Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg klarer ikke å spise noe ..!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-08, 12:56   #1
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Jeg klarer ikke å spise noe ..!

hva skal jeg gjøre? trenger noen gode tips her nå. er så sulten, men klarer ikke mer av ketolysematen. jeg bare makter det ikke, og kommer ikke på en eneste ting å lage.
er møkk lei egg,bacon,salat,fisk, ja nesten alt. har ikke miks til å bake brød heller, kjennes ut som det kunne vært noe nå (typisk).

what to do??

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 13:00   #2
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

er det helt umulig å spise noen som helst slags for for konrblamding,musli e.l.?

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 13:12   #3
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

Jeg bruker å steke kjøttdeig med en dæsj tacosaus på, smelte ost over og ha dette over salaten.
En smoothie med bringebær, fløte, egg og olje? EN kjenner ikke noe eggesmak. Vafler kanskje?

Lykke til

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 13:14   #4
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

Var i samme situasjon for noen uker siden, løsningen for meg var frokostpannekaker. Ellers ble det vel lite mat noen dager...

Jeg lagde pannekaker sånn:
1 egg
2 ss olje
2 ss rømme
2 ss kruskakli
2 ss ketolyse bakemix sånn ca
1 ts bakepulver

Du må prøve deg frem litt, steke små lapper, for de henger litt dårlig sammen. Kjempegode med rømme og Lerum sukkerfritt syltetøy på!

Dropp egg en stund, bacon også. Ellers er det hundrevis av oppskrifter her da, dersom du gidder å lete

Lykke til!!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 13:17   #5
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

Opprinnelig lagt inn av Madamim, her.

Jeg bruker å steke kjøttdeig med en dæsj tacosaus på, smelte ost over og ha dette over salaten.
En smoothie med bringebær, fløte, egg og olje? EN kjenner ikke noe eggesmak. Vafler kanskje?

Lykke til

tenkte akkurat på kjøttdeig, faktisk! men det er den salaten da.. vanligvis eeelsker jeg salat, men akkurat nå.. men sikkert bedre med kjøttdeigen sammen med!
problemet er at idag har jeg spist 10 karber allerede, dette skjer typisk når jeg ikke har lyst på noe. spist reker m creme fraiche og jordbær m fløte. herregud, ti jordbær kanskje=120gr. huffameg!

hvor mye karbs ville det være i en sånn smoothie?
vafler kan jeg ikke lage fordi jeg har ingen bakemiks

finnes det ikke noe med liite karbs i, da dumme meg jo nesten har brukt opp dagens rasjon..?

ps. tar opp en kjøttdeig fra fryseren nå!

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 13:27   #6
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B, her.

Var i samme situasjon for noen uker siden, løsningen for meg var frokostpannekaker. Ellers ble det vel lite mat noen dager...

Jeg lagde pannekaker sånn:
1 egg
2 ss olje
2 ss rømme
2 ss kruskakli
2 ss ketolyse bakemix sånn ca
1 ts bakepulver

Du må prøve deg frem litt, steke små lapper, for de henger litt dårlig sammen. Kjempegode med rømme og Lerum sukkerfritt syltetøy på!

Dropp egg en stund, bacon også. Ellers er det hundrevis av oppskrifter her da, dersom du gidder å lete

Lykke til!!

hehe, du sier noe der.. jeg har nok ikke lest så mye nei. latskap??giddesløs?? i dont know
men jeg er nok fortsatt litt dårlig til å planlegge i perioder, det er ofte da problemet oppstår.
har bestilt meg soyaprotein NÅ, på ketolyse.no.
så får vi håpe på bedring!
tusen takk for svar og tips!

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 13:59   #7
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

man kan vel også spise bittelitt fiberrik, men vær obs på at det kan hindre vektnedgangen din. Jeg er lat til å lese selv, men fikk råd fra ketolyse-queen Gerd

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 14:18   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

Opprinnelig lagt inn av Momsa, her.

tenkte akkurat på kjøttdeig, faktisk! men det er den salaten da.. vanligvis eeelsker jeg salat, men akkurat nå.. men sikkert bedre med kjøttdeigen sammen med!
problemet er at idag har jeg spist 10 karber allerede, dette skjer typisk når jeg ikke har lyst på noe. spist reker m creme fraiche og jordbær m fløte. herregud, ti jordbær kanskje=120gr. huffameg!

hvor mye karbs ville det være i en sånn smoothie?
vafler kan jeg ikke lage fordi jeg har ingen bakemiks

finnes det ikke noe med liite karbs i, da dumme meg jo nesten har brukt opp dagens rasjon..?

ps. tar opp en kjøttdeig fra fryseren nå!

Jeg pleier å lage ost-og skinkeruller når jeg har lyst på noe og ikke har mange karber igjen.
Rull sammen osteskiver og skinke eller salami med noe majones på.
Enkelt og greit og lite karber. Du kan også ha på litt salatblader for å friske de litt opp

Ellers er jo lollypops ketolysebrød greit å ha i hus, der trenger du jo ikke noe bakemix.... men det tar litt lang tid å lage, så det hjelper nok ikke deg i dag ...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 19:05   #9
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

hvor finner jeg lollypops oppskrift?

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 20:36   #10
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

Når jeg er lei kjøper jeg et fenalår som jeg har liggende...deilig å ta seg noen biter og momse på.
Hvis du ønsker noe "friskt" er cottagecheese med sukkerfritt syltetøy veldig godt.
Hvis du er godtesyk finnes det en deilig oppskrift på sjokoladefondant her inne mmmmm

Ellers vil jeg anbefale det å lage litt mer "avansert" mat som gryteretter, ostelasagne, kyllingformer etc.

Hvis fettet tar knekken på mativasjonen om dagen er det en god ide å hive seg over fiskedisken! Kjøp kamskjell, scampi, fisk , lag deilige grillspyd, fiskesuppe kanskje....Mulighetene er jo egentlige så mange men mann har en tendens til å kjøre seg fast til tider.

Lykke til!

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 21:31   #11
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.

Når jeg er lei kjøper jeg et fenalår som jeg har liggende...deilig å ta seg noen biter og momse på.
Hvis du ønsker noe "friskt" er cottagecheese med sukkerfritt syltetøy veldig godt.
Hvis du er godtesyk finnes det en deilig oppskrift på sjokoladefondant her inne mmmmm

Ellers vil jeg anbefale det å lage litt mer "avansert" mat som gryteretter, ostelasagne, kyllingformer etc.

Hvis fettet tar knekken på mativasjonen om dagen er det en god ide å hive seg over fiskedisken! Kjøp kamskjell, scampi, fisk , lag deilige grillspyd, fiskesuppe kanskje....Mulighetene er jo egentlige så mange men mann har en tendens til å kjøre seg fast til tider.

Lykke til!

men hvordan får jeg i meg nok fett hvis jeg spiser feks mer fisk og mindre bacon? skal man ikke ha i seg mye fett på ketolysen da?eller vil cottage cheese,rømme,ost etc. være nok fett?

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 21:38   #12
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

ta tilskudd en periode. Udos choice er veldig bra. Kan kjøpes som olje eller kapsler.
Det viktigste er å ikke spise høykarbo.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 21:41   #13
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

fåes på helsekost det da el?

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 22:00   #14
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

Hm..tror det er apoteket....

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 22:09   #15
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

Her er litt oppskrifter du kan titte i. Du kan spise fet fisk som laks og makrell, avocado for å få i deg fett. Udos er hos helsekost, mct olje får en hos apotek, den smaker ingenting.

Smoothies: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1692

Lollypopbrød: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14627

og tilslutt vafler med johannesbrødkjernemel: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12950

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 23:48   #16
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

jaaaa...MCT var det jah...sorry

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 09:46   #17
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

smoothie kan du hat olje oppi...samker ittno. Med frosne bringebær..mm.
Skjønner du blir lei, men det er vel fordi vi har en tendens til å overspise det som er enkelt og lettvint vsom omelett el egg/bacon. Bruk litt tid på oppskriftssidene og lag deg no anna godt!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 14:21   #18
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

Skjønner du blir lei, men det er vel fordi vi har en tendens til å overspise det som er enkelt og lettvint vsom omelett el egg/bacon. Bruk litt tid på oppskriftssidene og lag deg no anna godt!

Akkurat dette skulle jeg skrive.
Planleggning er alfa/omega på kuren. Ta ett par kvelder i uken og lag opp mange retter som du fryser i store og små posjoner, til middag og lunsj Har vært redningen min å ha mye å velge i...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 15:37   #19
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

fryser er lurt ja...der har jeg mufinser, eggemiffinser, benedictebrødet, bær, stekt kjøttdeig, pølser...ja..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 19:47   #20
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: jeg klarer ikke å spise noe..!

smart! er klar over at planleggingen min har vært dårlig, men har liksom bare ikke fått rota meg til å sette meg ned en kveld og planlegge.
ser mange av dere her lager brød,muffins,lapper osv. får dere ikke problemer med vekstagnasjon av de rettene? jeg lagde katolysebrødet for et par uker siden, og lurer på om det stoppa det opp litt for meg(god norsk). men det høres jo så godt ut alt sammen,så får veldig lyst til å prøve det!! :P

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no