Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger Hjelp :)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-06, 19:47   #1
Silk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 7
Silk er på en erverdig vei

Trenger Hjelp :)

Hei! Jeg trenger hjelp til diett, jeg har veldig lyst til og ta av rundt 20-25 kilo, men jeg har 0 peling på kosthold osv. Jeg er veldig mottivert til og få fjerna kiloene. Jeg har lest her at Atkins skal vist være en bra diett. Men så fant jeg ingen info her om noen diett som henviser til og være Atkins diett, jeg antar at det er en bok man kan få kjøpt. Så jeg sjekket litt om det på nettet, men fant flere bøker som omhandler Atkins, kan man få kjøpt flere utgaver av boka, i så fall, hvem er den beste/mest effektive?

Silk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 20:18   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Trenger Hjelp :)

Nå har Nille kanskje best peiling på akkurat dette, men jeg mener hun sier den boka bør være på engelsk... har noe med at de har ikke med alt i den norske eller noe sånt...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 20:44   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Trenger Hjelp :)

Opprinnelig lagt inn av Silk

Hei! Jeg trenger hjelp til diett, jeg har veldig lyst til og ta av rundt 20-25 kilo, men jeg har 0 peling på kosthold osv. Jeg er veldig mottivert til og få fjerna kiloene. Jeg har lest her at Atkins skal vist være en bra diett. Men så fant jeg ingen info her om noen diett som henviser til og være Atkins diett, jeg antar at det er en bok man kan få kjøpt. Så jeg sjekket litt om det på nettet, men fant flere bøker som omhandler Atkins, kan man få kjøpt flere utgaver av boka, i så fall, hvem er den beste/mest effektive?

Det finnes flere utgaver av boka som omhandler Dr. Atkins filosofi.

Den aller beste er originalutgaven: Dr. Atkins New Diet Revolution - 2002 utgave (eller senere). Den er på engelsk og absolutt å anbefale om du føler deg komfortabel med språket.

Orginalen er oversatt til norsk. Den heter "Dr. Atkins nye slankerevolusjon", Dessverre en dårlig, heller middelmådig oversettelse som dessuten er full av feil og mangler. Den er basert på 1992 utgaven av originalen. Atkins oppdaterte på grunn av nye erfaringer og ny forskning, både i 1999 og i 2002. Å trykke et nytt opplag av boka fra 1992 i 2005 kan ikke tolkes som annet enn griskhet og liten respekt overfor kundene. Men der er en annen tråd !

Føler du deg ikke komfortable med engelsk, kan du godt lese den norske, så sant du er klar over at det er mye feil i den. Les også det vi har oversatt fra den nyeste engelske utgaven her:

Fase 1: Induksjon

Fase 2: Vedvarende vekttap Atkins er ikke en kur, det er en kostomlegging i fire faser. De to første er Induksjon, som varer i 14 dager. Så går en over til fase to som er vedvarende. Der holder du deg til du er ca. 5 kg fra målet ditt. Inntil videre kan du bare konsentrere deg om disse.

Syns du dette er vanskelig er det kanskje en ide å isteden se på Slank med Ketolysekuren. Det er veldig likt Atkins, men er skrevet på norsk (riktignok av en danske), og med grunnlag i norske varer og matvaner. Boka er skrevet av Torkil Andersen og kan lånes på apotekt, eller kjøpes i bokhandel. Du kan lese mer om denne kuren og evt. kjøpe boka på www.ketolyse.no. Det er også en egen del i forumet her som omhandler kuren.

Uansett hva du velger må du lese boka/bøkene først. Det sparer deg for mange feilsteg videre.

Har du spørsmål til det du leser i boka eller lurer på andre ting er det bare å spørre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 01:54   #4
Silk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 7
Silk er på en erverdig vei

Sv: Trenger Hjelp :)

Tusen takk for svarene Jeg har ingen problemer med engelsk, så skaffer meg en utgave av den versonen, er det bare og stikke på en bokhandel, eller må jeg bestille over nettet? Hva med mat da i den engelske utgaven? Er vel kanskje noe forskjeller mellom mat her i norge en i Enland?

Silk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 12:33   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger Hjelp :)

Den største forskjellen ligger i mål og vekt, ikke i type mat. I allefall ikke på induksjonsfasen hvor matvalgene er svært begrenset. Maten er helt grei den, også sett med norske øyne.
Mål og vekt problematikken løser du enkelt ved å søke her på forumet. Da finner du ut av hvor mye en cup er osv..
Enkelte igredienser brukt i oppskriftene kan være vanskelige å få tak i i Norge, men du kan bestille fra utenlandske nettbutikker, eller søke rundt på oppskriftsforumet her på lavkarbo.no. Eller rett og slett bare spørre alle de kunnskapsrike medlemmene som vanker her inne. Trenger du hjelp får du det raskt..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 16:10   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Trenger Hjelp :)

Jeg har levd på Atkins lenge (etter engelsk/amerikansk utgave) og bruker svært lite importert mat/ingredienser. Men det er muligens fordi jeg har valgt å spise "rent", dvs. holde meg unna lavkarbo produkter som sådan.

Det eneste jeg bruker som er importert er noen ekstrakter til ostekaker/kaker (som det er skjelden jeg lager), som vanilje-, appelsin- og sitron ekstrakt. Disse er laget av vanilje, appelsin og sitron og er ikke kunstig fremstilt slik som essenser. Men jeg bruker det IKKE ofte. Før importerte jeg søtstoffet Splenda, men nå har det kommet i butikker her også. Og jeg bruker ikke mye av det.

Det meste finner du i dagligvare eller helsekost !

Omregning fra amerikanske/engelske mål går greitt med: www.convert-me.com - god hjelp til mål og vekt !

Mitt råd er at du ikke venner deg til søtstoffer og kaker etc - iallefall i begynnelsen. Kom godt i gang og bli godt kjent med kostholdet og hva kroppen din takler før du får bakedilla !!

Mange store bokhandlere har boka på engelsk her hjemme. Vet også at Haugen Bok og Bokkilden har hatt den på nettet.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 18:15   #7
Silk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 7
Silk er på en erverdig vei

Sv: Trenger Hjelp :)

Kjempe fint! Da er det ingen problemer med og få tak i maten.

Jeg spiser ikke søtsaker, heller ikke noen slag av kaker, og jeg drikker bare vann, og jeg baker ikke heller så det blir ikke noe problem!

Fint fint, da skal jeg stikke innom Gravdal og sjekke om dem har den

Ps. Tusen Takk for hjelpen

Silk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp til handleliste ... m@nisha Induksjonen 10 04-02-11 21:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no