Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-11, 12:43   #26
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

En grunn til at vekta ikke går ned kan være stress. Du nevner lite ro rundt måltidene og 4 aktive barn. Kanskje du likevel kan gjøre noe for å redusere stressnivået. Kroppen er ikke en motor, slik enkelte påstår, kropp og psyke henger sammen og må spille på lag.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 13:02   #27
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Fant igjen et svar fra Torkil

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei

Ved 2. gang ketolyse vil det initiale vekttap ikke bli så stort som første gang med kuren. I starten av ketosen lever kroppen av ketoner.Men etter ca 3 uker forbrenner musklene fettsyrer direkte og ketonproduksjonen reduseres til det som hjernen trenger + litt til.

Om du/dere leter litt rundt vil du/dere garantert finne mer utdypende teorier på hvorfor det er slik

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 13:13   #28
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Sunda, her.

Ja - det lurer jeg på! Har vært i ketose i 3 uker nå snart, men vekta den står uforskammet NOKSÅ stille.... Jeg trodde at så lenge man var i ketose, så er man på "Høyforbrenning", og da skal man jo etter alle solemerker faktisk gå ned i vekt?? Fått masse gode vink og tips her inne, og følger alt slavisk Har tidligere gått ned jevnt og trutt når jeg har vært i ketose, og da har jeg også KJENT at jeg har vært i ketose: hodepine, leggkramper, lett forstoppelse osv. - men ikke denne gangen. Det virker som om kroppen min bare NEKTER å gå med på ketosen...! Men for ALL del: det er mange goder ved å leve ketogent en periode, så jeg gir meg ikke jeg altså Bare litt undrende til det hele......

tålmodighet er en dyd, det kan jeg skrive under på.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 17:09   #29
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Hvis du spiser nok fett vil kroppen få nok energi til å fungere slik den skal - og dermed ikke ha behov for å bruke av fettlagrene - som er en mye vanskeligere tilgjengelig energi-kilde

Så reduser mengden mat og se hva som skjer!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 18:44   #30
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Så om man spiser for MYE fett, så forbrenner ikke kroppen fett?

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 18:47   #31
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Så om man spiser for MYE fett, så forbrenner ikke kroppen fett?

Slik jeg har forstått det - forbrenner den da det fettet som kommer inn med maten - ikke lagret fett... andre orakler må korrigere meg om dette er feil - men det er ihvertfall slik jeg har forstått det...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 18:51   #32
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Drikk heller kaffe enn Fun Light. Mange som drikker massevis av kaffe på Ketolyse...jeg er en av dem....
Men vel og merke sort kaffe da.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 22:42   #33
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Termodynamikkens lover gjelder fortsatt, selv om man kutter ned på kh mtp vektnedgang.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 17:58   #34
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Det kan være noe så enkelt som at du spiser for mye mat.
ketose er ingen garanti for gå ned i vekt.
Spiser du for mye mat så vil jo ikke kroppen ha behov for å bruke lagret kroppsfett som energi, man går ikke ned i vekt.

men hva er for mye mat? på ketolyse blir man anbefalt 4 måltider, men 3 går helt greit. du kan droppe frokost uten å få dårlig samvittighet fordi kroppen er i toppforbrenning. og man har som regel ikke mye matlyst.

er 2 måltider og en snacks for lite? kan jo være man ikke går ned av å spise for lite.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 18:06   #35
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

men hva er for mye mat? på ketolyse blir man anbefalt 4 måltider, men 3 går helt greit. du kan droppe frokost uten å få dårlig samvittighet fordi kroppen er i toppforbrenning. og man har som regel ikke mye matlyst.

er 2 måltider og en snacks for lite? kan jo være man ikke går ned av å spise for lite.

For mye mat får du i deg om du spiser deg for mett og når du spiser når du ennå ikke er sulten. "Litt sugen på mat" er ikke sult. Noen har sikkert godt av å legge seg en time før enn å bli oppe og bli sugen sent på kvelden og dermed innta et ekstra lite måltid helt unødvendig.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 18:12   #36
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Så om man spiser for MYE fett, så forbrenner ikke kroppen fett?

Om du har nok penger i lommeboka, hvorfor ta ut penger du har spart i banken? Du bruker først de lett tilgjengelige pengene. Om du hele tiden får penger i lommeboka tar du aldri ut det i banken. Skjønner? Du må altså ha et lite kaloriunderskudd for at kroppen skal ta fra fettlageret. Dette er lettere å få til med lavkarbo-mat fordi man blir lettere mett av denne maten og har et stabilt blodsukker som gjør at vi holder oss mette lenge. Om vi ikke spiser mindre mengder av dette kostholdet enn høykarbo vil vi ikke gå ned. Vi kan tåle litt mer kalorier av disse næringsmidlene i forhold til karbohydrater, men det er en grense. Det er svært viktig å følge sult og metthetsfølelsen nøye.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 18:28   #37
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Stemmer nok det med å være mett. Jeg er sjelden sulten. MEN, jeg får gjerne sånne byger hvor jeg har sååååååå LYST på noe det er da jeg sliter. har liksom da tydd til pisket krem, men nå vet jeg jo at det ikke er bra, og er en partystopper.

kokosmelk med kaffe er det mer lov/ufarlig?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 18:38   #38
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Jeg har skjønt boka til T:Andersen slik at vi på ketolyse skal ha MYE feit mat.
At de aller fleste havner ut på 3 måltid for dagen - og det stemmer bra for oss her. Ender ut på 3 måltider og det er ofte at vi kun orker 3/4 av maten.

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 18:49   #39
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Stemmer nok det med å være mett. Jeg er sjelden sulten. MEN, jeg får gjerne sånne byger hvor jeg har sååååååå LYST på noe det er da jeg sliter. har liksom da tydd til pisket krem, men nå vet jeg jo at det ikke er bra, og er en partystopper.

kokosmelk med kaffe er det mer lov/ufarlig?

Kokosmelk kan du få lav på karbo, så ja, det er bedre, hvis du tåler kokos. Cocosa er et alternativ. Et annet er ren soyamelk. Man kan jo blande også.
Men det er ikke sånn at fløte er en partystopper for alle. Det er en mulig partystopper. Noen bør holde seg unna alle melkeprodukter. Man må prøve seg litt frem selv hva man kan spise uten å legge på seg. Skaldemann kan ikke røre bær/frukt i det hele tatt uten å gå opp i vekt til tross for økt mosjon i samme tidsrom, f.eks. Jeg tenker at en del stopper opp pga av sukkerfri sjokolade. Og nøtter.


Sist redigert av ada-emilie : 09-03-11 kl 20:56.
ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:14   #40
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

For mye mat får du i deg om du spiser deg for mett og når du spiser når du ennå ikke er sulten. "Litt sugen på mat" er ikke sult. Noen har sikkert godt av å legge seg en time før enn å bli oppe og bli sugen sent på kvelden og dermed innta et ekstra lite måltid helt unødvendig.

Sant det ikke at det finnes noen fasitsvar, men det er jo bevist at å spise om kvelden før du legger deg gir ikke kroppen din samme mulighet til å forbrenne like bra. du skal helst spise når du er i aktivitet som frokost når du står opp. noen mener frokost er det viktigste måltidet iløpet av dagen. er det sant at kroppen lagrer det første måltidet den får om til fett, hvis den ikke får frokost? pga den går i sult/sparemodus. kroppen tror at den ikke får mat resten av dagen når du ikke spiser frokost. er fortsatt litt med på at frokost er viktigere enn kvelds ivertfall. jeg spiser sen middag og dropper kvelds. 3 måltider til dagen, det er vel ok?

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:15   #41
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Stemmer nok det med å være mett. Jeg er sjelden sulten. MEN, jeg får gjerne sånne byger hvor jeg har sååååååå LYST på noe det er da jeg sliter. har liksom da tydd til pisket krem, men nå vet jeg jo at det ikke er bra, og er en partystopper.

kokosmelk med kaffe er det mer lov/ufarlig?

kokosmelk med kaffe er vel bedre enn fløte. høres kjempe bra ut ingen partystopper, slapp av

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 09:11   #42
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Frokost er ikke dagens viktigste måltid.

Det viktigste måltidet er det du spiser når du er sulten.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 18:53   #43
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Jeg føler veldig med dere som ikke går ned til tross for ketose, jeg er en av dere. Jeg fører alt, absolutt ALT, jeg spiser inn på diett.no. Jeg holder meg rundt 15 kh om dagen (stort sett egg, grønnsaker + 1-2 fra kefir) og passer på at måltidene inneholder noenlunde 4-5% kh og ca 70% fett. Kalori-inntaket ca 1800. Synes jeg er sååå påpasselig og flink og nyter hvert måltid.... Slik har jeg holdt på i 4 uker nå uten at noe har skjedd. Jeg skal ned 15 kg. Jeg veier meg ikke, men bruker målbånd og en en trang bukse for å sjekke tilstanden. Like trangt... Jeg drikker mye vann og kaffe og får utslag på firkant nr 2 på stixen. Spiser ikke spesielt mye meieriprodukter. Bruker ikke annen søtning enn Stevia, drikker ikke Fun eller light. Jeg spiser 4-5 Fribol pr dag og 2 Stimorol tyggegummi. Noen som har tanker om dette?

Søvnen er mye bedre og jeg er ikke sulten som tidligere da jeg kunne bli sulten 15 minutter etter et måltid. Stortrives med denne kosten.

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 18:56   #44
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Forresten...når det gjelder partystoppere - jeg mener jeg har lest et sted på forumet at man faller ut av ketose dersom man inntar partystoppere?

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 19:04   #45
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Her står det mye interessant om ketose. Ut fra det jeg leser og måten jeg tolker det på, skal man gå ned så fremt man er i ketose?

Da skal jeg gi meg og vente på svar

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 19:48   #46
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Her står det mye interessant om ketose. Ut fra det jeg leser og måten jeg tolker det på, skal man gå ned så fremt man er i ketose?

Da skal jeg gi meg og vente på svar

Det er en sannhet med modifikasjoner. Om man spiser for mye kan man stå stille. Hva som er en partystopper varierer fra person til person. For noen er det bare mye karbohydrater, for andre er det også type protein. Jeg tenker da på ost som insuslinresistente kan reagere på. Dette er bare eksempler. De fleste, de som hormonelt friske, tåler det meste.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 20:03   #47
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det er en sannhet med modifikasjoner. Om man spiser for mye kan man stå stille. Hva som er en partystopper varierer fra person til person. For noen er det bare mye karbohydrater, for andre er det også type protein. Jeg tenker da på ost som insuslinresistente kan reagere på. Dette er bare eksempler. De fleste, de som hormonelt friske, tåler det meste.

Anser kroppen deg som for tynn kan du gå opp i vekt ved ketose.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 22:26   #48
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Anser kroppen deg som for tynn kan du gå opp i vekt ved ketose.

Hvis du spiser mer enn du trenger til det daglige forbruket ja. ikke ellers.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 10:59   #49
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Anser kroppen deg som for tynn kan du gå opp i vekt ved ketose.

Da har i så fall dømmekraften sviktet totalt, vil jeg si!

Er det ngen som kan hjelpe meg med den manglende vektreduksjonen? Jeg forklarte en del om hva jeg spiser noen poster over her. Jeg har gått ned tidligere med et mye høyere inntak av melkeprodukter. Da kan vel ikke det være årasaken?

I andre retninger (Skaldemann og Dahlquist) oppfatter jeg det dit at man ikke behøver å være så pinlig nøyaktig som ketolyse. Men de opplever kanskje de samme problemene der med en del som ikke går ned i vekt? Jeg har senest lest boken til Dahlquist, der virker det såre enkelt uten å veie og måle kh og %?

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 12:29   #50
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

I andre retninger (Skaldemann og Dahlquist) oppfatter jeg det dit at man ikke behøver å være så pinlig nøyaktig som ketolyse. Men de opplever kanskje de samme problemene der med en del som ikke går ned i vekt? Jeg har senest lest boken til Dahlquist, der virker det såre enkelt uten å veie og måle kh og %?

Så vidt jeg har forstått er Skaldemann like "streng" som ketolyse, grensene for karbo på Skaldemann er enten max 12 kh(50+), 18 kh(25+) eller 27 kh(10+) avhengig av hvor mye man skal ned - og den gruppen man velger er ikke kun utifra overvekten, men også insulinfølsomheten - dvs. at hvis du har ca 15 kg overvekt og velger 27 karbs pr. dag - er det ikke sikkert du går ned, hvis du er veldig insulinfølsom - og må da evt. prøve en av de strengere kategoriene..

I Ketolyseboka skriver Torkil Andersen om vektstagnasjon på s. 82 - 84, og anbefaler å dobbeltsjekke med stix at man er i ketose først. Hvis man er det ser man an i 2 uker, har det ikke da skjedd noe (som i ditt tilfelle) bør man først øke mengden med moderat mosjon, og hvis ikke det hjelper må man redusere litt på matmengden.

I ditt tilfelle kan det jo ta litt lenger tid, all den tid du har få kilo igjen til målvekten din, også

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt? Knubbelubba Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 24-07-12 19:27
hvordan kan jeg fortsatt være i ketose? halkatlala Spørsmål og svar 0 06-11-10 15:28
Hvordan kan jeg være i ketose uten å brenne fett? Novisa Spørsmål og svar 16 08-09-09 18:13
Kan man ha utslag på stix men ikke være i ketose? lill Ketolysekuren 1 19-04-08 17:14
Nå tør jeg nesten ikke være i ketose lenger Iset Lavkarbo generelt 12 13-05-05 19:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no