Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose og ghb

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-11, 18:37   #26
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

eg beklager den dårlige formuleringen min og forklaringen min, er nettopp komt i ketose selv og konsentrasjonen og hukommelsen er ikke helt på topp, siden kroppen ikke har vent seg til det enda,+ har en datter som springer rundt meg, men er sikker på det jeg prøver å si iallefall. Kjenner igjen følelsen, og spesielt smaken, og da jeg i tillegg etter å ha tenkt på dette et par dager, fant dokumentasjon på dette, er jeg ikke i tvil lengre.

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 18:44   #27
you`re beautiful!
Medlem
 
you`re beautiful! sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 56
you`re beautiful! er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Det Lohne mener, men tar litt feil om er forskjellen på Gamma-H og Beta-H. Når kroppen er i ketose så frigjøres ketoner, en av ketonene er noe som heter Beta-hydroksysmørsyre, det er ikke GHB, men det likner litt. GHB er Gamma-hydroksysmørsyre og er syntetisk, men finnes i bittesmå mengder i kroppen. I hjernen kan de ha noen av de samme effektene

__________________
you`re beautiful! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Ketolyse-åpen for forslag og tips:) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 18:44   #28
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Lettest? Det kan vi ha lange diskusjoner om... alt i kroppen kan forbruke fett som energi unntaket er hjernen og nerversystemet våres. som er også årsaken vi har noe som heter ketose, lipolyse og glukogeonesse, prossesser som gjør at kroppen kan fremskaffe glukose fra andre kilder enn maten vi spiser til hjerne og nervesystemet. Ketoner er et restprodukt som kommer av at leveren har brukt fett som energi til å lage proteiner til glukose. All fettet vi spiser brukes opp av kroppen "direkte" og blir ikke omgjort til ketoner først for å bruke ketoner som energi. At kroppen bruker ketoner som energi er bare bonus.

Karbohydrater er kroppens viktigste energikilde ettersom de er lettest å omdanne til energi. altså ikke lettest mener du???

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 18:50   #29
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av you`re beautiful!, her.

Det Lohne mener, men tar litt feil om er forskjellen på Gamma-H og Beta-H. Når kroppen er i ketose så frigjøres ketoner, en av ketonene er noe som heter Beta-hydroksysmørsyre, det er ikke GHB, men det likner litt. GHB er Gamma-hydroksysmørsyre og er syntetisk. I hjernen kan de ha noen av de samme effektene

ja var det jeg mente hehe, litt stressa og sliter litt med konsentrasjonen og hukommelsen her men var ikke det heller som var poenget, (tror eg ) men at ketonene påvirke GABA reseptorene i hjernen litt på samme måte som ghb.. og da lurer eg på ka "bi"virkninger dette kan ha for kroppen

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 18:51   #30
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av Lohne, her.

Karbohydrater er kroppens viktigste energikilde ettersom de er lettest å omdanne til energi. altså ikke lettest mener du???

Fett er kroppens viktigste energikilde. Kroppen tar vare på det gode fettet og bruker det som er dårligst for kroppen først. Ja, jeg var slem der og snudde på argumentet ditt. Bare fordi kroppen bruker karbohydrater først, betyr ikke det er lettest. Med den logikken så er alkohol mest viktig for kroppen.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 18:52   #31
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

og så var det akkurat det du skrev, hehe

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 18:53   #32
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og ghb

Jeg aner ikke hva vi diskutere om engang.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 18:56   #33
you`re beautiful!
Medlem
 
you`re beautiful! sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 56
you`re beautiful! er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Du lurer på om en naturlig prosess i kroppen kan ha samme bivirkningene som et dødelig dop som er fremstilt på en skitten kjøkkenbenk av mennesker som ikke akkurat hadde kjemi som hovedfag på skolen?

__________________
you`re beautiful! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Ketolyse-åpen for forslag og tips:) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:04   #34
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Ketose og ghb

Det er litt vanskelig å trekke essensen ut av det du skriver, men er du redd kroppen din skal bli ødelagt på samme måte av ketose som den vil av ghb? Har jeg da forstått det rett?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:05   #35
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose og ghb

Hm..dette var noe nytt sammenligne ghb og ketose et lavkarbokosthold .
Ikke rart mange blir avhengig daEller rettere sagt frelste

Neida ikke menigen å være frekk, men GHB går nok ikke an å sammenligne med ketose vel....sku jeg tro...

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:06   #36
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av you`re beautiful!, her.

Det Lohne mener, men tar litt feil om er forskjellen på Gamma-H og Beta-H. Når kroppen er i ketose så frigjøres ketoner, en av ketonene er noe som heter Beta-hydroksysmørsyre, det er ikke GHB, men det likner litt. GHB er Gamma-hydroksysmørsyre og er syntetisk, men finnes i bittesmå mengder i kroppen. I hjernen kan de ha noen av de samme effektene

uansett stårforesten her, fra helsedirektoratet at ghb er naturlig i kroppen i små mengder
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...:5647:28:::0:0

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:07   #37
you`re beautiful!
Medlem
 
you`re beautiful! sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 56
you`re beautiful! er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Hvis du kikker på det jeg skrev, så står det der også.

__________________
you`re beautiful! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Ketolyse-åpen for forslag og tips:) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:08   #38
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og ghb

vi prater om to forskjellige stoffer her?

Den du snakker om i førsteposten er et partydop, mens den stoffet du nevner er noe lignende men er ikke helt det samme?

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:10   #39
you`re beautiful!
Medlem
 
you`re beautiful! sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 56
you`re beautiful! er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Ghb og Bhb er omtrent det samme, begge deler finnes i kroppen, Ghb kan frestilles og brukes som dop og bhb er et keton

__________________
you`re beautiful! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Ketolyse-åpen for forslag og tips:) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:12   #40
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

poenget var vel egentlig siden begge deler påvirker hjernen på samme måte, kan d da ha samme effekter for helsen, da helst psyken på sikt (ved terk ketoe)

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:13   #41
you`re beautiful!
Medlem
 
you`re beautiful! sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 56
you`re beautiful! er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Nei! For ghb i kroppen påvirker ikke hjernen slik som fremstilt ghb gjør! Det blir det samme som å spørre om bivirkningene av naturlig aceton i kroppen er det samme som bivirkningene av å drikke neglelakkfjerner...

__________________
you`re beautiful! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Ketolyse-åpen for forslag og tips:) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:19   #42
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av you`re beautiful!, her.

Nei! For ghb i kroppen påvirker ikke hjernen slik som fremstilt ghb gjør! Det blir det samme som å spørre om bivirkningene av naturlig aceton i kroppen er det samme som bivirkningene av å drikke neglelakkfjerner...

Bra sagt!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:22   #43
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose og ghb

Syns egentlig ikke det er et urimelig spørsmål. Jeg ble nærmest rusa og euforisk første gang jeg var lenge i ketose, svimmel og lett i hodet også Jeg mistenker dessuten at ketose kan trigge hypomanien min, noe rusmidler også er kjent for å gjøre. (GHB vet jeg absolutt ingenting om, bortsett fra at jeg fikk vite at det var skiiiikkelig farlig da jeg var lita )
Problemet for min del er at det går ikke an å se om det er noen sammenheng fordi det skjer andre ting i livet også.

Men jeg tror ikke at langtidseffekten av ketose er skadelig på samme måte som langtidsbruk av rusmidler og jeg kommer ikke til å være bekymret for det.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:25   #44
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Syns egentlig ikke det er et urimelig spørsmål. Jeg ble nærmest rusa og euforisk første gang jeg var lenge i ketose, svimmel og lett i hodet også Jeg mistenker dessuten at ketose kan trigge hypomanien min, noe rusmidler også er kjent for å gjøre. (GHB vet jeg absolutt ingenting om, bortsett fra at jeg fikk vite at det var skiiiikkelig farlig da jeg var lita )
Problemet for min del er at det går ikke an å se om det er noen sammenheng fordi det skjer andre ting i livet også.

Men jeg tror ikke at langtidseffekten av ketose er skadelig på samme måte som langtidsbruk av rusmidler og jeg kommer ikke til å være bekymret for det.

Jeg opplevde i større grad slike symptomer da jeg gikk på VERYlowcalorie-pulverkur i 4 uker... ble hyper så det holdt, klarte ikke sove, var helt 100. Nå føler jeg meg STABIL og fin (men så har jeg holdt på lenge også da... man kan ikke sammenlikne hvordan man opplever ketose i starten og etter en god tid).

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:33   #45
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av you`re beautiful!, her.

Nei! For ghb i kroppen påvirker ikke hjernen slik som fremstilt ghb gjør! Det blir det samme som å spørre om bivirkningene av naturlig aceton i kroppen er det samme som bivirkningene av å drikke neglelakkfjerner...

ee jo, gjør d, men er snakk om mengde....

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:42   #46
you`re beautiful!
Medlem
 
you`re beautiful! sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 56
you`re beautiful! er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Nei for fremstilt GHB inneholder ikke bare GHB, så det kan ikke sammenliknes.

__________________
you`re beautiful! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Ketolyse-åpen for forslag og tips:) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:47   #47
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

tror heller ikke at det har samme effekt ssom langtids b ruk av rusmidler, da man også må ta mye høyere doser for å ruse seg.
Og man vil selvfølgelig føle seg bedre for kroppen vender seg jo til det. Men eg kan si med sikkerhet at følelsen og smaken er det samme som med småå inntak ghb. (ikke selve smaken av ghb, men smaken man har etter det har går ut av kroppen) og siden ketoner og ghb påvirker samme del av hjernen, og har veeldig lignende effekter så kan d jo ver d har noe å si. men siden ghb og bhg eller ka nå enn finnes naturlig i kroppen betyr d jo at mindre mengder som gjør denne effekten i hjernen ikke er farlig i noen grad, så en viss økning av "effekten" (ikkje stoffet) behøver jo ikke ha noe å si siden kroppen vender seg til dette uansett, og man vil merke mindre til den ettter en viss tid.. hehe så flink eg e t å formulere mg , .. syns bare d va merkelig når eg begynte å få smaken og samme følelser som jeg har hatt før, (heeilt likt) og fant at d var likheter om hvordan de påvirker hjernen og vil har de samme "bivirkningene".. Følelsen og smaken va skremmende for meg, heilt heilt likt, og eg som har slutta md dette,og tar stooor avstand fra d nå
wow eg føle mg smart i dag ass, :/:P

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:48   #48
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose og ghb

Jeg var i ketose fra august til juni (med unntak av noen avsporinger en og annen helg), er det lenge nok? Alt avtok med tiden men ble ikke borte, og euforien var absolutt tilstede så lenge jeg holdt meg i ketose.
Sånn var det også denne gangen (startet for 11 uker siden), men nå passer jeg veldig godt på meg selv og har kontrollen.
Har holdt på med lavkarbo og ketose i 4 år, er det "en god tid"?

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:48   #49
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

Opprinnelig lagt inn av you`re beautiful!, her.

Nei for fremstilt GHB inneholder ikke bare GHB, så det kan ikke sammenliknes.

nei med dette omdannes til ghb i kroppen

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:54   #50
Lohne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 28
Lohne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ghb

men d e deiligt og, har ikkje vert så glad på en stund hehe, men gud så vimsete, heilt sygt jo

Lohne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Ketose - ikke ketose IdaMarie Lavkarbo generelt 15 28-08-10 11:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no