Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Da var jeg...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-06, 19:58   #1
Mimma
Juniormedlem
 
Mimma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Sørlandet
Alder: 39
Innlegg: 13
Mimma er på en erverdig vei

Da var jeg...

tilbake igjen! var her for en stund siden da jeg gikk på ketolyse kuren i 2uker. hvorfor jeg sluttet vet jeg ikke, men det bare ble sånn. nå er jeg tilbake for fullt og denne gangen skal jeg klare det!begynte på fredag ettermiddag og nå er jeg i ketose

Spørsmål:
Man risikerer jo å legge på seg visst man spiser for mange karbs. Visst man gjør det, slår det ut å stixen da, selv om det bare gjelder noen få?
jeg måler og veier ikke skjønner dere, men holder meg til ja mat. men er livredd for å gå over karbo maxen. så igjen, er jeg uhledig en dag og spiser for mye karbohydrater vil jeg da kunne se det på stixen?

Mimma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 20:29   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Da var jeg...

Velkommen tilbake !
Det er ingen fare om du spiser noen karber for mye innimellom. Det er verre å ligge for lavt faktisk. Bare du passer på å få i deg nok proteiner, fett og grønnsaker går det greitt. Men om du ikke måler og veier kan du umulig vite hvor mye du spiser og/eller om du spiser for mye eller for lite. Det pleier ikke å funke så bra, men om du føler deg komfortabel med det og det funker for deg så.

Men stix´en viser ikke hvor mye karber du spiser, om det er for mye eller for lite. Den viser bare ha som skjer i urinen din. Les mer om det her: Alt du har ønsket å vite om ketose - post nr 1. Har du ikke utslag på stix behøver det ikke bety noe som helst.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 13:20   #3
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da var jeg...

Må bare komme med et spørsmål her: Hvorfor er det verre om man spiser for lite karbo?
Jeg har aldri ligget over i løpet av disse 2.5 ukene, har som oftest ligget på 13-14 karbo om dagen, men noen dager har jeg vært helt nede i 9-10.
Er det for lite? Bør jeg plusse på litt karbohydrater om kvalden da?
Har vært så redd for å komme over 15, at jeg heller har holdt meg litt under...

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 16:21   #4
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Da var jeg...

De fleste går lettere ned i vekt på 15 enn på 10g karbo. Men hvis du går ned i vekt på 13g og trives med det så syns jeg at du skal fortsette med det. Det som er viktig er at en ikke spiser så lite at det går ut over formen. Det blir ikke mye slanking hvis en blir så daff at en ikke orker å røre på seg.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 19:04   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Da var jeg...

Atkins er vel den som har mest dokumenterte resultater på forskjellige karbenivå. Da jeg begynte i 1982 anbefalte Atkins 8 karber pr dag. Men etter erfaring over nærmere 20 år og med 60-70.000 pasienter, viste det seg at det ikke var noen forskjell om man inntok 8 eller 20. Dvs. man tok ikke av mer om man lå under. Og da var Atkins sin tanke at det ikke var vits å begrense matutvalget så lenge det ikke ga noen merkbar uttelling. I de senere bøkene sine ligger han altså på 20 karber pr. dag.

Årsaken til at Torkil har lagt seg på 15 på ketolysekuren var at han hadde noen pasienter som måtte så langt ned for å kicke igang vekttapet. Han sier også at det er ok å gå opp til 20.

Om man først tar av på 15 eller 20, så hjelper det som regel IKKE å kutte ned på karbene. Da lan en risikere at kroppen går i sparemodus fordi den får for lite mat. Det folk kutter først på er grønnsakene, og de er vitktige i hele forbrenningsprosessen. 90 % opplever at derimot at det hkelper å øke på karbene. Noe Atkins også fant fort ut av - derfor vedvarende vektap, med stigen og hele pakka. Han optimaliserte hele tiden sin filosofi, etterhvert som forskning og erfaring ga nye signaler.

Moralen er altså at det ikke er så lurt å kutte ned på karbene under 15 pr dag. Matutvalget blir mindre, mengden blir mindre, man blri matlei og trøtt. Ingen blir feit av grønnsaker heller forresten.....ikke grønn heller

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:54   #6
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da var jeg...

Takk for svar begge 2!
Jeg får i meg grønnsaker til hvert måltid, altså. Problemet er vel heller at det bare blir 2-3 måltider om dagen.
Men jeg trener både spinning, annen kondisjonstrening + styrke flere ganger i uka, og føler meg ikke slapp!
Det eneste er at jeg syns vektene er tyngre.. Så jeg føler jeg merker det litt på musklene, men ikke på formen. (Har trent jevnlig i mange år, da, det er ikke noe jeg har begynt med nå.)
Jeg går jo ned også, 7.4 kg på 2.5 uke.

MEN.. Jeg har liksom vært livredd for å bikke over 15, og føler at det er magisk grense der, hvor jeg ikke vil gå ned. (Eller enda verre, legge på meg.)
Men hvis jeg spiser 17 en dag, vil det altså ikke være noen krise? Eller?
Er det større sjanse for at jeg ikke vil gå ned da?
Og hvis nedgangen stopper opp, så bør man prøve å ØKE karbohydratene litt? Jeg har nemlig hørt at hvis det stopper opp så bør man redusere til 10..

Sorry at jeg kupper tråden din, Mimma...

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:50   #7
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Da var jeg...

Her var det mye intresant lesning

Jeg er en av dem som fort kan kutte ned på karbene til å få i meg for lite, akkurat som før når jeg telte kcalorier... Så kroppen kan gå på sparepluss med for lite karbo også...hmm, er vel ratt det jeg holder på med igjen....

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 23:33   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Da var jeg...

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Jeg går jo ned også, 7.4 kg på 2.5 uke.

Det er ikke sunt for kroppen å gå ned så fort i lengden. I begynnelsen er det OK, men mer enn 1,5 kg pr uke tærer på kreftene. Ikke rart du blir sliten ! Og du vil vel at huden din skal følge med og ?

Sitat:

MEN.. Jeg har liksom vært livredd for å bikke over 15, og føler at det er magisk grense der, hvor jeg ikke vil gå ned. (Eller enda verre, legge på meg.)
Men hvis jeg spiser 17 en dag, vil det altså ikke være noen krise? Eller?
Er det større sjanse for at jeg ikke vil gå ned da?

Ingen fare om du spiser 17. Absolutt ikke !

Sitat:

Og hvis nedgangen stopper opp, så bør man prøve å ØKE karbohydratene litt? Jeg har nemlig hørt at hvis det stopper opp så bør man redusere til 10..

ja, du bør øke først. Men for deg er det ikke noe problem så mye som du allerede går ned. Det er kun ved langvarig stans hvor andre ting ikke hjelper en kan prøve å gå ned til 10. Etter min erfaring er det ikke mange som har blit hjulpet av å gå ned i karber.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 11:56   #9
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da var jeg...

Takk for svar, Nille
Huden følger nok uansett ikke med selvom jeg går ned en halv kilo i uka, må nok ta bukplastikk
Det er klart det går fortest nå i begynnelsen, er kjempefornøyd om jeg kunne holdt meg på 1-1.5 kg i uka!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 11:58   #10
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da var jeg...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Ikke rart du blir sliten !

Er ikke sliten, altså! Har ikke noe mindre energi en tidligere, det eneste er som sagt at musklene tåler litt mindre.

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 12:59   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Da var jeg...

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Er ikke sliten, altså! Har ikke noe mindre energi en tidligere, det eneste er som sagt at musklene tåler litt mindre.

OK.. sliten i musklene da !
Om du trener så mye er det jo også viktig at du får i deg minst 15 karber til dagen + den proteinen kroppen din trenger for å bygge musklene, men det har du sikkert oversikt over

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 15:51   #12
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da var jeg...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

OK.. sliten i musklene da !
Om du trener så mye er det jo også viktig at du får i deg minst 15 karber til dagen + den proteinen kroppen din trenger for å bygge musklene, men det har du sikkert oversikt over

Men...må bare komme med et lite spm til:
Mange tåler jo ikke mer enn 15 karbo før de går ut av ketose. Man kan vel ikke da spise 17/18 karbo og fortsatt gå ned like mye som hvis man hadde holdt seg på 15?
Mamma gikk litt over her en dag, og rett ut av ketosen. Det er det jeg er redd for.
Setter veldig pris på litt eksperthjelp, Nille

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 18:21   #13
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Da var jeg...

Mange kan spise 40-60 uten å gå ut av ketosen

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 18:47   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Da var jeg...

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Men...må bare komme med et lite spm til:
Mange tåler jo ikke mer enn 15 karbo før de går ut av ketose. Man kan vel ikke da spise 17/18 karbo og fortsatt gå ned like mye som hvis man hadde holdt seg på 15?
Mamma gikk litt over her en dag, og rett ut av ketosen. Det er det jeg er redd for.


15 karber er ikke noe "magisk" tall hvor man "detter ut og inn" av ketose. Det er ikke det at mange ikke tåler mer enn 15 karbo før de går ut av ketose. Det er noen få som ikke kan spise mer enn 15 karber for å komme i ketose. Det er noe helt annet og de er dessuten veldig få. De fleste går ned like mye om de spiser 20 eller 25 og enda mer. (F.eks. på Atkins får man 14 dager på 20 karber for å "komme igang" og rense, og så legger man til nye matvarer med 5 karber pr uke (etter en bestemt "stige") til man når "sitt" nivå. Hvor mye man tåler er individuelt og en sak man må prøve ut på egen hånd. For å vite hvor mange karber man spiser nytter det ikke med øyemål heller. Da må man føre et skikkelig matregnskap. Veie og måle. Mange er redde for å spise for mye og så ender de opp med å spise for lite. Det går i en periode, og man tar av. Men spiser man for lite over en lengre periode kan man risikere at kroppen sparer, og setter ned forbrenningen. Den kan ødelegges for alltid om man holder på for lenge. I tillegg vil man få problem med å holde vekten etter man er "ferdigslanket". Da er kroppen vant til lite mat - har lav forbrenning, og når man begynner å spise mer, så legger en på seg. Kanksje alt en har tatt av + litt til. Det er det dessverre altfor mange eksempler på. Vi har har flere her inne også. Noen har lært av det og i 2. eller 3. omgang gjør de det "skikkelig".

Hvis du mener med "ut av ketose" at det ikke var utslag på stix´en, så forteller den bare hva som skjer i urinen, ikke hvor mange karber man har spist, eller OM man er i ketose eller ikke. Teknisk sett er de fleste i ketose opp til rundt 40-50 karber til dagen, selv om man ikke har utslag på stix. Hvorfor det ikke er utslag på stix har også med type matvarer man spiser, hva man tåler etc. Personlig syns jeg det blir litt hysteri rundt denne stixen. Den har så lite å si ! Mer om ketose kan du lese her: Alt du har ønsket å vite om ketose i post nr. 1. Kan også legge til at om man har vært i ketose en stund så vil kroppen "justere" slik at det ikke lenger viser på stix, - men man ER i ketose for det !



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 23:19   #15
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da var jeg...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


Hvis du mener med "ut av ketose" at det ikke var utslag på stix´en, så forteller den bare hva som skjer i urinen, ikke hvor mange karber man har spist, eller OM man er i ketose eller ikke. Teknisk sett er de fleste i ketose opp til rundt 40-50 karber til dagen, selv om man ikke har utslag på stix. Hvorfor det ikke er utslag på stix har også med type matvarer man spiser, hva man tåler etc. Personlig syns jeg det blir litt hysteri rundt denne stixen. Den har så lite å si ! Mer om ketose kan du lese her: Alt du har ønsket å vite om ketose i post nr. 1. Kan også legge til at om man har vært i ketose en stund så vil kroppen "justere" slik at det ikke lenger viser på stix, - men man ER i ketose for det !


Oi! Nå lærte jeg masse nytt her... så de stix'ene er egentlig ingen vits i å ta da? Jeg trodde at hvis man ikke fikk utslag, så var man ikke lenger i ketose.
Jeg blir litt forvirra også, på hvor mange karbohydrater jeg egentlig skal få i meg om dagen.
Siden jeg går på ketolyse, og får i meg endel fett, så bør jeg vel holde meg til max 20?
Når jeg leste boka til Torkil, sto det 20 på menn og 15 på damer, derfor har jeg forholdt meg til det. Men nå blir jeg veldig usikker her..

Så det er ingen SIKKER grunn for å vote om man er i ketose? Jeg merker det jo på ånden og at jeg er tørr i munnen, men... Kan man også få utslag på stix'en UTEN å være i ketose? Eller er det bare omvedt?

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 00:19   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Da var jeg...

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Siden jeg går på ketolyse, og får i meg endel fett, så bør jeg vel holde meg til max 20?
Når jeg leste boka til Torkil, sto det 20 på menn og 15 på damer, derfor har jeg forholdt meg til det. Men nå blir jeg veldig usikker her..


ja, begynn med 15-20 du, det er bra. Og tåler du mer så spiser du mer- Det finner du ut av !


Opprinnelig lagt inn av Monen

Så det er ingen SIKKER grunn for å vote om man er i ketose? Jeg merker det jo på ånden og at jeg er tørr i munnen, men... Kan man også få utslag på stix'en UTEN å være i ketose? Eller er det bare omvedt?

Du merker det først og fremst på ånden og at du er tørst/tørr i munnen. Noen blir også varmere enn de pleier å være. Du kan få utslag på stix om du ikke er i ketose også. F.eks. om du drikker lite vann, da blir urinen din konsentrert og det kan gi utslag. Eller om du spiser et spesielt fettrikt måltid eller drikker mye alkohol.

Du kan ha utslag på stix og vekta står stille og du kan ha hvit stix og kiloene renner av. De er greie som en indikator, men ikke å legge opp kostholdet sitt etter !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 13:43   #17
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Da var jeg...

Jeg vil bare legge til at de som trener vanligvis tåler mer karber før vektnedgangen stanser enn de som ikke trener. Det er normalt å bli sliten i musklene i starten av en lavkarbokur og det er viktig å få i seg litt protein og fett både før og etter trening.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 19:23   #18
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da var jeg...

Takk for svar begge to

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no