Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-09-10, 21:54   #1
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Føler meg ganske dum, starta sååå bra med ketolyse-kuren, ble kun 2 uker.. Men det ble jammen vanskelig etter det!! Og fikk liksom ikke særlig motivasjon når jeg så samboeren min satt å spiste alt jeg ikke kunne.. Ikke vil han begynne sammen med meg heller.. han trenger det jo ikke engang..

Føler at dette er en helt håpløs situasjon, har ingen back-up.. Men ønsket er såååå sterkt! Har nesten 30 kg legen anbefalte på det sterkeste at jeg måtte gjøre no med, med tanke på ønsket om barn, og har hormoner på ville veier ( ) ... Og det er fett som har satt seg skikkelig, skal litt til å få dette fjernet vet jeg!
Er det noen i samme situasjon?

Eller bare noen som kan være litt "fadder"? hehe..

nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 22:00   #2
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, Buuu!!

Du må kansje prøve å se på lavkarbo som en livsstil, ikke en diett...for så å fokusere på alt det gode du faktisk kan spise
Les oppskrifter her inne og bli inspirert

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 22:03   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, Buuu!!

Hei,
Ser ut til at det er flere som trenger å lese denne dag:
Dette er ikke en sjamporeklame!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 22:09   #4
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, Buuu!!

Signerer Nannah og Arnakristin
I tillegg vil jeg anbefale at du sjekker ut journalen til Gerd, der er det mange gode tips og råd for de som går på ketolyse.
Dessuten kan bloggen til Lena Beatrice anbefales; www.lenabeatrice.net
Håper du finner igjen motivasjonen
Og kanskje du bør ta en alvorsprat med samboeren, forklare at du trenger støtte og oppbacking og hvordan han kan hjelpe deg.
Ønsker deg lykke til

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 22:13   #5
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, Buuu!!

jaa-a! Jeg ser jo på det som en livsstilsendring, mens synes det er utrolig leit og skummelt OG Vanskelig å gå igjennom dette alene!
men, skal sette meg ned å lese litt på bloggen og noen flere linker jeg!

nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 22:18   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, Buuu!!

En slik omlegging er ikke enkel.

Jeg måtte be gubbelille slutte å kjøpe godteri og ha på lager i skapet. Så lenge jeg visste det var der, så var trangen til å spise det der også


Det kan være lurt å lage seg en journal, og bruke den til å skrive i
Bruke forumet aktivt

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 22:54   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, Buuu!!

Høres ut som du bør ta en prat med den du bor med ja... Vil begge ha barn? Siden han ikke vil backe deg opp i det som er nødvendig for å få det Han trenger ikke spise det samme, men han kan jo hvertfall moderere de ulovlige tingene til når du ikke er hjemme, eller han kan spise det på jobb, med venner osv? Forøvrig har ingen vondt av å kutte ned på karbobombene...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 23:06   #8
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, Buuu!!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Høres ut som du bør ta en prat med den du bor med ja... Vil begge ha barn? Siden han ikke vil backe deg opp i det som er nødvendig for å få det Han trenger ikke spise det samme, men han kan jo hvertfall moderere de ulovlige tingene til når du ikke er hjemme, eller han kan spise det på jobb, med venner osv? Forøvrig har ingen vondt av å kutte ned på karbobombene...

Signerer

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 08:05   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Signerer de øvrige talerne! Ellers har du jo funnet fram hit! Her er det mange som er i samme båt, og det er masse støtte og motivasjon og inspirasjon å hente! Jeg vet for min egen del at jeg nok ikke hadde klart å gjøre en så stor innsats om jeg ikke hadde ramla over dette forumet for fire år siden. Bruk det for det det er verdt .
Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:13   #10
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Enig med alle over her, dette forumet er helt avgjørende for å få til denne livsstilsendringen. Jeg er selv igang igjen etter en lang pause og veldig mye tenking for å finne ut hva som passer meg, og nå kjenner jeg mer enn jeg gjorde første runde på lavkarbo at jeg er snill mot kroppen min med å spise slik. Uansett hva andre gjør og mener, så kjenner jeg at dette er helt motsatt av straff og pinsel, det er medisin, belønning og egenomsorg - helt motsatt av høykarbokjøret som for meg er en destruktiv innstilling til egen kropp.

Jeg håper jeg etterhvert klarer å få til samme innstilling når det gjelder røyking... Men en ting om gangen.

Lykke til, og ikke gi deg! Du og kroppen din er verdt å tas vare på!

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 12:38   #11
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Du skriver at du synes det er leit å gjøre dette alene. Det kan jeg forstå. For mange vil et farvel til karbohydrater være minst like psykisk tungt som det er å slutte å røyke. For min del sier det litt om hvordan raske karber fungerer på kroppen. Mange av oss har forsøkt å slanke oss på galemåten før - dvs kuttet ut fettet, fokusert på kalroeiene, og fortsatt med karbene - jeg tviler på at noen nærmest har falt i tårer over å kutte ut smør på brødskiva da. Men når det er brødskiva som skal kuttes ut...
Men det går over, det blir til slutt lett å spise lavkarbo. Hvis samboeren din kan være solidarisk en stund (han kan da gjemme godteri etc et sted..?), slik at du komemr skikkelig i gang, så er det absolutt en mulighet for at du snart er likegyldig til om han sitter med fjeset i smågodtbollen eller ikke. Jeg tror ikke du er den eneste som har litt startvansker. Forandring er krevende, men det er mulig.

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 13:02   #12
Evig optimist
Juniormedlem
 
Evig optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: I hurum
Alder: 63
Innlegg: 10
Evig optimist er på en erverdig vei

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Dette klarer du...... bare vær sterk og tenk positivt. Jeg er temmelig ny selv på dette lavkarbolivet. Gubbe ong unger slafser i seg karbohydrater rundt meg, men så lenge jeg har tilgang til riktig mat går det bra

Lykke, lykke til, krysser fingrene for deg

__________________


Evig optimist er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp.under 20 om dagen Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 13:12   #13
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Og ikke si at han ikke trenger det. Vis meg den personen som ikke føler seg bedre på lavkarbo, og jeg skal vise deg en løgner! Jeg er normalvektig selv, men har gått over et år på lavkarbo, mestearten av tiden i ketose, og jeg kan si med hånden på hjertet at jeg har aldri følt meg bedre.
Droppet ut av lavkarbo i 2 uker, og pådro meg en kraftig forskjølelse med en gang - mens jeg ikke har vært syk en dag eller i dette året. Når jeg gikk tilbake på lavkarbo var forkjølelsen borte i løpet av ei uke- uten medikamenter. Vanligvis må jeg gå med nesespray i 3 uker for i det hele tatt å få puste...
Ingen har godt av å spise for mye karbohydrater, uansett helsetilstand.
Selv trener jeg hardt - løper intervaller, løfter vekter og løper halvmaraton på under 20 gram karbohydrater om dagen, så jeg er et levende bevis på at karbohydratene er noe vi ikke trenger - uansett.
Men de smaker godt )

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 13:13   #14
flexi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 34
Innlegg: 15
flexi er på en erverdig vei

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Opprinnelig lagt inn av nlerka, her.

Føler meg ganske dum, starta sååå bra med ketolyse-kuren, ble kun 2 uker.. Men det ble jammen vanskelig etter det!! Og fikk liksom ikke særlig motivasjon når jeg så samboeren min satt å spiste alt jeg ikke kunne.. Ikke vil han begynne sammen med meg heller.. han trenger det jo ikke engang..

Føler at dette er en helt håpløs situasjon, har ingen back-up.. Men ønsket er såååå sterkt! Har nesten 30 kg legen anbefalte på det sterkeste at jeg måtte gjøre no med, med tanke på ønsket om barn, og har hormoner på ville veier ( ) ... Og det er fett som har satt seg skikkelig, skal litt til å få dette fjernet vet jeg!
Er det noen i samme situasjon?

Eller bare noen som kan være litt "fadder"? hehe..


Lavkarbo passer ikke for alle heller. Det er ikke alle som klarer og spise så lite karbohydrater. Du må jo tenke på hva som er best for deg! Og hva du klarer og holde deg til!
Du må gjøre en endring som skal holde for resten av livet (om du ikke skal risikere og gå opp igjen alt du går ned).

Prøv å tenk positivt og se for deg hvor du har lyst til å være, heng opp et bilde feks av en person som er litt lik deg, bare tynnere, dette er et motivasjonsbilde! Tankegang har også utrolig mye og si om du lykkes i en slik "diett"!

DU KLARER DET!

flexi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 13:52   #15
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Hei,

Hvis dette er et krav fra legen synes jeg at samboeren din burde ta seg sammen og støtte deg. Med det mener jeg at han holder seg unna alle kos - snacks, is, sjokolade etc - og at dere spiser samme mat, men at du dropper pasta, ris og brød, og holder deg til kjøtt, fisk og pålegg. Husk at mye av utfordringen ligger i hodet, i x antall år har du vendt deg til å dytte karber i kjeften, det skal litt til å kutte ut, men ingen kan gjøre det for deg. Ingen blogg. Ingen hjelper. Ingen ernæringsveileder. Du kan hvis du vil, men hvis du ikke vil, vil det ikke gå. Husk at en feil mange gjør er å spise for lite fett. Spis gjerne mye fett i begynnelsen. Selv kost jeg meg med kotelett med feit rømme og kiloene rant av. Gå gjerne en tur på 25 minutter før dagens første måltid, husk fett, etterhvert som kiloene går av, så vil det ble lettere å holde seg på matta.

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 14:11   #16
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Du har gått i den klassiske fella vi alle har gått i

Du fokuserer på hva du IKKE kan spise. Så sier hodet ditt at "nei du kan ikke spise det og det det" og så får du lyst på akkurat DET og DET og DET, og det blir vanskelig. Det blir lettere når man etterhvert erfarer at man kan spise SÅ mye digg mat og fokuserer på hva man KAN spise istede. Det er mange som erfarer at klassisk norsk kost + godis ikke smaker så veldig godt etter en liten stund.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 14:18   #17
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Kanskje du ikke er klar for å gå rett på Ketolyse? Du hadde kanskje hatt godt av (psykisk) å spist litt flere karbohydrater enn hva som tillates på den kuren.

Dr. Lutz har skrevet en bok som heter "Bedre uten brød" den er nå kommet i nytt opplag, der tillates det inntil 72 karbohydrater om dagen. Du kan selv velge hvor karboene skal komme fra, vil du ha noen druer, en halv potet, et glass juice så er det greit, men du skal holde deg under 72 karbohydrater om dagen.

Han anbefaler at man følger et litt "strikt" 4-ukers opplegg for å komme i gang, men hva er 4 uker i et liv?

Boken tar for seg mange av dagens helseproblemer, man får mange a-ha opplevelser. Litt tung å lese hvis man bare er interessert i vekttapet, men begynnelsen på boken er veldig nyttig med tanke på både helse og vekt.

Det legges vekt på proteiner, fett og litt karbohydrater, men de skal hovedsakelig komme fra grønnsaker som vokser over joden. Men, som sagt det er lov å ta et eple f.eks.

Ta en alvorsprat med sambo. Er det så at begge ønsker seg barn, så man begge to gjøre det som skal til, en annen ting er jo din egen helse, den er det viktig å ta vare på.

Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:16   #18
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Jeg fokuserer nok alt for mye på hva jeg ikke kan spise, jeg! =/ Men er sikker på at jeg ønsker å få til ketolyse-kuren!
Er fett rundt magen, som ikke rikker seg særlig ved trening (har prøvd lengre enn ett år).. Pga det fettet, så er jo menstruasjonen og eggløsning borte! bena mine er ikke særlig store, og heller ikke armene!

Skal få tatt bilde ikveld, og tatt mål imorgen.. Så har jeg utgangspunkt! Innstille hodet mitt litt ikveld kanskje.. Begrave meg i lesestoff!! begynne imorgen tidlig med bacon-omelett!!

Jeg får dårlig samvittighet ovenfor meg selv når jeg ikke klarer, eller når jeg har satt meg slik som nå! For ikke tvil på at jeg ikke vil jeg vil, jeg skal... Det hjalp litt å lese litt fra dere, og særlig "dette er ikke en sjamporeklame".. Den var fin assa!

nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 08:57   #19
flexi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 34
Innlegg: 15
flexi er på en erverdig vei

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Opprinnelig lagt inn av nlerka, her.

Jeg fokuserer nok alt for mye på hva jeg ikke kan spise, jeg! =/ Men er sikker på at jeg ønsker å få til ketolyse-kuren!
Er fett rundt magen, som ikke rikker seg særlig ved trening (har prøvd lengre enn ett år).. Pga det fettet, så er jo menstruasjonen og eggløsning borte! bena mine er ikke særlig store, og heller ikke armene!

Skal få tatt bilde ikveld, og tatt mål imorgen.. Så har jeg utgangspunkt! Innstille hodet mitt litt ikveld kanskje.. Begrave meg i lesestoff!! begynne imorgen tidlig med bacon-omelett!!

Jeg får dårlig samvittighet ovenfor meg selv når jeg ikke klarer, eller når jeg har satt meg slik som nå! For ikke tvil på at jeg ikke vil jeg vil, jeg skal... Det hjalp litt å lese litt fra dere, og særlig "dette er ikke en sjamporeklame".. Den var fin assa!

DU kan jo se filmen The Secret også (eller lese boka!) Jeg blit i hvert fall motivert av den. Har du kun fett rundt magen? Har du vært hos legen?

flexi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:43   #20
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Ja, har vært hos legen, det er jo han som har sagt at jeg må gå ned mest fett rundt magen.. litt av rumpa og kanskje fått stramma inn lårene, iks.. det er magen som har masse fett rundt seg..

__________________


nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 12:11   #21
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

jeg syns det hjelper å komme hit og lese! Samt å se før og etter bildene til menneskene på forumet. Tenk på alle fordelene også. Jeg er egentlig ikke gla i å lage mat, men har blitt det nå

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:02   #22
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Nlerka vet du hva? Jeg har ALDRI hatt regelmessig menstruasjon. På det beste uten prevensjon har jeg hatt mensen 1-2 ganger i året. Etter 6 dager (!) på ketogen kost dukket min første naturlige menstruasjon opp..... Jeg også har skrudde hormoner, men dette i seg selv sa meg at dette kostholdet kommer til å bære frukter.

Les alt du kommer over av motiverende tråder her, og jeg også anbefaler på det sterkeste bloggen til LenaBeatrice. Hun har levd på denne måten side om side med barn og mann som ikke spiste som henne. Det går an, de første ukene er verst - fordi det tar litt tid å flytte fokus over på alt det gode du kan spise og hva du kan lage ut av alt det deilige man skal fråtse i

Dette klarer du!!!!!!!!

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:35   #23
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Oj! Det hørtes veeldig bra ut! Gir meg jo bare mer lyst på å prøve ennda meer Ingenting hadde vært bedre enn å få kontroll over syklus og hormoner.. da vet man jo at kroppen funker som den skal satt å leste fra bloggen til lenabeatrice leeeenge igår kveld.. Hun har vært flink blogger assa!!!!

__________________


nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:59   #24
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Føler med deg ang frustrasjonen. Men jeg syns at alt det jeg ikke kan spise-problematikken gikk utrolig
greit over etter jeg fant gode alternativer.
Jeg har ALLTID oppskjært Karins aller beste brød i frysen- 2 sek i brødristeren og herlige skiver å spise.
Nannahs supergode knekkebrød er også en favoritt å ha å ty til.
Ellers så har jeg lagt min elsk på blomkålmos og kålspagetthi (skjære tynne strimler og woke) som tilbehør
til middager.
Jeg går utrolig fort lei egg - men varierer med røre -omelett- speilegg eller bare kokt.

Ang. treningen var det en psykisk kamp en stund før jeg puttet fingen i jorden og
ble enig med meg selv at det ikke var noen annen måte å gjøre det på.
Treningen er blitt hardere og tøffere og jeg kjenner på gangsperr meste-
parten av uken.

Vel siden 2.mai så har dette forumet vært en kjempestøtte, og kiloene har
telt nedover. 7.7 kilo på 5 mnd. Ikke all verdens- men jeg har også mistet
masse centimeter og jeg har gått ned en buksestørrelse. 12 centimeter bare rundt midjen.
Alt dette motiverer og det er ikke noe som ville klart å få meg til å bryte
denne fine utviklingen. For hva er strevet verdt om jeg skulle "bare" ta den
ene pilsen eller det "lille" stykke med noe godt etter middag.
Eller høre på alle rundt meg hvor lite skade hver av fristelsene gjør -
da hadde jeg sikkert gått en masse oppover istedet for nedover og det skal
ingen klare å få meg til - jeg holder FAST på at dette er såå bra for meg.
Håper du klarer det samme - og ønsker deg lykke til!!!

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 00:55   #25
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Takk Lill-B Er kjempeglad for at så mange har gitt respons, og det har virkelig trigget lysten! Skal bli morro fremmover, å se om det skjer noe! Har sagt til meg selv at jeg skal i første omgang gå ned 5 kg, og jeg startet idag, så om 2 mnd, håper jeg på at jeg er der! hvis før - jo bedre er jo det!
Skal prøve å ikke lage skuffelser for meg selv!

Trenger ett par oppturer vet jeg

__________________


nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mistet matlysten O. Borealis Spørsmål og svar 9 16-02-10 22:47
Mistet motet eneri evot Spørsmål og svar 9 21-02-09 15:13
Mistet troen Marimari Ketolysekuren 13 12-02-09 13:21
Mistet matlysten Bayone Ketolysekuren 6 29-01-08 21:23
Mistet matlysten.. mertan80 Generell diskusjon 5 09-05-07 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no