Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Prinsessemuffins

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-06, 20:42   #26
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Prinsessemuffins

Nei det er ikke alltid like lett med dialekt hehe, derfor synes jeg generelt det er en uting å skrive på dialekt, mye bedre med bokmål siden man da skjønner alt som blir skrevet.
Men det er bare meg da.

Nille: jøss, FOR et innlegg. Jeg måå bare prøve det brødet ditt en gang!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 20:45   #27
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Prinsessemuffins

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei det er ikke alltid like lett med dialekt hehe, derfor synes jeg generelt det er en uting å skrive på dialekt, mye bedre med bokmål siden man da skjønner alt som blir skrevet.
Men det er bare meg da.

Nille: jøss, FOR et innlegg. Jeg måå bare prøve det brødet ditt en gang!


d går så mye fortere me dialekt, men d e vel mest for d at d e en vane...

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:05   #28
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Prinsessemuffins

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

d går så mye fortere me dialekt, men d e vel mest for d at d e en vane...

Jeg vil heller kalle det en uvane

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:34   #29
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Prinsessemuffins

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Fulgte Isets link og det ER prinsesse brød oppskriften !
Hvilken som funker best er smak og behag. Ingen kan fortelle deg hva som smaker best. Det må du nesten bare finne ut selv.

Jeg syns MIN versjon smaker best !

Hvor grovt brødet blir kommer amn på hvor mye du maler nøtter/frø. jeg velger å ha det grovt fordi jeg liker den konsistensen bedre.

Og bokhvete er ikke vanlig hvetemel av hvetekorn, det er mel av en nøtt ! (navnet er bare forvirrende)

GROVT NØTTEBRØD - berabeidet fra nabobrødet

5 egg
0,5 dl extra virgin olje av ettellerannetslag
3 ts Seltin (eller LO-salt)
2 dl sæterrømme
2 dl vann
1,5 ts bakepulver
100 gr kruskakli
75 gram sesamfrø
75 gram linfrø
100 gram valnøtter
100 gram solsikkefrø
50 gram bokhvete
1 ss fiber husk
1/2 ss karve (kan utelates - men det er knallgodt)

Bland alt det tørre. Bland alt det våte - og bland tilslutt sammen. Er litt "sausete" først, men la det svelle 15-20 minutter. Rør igjen og hell i form dekket med bakepapir.

Stek på 175 grader - midterste rille i 50 minutter.

Jeg tar det ut av formen ganske raskt når det er ferdig - og legger det til avkjøling på rist. Når det er helt avkjølet skjærer jeg det i skiver og fryser 4 og 4 i hver sin pose og legger i fryser. Tar opp og legger i kjøleskap dagen for jeg skal bruke. Oppbevarer skivene i plastpose i kjøleskap til de er spist.....

Det er ikke akkurat veldig lavt i karber, men mye lavere enn vanlig brød. En skive veier ca. 45-50 gram om har ca. 5 karber....

Hele brødet veide 1110 gram.

Næringsinnhold for hele brødet:

Total: 4333 Fat:388 3492 79% Sat:0 0 0% Poly:0 0 0% Mono:0 0 0%Carbs:211 416 9% Fiber:107 0 0%Protein:127 508 12%Alcohol:0 0 0%

Kalorier: 4333
Fett: 388 gram (79 %)
Netto karber: 105 gram (9 %)
Protein: 127 gram (12 %)

En skive veier ca. 45 gram og har da:

Total: 176 Fat:16 142 79% Sat:0 0 0% Poly:0 0 0% Mono:0 0 0%Carbs:9 17 9% Fiber:4 0 0%Protein:5 21 12%Alcohol:0 0 0%

Kalorier: 176
Fett: 16 gram (79 %)
Netto karber: 5 gram (9 %)
Protein: 5 gram (12 %)

Her er en haug med andre:

Naboen til Torkil sitt grove soyaproteinbrød

Nilles Nutty Cheese Muffins

Snuppelines lavkarbo mandelbrød

Snuppelines lavkarbobrød uten gjær


Luftige brød uten gjær

Daizys soyaproteinbrød

Mum 4 2`s knekkebrød

Muskats pølse-egg og soyamuffins

Nøtta`s tacobrød


Fibermuffins alà mofe


Sleeptight`s supergrovbrød

Godt soyabrød

Mofebrød nr 1 med ost, havre og mandler


Mofe-brød nr 2, med psylliumfrø, havre og nøtter


Mofebrød ner 3 med havrekli og youghurt

Mofebrød nr 4, med kli, helkorn og linfrø


Skorpias soya(protein) brød

Skorpias valnøttbrød 2

Skorpias valnøttbrød 1

Skorpias solsikkerugbrød

Musti`s soyabrød

Marianne`s pølse og oste "muffins"

Nilles apelsin-rømme muffins


Sandrines myke sponplater

Oj her var det mye brød

Nå lagde jeg ostesmørbrød av soyabrødet, ble ganske digg det

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 23:46   #30
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Prinsessemuffins

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

d går så mye fortere me dialekt, men d e vel mest for d at d e en vane...

Ja, men det er nettopp det jeg vil sette fingeren på, uten å avspore helt her. Når det blir en vane å skrive på dialekt, så begynner det vel å bli litt skummelt? For det er jo da man begynner å kanskje slite med å skrive stiler, formelle brev, søknader osv. Det beste er jo å konsekvent skrive på bokmål slik at man ALLTID har det "inne".

Håper du ikke tar det ille opp, jeg er bare veldig opptatt av skriftsspråket vårt.

PS: "d" er ikke dialekt, men sms-språk, og det er egentlig hakket verre enn dialekt. Nå skal jeg ikke være stygg mer, håper du får en fin helg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 09:40   #31
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Prinsessemuffins

hehe, bare kritiser dere, gjør meg ikke noe.....skal skjerpe meg her inne
jeg synes ikke det er så farlig men respekterer andre

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 10:10   #32
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Prinsessemuffins

Så mange brødoppskrifter og ingen av de var prinsessebrødet, uten soya... leter og leter fremdeles jeg men finner bare nøtte brød og naboen til torkil sitt og daizys soyaprotein. Jeg er sikkert dust,men finner ikke sukk

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 11:52   #33
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Prinsessemuffins

Opprinnelig lagt inn av Mya, her.

Så mange brødoppskrifter og ingen av de var prinsessebrødet, uten soya... leter og leter fremdeles jeg men finner bare nøtte brød og naboen til torkil sitt og daizys soyaprotein. Jeg er sikkert dust,men finner ikke sukk


nå har jeg skrevet den til deg i journalen min

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 12:51   #34
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Prinsessemuffins

Opprinnelig lagt inn av Mya, her.

Så mange brødoppskrifter og ingen av de var prinsessebrødet, uten soya... leter og leter fremdeles jeg men finner bare nøtte brød og naboen til torkil sitt og daizys soyaprotein. Jeg er sikkert dust,men finner ikke sukk



Linken til Iset lenger oppe her, viser denne oppskriften:


Sitat:

4 egg
2 dl creme fraiche (el seterrømme)
ca 1/2 dl rapsolje (prøv deg fram)
1.5 ss bakepulver
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø
60 gram hvetekli
45 gram solsikkekjerner
Drysset med blå valmuefrø på toppen

Jeg kan ikke se noe soyapotein her. Skjønner ikke hvor du ser det jeg ?

Min oppskrift, som er postet i sin helhet inneholder heller ikke soyaprotein. Jeg har laget det mange ganger, og uansett hvordan jeg leser oppskriften så er det ikke soyaprotein i det. Det VET jeg også fordi jeg ikke liker/tåler soya særlig godt !

Er det slik at du vil ha brød helt uten BÅDE soya og nøtter ? For hvis det er det som er tilfellet, - da leter du nok forgjeves.

Min oppskrift, Daisy sin, - som alle andre lavkarbobrød, MÅ inneholde nøtter og/eller frø siden det ikke er mel i dem. Du finner ikke noe brød uten frø og/eller nøtter OG soya, uansett hvor mye du leter. Sorry !


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 12:57   #35
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Prinsessemuffins

takk takk, nei her er det ikke soya, jeg fant bare de jeg nevnte i mailen over og de var med soya. Nøtter er bra godt og sundt.

Da gleder jeg meg til å prøve, og igjen takk for hjelpen

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 13:31   #36
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Prinsessemuffins

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


Linken til Iset lenger oppe her, viser denne oppskriften:



Jeg kan ikke se noe soyapotein her. Skjønner ikke hvor du ser det jeg ?

Min oppskrift, som er postet i sin helhet inneholder heller ikke soyaprotein. Jeg har laget det mange ganger, og uansett hvordan jeg leser oppskriften så er det ikke soyaprotein i det. Det VET jeg også fordi jeg ikke liker/tåler soya særlig godt !

Er det slik at du vil ha brød helt uten BÅDE soya og nøtter ? For hvis det er det som er tilfellet, - da leter du nok forgjeves.

Min oppskrift, Daisy sin, - som alle andre lavkarbobrød, MÅ inneholde nøtter og/eller frø siden det ikke er mel i dem. Du finner ikke noe brød uten frø og/eller nøtter OG soya, uansett hvor mye du leter. Sorry !

Hvor mye karber er det i dette brødet da?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 10:46   #37
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Prinsessemuffins

Hei poster et spm jeg stilte i journalen min, og håper noen kan svare på dette:

I går lagde jeg prinsessebrødet og endelig endelig var det et substitutt som smakte... hakket opp 4 hasselnøtter og strødde på toppen av halve brødet, det gjorde liksom susen, jeg lurer op om man tilsetter litt, hvor mye "farligere" blir brødet da? Jeg fikk 24 små stykker og spiste 3 til frokost i dag, høres mye ut, men de var ikke store de skivene. Og det var fantastisk å ha noe å tygge på om morgenen igjen. Og så ble jeg så god mett ikke sånn skvalpemett som jeg vanligvis blir. Håper dette er noe kroppen min kan spise uten at jeg stopper opp og legger på meg igjen.

KAn man forsøke gjær i denne deigen? For et litt mer fluffy brød? Og få mer ut av deigen, færre karber pr skive? Noen som har noen kommentarer på det?

Har noen regnet korrekte karber i dette brødet? Lurer på om 3 stk er for mye, men må jo bli mett også

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:48   #38
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Prinsessemuffins

Brødet ditt blir ikke "farligere" av hasselnøtter, men vær OBS på at nøtter med mye fett, som hasselnøtter etc. ikke har godt av så sterk varme som de får om du strør dem oppå brødet. Oljen i nøttene skades og det dannes giftstoffer. Men INNI brødet er det OK. da blir de ikke svidde eller utsatt for direkte varme på samme måte. š

Hvis du tenker "farlig" som mye karber har de få nøttene ingen betydning, men om du tenker "farlig" som brudd på induksjonreglene, - så kan det være litt verre. Prinsessebrødet er ikke induksjonsbrød om du går på Atkins Induksjon. Men om du har kommet videre og følger vedvarende stigen og har kommet til nøtter & frø er det OK. 3 skiver er nok i overkant. Når du ikke engang vet hvor mye karber det inneholder er det litt "tvilsomt". Og om skivene ikke er store kan de være tunge. Om du ikke tar reglene så nøye, så må du bare følge med om vekttapet stanser opp. Gjør det det på etter at du har begynte å spise brødet, er det et tegn på at du bør vente. Du kal uansett ikke bli mett av brødet, det er det du har PÅ brødet som skal mette når du spisesr lavkarbo/Atkins.


For optimal heving er man avhengig av sukker i baksten.

Gjær brukt i bakemiksbakst/soyaproteinbakst går greit i teorien, men da det er lite sukker får man dårlig hevning. Bruk bakepulver - sier Torkil, som har forska litt på dette-

ANG. ANTALL KARBER I BRØDET
Dette kan jo variere alt eter hvolken versjon du har lagrt og akkurat hva du har hatt oppi. For å være sikker på hvor mange karber du har i brødet må du lage et regnskap. Hver ingrediens må veies og så skriver du ned akkurat hvor mange karber det er i hver ingrediens, legger sammen, - og så har du karbetallet for hele brødet.

Eksempel på mitt brød:

Næringsinnhold for hele brødet (etter at jeg har veid alle ingredienser og regnet sammen):

Kalorier: 4333
Fett: 388 gram (79 %)
Netto karber: 105 gram (9 %)
Protein: 127 gram (12 %)

Så må du veie ferdig brød og dele på antall karber. Da vet du hvor mange karber pr gram brødet inneholder. Mitt brød veide f.eks. 1100 gram.

Når du så veier skivene du har skjært, så vet du hva de veier og dermed også hvor mange karber det er pr skive.

En skive av mitt brød veide ca. 45 gram og har da:

Kalorier: 176
Fett: 16 gram (79 %)
Netto karber: 5 gram (9 %)
Protein: 5 gram (12 %)

Mener å huske at prinsessebrødet skal ha noe mindre, men det spørs jo hva du har hatt i og hvor tykke skivene er.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:58   #39
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Prinsessemuffins

Hei takk for flott og utfyllende svar, jeg mente jeg har sett at noen her har hatt regnestykket på hele oppskriften, jeg laget den denne gangen til punkt og prikke, + 4 hasselnøtter... Og da kunne jeg tatt hele den summen og delt på 23 som var antall skiver jeg fikk av mitt brød. Brukte en stor form, som ga små skiver på str. med rugsprø.

Det var ihvertfall fryktelig godt.

Jeg er ikke på induksjon lenger, men hva er det som gjør at nøtter og frø ikke skal spises på induksjon selv om man holder seg innenfor tillatt karbeantall, det har jeg ikke helt skjønt enda

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 12:48   #40
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Prinsessemuffins

Hei har prøvd å regne ut karber utfra tabellen her i forumet, og kommer da til ca 24 kbh for hele brødet, det er jo ca 1 karb pr. skive det er jo veldig lite da er jo ikke 3 skiver ille... Skjønner ikke hvorfor det kan bli så mye mindre enn fiberrik, men stemmer det er det jo veldig bra.
Har jeg regnet feil, brukte oppskriften Iset har postet her. Stemmer det at det er 0 karber i linfrø`?

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 13:08   #41
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Prinsessemuffins

Kom frem til res slik:

60g kli er ca 11 kbh
50g solsikke er ca 5kbh
4ss linfrø er 0kbh
50g sesam er ca 3kbh
2dl creme fraiche ca 3,2kbh
0,5 dl rapsolje 0kbh
4 små egg (50g) ca 2kbh

Kan dette stemme?

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 13:10   #42
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Prinsessemuffins

Tror ikke det stemmer med 24 karber. En rask summering får jeg til å bli netto 43 karber. Men det er noen tall jeg må sjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Skal sjekke det opp og komme tilbake

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 13:31   #43
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Prinsessemuffins

regnet på oppskriften, ikke 100 g.

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 13:33   #44
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Prinsessemuffins

Opprinnelig lagt inn av Mya, her.

Kom frem til res slik:

60g kli er ca 11 kbh enig
50g solsikke er ca 5kbh nesten enig ( = 8 karber i.h.t min pakke.)
4ss linfrø er 0kbh Ikke enig (= ca. 15 gram pr skje = 60 gram = 20 karber)
50g sesam er ca 3kbh
2dl creme fraiche ca 3,2kbh
0,5 dl rapsolje 0kbh
4 små egg (50g) ca 2kbh

Kan dette stemme?

Skal sjekke opp det med linfrøene. De HAR karber, men også mye fiber. mener det er 34 netto karber pr 100 gram i linfrø (allerede fratrukket 28 gram fiber). Det er det jeg har ført i regnskapet mitt, men vil som sagt sjekke pakka først !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 13:36   #45
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Prinsessemuffins

Sitter på jobb så jeg regnet ut fra liten i forumet her, ikke pakkene, men mente selv at det var noe karber i linfrø ja... men ser jo alikevel ikke dårlig ut da

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 13:49   #46
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Prinsessemuffins

Opprinnelig lagt inn av Mya, her.

Sitter på jobb så jeg regnet ut fra liten i forumet her, ikke pakkene, men mente selv at det var noe karber i linfrø ja... men ser jo alikevel ikke dårlig ut da

Nei absolutt ikke ille

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 14:01   #47
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Prinsessemuffins

Hmm spent på dette med linfrøene... Da burde jo listen her i forumet endres, hvem er det som kan gjøre dette?

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 14:39   #48
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Prinsessemuffins

Opprinnelig lagt inn av Mya, her.

Hmm spent på dette med linfrøene... Da burde jo listen her i forumet endres, hvem er det som kan gjøre dette?

Det er ikke vår liste som ligger her, så vi kan ikke endre den. Det er Matvaretabellen. Og den har ikke utgitt seg for å være 100 % riktig i alle tilfelle. Det er en standard liste med gjennomsnittsverdier. Har lista som bok hjemme, skal se hva som står der.

Det er produsenten som vet akkurat hva varen deres inneholder og med de strenge krav til merking som foreligger nå, skal alle varer som selges i Norge være merket med næringsinnhold. Unntatt er uemballerte varer som grønnsaker og ferskt ikke ferdigpakket mat som selges i løs vekt. Det er forskjell på knust linfrø og hele linfrø, men jeg vet ikke hvorfor/hvordan etc. Skal sjekke opp.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 15:07   #49
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Prinsessemuffins

Flottings.
Personlig ville jeg tro hele kanskje ikke hadde noe da de går rettigjennom systemet, og da vel ikke kan tas opp i kroppen, men neimen om jeg vet.

Om knuste mot formodning er best vil man vel kunne ta de en omgagn i morteren før de slenges i deigen.

hmmm vitenskap dette. he he

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 16:03   #50
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Prinsessemuffins

slenger meg på denne her jeg, på min linfrøpakke står det 0karbo...(hele frø), men det er sikkert forde de går igjennom systemet.....så hvis man knuser de blir det sikkert karbo i....

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no