Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-10, 20:59   #1
NÅ!
Medlem
 
NÅ! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 195
NÅ! er på en erverdig vei

Ketose...

Er det sånn at når stixen blir rosa/lilla, så er det BÆNKERS at man forbrenner fett???

__________________
Mine mål for 2014:
Helse Glede Trivsel


Starvekt: en eller annen plass over 90 kg - våger ikke prøve vekta!
NÅ! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre helse med fokus på færre raske karbohydrater! Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:02   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ketose...

Utslag er utslag! Er den for mørk kan det rett og slett bety ay du får i deg for lite væske... altså ikke noe poeng i å jakte på den mørkeste fargen

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:07   #3
NÅ!
Medlem
 
NÅ! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 195
NÅ! er på en erverdig vei

Sv: Ketose...

hmmm... kan liksom ikke få inn i hodet at jeg er såpass mett og fremdeles slanker meg liksom....

__________________
Mine mål for 2014:
Helse Glede Trivsel


Starvekt: en eller annen plass over 90 kg - våger ikke prøve vekta!
NÅ! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre helse med fokus på færre raske karbohydrater! Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:10   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ketose...

Opprinnelig lagt inn av NÅ!, her.

hmmm... kan liksom ikke få inn i hodet at jeg er såpass mett og fremdeles slanker meg liksom....

Er ganske herlig, ikke sant?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:10   #5
NÅ!
Medlem
 
NÅ! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 195
NÅ! er på en erverdig vei

Sv: Ketose...

..men nå leste jeg noe om at du kan få utslag på stix, men ikke forbrenne fett (en gammel tråd om å gå ut og inn av ketose..)

__________________
Mine mål for 2014:
Helse Glede Trivsel


Starvekt: en eller annen plass over 90 kg - våger ikke prøve vekta!
NÅ! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre helse med fokus på færre raske karbohydrater! Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:13   #6
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ketose...

Selv om du er i ketose er det ingen garanti for at du går ned i vekt.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:15   #7
NÅ!
Medlem
 
NÅ! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 195
NÅ! er på en erverdig vei

Sv: Ketose...

hmmm.... men hvorfor jakte på dette da..?

__________________
Mine mål for 2014:
Helse Glede Trivsel


Starvekt: en eller annen plass over 90 kg - våger ikke prøve vekta!
NÅ! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre helse med fokus på færre raske karbohydrater! Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:19   #8
NÅ!
Medlem
 
NÅ! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 195
NÅ! er på en erverdig vei

Sv: Ketose...

hjelp, anyone? jeg forstår ikke dette helt...

__________________
Mine mål for 2014:
Helse Glede Trivsel


Starvekt: en eller annen plass over 90 kg - våger ikke prøve vekta!
NÅ! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre helse med fokus på færre raske karbohydrater! Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:22   #9
Alt med måte:)
Juniormedlem
 
Alt med måte:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Elverum
Innlegg: 24
Alt med måte:) er på en erverdig vei

Sv: Ketose...

Jeg lurer faktisk på det samme. er jeg i ketose når stiksen viser mellom 10 % og 50 % rosa? Har gått i flere dage rå trodd at jeg ikke er i ketose. Forstår jeg det rett at så lenge den er farget er jeg i ketose. Trenger jeg ikke prøve å få den lilla?
Ikke lett dette her

Alt med måte:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:24   #10
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Ketose...

så lenge den er rosa er du i ketose, den lilla er ingenting å jakte på!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:26   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketose...

Her kan man lese om ketose: Post#1 av Nille: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:41   #12
Alt med måte:)
Juniormedlem
 
Alt med måte:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Elverum
Innlegg: 24
Alt med måte:) er på en erverdig vei

Sv: Ketose...

Trodde jeg leste noe om at hvis den var lys så hadde jeg spist for mye carb. Men prøvde i to dager og spise så lite carb som bar mulig, drikker heeeeeele dagen, er tørst heeeeele tiden. Men den ble ikke lille. Så lenge det viser at jeg er i ketose så hurra. Nå ble jeg glad. Jeg har lest masse, og nå skal jeg klare dette.
Du Gerd du er jo guruen i mat oppskrifter. Fantastisk god mat du lager
Jeg har bakt ketolyse brødet. Hvor mye carb er det i det? hvis jeg spiser det med smør og ost uten carb mye får jeg i meg da? Vanskelig å regne hele tiden En ting til hvorfor snakkes det så mye om å få i seg masse ekstra fett, forbrenner jeg ikke det da, og fra kroppen mindre?

Alt med måte:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:53   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose...

Alt dette står det jo om i "Slank med ketolysekuren" som virkelig bør leses før man prøver seg på ketolyse.

Ellers er det masse tråder om dette her inne.
Å ha ketoner i urinen betyr ikke at kroppen din er i fettforbrenningsmodus, men hvis du har levd ketogent i noen dager, så er det en god indikator på at du er på rett vei.
Etter 2-4 uker har man som regel oppnådd at kroppen er maksimalt innstilt på fettforbrenning. Siden dette tar litt tid, er det viktig at man følger opplegget og ikke "unner" seg litt godter i helgene.

Søkemotoren på dette forumet er ikke helt enkel, men det er bare å prøve

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 22:02   #14
Alt med måte:)
Juniormedlem
 
Alt med måte:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Elverum
Innlegg: 24
Alt med måte:) er på en erverdig vei

Sv: Ketose...

oki. Jeg har boken og alle flotte oppskriftene. Er litt vanskelig å fortså seg på alt. Uvant. Har gått ned to kilo denne uken og er med på ketolyse kurs i tolv uker fra tirsdag av. Så vil nok forstå etterhvert. Medn tusen takk for svar

Alt med måte:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 23:11   #15
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose...

Opprinnelig lagt inn av Alt med måte:), her.

oki. Jeg har boken og alle flotte oppskriftene. Er litt vanskelig å fortså seg på alt. Uvant. Har gått ned to kilo denne uken og er med på ketolyse kurs i tolv uker fra tirsdag av. Så vil nok forstå etterhvert. Medn tusen takk for svar

Så flott!!

Det er bare å lese, lese og lese i boken og jeg skjønner at det kan være litt vanskelig å skjønne - det er jo nesten stikk i strid med alt man har lært før

Forståelsen kommer etterhvert og det er jo kjempefint at du skal på kurs! Jo mere kunnskap, jo lettere vil du lykkes, så stå på

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 19:24   #16
Ivett
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 42
Innlegg: 112
Ivett er ny på veien

Sv: Ketose...

Jeg får i pierioder mørkeste fargen selv om jeg drikker minst 4 liter rent vann pr. dag.
Så tror ikke alltid det betyr at man drikke for lite vann.

Ivett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 19:32   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose...

Opprinnelig lagt inn av Ivett, her.

Jeg får i pierioder mørkeste fargen selv om jeg drikker minst 4 liter rent vann pr. dag.
Så tror ikke alltid det betyr at man drikke for lite vann.

Det er det heller ingen som sier, vi sier KAN bety akkurat av den grunn!
Hovedpoenget er likevel at man er i ketose uansett hvilken fargeforandring stiksen har!
Og at det at man er i ketose ikke nødvendigvis betyr at man går ned i vekt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 23:25   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketose...

Den sticksen betyr ikke alt. Jeg får aldri mere enn rosa, selv om jeg bare spiser koteletter og bacon i flere dager( altså kun fett og protein).. Jeg har fått lilla en gang, og da hadde jeg ikke drukket så mye, ellers drikker jeg så mye at urinen blir veldig utvannet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 23:37   #19
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Ketose...

Min stix blir heller aldri mer enn lys rosa, men det er nokk fordi jeg drikker 5-6 liter vann til dagen Blir utvanna av sånt, men jeg kjenner på kroppen om jeg er i ketose eller ikke

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 15:23   #20
sofie1811
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1
sofie1811 er på en erverdig vei

Ketose..

Hei, jeg er helt ny på dette her. Har spist lavkarbo i en uke ca. merker ikke noe forskjell? Hvor lite karbohydrater må man spise for å komme i ketose?
Tusen takk for svar.

sofie1811 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 16:59   #21
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose...

Du må nok under 30 i hvert fall. De fleste begynner med rundt 15 og prøver seg litt frem om de tåler mer når det har gått noen uker!
Har du testet med stiks? Hva spiser du, da? De fleste som gjør det riktig er i ketose i løpet av 48 timer! Men det er mange nybegynner- feller ut og går!

Siden du er helt ny, bør du lese dette!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 00:36   #22
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Ketose...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du må nok under 30 i hvert fall. De fleste begynner med rundt 15 og prøver seg litt frem om de tåler mer når det har gått noen uker!
Har du testet med stiks? Hva spiser du, da? De fleste som gjør det riktig er i ketose i løpet av 48 timer! Men det er mange nybegynner- feller ut og går!

Siden du er helt ny, bør du lese dette!

sjønne trollet ditt kitt

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:23   #23
NÅ!
Medlem
 
NÅ! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 195
NÅ! er på en erverdig vei

Sv: Ketose...

da jeg startet denne tråden, så var d egentlig ikke fargen på stixen som va poenget, men hvorfor man skal forsøke å komme i ketose (uavhengig av farge) i d hele tatt når d ikke er sikkert at man forbrenner fett
Hvorfor sjekke m stix liksom?

__________________
Mine mål for 2014:
Helse Glede Trivsel


Starvekt: en eller annen plass over 90 kg - våger ikke prøve vekta!
NÅ! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre helse med fokus på færre raske karbohydrater! Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:42   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose...

Fordi at noen ikke merker på kroppen om de er i ketose, andre liker å se det rosa på hvitt.....

Det er ikke bombesikkert at man går ned i vekt selv om stiksen er rosa, men det betyr i hvert fall at man forbrenner fett og danner ketoner. Et sted må man jo begynne....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:12   #25
mayasu
Nytt Medlem
 
mayasu sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 3
mayasu er på en erverdig vei

Sv: Ketose...

ny her..bare teste..

mayasu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
ketose Tallin Spørsmål og svar 1 22-03-09 23:27
Inn og ut av ketose? Amica Ketolysekuren 2 01-05-08 23:49
I ketose! :D Marita Ketolysekuren 2 07-04-08 23:34
Er jeg i ketose? Malia Ketolysekuren 15 26-01-08 16:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no