lett bli litt tørre, men med denne fremgangsmåten renner det fett fra ryggen, og brystfiletene blir heller ikke utsatt for så høy varme. Jeg pleier legge noe under bryststykkene for at de ikke skal feste seg i stekeforma, feks noen fedd hvitløk, litt fennikel, løk, andre grønnsaker... En litt utradisjonel mix som jeg bruker innimellom er sitron, fennikel, cummin og en hel kanelstang inni kyllingen.Du kan også klemme på med masse fett- feks ved å skjære noen skiver smør med ostehøvel, løsne skinnet forsiktig her og der, og forsiktig skyve smøret under skinnet.
De siste minuttene av steketida snur jeg kyllingen med brystfiletene opp, slik at skinnet får fin farge,

Lykke til! Helstekt kylling er jo fantastisk!

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 22:23   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker tips til steking av hel kylling

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

....mmmm....høres fristende ut denne også - hvor lenge steker du den, og hvor mange grader? Hatt en leirgryte i maaaange år - tror jeg har brukt den bare en gang jeg kanskje jeg forsøker igjen!

Noen som har forsøkt med stekepose?

Jeg langsteker alltid, så blir sånn 75 - 100 grader i 3-4-5 timer
Også er det godt å pensle skinnet med smør, når man tar av lokket for å få skinnet litt sprøere.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:32   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker tips til steking av hel kylling

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg ahr stekt med steke pose og stekeform. Men da blir ikke skinnet sprøtt.

Det morsomste jeg gjør er å saltbake kylling. Da blir den EKSTREMT saftig.

Til en 1,5 kg kylling steke jeg den i 1 time og 25 minutt på 200C. Lar den hvile i ca 15 minutt ++ før jeg kutter den.

Du, du kan jo ikke skrive slik uten å skrive hvordan du gjør det da

Jeg vil ha oppskrift, jeg aner ikke hvordan man saltbaker noe.. Bare mener det betyr masse salt på noe vis..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 09:54   #12
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ønsker tips til steking av hel kylling

Hei,
Imse, her finner du litt mer informasjon om hvordan saltbake kylling, http://www.klikk.no/mat/spise/article552770.ece

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 10:08   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker tips til steking av hel kylling

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Imse, her finner du litt mer informasjon om hvordan saltbake kylling, http://www.klikk.no/mat/spise/article552770.ece

Takk Det må jeg prøve en dag!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 14:31   #14
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Ønsker tips til steking av hel kylling

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Du, du kan jo ikke skrive slik uten å skrive hvordan du gjør det da

Jeg vil ha oppskrift, jeg aner ikke hvordan man saltbaker noe.. Bare mener det betyr masse salt på noe vis..

Sorry Kom ikke på det Så du fikk oppskriften av en annen.

Det er knall godt!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning Mr. Muscle Lavkarbo generelt 243 26-02-15 20:14
Trening 3x i uka, ønsker max muskelvekst. 30-40min økter. Tips? screwball Trening 24 18-01-09 19:33
Ønsker tips til å servere kaffegjester Stellamor Ketolysekuren 8 17-11-08 14:55
Tips til noe med kylling og spinat? Anka Middag 2 15-11-07 11:43
Ønsker noen tips... Traxior Ketolysekuren 6 08-02-07 08:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no