Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Fettavleiring i blodårer

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-12, 13:59   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Fettavleiring i blodårer

Det hevdes jo på mange fronter at lavkarbo fører til fettavleiring i blodet.

Denne videoen viser at røyking OGSÅ gir fettavleiring?

Så hevdes det jo også at det var mange flere som døde av hjertetrøbbel og slag før i tiden enn nå og at reduksjonen av fett i maten er årsaken.

ENN hvis det heller er slik at antall færre døde opp igjennom årene skyldes at færre røyker og at tobakken er blitt "snillere" med årene??

Og det ER jo bevist at passiv røyking er skadelig, så derfor kan kanskje også passive røykere få fettavleiring i blodårene??

Ble mange kanskje og spekuleringer her...

Noen som har noen synspunkter?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 20:12   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fettavleiring i blodårer

Godt spørsmål, lurer på det samme.

Er det virkelig BEVIST at røyking gir fettavleiringer eller er dette også en "sannhet" som den staten forfekter om mettet fett og høyt kolesterol??

Begynner og bli litt paranoid her jeg

(jeg forstår at røyking er helseskadelig altså bare så det er klart )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 20:15   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fettavleiring i blodårer

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Godt spørsmål, lurer på det samme.

Er det virkelig BEVIST at røyking gir fettavleiringer eller er dette også en "sannhet" som den staten forfekter om mettet fett og høyt kolesterol??

Begynner og bli litt paranoid her jeg

(jeg forstår at røyking er helseskadelig altså bare så det er klart )

Tror jeg må gi Mulder og Scully saken..... Jeg sitter og ser på xfiles.....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:37   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fettavleiring i blodårer

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tror jeg må gi Mulder og Scully saken..... Jeg sitter og ser på xfiles.....

Do it! Og gi meg en tilbakemelding

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:44   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fettavleiring i blodårer

Sannheter overlever aldri.
Husker du han norske ingeniøren som skulle vurdere Gardemoen kontra Hurum? Med tanke på flyplass. Han ble drept i Danmark og hans anbefaling var at Hurum var best egnet som flyplass. Problemet var bare at mange "viktige" personer hadde eiendom de ville selge til Gardemoen flyplass. Derfor ble det Gardemoen. Og Hurumanbefaleren ble altså drept. Selv om de kaller det selvmord.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:04   #6
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettavleiring i blodårer

Tror det er mange faktorer som spiller inn her. Arv, om man er fysisk aktiv, om man er tynn eller tykk, kosthold gjennom hele livet, forurensning(bor man i by eller bygd).
Et eksempel: Min bestefar som levde hele sitt liv på landsbygda, drev gårdsbruk og gikk med posten(da syklet han om sommeren og gikk på ski om vinteren).
Han begynte å røyke som 18 åring og slutta da han var 80. Han levde til han var nesten 90 og var frisk som en fisk hele livet.
Min bestemor døde da hun var rundt 60 år(husker ikke nøyaktig), og døde av hjerteinnfarkt. Kan ikke huske at hun røykte.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Langtidsvirkning, angst for tette blodårer gunnarj Lavkarbo generelt 11 18-10-11 16:37
Mumier med tette blodårer... Bestemamma Lavkarbo generelt 2 21-05-11 22:41
Fettavleiring Nussenasse Lavkarbo generelt 5 18-10-08 13:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no