Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketolysesticks

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-09, 20:03   #1
Anni
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 2
Anni er på en erverdig vei
Smile

Ketolysesticks

Hei.
Er man i keolyse om sticksen viser lys rosa?
Hvor mangen Karbo... kan du ha før den viser negativ?
Anni

Anni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 20:21   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Keolysestcks

Jeg har keto diabur og den viser ketose når den er rosa ja. Antall karber varierer fra person til person, jeg får ikke utslag over 20-25g.

Men utslag eller ikke, man kan fint være i ketose i ukevis eller månedsvis og ikke gå ned. Jeg er på min 4. uke med stillestand Kroppen er ingen maskin man kan stille inn på ønsket vekttap dessverre.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 23:31   #3
Stooolpen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 2
Stooolpen er på en erverdig vei
Question

Sv: Keolysestcks

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har keto diabur og den viser ketose når den er rosa ja. Antall karber varierer fra person til person, jeg får ikke utslag over 20-25g.

Men utslag eller ikke, man kan fint være i ketose i ukevis eller månedsvis og ikke gå ned. Jeg er på min 4. uke med stillestand Kroppen er ingen maskin man kan stille inn på ønsket vekttap dessverre.

Må ikke den derre stiksen være på det mørkeste da for at man skal gå ned i vekt?

Stooolpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tjaaa Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 23:53   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Keolysestcks

Hei,
Nei, utslag er utslag, får du den mørkeste fargen så kan det være en indikasjon på at du ikke drikker nok vann.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 10:07   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Keolysestcks

Opprinnelig lagt inn av Stooolpen, her.

Må ikke den derre stiksen være på det mørkeste da for at man skal gå ned i vekt?

Lurer på hvor den der myten kommer fra??
Det er flere som stresser med at "jeg får ikke den mørkeste fargen på stixen, hva skal jeg gjøre??" og "jeg spiser helt etter boka, men enda er jeg ikke i dyp ketose - stixen er lys rosa"

I boka til Torkil, står det at utslag er utslag og har ingenting med "styrken" på fettforbrenningen å gjøre. Ketoner i urinen kan man ha av flere årsaker, ikke bare at man er i ketose.
Men stixsene er en god indikasjon på at man er i ketose

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 10:56   #6
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Keolysestcks

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Lurer på hvor den der myten kommer fra??
Det er flere som stresser med at "jeg får ikke den mørkeste fargen på stixen, hva skal jeg gjøre??" og "jeg spiser helt etter boka, men enda er jeg ikke i dyp ketose - stixen er lys rosa"

I boka til Torkil, står det at utslag er utslag og har ingenting med "styrken" på fettforbrenningen å gjøre. Ketoner i urinen kan man ha av flere årsaker, ikke bare at man er i ketose.
Men stixsene er en god indikasjon på at man er i ketose

Det er riktig, men samtidig står det at hvis den er lys rosa, og du ikke går ned i vekt, kan du prøve å redusere noe på karbohydratene.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 21:02   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Keolysestcks

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Det er riktig, men samtidig står det at hvis den er lys rosa, og du ikke går ned i vekt, kan du prøve å redusere noe på karbohydratene.

Joda, men det er jo når man har ingen vektnedgang på noen ukers tid tid (platå). Og rett over dette sitatet, står det at det ikke er noen sammenheng mellom fargen og hvor mye fett du forbrenner. Er det utslag på stixsen, så er du i ketose. Går vekta nedover, trenger du ikke bekymre deg over en lys farge.
På neste side står det om en del faktorer som kan påvirke fargeforandringen på ketolysestixsene, bl.a. C-vitamin, Levodopa, graviditet, hard trening, konsentrert urin...
Vet også at man kan ha utslag etter å ha spist et måltid med mye fett selv om man ikke er i ketose. Alkohol påvirker også resultatet.

Så jeg skjønner fremdeles ikke hvor myten om at man skal ha den mørkeste fargen for å være i "dyp ketose" stammer fra .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Emneord
c-vitamin, platå


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no