Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-12, 00:47   #1
zitapus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 31
zitapus er på en erverdig vei

Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Jeg vet at det er mange lavkarbobrødoppskrifter her, men jeg har ikke tid til å prøve ut alle sammen.

Jeg trenger den beste! Nå!

Jeg trenger et brød som ligner på vanlig brød, for det må klaffe for mine to gutter som ikke er vant til hjemmebakt.
Det bør være mellomgrovt.
Og ikke for mange rare ingredienser.

Kravstor? Jeg?

Spam meg med oppskrifter!

zitapus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellomkarbo under påvirkning av Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 07:37   #2
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Mye karber kan det være i det da?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 07:43   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Hvis du kan leve med rundstykker, kan jeg absolutt anbefale disse
Kan helt sikkert lage brød i stedet for ryndstykker også.

Mannen var helt i himmelen da jeg bakte disse. Eneste jeg skal endre neste gang, er å bruke mindre linfrø, og heller erstatte det med solsikkefrø eller gresskarkjerner.
Alle indgediensene fkk jeg på Meny, med unntak av glutenmel. Jeg brukte Pofiber i stedet. Fungerte helt fint, men de ble litt flatere enn originalen.
Men - veldig gode

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 10:49   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hvis du kan leve med rundstykker, kan jeg absolutt anbefale disse
Kan helt sikkert lage brød i stedet for ryndstykker også.

Disse var en stor suksess her også!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 23:33   #5
zitapus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 31
zitapus er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Takk, skal sjekke ut disse rundstykkene.

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Mye karber kan det være i det da?

Vel, jeg går vel egentlig ikke på lavkarbo og teller ikke karber. Guttene spiser vanlig brød i barnehagen, men jeg trenger noe jeg kan gi dem hjemme som pappaen kan tilslutte. Han går på paleo nemlig og vil helst ikke at vi skal spise noen kornprodukter.
Men jeg tenker at hvis jeg får bakt noe med mindre korn og karber så er det bedre enn vanlig brød. Så akkurat antall karber spiller ikke så stor rolle.

zitapus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellomkarbo under påvirkning av Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 00:24   #6
Søya
Nytt Medlem
 
Søya sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 8
Søya er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Er det aktuelt å gjøre det så enkelt som å kjøpe Fedon Lindberg sitt brød? De selger det på rema1000. Det er kun 18 karbo pr 100 gram. ca 5-6 karbo pr skive. Det er jo bedre enn vanlig brød og det smaker veldig ok.

Søya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frafallen Fedon-entusiast. Dagens underholdning: Lutz, Hexeberg og Dahlqvist. Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 00:44   #7
zitapus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 31
zitapus er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Opprinnelig lagt inn av Søya, her.

Er det aktuelt å gjøre det så enkelt som å kjøpe Fedon Lindberg sitt brød? De selger det på rema1000. Det er kun 18 karbo pr 100 gram. ca 5-6 karbo pr skive. Det er jo bedre enn vanlig brød og det smaker veldig ok.

Hadde gjort det hvis jeg hadde bodd i Norge. De selger ikke noe lavkarbobrød på pakke her jeg bor

Prøvde å bake rundstykkene som ble anbefalt, jeg synes absolutt de er gode, men de falt ikke helt i smak hos 5 åringen min. Ikke heller min hjemmelagde leverpostei. Men det er jo bare å fortsette å prøve.

zitapus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellomkarbo under påvirkning av Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 10:50   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Brød som smaker som vanlig grovbrød? Da baker du Karins "mitt aller beste brød". Inger fra Ingers rugbrød har "tjuvlånt" oppskriften og kaller den Ingers SUPER lavkarbobrød men så lenge hensikten er god er vel alt godt

Oppskriften finner du her.

I tillegg kan du bestille (faktisk!) tørrmiksen fra spisdegslank sine sider, skal bare blandes med CC og egg (om du ønsker og spare deg litt ekstra arbeid).
(Skroll deg ned til "bakemix")

Alle som har smakt dette har sagt dette kan de fint leve på uten problem. Stek det gjerne litt ekstra, det pleier jeg og gjøre

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 12:55   #9
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Karins aller beste brød er definitivt min favoritt. Vær dog ops på at det er forkledd omelett (alle lavkarbobrød er det) og at det derfor ikke bør lagres på annen måte enn omelett. Siden jeg bruke 2 uker på å spise et brød har jeg den ene halvparten i kjøleskap og den andre i fryseren til jeg har spist opp den ferske.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 23:53   #10
zitapus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 31
zitapus er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Takk for tips.

Skal prøve ut det "beste brødet" og hvis det ikke funker så prøver jeg å bestille en melblanding.

Og godt å vite at man kan fryse brødene, lurte akkurat på det. Går ikke mye brød hos meg nemlig, hvertfall hvis ikke ungene liker det.

zitapus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellomkarbo under påvirkning av Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 23:57   #11
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Opprinnelig lagt inn av zitapus, her.

Takk for tips.

Skal prøve ut det "beste brødet" og hvis det ikke funker så prøver jeg å bestille en melblanding.

Og godt å vite at man kan fryse brødene, lurte akkurat på det. Går ikke mye brød hos meg nemlig, hvertfall hvis ikke ungene liker det.

Jeg deler opp i skiver og fryser, så er det enkelt å ta opp et par skiver. Til matpakken bare smører jeg de mens de er frosne, så er de passelig til lunsj og pålegget holder seg friskt og fint. Ingen svett ost

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 00:57   #12
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Jeg deler opp i skiver og fryser, så er det enkelt å ta opp et par skiver. Til matpakken bare smører jeg de mens de er frosne, så er de passelig til lunsj og pålegget holder seg friskt og fint. Ingen svett ost

Nå det å smøre mens de er frosne var en kjempeide. takk

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 07:29   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Opprinnelig lagt inn av zitapus, her.

Jeg vet at det er mange lavkarbobrødoppskrifter her, men jeg har ikke tid til å prøve ut alle sammen.

Jeg trenger den beste! Nå!

Jeg trenger et brød som ligner på vanlig brød, for det må klaffe for mine to gutter som ikke er vant til hjemmebakt.
Det bør være mellomgrovt.
Og ikke for mange rare ingredienser.

Kravstor? Jeg?

Spam meg med oppskrifter!

Etter min mening finnes det ikke lavkarbobrød uten korn eller mel som ligner på vanlige brød. Jeg har bakt en del typer og dessverre finner jeg ingen som faller i smak egentlig. Det blir for mye frø, egg og rømme/cf/cc og for lite brød rett og slett.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 16:01   #14
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Etter min mening finnes det ikke lavkarbobrød uten korn eller mel som ligner på vanlige brød. Jeg har bakt en del typer og dessverre finner jeg ingen som faller i smak egentlig. Det blir for mye frø, egg og rømme/cf/cc og for lite brød rett og slett.

Da jeg beggynte med lavkarbo ville jeg ikke ha erstatninger. jukseris. blomkålmos og lavkarbobrød spiste jeg ikke og jeg klarte meg uten bakemikser og jbkm i over et halvt år. I forrige uke var jeg faktisk tom for JBKM og da jevnet jeg sausen min med sellerirot og det fungerte utmerket. Jeg tror det er for kort tid siden du spiste brød hvis du ikke syns Karins er bra

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 16:03   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Da jeg beggynte med lavkarbo ville jeg ikke ha erstatninger. jukseris. blomkålmos og lavkarbobrød spiste jeg ikke og jeg klarte meg uten bakemikser og jbkm i over et halvt år. I forrige uke var jeg faktisk tom for JBKM og da jevnet jeg sausen min med sellerirot og det fungerte utmerket. Jeg tror det er for kort tid siden du spiste brød hvis du ikke syns Karins er bra

Det tenkte jeg også... jeg spiste ingen brøderstatninger på ihvertfall 6 måneder etter at jeg endret kosthold til lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 16:06   #16
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det tenkte jeg også... jeg spiste ingen brøderstatninger på ihvertfall 6 måneder etter at jeg endret kosthold til lavkarbo

Og jeg gjorde det helt motsatt
Fant erstatninger for det meste, inkl brød og knekkebrød. Etterhvert som jeg syntes lavkarbo ble mer naturlig forsvant erstatningene. For meg gjorde det overgangen mer ukomplisert

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 16:46   #17
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Og jeg gjorde det helt motsatt
Fant erstatninger for det meste, inkl brød og knekkebrød. Etterhvert som jeg syntes lavkarbo ble mer naturlig forsvant erstatningene. For meg gjorde det overgangen mer ukomplisert

Jeg var så gira at det var ikke et tema engang - men jeg hadde ikke oversikt over erstatninger heller den gangen. Så mye jeg har lært siden den gang!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Par som ligner hverandre Kanutten Generell diskusjon 2 04-01-11 16:27
Vanlig gjæret brød 5 karb pr. skive i brødbakemaskin Biggie Small Bakst 34 02-09-10 18:00
Lavkarbobrød som er tilnærmet vanlig brød uten så mye fancy greier i? screwball Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 12-01-09 11:23
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! Lollypop! Bakst 1 01-08-08 17:33
Sjokolade ligner kokain HP Generell ernæringsdebatt 2 03-02-04 23:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no