Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Jernmangel tross kjøttinntak

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-12, 15:44   #26
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jernmangel tross kjøttinntak

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Han er en "blændings" - og det liker vi, for de har begge sider i hodet sitt når de vurderer en sak Jeg vil ta med at han heller ikke "solgte" meg noen hårmineralprøve, jeg ba om det selv - han har ikke snakket om det i det hele tatt. Det er en ren glede og komme inn til han - uff, nå ble jeg litt tårevåt gitt ... fordi jeg blir hørt og sett! SNUFS!

Sånn er min "private" også. En mann med et bein i hver leir og vilje til å vurdere hvert enkelt tilfelle. Jeg har også tatt en sånn (hårmineralanalyse, ikke lege, altså) for å forsøke å finne ut hvor mye amalgam som ikke holdt seg i fyllingene...

Jeg tror sånne blandingsleger gjerne er bedre leger, jeg. Selvfølgelig ikke uten unntak, men bare det å velge å søke informasjon utenfor skolemedisinen tilsier at man må være åpen for at det kanskje er mer som virker. Men - nå sporer jeg av her...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 21:41   #27
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Jernmangel tross kjøttinntak

Takk, Nerthus. Jeg ville gått dit selv om jeg bodde nærmere. Skal til "blandingslege" på fredag - lege, akupuntør, homeopat og noe mer. Tenkte forhøre meg om han kan og vil bidra med evt tolkning om jeg får tatt en test. Fikk ti amalgamfyllinger som seksåring. Noen er nok borte med tannfelling og noen nye har kommet til siden. De seks jeg hadde byttet jeg ut i vår hos tannlege med spesialutstyr. Men ville bli veldig overrasket om en håranalyse ikke viste snev av kvikksølv. Kjenner meg igjen på en god del symptomer på sidene til TennerOghelse. Og frykter jeg har overført til barna.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 10:56   #28
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jernmangel tross kjøttinntak

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Takk, Nerthus. Jeg ville gått dit selv om jeg bodde nærmere. Skal til "blandingslege" på fredag - lege, akupuntør, homeopat og noe mer. Tenkte forhøre meg om han kan og vil bidra med evt tolkning om jeg får tatt en test. Fikk ti amalgamfyllinger som seksåring. Noen er nok borte med tannfelling og noen nye har kommet til siden. De seks jeg hadde byttet jeg ut i vår hos tannlege med spesialutstyr. Men ville bli veldig overrasket om en håranalyse ikke viste snev av kvikksølv. Kjenner meg igjen på en god del symptomer på sidene til TennerOghelse. Og frykter jeg har overført til barna.

Jeg har ikke engang begynt og tenke på amalgam-fyllingene mine - som jeg har en del av... men de gangene jeg har skiftet plomber til hvite har jeg ikke hatt særlig symptomer, så sannsynligvis er det greit. Tar en plombe i året eller no, synes det er greit og få de ut av en kropp som tydeligvis er veldig følsom for alt som ikke er naturlig...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 12:05   #29
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Jernmangel tross kjøttinntak

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg har ikke engang begynt og tenke på amalgam-fyllingene mine - som jeg har en del av... men de gangene jeg har skiftet plomber til hvite har jeg ikke hatt særlig symptomer, så sannsynligvis er det greit. Tar en plombe i året eller no, synes det er greit og få de ut av en kropp som tydeligvis er veldig følsom for alt som ikke er naturlig...

Sikkert fornuftig å ta en om gangen. De kan oppføre seg der de er disse fyllingene, mens andre er forsiktige til og med ved pussing av tenner... Om de har vært der i mange år kan det også være at de allerede har avgitt store deler av det som er giftig - for så å gjemme seg rundt i kroppen om man ikke har vært heldig å skille det ut... Håper du tar det hos en som er obs på å bruke spesialutstyr - avsug for kvikksølvdamp, maske som dekker øyne... dekket til resten av tennene osv. Sjekk tenneroghelse.no for tannleger som er obs på dette. Jeg tok sjansen på å ta alle i løpet av to konsultasjoner fordi jeg følte at nok var nok etter en vinter og vår med elendig immunforsvar og ikke minst fordi denne tannlegen sa han hadde fått foretatt målinger under amalgamsaneringen som viste at måten han gjorde det på ikke medførte mer utslipp av kvikksølv enn om man skulle inntatt et måltid mat. Men det ble noen bedøvelsessprøyter på samme dag - og jeg har vært litt uvel i magen av og på siden - så noe er det likevel som ble litt fucka opp muligens. Litt derfor jeg skal til en annen behandler i morgen og sjekke meg opp litt og starte forebygging av pollensesong sånn just in case.
Jeg hater også fremmedlegemer i kroppen. Hadde operert inn nagler i ankel i et halvt års tid. Når de røk ga jeg klar beskjed til legen at ALT måtte ut.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jernmangel? Gressenka Ketolysekuren 4 28-07-10 22:54
Fornøyd tross alt Akeleie Generell diskusjon 16 18-05-10 01:25
Jernmangel/hodepine? Liv Lavkarbo generelt 16 31-03-09 10:14
Vektoppgang til tross for ketose ... matitt Spørsmål og svar 2 28-11-08 09:28
Ned 0.6 kg fra igår tross fløte og cottage cheese... cathrine Induksjonen 8 25-02-04 20:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no